התפנה לכם זמן? כך תחזקו את האתר שלכם בגוגל

למען הסר ספק – אין שום דבר טוב במלחמה.

מלחמה היא דבר נורא, לשני הצדדים.

אני גם לא ממש מורה למוטיבציה או גורו עם אנרגיות חיוביות אינסופיות.

כמו כולם, המצב הזה ממש מבאס אותי, והייתי יותר משמח אם הסיטואציה הזאת לא הייתה נכפית עלינו.

ועדיין, בתוך כל הכאוס הזה, צריך רגע להסתכל לאחור וללמוד דבר או שניים מן ההיסטוריה.

וההיסטוריה – היא מלמדת אותנו שתקופת השיקום אחרי מלחמה היא בדרך כלל תקופה של צמיחה ושל שגשוג.

תקופה של הזדמנות שלא כדאי לפספס.

הנה טבלה שמראה מה קרה לכלכלה שלנו, אחרי כל מבצע / מלחמה:

טבלה שמסבירה מה קורה לכלכלה אחרי מלחמה

 

רק שבפעם האחרונה שמדינת ישראל חוותה מלחמה (מלחמה – ולא מבצע – ארוך וממושך ככל שיהיה) – זה היה בשנת 2006.

ומאז, הקצב שבו מתפתחים הדברים ברשת הפך להיות גדול פי כמה ממה שהכרנו אז.

המסקנה, אם כן, היא חד משמעית: הזמן להשקיע בעסק שלכם הוא עכשיו.

לא כשכולם ירוצו לעשות זאת, אלא עכשיו.

אני לא שולח אתכם עכשיו לקנות סחורה, או לשכור מחסנים.

לא שולח אתכם לגייס עובדים או להעלות שכר.

אני שולח אתכם להשקיע בנכס הבסיס של העסק שלכם, והוא אתר האינטרנט שלו, זה שאחראי על תנועה של גולשים חדשים, לקוחות פוטנציאליים, הכנסות בפוטנציה ורווחים.

הפעם, אנסה להדריך אתכם איך בכמות אנרגיה לא מאוד גדולה, תוכלו לחזק את הנוכחות של העסק של בגוגל, בלי לשלוח יד אל הכיס, בלי להתקשר מול מומחים שונים, ובלי להתחיל פרויקט שאף אחד לא יודע באמת מתי הוא צפוי להסתיים.

 

איך אפשר לחזק את הנוכחות של האתר בגוגל בלי לשלוח יד אל הכיס?

אני יוצא מתוך נקודת הנחה שקשה הרבה יותר בתקופה הזאת להשקיע באופן מלא בקידום האתר.

מצד שני, להזניח את העסק בתקופה שבה, בגלל הנסיבות, יש הרבה יותר זמן פנוי – זה לא צעד מאוד חכם.

אז הנה כמה עצות שתוכלנה לעזור לכם להכין את העסק ליום של אחרי המלחמה, בצורה יעילה ובטוחה:

אגב, למצטיינים שיישמו את הטיפים הבאים וירצו להמשיך ולחזק את האתר בצורה מקצועית – אתם מוזמנים אל עולם התוכן שלנו בקישור הזה.

אבל בואו ניגש לטיפים השווים שהכנו לכם כאן:

 

טיפ מספר 1: רעננו את התוכן באתר

נכון.

הבטחתם לעצמכם שתעשו את זה כבר הרבה מאוד זמן.

רק שהמציאות הייתה חזקה יותר מהכל.

הלקוחות, ההזמנות, ההודעות, העובדים שהתחלפו, הגשת הדוחות השנתיים, הילד שהיה חולה – בכל פעם היה לכם תירוץ אחר.

ביננו, זה גם לא כיף מאוד גדול לרענן תוכן באתר.

אז משכתם ודחיתם והבטחתם שתגיעו לזה בחודש הבא, וכך חלפו להם הימים ושום דבר לא קרה.

התוכן באתר נראה כאילו עודכן לפני יותר מעשר שנים.

אתם לא סוקרים מוצרים חדשים בתחום שלכם.

לא שיטות פעולה חדשות.

לא מתייחסים לאירועים שסביב.

לא להרגלי צריכה חדשים של הלקוחות.

ולאט לאט, גם גוגל התחיל להבין שאתם כבר הופכים פחות רלוונטיים.

אז ראיתם התדרדרות – קודם כל במיקומים, אחר כך גם בתנועה עצמה ובמכירות.

ואתם – אתם פיציתם על כך בעבודה יותר קשה, ובשיווק אגרסיבי יותר.

והאמת היא, שלולא המלחמה, סביר שהייתם ממשיכים בדרך הזאת עוד לא מעט זמן.

אבל המלחמה כאן, איתנו, לצערנו, וזה בדיוק הזמן להפשיל שרוולים, ולגשת למלאכה.

עכשיו, כשזרם הלקוחות לא חזק כמו פעם, יש לכם את הזמן והפנאי הדרוש: לשכתב, ליצור תוכן חדש, להסיר תוכן לא רלוונטי, לעדכן תוכן ישן, לשפר, לדייק, להדגים, להרחיב, לעבות, ובעיקר, להפוך את התוכן ליותר רלוונטי, ולתוכן שמייצר ערך אמיתי לגולשים שמחפשים אתכם.

רוצים לדעת עוד על איך מייצרים תוכן איכותי? הכנתי לכם מאמר מושקע בטירוף.

 

טיפ מספר 2: טייבו את תגיות המטא בעמודי האתר

כאשר גולשים מחפשים ביטוי שמציף מי מעמודי האתר שלכם בדפי תוצאות החיפוש בגוגל, קורה משהו מוזר.

גוגל לא מציגה את הכותרת הראשית של העמוד המוצע, אלא את כותרת המטא שהגדרתם (או שהיא בחרה בעצמה) לאותו עמוד.

כותרת מטא – היא כותרת שהגדרתם לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש, והיא לא בהכרח זהה או אפילו דומה לכותרת העמוד שבתוך האתר.

תפקידה של כותרת המטא היא לגרום לגולשים הנכונים לבחור ולהקליק על תוצאת החיפוש ולהגיע אליכם.

למה חשוב לעדכן את כותרת המטא? משום שמדובר בפעולה שיש לה השפעה גדולה ביחס להשקעה בה.

מדובר בפעולה שלוקחת שניות בודדות לביצוע, וכשהיא מבוצעת נכון, יכולה לחולל תמורה גדולה.

איך מעדכנים את כותרת המטא?

מערכות ניהול תוכן שונות, מציעות ממשקי משתמש שונים להגדרת כותרת מטא ותיאור מטא (גם הוא מוצג בדפי תוצאות החיפוש). אם אתם עושים שימוש בוורדפרס, והתקנתם את התוסף Yoast SEO הפופולרי, תוכלו לגשת באמצעות ממשק הניהול לעמוד הרלוונטי שאת הכותרת והתיאור שלו במנוע החיפוש אתם רוצים לעדכן, למצוא את השדות המתאימים בתוסף (כותרת seo ותיאור מטא) ולעדכן שם את התוכן בהתאם.

דוגמא לטייטל דסקריפשיין

כאמור, פעולה קצרה, שיכולה לחולל שינוי גדול.

אגב, כאן תוכלו להכיר את כל תגיות המטא החשובות.

 

טיפ מספר 3: שכתבו את עמוד האודות שלכם

כשיש כל כך הרבה שירותים בחוץ שדומים לשירותים שאתם מציעים, הגורם המבדל ביניכם ובין המתחרים הופך להיות – אתם.

האישיות שלכם.

באופי שלכם.

האמונות שלכם.

הסגנון שלכם.

לא מעט פעמים, אנשים שמתלבטים האם לרכוש מכם מוצר או שירות, כבר עברו את כל השלבים של השוואות המוצר, והתכונות, והמחיר, והגרסאות, והצבעים – וכעת, מה שבאמת אכפת להם זה ממי הם מקבלים את השירות.

אם התפנה לכם זמן בעקבות המלחמה, נסו להקדיש אותו לשכתוב דף האודות של העסק.

דאגו שהסגנון הייחודי שלכם יבוא לידי ביטוי.

זה יכול להיות הומור, סגנון עיצובי מרשים, תמונה איכותית שמייצגת אתכם כנותני השירות בעסק, פרטים אודות צוות ההנהלה והעובדים שעומדים מאחורי המותג, וכל מה שיאפשר לקהל הלקוחות שלכם להזדהות אתכם.

עוד על כתיבה ועריכה של עמוד אודות – ממש כאן בקישור הזה.

 

טיפ מספר 4: הנגישו את האתר שלכם

רגע לפני שהמלחמה בעזה התפרצה על כולנו, הרבה מאוד עסקים חוו גל אמיתי של תביעות מצד עורכי דין בנוגע להסדרת ההנגשה של האתר.

הנגשה היא עסק חשוב וערכי כאחד.

היא מאפשרת למי שסובלים מליקויי ראיה, שמיעה, או ממגבלה נפשית, שכלית ועוד – לצרוך את השירותים והתוכן באתר שלכם בצורה שווה.

עכשיו, שימו לב, לא מדובר רק בחובה חוקית לעשות זאת, ולא רק בחובה מוסרית – מדובר בעניין שיש בו גם תועלות עסקיות: הנגשה מאפשרת לאוכלוסייה גדולה יותר של לקוחות פוטנציאליים רלוונטיים לצרוך את התוכן באתר שלכם.

אם לא טרחתם להנגיש את האתר עד היום – עשו זאת.

גם כדי להימנע מתביעה, גם כדי להיות ערכיים יותר, וגם כדי לקדם את האתר של העסק בגוגל.

הנה מדריך וידאו שלי איך להנגיש את האתר ב-5 דקות עבודה גג!

 

טיפ מספר 5: הקימו קהילה באחת או יותר מן הרשתות החברתיות

יש לא מעט דוגמאות לבעלי עסקים שפועלים ברשתות החברתיות ומצליחים להניע קהילה שלמה סביב המותג שלהם.

זאת יכולה להיות קבוצת וואטסאפ שבה הם מספקים טיפים בתחום של ראיית חשבון, עצות בתחום של דיני תעבורה בקהילה פייסבוק, ואפילו עבדכם הנאמן פעיל באמצעות קבוצות ברשתות שונות בתחום של SEO מקצועי.

קבוצת פייסבוק קידום אתרים עשהאל

העניין הוא שפעילות שמייצרת ערך באמצעות קהילה יכולה אמנם לסייע לכם לחזק את המותג שלכם, להגביר את כמות האזכורים והחיפושים של המותג בגוגל, ולחזק את התנועה האורגנית המגיעה לאתר, אבל פעילות כזאת כרוכה בלא מעט משאבים נפשיים.

צריך כוח וקשב וסבלנות כדי לנהל קהילות, צריך להיות סובלני, ולהגיע לכל אחד ששואל שאלה, צריך להיות אדיב וגם אסרטיבי כשצריך.

בקיצור, משהו שלא פשוט לעשות בחיי היום יום, אבל קצת יותר קל לעשות, בתקופת מלחמה, כשיש יותר זמן פנוי, שאפשר למלא בעשיה ברוכה.

 

יש עוד המון טיפים נוספים בעולם של קידום אתרים, שלא מצריכים מכם השקעה גדולה

קידום אתרים מנצחים או בנוקאווט, או בנקודות.

אם אתם רוצים לאסוף נקודות, והרבה מהן, כדאי יהיה לכם להכיר את כלל הפעולות שיכולות להזניק את העסק שלכם למיקומים איכותיים בדפי תוצאות החיפוש.

אני מזמין אתכם לעולם התוכן שלנו. בקישור הבא תמצאו שפע של כנסים מוקלטים וערוכים, מפוצצים בערך, עם הקו שתמיד הנחה אותנו: פרקטיקה נטו. בלי דיבורים. רק מעשים. רק ניסיון. רק מה שעובד.

לצד הקלטות הכנסים הטובים ביותר שלנו, תמצאו גם את קורס קידום האתרים המקיף, המעודכן והמושקע ביותר בישראל, כדי שתוכלו לעשות את כל עבודת הקידום בעצמכם.

אז מהי הפעולה הראשונה שאתם הולכים לבצע כדי להפוך את האתר שלכם לנכס מנצח?

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת עשהאל קידום אתרים, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון