חיפוש

איך לדאוג שהעיצוב החדש לאתר לא יפגע בתהליך הקידום

בין אתם ארגון קטן, עסק עצמאי, או בעלים של אתר אישי ובין אם אתם עובדים בארגון גדול, אם החלטתם שאתם הולכים על תהליך עיצוב מחדש של אתר האינטרנט שלכם / של החברה – סביר להניח שכללתם בצוות העבודה את כל הנוגעים בדבר. כשמדובר בארגון גדול, הנוגעים בדבר לרוב הם: אנשי ה-DB ואנשי אבטחת המידע, הצוותים הניהוליים, מנפ"ר עסקי ומנפ"ר טכנולוגי, מנהל מוצר ועוד. עם זאת, סביר יהיה להניח ששכחתם משהו סופר חשוב ומשמעותי: לכלול בצוות העבודה גם את צוות ה-SEO.

לתהליך עיצוב מחדש של האתר יש פוטנציאל לא מבוטל לגרום לנזק ממשי עבור הקידום האורגני של האתר, ולהחזיר את הארגון חודשים אחורה מבחינת איכות התוצאות האורגניות. מה עושים כדי להימנע מזה? משלבים את צוות ה-SEO בארגון, בין אם הוא חלק אורגני מן המבנה הארגוני, ובין אם הוא מתקבל באמצעות שירותי מיקור חוץ, בכל השלבים הרלוונטיים של הפרויקט.

מה בדיוק נדרש מהצוות הזה? בואו נצלול פנימה.

שלב התכנון

בשלב התכנון של הפרויקט צוות ה-SEO חייב להיות מעורב בכל הישיבות בהן מתקבלות החלטות על שינוי מבנה האתר, התכנים המצויים בו, והסידור מחדש של תכנים בעמודי האתר השונים. צוות ה-SEO צריך להתריע בכל פעם שהוא נתקל במשימה בשלב התכנון שיכולה לייצר נזק מבחינת קידום האתר: מחיקה לא מסודרת של עמודים מן האתר ללא ביצוע הפניות 301, שינוי מבנה האתר באופן שיקשה על משתמשים למצוא את התוכן שהם מחפשים, מעבר של תכנים בין עמודים שונים בלי אסטרטגיה ברורה ועוד ועוד.

תפקידו של צוות ה – SEO בשלב התכנון הוא לספק תמונה מלאה על ההשפעה האפשרית של שינויים שיבוצעו באתר למקבלי ההחלטות, כדי שבראיית עלות תועלת ניתן יהיה לשקלל את הסיכונים השונים שבביצוע השינויים הדרושים.

 

בדיקת התקינות של האתר לפני העליה לאויר

לאחר ביצוע כלל השינויים שמופו בשלב התכנון, על צוות ה-SEO להיות מעורב בבדיקות רבות טרם העלאת האתר לאוויר, וזאת כדי לוודא שלא תהיה פגיעה במשתמשים השונים שמגיעים לאתר בעקבות חיפושים במנועי החיפוש.

הנה חלק מן הבדיקות שעל צוות ה – SEO יהיה לבצע במסגרת הזאת:

 

התאמות לתצוגה במכשירים ניידים

שינויים בעיצובים של דפי אינטרנט עלולים להשפיע גם על הדרך שבה מוצגים האלמנטים האלו במכשירים ניידים. בכל הקשור לשימוש במכשירים ניידים האתר צריך לספק חווית שימוש טובה מאוד, תוך הקפדה על זמני טעינה מהירים, העדר קפיצות מיותרות בתצוגה בזמן הטעינה, תצוגה שמאפשרת שימוש באלמנטים שונים באתר גם לבעלי לקויות שונות, אצבעות עבות במיוחד ועוד.

צוות ה – SEO צריך יהיה לוודא שחווית הגלישה במובייל לא נפגעה כתוצאה מן השינויים שהוטמעו במבנה והעיצוב של האתר.

הנה מאמר מעולה שמדבר על חווית משתמש.

 

הגדרות כיסוי עמודים באינדקס

במהלך העבודה על שדרוג האתר, נוטים רבים מן הארגונים לבצע חסימה זמנית של אינדוקס העמודים החדשים באתר, בעיקר על מנת לא לגרום לכפילות באינדוקס ולוודא שעמודים זמניים שנמצאים בשלבי פיתוח לא מאונדקסים.

תפקידו של צוות ה – SEO בהקשר הזה הוא לוודא כי כלל העמודים שצריכים להיות מאונדקסים אכן יאונדקסו, ולא קיימת חסימה של הזחלנים השונים של מנועי החיפוש בהקשר הזה, טרם העליה לאויר עם האתר החדש.

 

בדיקת המבנה החדש של האתר

אם במהלך השינוי העיצובי שעבר האתר שונה גם המבנה שלו, יש צורך בבדיקה שהמבנה החדש אכן עושה שכל, משרת את הגולשים נאמנה, וגם שבעקבות המבנה החדש, הועברו תכנים שונים מעמודים במבנה הישן לעמודים המתאימים במבנה החדש.

יצירת מבנה חדש שמשרת את הצרכים של הגולשים היא צעד חשוב בשיפור חווית המשתמש באתר, אולם עלולה לגרום לבלבול, לפחות זמני, מצד מנוע החיפוש, שצריך להחליט מחדש אילו עמודים באתר יתנו את המענה השלם והאיכותי ביותר לשאילתות שמבצעים גולשים במנוע החיפוש.

 

בדיקת הפניות שבוצעו

כחלק מתהליך העיצוב מחדש של האתר סביר יהיה להניח שחלק מן העמודים יבוטלו, חלק אחר ישונו או יעודכנו, ויהיה צורך בביצוע מעבר מקיף על כלל התכנים באתר על מנת לוודא כי עמודים הוסרו מן האתר בצורה מסודרת. כדי שעמוד יוסר בצורה מסודרת, צריך לא רק לדאוג להפניות מתאימות, אלא גם לעדכן את מערך הקישורים הפנימיים הרלוונטי לעמוד הזה, כדי להימנע ממפגשים חוזרים ונשנים של הזחלנים במנוע החיפוש עם הפניות מיותרות.

 

בדיקת תקינות כותרות מטא ותיאורי מטא

אם במהלך הפרויקט השתנה גם תפקידם של חלק מן העמודים באתר, יש לדאוג שכותרות המטא ותיאורי המטא של העמודים ייצגו באופן הולם את התכנים המצויים באתרים האלו. תפקידו של צוות ה-SEO בהקשר הזה הוא לעבור על התכנים השונים באתר, ולוודא כי השינויים נמצאים בהלימה לתגיות המטא השונות באתר.

כאן ניתן למצוא מדריך בנושא TITLE.

והנה הדרכת וידאו בנושא איך לכתוב טייטלים טובים:

 

כאן ניתן למצוא הסבר בנושא DESCRIPTION.

 

שילוב כתובות קנוניות

כתובות קנוניות מקבלות חשיבות יתרה בכל הקשור לפרויקט עיצוב מחדש של אתרים, בין היתר בשל פוטנציאל יצירת עמודים שמכילים תוכן כמעט זהה. אם במהלך העיצוב מחדש הוחלט על מבנה חדש באתר ויצירת עמודים עבור מוצרים עם מאפיינים שונים, סביר יהיה להניח שיהיה כאן צורך בשילוב כתובות קנוניות על מנת לוודא שמנועי החיפוש לא מזהים את התוכן באתר כתוכן משוכפל.

הנה מדריך בנושא קנוניקל.

 

זמני הטעינה של עמודי האתר

לפני שעולים לאוויר עם האתר החדש, חשוב יהיה לבדוק שתהליך העיצוב מחדש לא פגם בחווית השימוש של הגולשים והאריך את משך הטעינה של עמודי האתר השונים. בהיבט של SEO – הדבר הזה יהווה מרכיב משמעותי בבדיקות, שכן גוגל מתכוונת לייחס לנושא הזה חשיבות גדולה מאוד בשנים הקרובות, בטח ובטח כאשר מדובר בשימוש של גולשים במכשירי מובייל על מנת לצרוך תוכן באתר.

 

הנה מספר כלים שיאפשרו לבצע בדיקת מהירות לאתר לפני ואחרי:

gtmetrix (האהוב עליי)

pingdom

google developers

speedom

webpagetest כלי מצוין, ניתן לבדוק מהירות גם מישראל.

 

תוכן האתר

בסופו של יום, מה שמביא גולשים לאתר הוא התוכן הנמצא באתר. לעיצוב מחדש של האתר יש פוטנציאל לפגוש את התוכן ולייצר קונפליקטים שונים. לעיתים מעצבים מעדיפים כמות קטנה יותר של טקסט באתר על מנת לשפר אלמנטיים עיצוביים שונים. זאת הסיבה, שחשוב שצוות ה-SEO יבצע מעבר כללי על האתר על מנת לוודא שכמות התוכן ואיכות התוכן באתר לא נפגמה כתוצאה מתהליך העיצוב מחדש של עמודי האתר.

 

תיקון קישורים שבורים

ההסרה של עמודים מן האתר, היווצרות של עמודים חדשים, ומעבר של תוכן מעמודים מסוימים לאחרים, עלול לייצר מצב שבו באתר ישארו קישורים שבורים, כלומר, כאלו שיובילו לעמודים שכבר הוסרו. תפקידו של צוות ה-SEO בהקשר הזה הוא לוודא כי באתר לא נוצרו קישורים שבורים בזמן ביצוע הפרויקט.

הנה סרטון הסבר המסביר איך לתקן קישורים שבורים:

 

מדידה

לאחר הטמעת השינויים העיצוביים והמבניים באתר, לא מסתיים חלקו של צוות ה-SEO. צוות ה – SEO ידרש למדוד את השינויים שבוצעו ולהבין כיצד הם השפיעו על מדדים שונים כמו כמות ואיכות התנועה האורגנית לאתר, שיעור הנטישה של גולשים, כמות הצפיות בדפים לביקור, משך שהיה באתר, שיעור ההמרה של גולשים המגיעים לאתר, השיפור ב-CTR עבור ביטויי חיפוש חשובים ועוד.

אגב, הנה מדריך, איך להגדיל את הCTR.

 

לסיכום

לפרויקט עיצוב מחדש של אתר בארגון גדול יש השלכות משמעותיות על תהליך הקידום של האתר במנועי החיפוש השונים. כדי לוודא שהדברים לא נופלים בין הכסאות ועמודי האתר לא יסבלו מירידה משמעותית בדירוגים, יש לדאוג לשילוב צוות ה-SEO כחלק בלתי נפרד מן הפרויקט, בכל השלבים, לרבות שלב התכנון, ושלבי הבדיקות.

איך לדאוג שהעיצוב החדש לאתר לא יפגע בתהליך הקידום
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים