חיפוש

הזנת תוכן לאתרים – אל תעשו זאת בלי הוראות הפעלה

חלק לא קטן מהלקוחות שלי הם מקדמי אתרים ומנהלי פרויקטים בתחום של קידום אתרים, שעושים שימוש נרחב בספקי שירות משניים (פרילנסרים), על מנת לייצר תוצאות איכותיות ומהירות כגון: כותבי תוכן, מעצבים גרפיים, ארכיטקטים שמתמחים ביצירת היררכיה נכונה, אנשי אבטחת מידע שתפקידם לוודא שהאתר נקי ועוד… יש גם לא מעט מנהלי פרויקטים שמתקשרים מול מזיני תוכן על מנת לשפר את היעילות והאפקטיביות של קידום האתר.

בדרך כלל, מזיני תוכן עובדים בהיקף משרה חלקי. זוהי משרה שמתאימה לסטודנטים, או להורים שנמצאים עם הילדים בבית ומעוניינים לבצע השלמת הכנסה. לא מדובר במקצוע מורכב מאוד, אבל כאשר לא מבצעים את פעולת ההזנה של התוכן בצורה אופטימלית, מפספסים נקודות חשובות בקידום אתרים, וסתם, ללא סיבה.

במאמר הזה אני אנסה לעבור על נקודות חשובות שכדאי יהיה להתייחס אליהן במהלך הזנת התוכן לאתר האינטרנט. אם אתם מזיני תוכן – תוכלו להשתמש במאמר הזה כסוג של הוראות הפעלה. אם אתם מנהלי פרויקטים SEO – המאמר הזה יוכל לסייע לכם להרכיב צ'קליסט שבאמצעותו תוכלו לוודא שהעבודה של מזיני התוכן בוצעה כמו שצריך.

בואו נתחיל:

פעולה מספר 1: העתקת התוכן

פעולת ההעתקה של התוכן נראית על פניו, כפעולה פשוטה למדי: קופי ופייסט, Ctrl +C ואז Ctrl+V – מה יכול להיות פשוט יותר מזה?

אז במקרים רבים, זהו אכן המצב. אבל יש לא מעט מצבים, למשל אם אתם מקימים אתר חדש ומעבירים את התוכן אליו מאתר ישן, שבהם כל מיני תגיות html מיותרות תעבורנה יחד עם ההעתקה, וזה מצב לא רצוי. כדי לעבוד נכון, עליכם יהיה להעתיק את התוכן הטקסטואלי בלבד. תוכלו לעשות זאת באמצעות פונקציית העתקה והדבקה מיוחדת (ctrl + shift + v), או לעבור דרך notepad כדי לוודא שכל מיני תווים מיוחדים וקידודים מיוחדים, לא יעברו סתם לעמוד החדש, או ע"י סימון כלל הטקסט ולחיצה על "ניקוי עיצוב":

ניקוי עיצוב

 

פעולה מספר 2: קביעת התפקיד התחבירי של הכותרות וכותרות המשנה

באופן כללי, אם כותב התוכן שישב לכתוב את הטקסט שמוזן לאתר עשה עבודה נכונה, אתם אמורים לקבל טקסט שבו מסומנות כותרת ראשית וכותרות משנה. וכשאני מציין כותרות מסומנות – אני לא מתכוון להדגשה, גודל, צבע או קו תחתון, אלא לתפקיד התחבירי האמיתי שלהן בדף, כלומר, הסימונים H1 עד H6. מזכיר שוב, שדף אינטרנט אמור לכלול בדרך כלל H1 אחד ויחיד, כותרות H2 שתסמנה את היררכיית התוכן הראשית, כותרות H3 לסימון תתי סעיפים של H2 וכך הלאה. בין הכותרות השונות אמור הטקסט להיות במצב של P עבור פסקאות תוכן רגילות.

לפעולה הזאת ישנה חשיבות גדולה מבחינת קידום אתרים. נכון, גוגל השתכלל מאוד ויודע היום לקבוע איזה טקסט חשוב יותר בעמוד ואיזה פחות, אבל ללא ספק בעבודה של כמה שניות, אפשר לעזור לגוגל לעשות עבודה הרבה יותר טובה, ולחלץ את הנושאים המרכזיים שבהם עוסק העמוד בקלות יחסית.

למדריך אופטימיזציית כותרות לחצו כאן.

בחירת כותרות

 

פעולה מספר 3: שילוב מילות מפתח בטקסט

נכון, תפקידו העיקרי של מזין התוכן הוא לדאוג לכך שטקסט שכבר עבר הגהה, עריכה, ושילוב של מילות המפתח העיקריות ימצא באתר. יחד עם זאת, אין זמן מתאים וטוב יותר לדאוג לכך שהטקסט יכיל את מילות המפתח שרוצים לקדם – מאשר רגע לפני שהטקסט מושתל באמת באתר. תפקידו של מזין תוכן בהקשר הזה, הוא לתבל את הטקסט במשפטי קישור ומילות מפתח, ולפעמים הדרך היחידה לגלות שהם אכן חסרים, היא לאחר הדבקת הטקסט באתר עצמו.

 

פעולה מספר 4: הגדרת תגיות אלט לתמונות

לתגית האלט המוגדרת לתמונות ומציינת מה למעשה מוצג לגולש בתמונה, יש חשיבות כפולה: מבחינת קידום אתרים – החשיבות היא בהנגשת התמונה למנועי החיפוש השונים, כלומר, לאפשר למנועי החיפוש להבין טוב יותר מה רואה גולש שמגיע לאתר, וכך להחליט האם העמוד הזה רלוונטי לשאילתות שונות שמבצעים גולשים במנוע החיפוש.

מבחינת נגישות – לתגיות אלט ישנה חשיבות גדולה, שכן הן מאפשרות לאנשים שסובלים מלקויות ראיה שונות, לצרוך את התוכן באתר באמצעות תוכנות הקראת טקסט.

אפשר יהיה להגיד, שלהנגשה של אתר לבעלי לקויות שונות יש השפעה גם על קידום אתרים – שהרי יותר גולשים ימצאו את האתר רלוונטי לצרכים שלהם, וינטשו פחות את האתר בחזרה אל דפי תוצאות החיפוש. תוסיפו לכך את העובדה שהנגשת אתרים היא כבר חובה חוקית – ותבינו מהי החשיבות של הגדרת תגיות אלט לתמונות.

 

פעולה מספר 5: הגדרת תגיות מטא

רבים נוטים לחשוב, שהכותרת הראשית של האתר היא גם הכותרת המוצגת בדפי תוצאות החיפוש, כשהעמוד המסוים נדמה למנוע החיפוש כרלוונטי להצגה לגולש. בפועל, מדובר בשני טקסטים שונים, עם תפקידים שונים:

הכותרת הראשית – תפקידה לתאר בתוך העמוד הרלוונטי באתר, מה צפוי הגולש למצוא בעמוד.

תגית כותרת המטא – Meta Title – תפקידה להציג בפני גולש בדפי תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש, מה פוי לקבל גולש שיבחר להקליק על תוצאת החיפוש. מטבע הדברים, תגית כותרת המטא צריכה להיות שיווקית, מוכרת, ולהתמודד עם סביבת תחרות שבה שחקנים נוספים.

חלק מן התפקיד של מזין תוכן הוא לייצר בצורה נכונה את תגית כותרת המטא, בצורה שתשמור על הסטנדרט שבו בחר המותג, תשקף את מה שצפוי הגולש למצוא בעמוד, ותסייע למותג לקדם את העמוד הספציפי בדפי תוצאות החיפוש.

בדומה לתגית כותרת המטא (Meta Title), גם תגית התיאור (Meta Description) היא חשובה, והיא תציג לגולש את המידע בדפי תוצאות החיפוש מתחת לכותרת המטא. כאן זה הזמן של מזין התוכן לתאר בקצרה מה צפוי הגולש למצוא בעמוד, ולקבוע גם את הטון המוביל של המותג: הומוריסטי, רשמי, אינפורמטיבי, מפתיע, מחוץ לקופסא או רשמי.

הגדרת טייטל דסקריפשיין

 

פעולה מספר 6: קביעת כתובת ה – url של העמוד

מזין התוכן צריך לבחור כתובת לעמוד, או נכון יותר, את הסלאג (החלק האחרון והמשתנה של העמוד באתר).

יש מתודות שונות לקביעת מבנה ה – url בעמוד, והן משתנות בהתאם למבנה האתר והשיטה שבה בחר מנהל האתר לייצר כתובות url. בחלק מן המקרים, כתובות ה – url תשמשנה כחלק ממבנה הספריות באתר, ובחלק תזהנה את מספר הפוסט באופן סידורי.

כך או כך, במקרים רבים, תירצו לשלב את מילות המפתח השונות גם בכתובת ה – url של העמוד, כדי למקסם את האפקט של קידום העמוד בגוגל.

כדי לעשות זאת, תוכלו לבחור לתרגם את מילות המפתח העיקריות לאנגלית, ואז לשבץ אותן בכתובת ה – url, או להשתמש בכתובת בעברית, שתקודד בחלק מן המקומות לפורמט קצת מוזר של אחוזים ותווים.

יש כאלו שמצדדים בשמירה על שפת המקור, ואחרים שטוענים שאסתטית, נכון יותר להיצמד לשפה האנגלית. לצורך העניין כאן, מה שחשוב הוא שתקפידו להיות עקביים, ותציידו את מזין התוכן במידע הדרוש לו כדי לבחור נכון את כתובת ה – url של כל עמוד חדש.

אגב, אני מאמין שכתובת ה – URL צריכה להיות בשפה של האתר. אם אתם עובדים על אתר בעברית, ההמלצה שלי היא שכתובות ה – URL יהיו בעברית.

כתובת URL

 

פעולה מספר 7: שיוך לקטגוריות וקביעת תגיות

עוד שני נושאים קריטיים שחובה להקפיד על ביצוע נכון שלהם, הוא שיוך פוסטים לקטגוריות נכונות ותיוג מתאים שלהם.

בדרך כלל, אתר אינטרנט כולל בלוג אחד, שבו הפוסטים, אותם קטעי תוכן שעוסקים בנושא מסוים, משוייכים לקטגוריות. השיוך לקטגוריות עוזר לגולשים לנווט באתר, לגוגל להבין באילו עולמות תוכן עוסק האתר, וגם למצוא הזדמנויות נכונות כדי להציע לגולשים תכנים נוספים לאחר שצרכו כבר תוכן באתר.

תגים משמשים בדרך כלל לצורך תיוג תוכן בצורה ספציפית יותר, לנושא הרבה יותר ספציפי, כמו אדם, אירוע או עולם תוכן מאוד ספציפי. תגים מאפשרים לייצר עמודי תוכן שכל התוכן בהם עוסק באותו עולם תוכן ספציפי.

אין כללים ברורים מתי להשתמש בקטגוריות ומתי בתגים, אבל השיטה המקובלת היא שקטגוריות מתייחסות לנושאי תוכן רחבים שבהם ניתן לייצר המון תוכן בנושאים שונים, ואילו תגים מתייחסים לעולם תוכן מאוד ספציפי ומדויק.

קטגוריות ותגיות

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים