חיפוש

שלב 10: גוגל לעסק שלי – המדריך המלא

מאת: ליעד מרום (חבר בקבוצת הפייסבוק שלי) ועשהאל דרייר.

כל בעל עסק שמבין ולו מעט בדיגיטל מכיר את הכלי "גוגל לעסק שלי" או בשמו המקורי "Google My Business", הכלי צבר תאוצה וכח והפך למשמעותי ביותר במרחב הדיגיטלי.

אילו תכונות יש בגוגל לעסק שלי

הצגת כתובת העסק שלי במפת גוגל (google map).
עדכון שעות הפעילות של העסק (כולל עדכון בחגים ומועדים).
קבלת ביקורות על העסק בעזרת גוגל ומשיכת ביקורות מפייסבוק וערוצים נוספים.
מענה על שאלות שהלקוחות שאלו בתוך כרטיס העסק.
הצגת מספר הטלפון העדכני של העסק וקבלת שיחות טלפון מלקוחות דרכו.
הצגת כתובת אתר האינטרנט של העסק.
פרסום פוסטים על ידי בית העסק הכוללים מבצעים \ מידע חדש ללקוחות \ תמונות ועוד.

רישום עסק חדש

1. נכנס אל גוגל לעסק שלי ונבחר ב"לרישום פרטי העסק".

מסך ראשון גוגל לעסק שלי

2. במידה והעסק שלכם עדיין לא קיים בגוגל תקליקו על "להוספת העסק ל-Google"
במידה וכן מצאתם את העסק שלכם תכנסו לכרטיס העסק ותבצעו "אימות בעלות על העסק".

בדיקה אם העסק קיים
3. ברגע שתלחצו על הוספת העסק ל-google, גוגל תבקש מכם את כל פרטי העסק שלכם כולל אתר האינטרנט, מספר הטלפון ושעות הפעילות של העסק.
שימו לב כי אתם ממלאים את כל הפרטים, חוסר בחלק מפרטי העסק עלול לפגוע בקידום כרטיס העסק ואף עלול לגרום לעסק לא לקבל אישור.

4. לאחר שמילאתם את כל פרטי העסק, גוגל יבצעו אימות שכתובת העסק אכן בחזקתכם על ידי שליחת גלויה עם קוד אימות לכתובת המדויקת אותה ציינתם במהלך הרישום.
שימו לב כי שלב זה חשוב במיוחד ואם לא תבצעו אותו, העסק לא יאומת והתהליך יהיה לשווא. כך נראית הגלויה:

גלוית אימות שמקבלים מגוגל

5. לאחר שהגלויה הגיעה, כנסו שוב לגוגל לעסק שלי, תבחרו בתפריט ב"ניהול מיקומים" ושם תלחצו על "הזן קוד אימות" ותזינו את קוד האימות שקיבלתם בגלויה.

זהו – זה היה השלב האחרון והסופי ברישום העסק בגוגל לעסק שלי ולאחר שאימתתם את כתובת העסק, הוא יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.

עדכון מידע בכרטיס העסק

לאחר שיצרתם את כרטיס העסק והוא אומת על ידי גוגל בהצלחה זה הזמן להתחיל לשתף את הלקוחות במידע חשוב ועדכני אודות העסק.

למעשה, כל המידע החשוב ביותר נמצא בלשונית "מידע" שם ניתן לשתף את הלקוחות על איזורי השירות שלכם (במידה ואתם נותני שירותים), שעות הפעילות, מידע אודות העסק, אמצעי התשלום איתם ניתן לשלם עבור מוצרים ושירותים, האם העסק נגיש ומהו תאריך ההקמה של העסק.

ככל שתשתפו את הלקוחות ביותר פרטים אודות העסק כך תוכלו למנוע מהם להתקשר ולשאול שאלות מיותרות כמו "עד מתי אתם פתוחים ביום שישי?".

שימו לב כי המידע חייב להיות עדכני, אם יש שינוי בשעות הפעילות, אזורי השירות או שהעסק שינה את כתובתו יש לעדכן את המידע באופן דחוף בכרטיס העסק.

מידע לא עדכני יבלבל את הגולשים, יטעה אותם ולבסוף אף עלול לגרור ביקורות שליליות כנגד העסק ובכך להוריד את הדירוג שלו.

פרטי העסק

 

ביקורות בגוגל לעסק שלי

לביקורות בגוגל לעסק שלי חשיבות עליונה, הביקורות יעזרו לנו לסגור יותר עסקאות כשנקבל שיחות מכרטיס העסק, הן יעזרו לקדם את הכרטיס עצמו בתוצאות בגוגל וכמובן באופן עקיף גם יקדמו את אתר האינטרנט המקושר לכרטיס העסק בסופו של דבר.

ככה זה נראה:

ביקורות בגוגל לעסק שלי

 

ניתן להוסיף לכרטיס העסק את הביקורות שקיבלתם בדף הפייסבוק ובכך "להרוויח" יותר המלצות ואמינות בעיני גוגל ובעיני הלקוחות שלכם.

פשוט תכנסו לדף העסקי שלכם בפייסבוק ותוסיפו בהגדרות את כתובת אתר האינטרנט שלכם, גוגל יבחין כי אותה כתובת אינטרנט מופיעה גם בדף העסקי שלכם בגוגל וגם בדף העסקי שלכם בפייסבוק ו"ימשוך" את הביקורות מפייסבוק לתוך כרטיס העסק שלכם בגוגל.

טיפ זהב: הורידו תוסף כרום בשם GatherUp Google Review Link Generator, תודו לי אח"כ ואל תשכחו איפה קראתם על זה לראשונה 🙂 התוסף ייתן לכם קישור שתוכלו לשלוח ללקוחות, חברים ומשפחה עם בקשה שיכתבו לכם ביקורת וברגע שהם ילחצו על הקישור – הם יגיעו ישירות לאיזור שבו צריך רק לדרג ב5 כוכבים ולכתוב כמה מילים, מבלי להסתבך. זו הדרך הטובה ביותר לקבל ביקורות, בדוק ומנוסה.

אחרי שמורידים את התוסף, מוודאים שהוא בסרגל שלנו בדפדפן:

איך מפעילים את התוסף של הביקורות

לאחר מכן הולכים לגוגל, מחפשים את שם העסק של המפה הרצויה, ואז לוחצים על האייקון של התוסף:

לוחצים על התוסף

ואז מתקבלים 2 לינקים.

הלינק הראשון זה לינק למפה עצמה והלינק השני זה לינק מהיר שאפשר לשלוח ומי שיכנס אליו, יגיע ישירות למסך שבו ממלאים ביקורת לעסק.

 

תמונות בגוגל לעסק שלי

אחד הדברים העיקריים בכלי הזה הוא יצירת רושם ראשוני איכותי בעיני הלקוחות. אם הלקוחות מחפשים את המותג שלכם ברשת החיפוש, הם ימצאו בתוצאה הראשונה את אתר האינטרנט שלכם (סביר להניח) ומצד שמאל לתוצאות האתרים יופיע כרטיס העסק שלכם עם המידע אודות פרטי העסק שעות הפעילות וכד'.

בהגדרת כרטיס העסק ניתנת האופציה להוסיף תמונות של פנים העסק, חוץ העסק ואפילו לעשות סרטון סיור בתוך המבנה.

מיותר לציין שככל שתשקיעו יותר ביצירת תמונות וסרטונים מושכים והדגשת היתרונות שלכם דרך התמונות כך התמורה והחשיפה שתקבלו תהיה גדולה יותר.

תמונות בגוגל לעסק שלי

טיפ זהב: אם יש לכם משרדים יפים ומעוצבים של החברה או כל עסק שנראה מזמין ונקי זה הזמן לעשות בו סיור ולהעלות את הסרטון לכרטיס העסק, לעומת זאת אם יש לכם מחסן מבולגן ולא כל כך מזמין אולי כדאי לחשוב פעמיים לגבי שיתוף של פנים העסק בגוגל.

 

פוסטים בגוגל לעסק שלי

כמו הביקורות, גם לפוסטים יש ערך רב, הם יגרמו לעסק להופיע יותר בתוצאות החיפוש ולקבל יותר תשומת לב, הם יצביעו לגוגל על כך שאתם עסק פעיל ומשקיע וכזה שכדאי להציג במיקומים גבוהים ולתת לו חשיפה רבה יותר מהעסקים המתחרים באותו התחום.

תוכלו למשוך קהל נוסף על ידי יצירת מבצעים או אפילו יצירת מוצרים (כרגע בגרסת בטא) בכרטיס העסק.

ככה זה נראה:

פוסטים בגוגל לעסק שלי

טיפ זהב: מומלץ לפרסם מאמרים חדשים שעלו לאתר כפוסט בכרטיס העסק, זה יעזור למאמר להיסרק מהר יותר ולהיות מדורג במיקומים טובים יותר – מניסיון!

טיפ זהב מספר 2: הורידו והתקינו תוסף וורדפרס בשם "WP Google My Business Auto Publish", בצעו אינטגרציה עם המפה שלכם והקסם יקרה לבד – כל פוסט / עמוד שתעלו לאתר, תוכלו בקליק אחד לגרום לו להיות מפורסם גם ב- "גוגל לעסק" שלכם. אל תשכחו איפה קראתם את זה לראשונה 🙂

 

המוצרים שלי בגוגל

אומנם אופציה זאת עדיין נמצאת בגרסת בטא אך היא בעלת כח ומשקל רב גם כן.

בעמוד המוצרים ניתן לפרסם מוצרים למכירה כולל מחירים, תמונות ותיאורים. ניתן ממש להקים חנות אינטרנטית בתוך כרטיס העסק ובכך להביא לקוחות נוספים אשר יחפשו בשורות החיפוש את אחד המוצרים שלכם.

זוהי פונקציה עוצמתית נוספת אשר נכנסת בתוך גוגל לעסק שלי וכדאי לתת לה את מלוא תשומת הלב.

מוצרים בגוגל לעסק שלי

נתונים סטטיסטיים על כרטיס העסק שלי בגוגל

לאחר תקופה בה העסק יהיה פעיל ויצבור חשיפה, תוכלו להיכנס בתפריט לקטגוריה "תובנות" ולקבל מידע מקיף אודות פעילות כרטיס העסק בגוגל.

גוגל תדע להגיד לכם במדויק איזו שאילתה חיפשו הגולשים שגרמה להצגת כרטיס העסק שלכם בתוצאות, האם הגולשים חיפשו את שם העסק שלכם או שמצאו אותו בצורה עקיפה על ידי חיפוש שם של מוצר או שירות, גרף מדויק בו רואים כמה חשיפה קיבל העסק שלכם לעומת עסקים אחרים מאותו התחום, תצוגה מלאה ומפורטת בה ניתן לראות כמה שיחות טלפון קיבל העסק, כמה אנשים ניווטו לעסק דרך כפתור הניווט וכמה גולשים הגיעו לאתר האינטרנט שלכם דרך הכפתור הייעודי לכך.

בנוסף, תוכלו לקבל עוד נתונים שבוודאי יעניינו אתכם כבעלי עסקים כמו השעות הפופולריות ביותר של העסק – השעות שבהם יש הכי הרבה "לחץ" (במידה ואתם לא עסק נייד).

סטטיסטיקות של גוגל לעסק שלי

במידה ותשקיעו בכלי הזה תוכלו לראות תוצאות והתקדמות אדירה הן בקידום אתר האינטרנט שלכם והן ביצירת לידים ומשיכת לקוחות חדשים. לכלי הזה יש כח רב מאוד ועושה רושם שהוא מתעצם וצובר עוד ועוד כח.

עם הזמן, כמו ברוב המקרים גוגל יודע לתגמל את העסקים שמשקיעים הכי הרבה ומתמידים.

רוב המאמר נכתב ע"י ליעד מרום, הבעלים של חברת פשפשג'וק – הדברות.

גוגל לעסק שלי הוא שירות שמאפשר לעסקים לייצר כרטיס ביקור דיגיטלי ברשת, שיוצג בדפי תוצאות החיפוש של גוגל בעבור חיפושים רלוונטיים.

שירות גוגל לעסק שלי כולל מגוון רחב של תכונות: הצגת כתובת העסק על מפה, הצגת שעות הפעילות של העסק, הצגת תמונות רלוונטיות, מענה לשאלות לקוחות ועוד.

במדריך המלא שבאתר תוכלו למצוא הוראות מפורטות, כולל צילומי מסך רלוונטיים, לרישום העסק שלכם לשירות.

שמירה על כרטיס עסק עדכני ומלא ככל האפשר, תוך הבטחת העקביות בנתונים, ומתן מענה לשאלות גולשים בכרטיס העסק, היא חשובה מאין כמוה ליצירת כרטיס עסק איכותי.

שלב 10: גוגל לעסק שלי - המדריך המלא
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים