אם אתם רוצים למכור, אתם צריכים להיראות אמינים. נקודה.
פעם, כשהייתם מגיעים אל המוכר שלכם עד לחנות, יכולתם לראות את הסחורה מול העיניים, וגם הייתם יוצאים איתה בשקית כשסיימתם את הרכישה. יכולתם להסתכל למוכר בעיניים, לראות את השלט שתלוי בכניסה, ולהבין שמדובר בחנות אמיתית, שמשרתת עוד לקוחות, שיש לה כתובת, אבא ואמא, ושיש לאן לחזור אם המוצר מתקלקל, לא תקין או שאתם לא מרוצים ממנו.
ברשת הדברים עובדים קצת אחרת.
אין לכם ביטחון מלא מי עומד מאחורי האתר. אתם לא יודעים האם הסחורה קיימת בכלל במלאי. אתם יכולים לבצע הזמנה ומשלוח אבל המון דברים יכולים להשתבש בדרך.
בקיצור, אמנם קל הרבה יותר לגולשים בקצה להזמין מוצרים ושירותים אונליין, אבל הרבה יותר קשה להם לבטוח ולתת אמון בבעל העסק.
ואמון – הוא פקטור קריטי כדי לייצר מכירות.
אז בזה בדיוק נעסוק היום. במאמר הבא ננסה להבין איך בונים אמון ומשדרים סמכות בעידן וירטואלי, שבו לא ניתן להרגיש את המוצר או השירות, לפני שמזמינים אותו.
איך בונים סמכות באתר אינטרנטי?
בואו נמפה יחד את המרכיבים שבונים סמכות באתר אינטרנט, לאו דווקא לפי סדר החשיבות שלהם.
עיצוב מקצועי
כדי לשדר סמכות ולהיראות כמו מותג מקצועי, חובה שגם העיצוב של האתר יהיה מלוטש ומהודק בצורה מקצועית. זה אומר שימוש נכון בצבעי המותג, שילוב אלמנטים בצורה אסטטית ומזמינה, רמת גימור מושלמת, בלי זנבות לא מטופלים, בלי טקסטים שהם ברירת מחדל, עם המון השקעה וחשיבה על מסע הלקוח באתר.
לוגו
לשימוש בלוגו יש חשיבות גדולה יותר מכפי שהוא נראה בפועל. אף גולש לא מחליט האם לרכוש מוצר או שירות לפי הלוגו, אבל לוגו מייצר גם אם באופן סמוי, את הביטחון הדרוש בצד של הלקוח לבצע עסקה מול המותג. לוגו מזכיר ללקוח באיזה מותג מדובר, והוא מקשר אותו באופן עקיף לסמכות שכבר צבר המותג בנישה. חישבו על מותגים גדולים בתחום הרכב, רשתות המזון, התעופה, האופנה ועוד – קל יהיה לכם הרבה יותר להשלים את הרכישה, כשאתם רואים את הלוגו המוכר שנוסך בכם את הביטחון הדרוש להשלמת העסקה.
אודות
אתר מקצועי חייב שיהיה בו עמוד ייעודי שמספר על החברה או המותג. זה ברור מאליו. מה שפחות ברור הוא שאתר מקצועי צריך להציג מידע גם על האנשים מאחורי העשייה. אלו יכולים להיות המנכ״ל וחברי ההנהלה במקרה שמדובר בחברה גדולה, או אפילו כלל העובדים בעסק כאשר מדובר בעסק קטן יותר. בכל מקרה, תמונות איכותיות של הגורמים הרלוונטיים, בצורה רלוונטית (אם אתה שף – התלבש כמו שף, אם אתה מנהל חברת בניה – התלבש כמו מנהל חברת בניה), ואפילו עמוד ייעודי לכל אחד מן האנשים – יוכלו לשפר משמעותית את תפיסת המותג שלכם.
למידע נוסף על עמוד אודות והחשיבות שלו.
לקוחות מוכרים
בכל אתר מקצועי שמכבד את עצמו, תוכלו למצוא לא רק את מגוון השירותים שבית העסק מציע, אלא גם דוגמאות ללקוחות שהתקשרו עימו. ככל שהלקוחות האלו בעצמם מוכרים יותר וידועים יותר – כך האפקט הוא גדול יותר. כשגולש מגיע לאתר שבו מוצגים הלקוחות המרכזיים – הוא עושה את ההקשר הדרוש בראש: ״אם שופרסל הגדולה בחרה להתקשר מול המותג הזה, נראה שהם ביצעו את הבדיקות הדרושות ושהמותג הזה ממש איכותי״.
מידע אודות יוצרי התוכן
בשנים האחרונות שמה גוגל דגש, לא רק על התוכן עצמו אלא גם על מי שעומד מאחורי היצירה שלו. בפרט, האם ליוצר התוכן יש את המומחיות, הניסיון והמקצועיות הדרושים, כדי לייצר תוכן כזה. אילו מאמרים הוא פרסם בתחום, עד כמה הוא מכיר את הנושא לעומק, ובמשך כמה זמן הוא עוסק בתחום. ככל שבתחילת כל מאמר או תוכן באתר, ניתן יהיה להבין מי יצר את התוכן הזה, וכיצד נראים קורות החיים שלו, הדבר יאפשר גם לגוגל וגם לגולשים, להבין שמדובר במותג רציני יותר.
תאריכים
תוכן שמגיע עם תאריך יצירה הוא תוכן אמין יותר. מדוע? משתי סיבות עיקריות: הראשונה – גוגל יכולה להבין עד כמה התוכן הוא רלוונטי לנקודת הזמן הנוכחית, ולהחליט האם היא מעוניינת לאנדקס אותו. השניה – תוכן שמתעדכן כל העת וכך גם מצוין תאריך העדכון שלו, מייצר את ההבנה בצד של גוגל שמדובר במותג עדכני, רלוונטי, שעוסק כל העת בטיוב התוכן שלו ובהתאמה שלו למציאות. בקיצור – עסק חי, נושם וקיים.
נתונים שלמים בפוטר
הפוטר הוא החלק התחתון והקבוע של האתר, שחוזר על עצמו בכל דפי האתר. בפועל, הוא משמש כמעין בסיס לניווט. הגולשים יודעים שאם הם לא מצליחים למצוא את התוכן הדרוש להם, הפוטר ישמש כעוגן שבו יוכלו להשתמש כדי לנווט בקלות יותר.
כדי לייצר אתר סמכותי ומקצועי, דאגו לשלב בפוטר את כל המידע שנדרש להשלמת פרופיל העסק בשירות ״גוגל לעסק שלי״. שם העסק, דרכי יצירת קשר, טלפונים, כתובת מייל, טפסי השארת פרטים, כתובת, שעות פתיחה, מענה לשירות לקוחות, אודות החברה, הצהרת נגישות, תנאים משפטיים, תקנון ועוד.
נתונים שלמים בהדר
ההדר הוא החלק העליון והקבוע באתר שחוזר על עצמו בכל עמודי האתר. גם בו ניתן ורצוי להשתמש כדי לייצר סמכות לאתר: גם כאן ראוי לשלב כפתורי יצירת קשר, פניה באמצעות וואטסאפ, תפריט שלם שיאפשר ניווט לכלל חלקי האתר, כמובן את הלוגו וכל אובייקט אחר שיוכל לעזור לכם להזכיר לגולשים לאן הגיעו ואת העובדה שניתן לסמוך עליכם.
אלמנטים ויזואליים
זו יכולה להיות חותמת, ואלו יכולים להיות אלמנטים כמו סימון חבילה שירות מסוימת כפופולרית – קיימות לא מעט טכניקות לסמן לגולש שמגיע לאתר שהדברים נבדקו ונחתמו, ושאפשר לתת אמון במותג מאחורי הצעות הערך הקיימות.
תארים, הסמכות, והכשרות
ככל שקיימים אלמנטים שממצבים את נותני השירות כברי סמכות – כדאי יהיה מאוד להשתמש בהם. התואר ד״ר, אלוף במלי, ניצב בדימוס, חבר דירקטוריון או כל תואר אחר שיוכל להסביר עד כמה מי שעומד מאחורי האתר הוא אמין, ניתן לבטוח בו והוא ייצוגי, מוכר בתעשייה ובעל מוניטין איכותי – כל אלו רק יכולים לחזק את המותג ברשת.
כתבות באתרים נחשבים
אם תוכלו לשלב מידע על כתבות שפורסמו על המותג במגזינים נחשבים – עדיף כאלו שלא ניתן לשלם להם כדי לייצר תוכן כזה – תוכלו גם לשפר בו זמנית את הסמכות של האתר ברשת. כאשר גולשים שמגיעים לאתר מבינים כי לא רק האתר מעיד על עצמו, אלא גם מגזינים חשובים בתחום עושים זאת, ושניתן לבדוק ולאמת אותם באופן בלתי תלוי במותג – הסמכות של אתר כזה ללא ספק נבנית טוב יותר.
תחרויות ופרסים
ישנם לא מעט מותגים שמתהדרים בפרסים, ציונים לשבח ותחרויות בהן קטפו תארים בנוגע לחדשנות, יצירתיות, ואיכות השירות שסיפקו. גם כאן מדובר במידע חיצוני שניתן יהיה לאמת, ושיכול לעזור למותג לבנות נכון יותר את הסמכות שלו.
דירוגים וביקורות
לא מעט אתרים בוחרים להציג את הביקורות החיוביות שקיבלו מגולשים ולקוחות מרוצים, בליווי של סכמת כוכבים מלאה, כמובן. מדובר בעוד אלמנט בונה אמון שיכול לחזק את המותג, בעיקר בגלל העבודה שגולשים שמגיעים למותג לא מוכר, מבקשים קודם כל לדעת מה חושבים גולשים אחרים על המותג הזה.
סרטונים ומדיה
כאשר מותג משלב סרטונים איכותיים, מדיה מקצועית, ופעילות שוטפת שמייצרת תכנים כאלו – מבינים הגולשים שמדובר במותג שיש לו המשאבים לייצר מדיה כזאת, ולכן הם מסיקים שהוא מהווה אוטוריטה בתחום. שילוב של סרטונים מושקעים במיוחד משדר מקצועיות ורלוונטיות לגולשים בעידן שבו קשה הרבה יותר למצוא את הקשב הדרוש ולצרוך תוכן.
לסיכום
בדרך להפוך את המותג שלכם למקצועי ולשפר את הנראות והסמכות שלו ברשת, יש לא מעט פעולות שתוכלו לבצע. בפרט, עיצוב מקצועי ומלוטש של האתר, שימוש נכון בלוגו, פירוט אודות הפונקציות הרלוונטיות בדף האודות, ציון לקוחות ידועים ומוכרים, שימוש בתאריכי ציון על מנת לסמן את הרלוונטיות של התכנים באתר, מידע אודות יוצרי התוכן באתר, עיבוי המידע בפוטר ובהדר של האתר, שימוש באלמנטים ויזואליים בוני אמון, ציון תארים והסמכות רלוונטיות של מי שעומד מאחורי האתר, הפניה לכתבות חיצוניות במגזינים נחשבים שהתייחסו למותג, תחרויות ופרסים בהם זכה המותג, ציון של דירוגים וביקורות, וכן שילוב מדיה עשירה באתר.
אז רגע לפני שאתם מרימים ידיים – בדקו את עצמכם: האם באמת עשיתם כל מה שנדרש כדי להפוך לאוטוריטה בתחום שלכם?