איך הגענו לעמוד הראשון בגוגל בתוך פחות משנה

״פעם היית מעלה קייס סטאדיז מעניינים״, אמר לי אחד הלקוחות שאני הכי מעריך,

״אבל כבר די הרבה זמן שלא העלת קייס חדש וחבל״.

כשחושבים על זה – הוא לגמרי צודק.

עם המלחמה, המילואים, המבצעים, והניסיון להחזיק את העסק באוויר – שכחתי מה אני הכי אוהב לעשות – לספר ולשתף תוצאות של פרויקטים.

אז בכמה דקות הקרובות אני אנסה להציג, במסגרת מה שאפשר להציג מבלי לפגוע בפרטיות של הלקוח שלנו, מהן הפעולות שביצענו כדי להביא אותו ממצב של 0 חשיפה למצב של כניסות אורגניות רבות בכל חודש, שכבר התחילו להניב גם עסקאות של ממש.

וכל זה בתחום משפטי, מגה תחרותי ולא פשוט – עורך דין לענייני משפחה, באיזור תל אביב, ובפרק זמן של פחות מ-12 חודשים.

 

נתחיל מהנתונים

אנחנו מדברים על עורך דין לענייני משפחה, עם ותק ומוניטין אבל בלי נוכחות אינטרנטית בכלל. במסגרת פרויקט הקידום, שהתחיל לפני קצת יותר מעשרה חודשים, בנינו ועיצבנו ללקוח אתר מאפס. הנה כמה נתונים מעניינים ששווה לסקור:

 

אתם יכולים להתרשם מן העובדה שהתנועה האורגנית לאתר גדלה באופן ניכר.

אתם גם יכולים להתרשם מעד כמה חשובה הסבלנות בפרויקט קידום אורגני.

תכלס, התוצאות הבאמת מרשימות התקבלו רק בשלושת החודשים האחרונים, ולקוחות בלי אורך רוח וכיסים עמוקים מספיק, היו מוצאים את עצמם נוטשים את העגלה הזאת רגע לפני שהיא עולה על המסלול.

כאן, בחלוקה לביטויים, אפשר להתרשם מנפחי החיפושים , המיקומים שהלכו והשתפרו לאורך הזמן, וגם ממשהו חשוב נוסף: שוב אנחנו יכולים לראות ביטוי לחשיבות של הסבלנות מצד הלקוח.

בחלק ניכר מן הביטויים, מתחילים לראות תוצאות רק כעבור חודשים ארוכים של השקעה.

 

גם הנתונים שכלי המחקר Ahrefs מספק לנו מספרים סיפור יפה: עליות סופר משמעותיות בהשוואה למצב האתר לפני שנה, ועליות מרשימות לא פחות ממצב האתר לפני חצי שנה.

 

סתם לדוגמה: הביטוי ״עורך דין גירושין״ – ביטוי עם 1000 חיפושים חודשיים לפי Ahrefs – מציג עליה מרשימה במשך חצי שנה של 64 מקומות הישר אל אמצע העמוד הראשון בגוגל – ללא ספק תוצאה שמדברת בפני עצמה.

דוגמה נוספת: הביטוי ״עורך דין לענייני משפחה״ עם כ 1600 חיפושים חודשיים, מציג עליה מרשימה אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל.

כמובן, יש עוד לא מעט ביטויים נוספים שבהם הוצג השיפור. וכמכלול, הם מייצרים תנועה אורגנית איכותית למותג שבונה את עצמו בכל יום שעובר.

מרשים.

החלק הנחמד הוא שבתכל'ס, עוד לא הגענו לטירוף המוחלט של הפניות שמביא איתו פרויקט SEO מוצלח. השיא יגיע החל מהחצי השני של השנה השניה לקידום, בדוק ומנוסה.

 

מה עשינו שהביא את התוצאות האלו?

אם אתם מצפים שנספר כאן על איזושהי הזדמנות מטורפת שניצלנו, איזושהי הברקה שמגיעה רק אחת ל-50 שנה, איזושהי עסקה מיוחדת מאחורי הקלעים – תשכחו מזה.

מדובר היה בסך הכל בשימוש בכלי העבודה שאנחנו מיומנים היטב בעבודה איתם, בהתמדה, בהקפדה על איכות התוצרים וגם, כמובן בסבלנות.

אז הנה, באופן כללי מה שעשינו:

  • ביצענו מחקר מילות מפתח מעמיק וניתוח של המתחרים שכבר בדף ה-1 בגוגל – וזאת כדי להבין על מה חשוב שנשים דגש בתהליך הקידום, אילו ביטויים מעניינים אותנו ואילו פחות, באילו ביטויים נצטרך לתת עבודה מסיבית כדי להתקדם ובאילו יהיה יותר קל וכו׳.
  • בנינו אתר עם היררכיה נכונה שמותאמת למחקר מילות המפתח שלנו.
  • מילאנו את האתר בתוכן איכותי מבית דיגיפארם. זה אומר כותבי תוכן אנושיים שמבינים את המטריה, מתמחים בה, ויודעים להביא זוויות מעניינות שאיתן אפשר להשאיר את הקורא זמן נוסף באתר, להמיר אותו, לגרום לו להשאיר פרטים או ליצור קשר ביוזמתו. לא הכנסנו ולו קמצוץ של תוכן AI, טפו טפו.
  • הקפדנו על Above The Fold – או במילים אחרות, הקפדנו שכבר מן התצוגה הראשית של דף הבית עוד לפני הגלילה, יהיה ברור באיזה אתר מדובר, מהם השירותים שהמותג מספק, ועבור אילו קהלי יעד האתר הזה רלוונטי.
  • המשכנו לעבות את האתר בחמישה מאמרים של 1,000 מילה בכל חודש.
  • ציידנו את האתר בכל חודש בחמישה קישורים מבית דיגיפארם.
  • בנינו דף אודות איכותי, ושילבנו באתר אלמנטים בוני אמון.
  • הכנסנו ביקורות מפרופיל Google My Business
  • הזמנו את הלקוח ליום צילומים אצלנו במשרד, ביצענו את יום הצילומים, הלקוח לא אהב את התוצרים והלך לחברה שמתמחה בייצור תכני וידאו, שם הוא אהב יותר את התוצרים, אותם העלנו ליוטיוב ואז הטמענו אותם באתר במקומות המתאימים.
  • הוספנו באתר דרכי יצירת קשר שונות ובפרט הנגשנו את מספר הטלפון במספר מקומות בולטים באתר.
  • שילבנו באתר הצלחות שונות מפסקי דין שנותן השירות היה אחראי עליהן.
  • הטמענו באתר צילומי גזיר עיתון שהכילו כתבות על נותן השירות.
  • דאגנו שפרופיל הפייסבוק וערוץ היוטיוב של המותג יהיו עשירים בתוכן כדי לשדר לגוגל סיגנליים חברתיים חשובים (זה טיפ קילר ולהרגשתי זה אחד הדברים שהזיזו את המחט בצורה משמעותית!).

 

עכשיו, ברור שחוץ מזה היו עוד משאבים שהשקענו בקידום האתר: דיונים והחלטות, שיחות עם הלקוח, ניסוי וטעיה, התקשרות מול כותבי התוכן הרלוונטיים, הנחיות כיצד לצלם את הסרטונים ועוד, אבל בסך הכל המסר שלנו הוא ברור: לא המצאנו את הגלגל. פשוט עשינו עבודה ממוקדת, נכונה, עם כלים תומכי החלטה טובים, מול לקוח מעולה, שנתן בנו אמון, היה סבלני, והמתין לתוצאות.

קייס סטאדי מעניין שמראה שגם בתחומים תחרותיים וקשים, אפשר בעזרת עבודה נכונה להצליח.

אבל עכשיו לחלק שלדעתי חשוב באמת להצלחה של פרויקט קידום אתרים.

 

מהם השיקולים שצריכים להנחות לקוח שמתקשר מול חברה לקידום אתרים?

למה, בעצם, הבאתי את הקייס סטאדי הזה?

רציתי להמחיש שני מסרים חשובים:

  1. עם עבודה נכונה והתמדה, כל אחד יכול.
  2. עד כמה חשוב להתקשר מול החברה הנכונה שתקדם לך את המותג.

בואו נצלול לתוך הנקודה השנייה, לרגע.

מעיון במספרים המסקנות די ברורות: קידום אתרים הוא פרויקט של התמדה, ניסוי וטעיה, ופרויקט שאפשר לפעמים ללכת בו שלושה צעדים קדימה וצעד אחורה.

עכשיו, כל העניין הוא מה אתם עושים הלכה למעשה, כאשר אתם רגע אחרי הצעד הזה שעשיתם אחורה.

דמיינו לעצמכם שרכשתם קישור עוצמה מספק מסוים שמספק את השירות הזה בחוץ.

לרוב, תצטרכו להתקשר מול כותב תוכן כדי שייצור עבורכם את המאמר המבוקש, ואז לפנות לאותו ספק מתווך, שישתמש בזכויות הפרסום שלו במותג הסופי.

אצלנו בדיגיפארם אתם מקבלים הכל בחבילה אחת, מותאמת לצרכים שלכם.

אתם צריכים תוכן משפטי? נשדך לכם כותב תוכן שזו ההתמחות שלו.

דיגיטל? יש לנו כותבי תוכן מוכשרים גם בתחום הזה.

רפואה? אינסטלציה? אדריכלות? לכל סוג תוכן נדע להתאים לכם את הכותב המתאים.

אבל, מה קורה עם הקישור הזה לא באמת הועיל ואולי אפילו נדמה שלקח את האתר אחורה?

אם פניתם לספק שעוסק בתיווך – הוא יענה לכם במילים יפות זב״שׁ.

לא מתוך רוע.

העסק שלו פשוט לא בנוי לספק לכם אחריות על המוצר הזה.

אין לו מספיק עובדים.

אין לא מספיק משאבים כדי להעניק לכם אחריות או שירות.

וזה לגמרי לגיטימי.

אבל אם אתם פונים לדיגיפארם – אתם יודעים שאנחנו איתכם יד ביד עד להצלחה.

זה אומר שאם הקישור לא עשה את העבודה, אנחנו יושבים אתכם ומנתחים את המצב.

  • למה הקישור לא עזר?
  • אולי יש בעיות אחרות באתר שחשוב לטפל בהן?
  • אולי יש מיקוד אחר שבו שווה להשקיע?

אנחנו לא מוכרים לכם עבודה.

אנחנו מוכרים תוצאות.

וזו אולי תמצית כל ההבדל.

דמיינו סיטואציה נוספת.

קניתם קישור מאתר סופר רלוונטי, נישתי ואיכותי שמחזק באמת את המותג שלכם.

  • כמה זמן האתר הזה ישאר באוויר?
  • מה יקרה אם האתר יוסר מהרשת אחרי שנה?
  • מה יהיה מצב האתר שלכם, זה שזכה לאמון של אותו אתר זמני שהוסר?

כשאתם קונים מדיגיפארם, אתם קונים קישורים מחברה בטוחה, יציבה, שמספקת לכם בכל רגע נתון שקיפות מלאה על כלל מלאי הקישורים שרכשתם ממנה.

אנחנו לא מצמצמים את ההשקעה בדיגיפארם, אלא מרחיבים אותה באופן משמעותי ממש בימים אלה.

וזה נתון שהוא ללא ספק גיים צ׳יינג׳ר בעולם של קידום אתרים – אם אתם רציניים לגבי התוצאות שאתם מנסים להשיג.

רוצים דוגמה נוספת? בבקשה.

מה יקרה אם תחליטו להמיר את התוכן האנושי שהתרגלתם לייצר בתוכן AI.

לכאורה – חלום!

תוכלו לייצר הרבה יותר תכנים, הרבה יותר מהר, ועם הרבה פחות השקעה ומאמץ.

בפועל, התוכן הזה עלול לא רק שלא לעזור לכם, אלא ממש לפגוע בכם.

תוכן שלא מחדש דבר למנועי החיפוש הוא תוכן שאין שום סיבה לייצר אותו, שלא לומר לחולל אותו.

ויתרה מכך – אם תירצו לעבות את התוכן הזה, לתקן אותו, לטייב אותו, להתאים אותו למגמות המשתנות בתחום שלכם – תהיו חייבים התערבות אנושית אמיתית. זיכרו: תוכן הוא בסופו של יום הסיבה שמלכתחילה מביאים גולשים אליכם לאתר.

גם כאן לדיגיפארם יש יתרון יחסי על השוק: בעוד שאחרים משקיעים בייצור יכולות AI אנחנו משקיעים בכותבי התוכן האנושיים שלנו.

ממש ״בנק מזרחי״ של סוכנויות הקידום.

ועכשיו ברצינות: אנחנו מאמינים גדולים בשירות האנושי שלנו, וחושבים שזה הגורם המבדל שיגרום ללקוחות שלנו להצליח.

כשלקוח פונה לבנק מזרחי, הוא יודע שהוא יקבל שם מענה אנושי איכותי.

יכול להיות שברוב הזמן הוא לא זקוק לזה, ויכול להסתדר עם האפליקציה או עם האתר של הבנק.

  • אבל מה קורה אם בנאדם רוצה לקבל משכנתא יחד עם אשתו, שהיא ידועה בציבור?
  • מה קורה אם הוא מעוניין לגרור משכנתא אבל באופן מהיר, כדי לנצל הזדמנות שלא תחזור?
  • מה קורה אם הוא חייב למחוק שעבוד מהר כדי לייצר עסקה?

במקרים כאלו, רק שיחה עם אדם אמיתי יכולה לתת מענה איכותית, ולהרגיע את הלקוח בקצה.

ככה אנחנו מרגישים גם לגבי דיגיפארם.

 

לסיכום

חשוב מאוד היה לי להמחיש בדוגמאות מעשיות ולא רק במילים עד כמה התמדה, השקעה, סבלנות ובחירה בספק הנכון היא חשובה בפרויקט קידום אתרים.

ותעשו לי טובה – בפעם הבאה שתרכשו קישורים, אל תשאלו את עצמכם רק מה יקרה עם הקישור הזה יעבוד היטב, אלא בעיקר מה יקרה, אם הוא לא יעשה את העבודה.

כאן נבחן שירות אמיתי.

אומרים שאי אפשר להבטיח תוצאות בקידום אתרים.

אנחנו אומרים, שאנחנו מבטיחים תוצאות, אבל לא מבטיחים עד כמה קצרה תהיה הדרך הזו שלכם אל התוצאות, רק שנהיה שם לצידכם, עד להצלחה.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת עשהאל קידום אתרים, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

זהירות: פיצוץ של ערך לפניך!

בעוד כשעתיים תתחיל הקרנת הלייב הראשונה ברצף ההדרכות המטורף שארגנו לכבוד החגיגות בדיגיפארם! כמו שכבר סיפרתי לכם, היה חשוב לי ולכל הצוות לתת כמה שיותר ערך,

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון