חיפוש

קידום חנות וירטואלית בגוגל – 5 טיפים

בשנתיים האחרונות יצא לי לקדם אורגנית המון חנויות וירטואלית בגוגל בהצלחה רבה. תוכלו למצוא את הלקוחות שלי בביטויים תחרותיים מאוד. קידום חנות וירטואלית מורכב מ-3 פרקים עיקריים: היררכיה נכונה, אופטימיזציית עמודי קטגוריה ואופטימיזציית עמודי מוצר. ברגע ששלושת העיקרים הללו בוצעו בצורה מושלמת זה רק עניין עד שהאתר יקבל תנועה משמעותית.

נתחיל בסרטון ולאחר מכן אפרט את עיקרי הדברים:

1. מוצרים

המוצרים הם חלק בלתי נפרד מהקטגוריה! יש לדאוג שכותרת כל מוצר + הALT של תמונת כל מוצר יתאימו למילת המפתח אותה אנו רוצים לקדם את אותה קטגוריית מוצרים.

הבעיה המרכזית היא שהיצרן מספק תיאור אחיד וקצר לאותו מוצר ואם הכנסתם את אותו תיאור למוצר שלכם כנראה שהחנות תפגע בדירוג. לכן חשוב לקחת את אותו תיאור ולשכתב אותו, לעבות אותו ולייצר תוכן ייחודי לכל מוצר, פרטתי על כך לעומק בסעיף 5.

בניגוד לעמודים רגילים, כאן הסיכוי לקניבליזציה של מילות מפתח נמוך משמעותית מכיוון שבחנויות אינטרנטיות, ההיררכיה ברורה מיידי גם בלי להתאמץ יותר מידיי (קטגוריות מוצרים רמה 1 – מוצרים רמה 2).

 

2. קטגוריות מוצרים

עמוד קטגוריית מוצרים לא חייב להציג רק מוצרים! אפשר להכניס מתחת למוצרים גם טקסט, או קישורים לכתבות משלימות בנושא וכו'. זה צריך להיות עמוד שמספק את כל התוכן הרלוונטי לאותה מילת מפתח שאנחנו מנסים לדרג, כולל מידע, מדריכים, טיפים, וידאו וכדומה.

חשוב לזכור שאנחנו נרצה לקדם את הקטגוריה לא פחות מהמוצרים ובמקרים מסוימים הרבה יותר מהמוצר עצמו. לדוגמא הביטוי "שעוני מייקל קורס" – כנראה שנרצה לקדם הרבה יותר מאחד המוצרים ומכיוון ורוב החיפושים מופנים לקטגוריה ולא לשעון ספציפי.

 

3. טקסט בתוך עמוד הקטגוריה

טקסט קצר לפני הקטלוג יכול להיות מעולה. זה טקסט קצר ולכן כדאי להשקיע בו, לציין מדוע כדאי לקנות דווקא מכם וכו'.

 

4. פירורי לחם

פירורי לחם – ללא "חנות", "מוצרים" וכדומה, אלא רק לקטגוריות ולעמודים שאנחנו מקדמים.

דוגמא לפירורי לחם לא תקינים:

פירורי לחם נייק

דוגמא לפירורי לחם תקינים:

פירורי לחם וובר

תזכרו שפירורי לחם זה קישורים פנימיים איתם נרצה לחזק עמודים אחרים.

 

5. טקסט ייחודי ומקורי לכל מוצר

האידיאל זה שכל מוצר יכיל טקסט ייחודי ומקורי, עם כמה שפחות כפילויות. כמו כן, האידיאל זה שכל מוצר יופיע בכמה שפחות קטגוריות. אם יש מוצר שממש ממש מתאים ל2-3 קטגוריות, אין בעיה לשים אותו, אבל איפה שאפשר לוותר – מבורך.

 

ישנם עוד לא מעט עקרונות לקידום חנויות וירטואליות בגוגל, אלו היו מספר טיפים חשובים, בהצלחה!

כדאי לקדם מוצרים בחנות וירטואלית הקפידו שלכל הפחות לכל מוצר תהיה כותרת ייחודית ותגית אלט המשלבת את מילות המפתח בתמונת המוצר.

בעמוד קטגוריה כדאי יהיה לשלב, בנוסף למוצרים, גם טקסט מקדים ואיכותי על המוצרים, שישלב את מילות המפתח העיקריות והחשובות.

שילוב פירורי לחם באתר יכול לסייע לגולשים לנווט ביתר קלות באתר ולמצוא את העמודים הרלוונטיים לו, מה שיחזק את שביעות הרצון של גולשים באתר.

היכנסו למאמר המלא ותוכלו ליהנות מטיפים רלוונטים נוספים.

קידום חנות וירטואלית
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים