חיפוש

איך לגרום לאתר להיראות אמין וסמכותי ב-14 צעדים פשוטים

אם אתם רוצים למכור, אתם צריכים להיראות אמינים. נקודה.

פעם, כשהייתם מגיעים אל המוכר שלכם עד לחנות, יכולתם לראות את הסחורה מול העיניים, וגם הייתם יוצאים איתה בשקית כשסיימתם את הרכישה. יכולתם להסתכל למוכר בעיניים, לראות את השלט שתלוי בכניסה, ולהבין שמדובר בחנות אמיתית, שמשרתת עוד לקוחות, שיש לה כתובת, אבא ואמא, ושיש לאן לחזור אם המוצר מתקלקל, לא תקין או שאתם לא מרוצים ממנו.

ברשת הדברים עובדים קצת אחרת.

אין לכם ביטחון מלא מי עומד מאחורי האתר. אתם לא יודעים האם הסחורה קיימת בכלל במלאי. אתם יכולים לבצע הזמנה ומשלוח אבל המון דברים יכולים להשתבש בדרך.

בקיצור, אמנם קל הרבה יותר לגולשים בקצה להזמין מוצרים ושירותים אונליין, אבל הרבה יותר קשה להם לבטוח ולתת אמון בבעל העסק.

ואמון – הוא פקטור קריטי כדי לייצר מכירות.

אז בזה בדיוק נעסוק היום. במאמר הבא ננסה להבין איך בונים אמון ומשדרים סמכות בעידן וירטואלי, שבו לא ניתן להרגיש את המוצר או השירות, לפני שמזמינים אותו.

 

איך בונים סמכות באתר אינטרנטי?

בואו נמפה יחד את המרכיבים שבונים סמכות באתר אינטרנט, לאו דווקא לפי סדר החשיבות שלהם.

 

עיצוב מקצועי

כדי לשדר סמכות ולהיראות כמו מותג מקצועי, חובה שגם העיצוב של האתר יהיה מלוטש ומהודק בצורה מקצועית. זה אומר שימוש נכון בצבעי המותג, שילוב אלמנטים בצורה אסטטית ומזמינה, רמת גימור מושלמת, בלי זנבות לא מטופלים, בלי טקסטים שהם ברירת מחדל, עם המון השקעה וחשיבה על מסע הלקוח באתר.

עיצוב מקצועי באתר עורך דין יוני לוי
עיצוב מקצועי באתר עורך דין יוני לוי המשדר סמכותיות ומקצועיות

לוגו

לשימוש בלוגו יש חשיבות גדולה יותר מכפי שהוא נראה בפועל. אף גולש לא מחליט האם לרכוש מוצר או שירות לפי הלוגו, אבל לוגו מייצר גם אם באופן סמוי, את הביטחון הדרוש בצד של הלקוח לבצע עסקה מול המותג. לוגו מזכיר ללקוח באיזה מותג מדובר, והוא מקשר אותו באופן עקיף לסמכות שכבר צבר המותג בנישה. חישבו על מותגים גדולים בתחום הרכב, רשתות המזון, התעופה, האופנה ועוד – קל יהיה לכם הרבה יותר להשלים את הרכישה, כשאתם רואים את הלוגו המוכר שנוסך בכם את הביטחון הדרוש להשלמת העסקה.

לוגו אתר המסייעת
לוגו נוסך ביטחון באתר המסייעת

 

אודות

אתר מקצועי חייב שיהיה בו עמוד ייעודי שמספר על החברה או המותג. זה ברור מאליו. מה שפחות ברור הוא שאתר מקצועי צריך להציג מידע גם על האנשים מאחורי העשייה. אלו יכולים להיות המנכ״ל וחברי ההנהלה במקרה שמדובר בחברה גדולה, או אפילו כלל העובדים בעסק כאשר מדובר בעסק קטן יותר. בכל מקרה, תמונות איכותיות של הגורמים הרלוונטיים, בצורה רלוונטית (אם אתה שף – התלבש כמו שף, אם אתה מנהל חברת בניה – התלבש כמו מנהל חברת בניה), ואפילו עמוד ייעודי לכל אחד מן האנשים – יוכלו לשפר משמעותית את תפיסת המותג שלכם.

עמוד אודות באתר אורדן עורכי דין ורואי חשבון

למידע נוסף על עמוד אודות והחשיבות שלו.

 

לקוחות מוכרים

בכל אתר מקצועי שמכבד את עצמו, תוכלו למצוא לא רק את מגוון השירותים שבית העסק מציע, אלא גם דוגמאות ללקוחות שהתקשרו עימו. ככל שהלקוחות האלו בעצמם מוכרים יותר וידועים יותר – כך האפקט הוא גדול יותר. כשגולש מגיע לאתר שבו מוצגים הלקוחות המרכזיים – הוא עושה את ההקשר הדרוש בראש: ״אם שופרסל הגדולה בחרה להתקשר מול המותג הזה, נראה שהם ביצעו את הבדיקות הדרושות ושהמותג הזה ממש איכותי״.

לקוחות מוכרים באתר ליפטר

מידע אודות יוצרי התוכן

בשנים האחרונות שמה גוגל דגש, לא רק על התוכן עצמו אלא גם על מי שעומד מאחורי היצירה שלו. בפרט, האם ליוצר התוכן יש את המומחיות, הניסיון והמקצועיות הדרושים, כדי לייצר תוכן כזה. אילו מאמרים הוא פרסם בתחום, עד כמה הוא מכיר את הנושא לעומק, ובמשך כמה זמן הוא עוסק בתחום. ככל שבתחילת כל מאמר או תוכן באתר, ניתן יהיה להבין מי יצר את התוכן הזה, וכיצד נראים קורות החיים שלו, הדבר יאפשר גם לגוגל וגם לגולשים, להבין שמדובר במותג רציני יותר.

פרטי מחבר - עורך דין דורון ויינרייך

תאריכים

תוכן שמגיע עם תאריך יצירה הוא תוכן אמין יותר. מדוע? משתי סיבות עיקריות: הראשונה – גוגל יכולה להבין עד כמה התוכן הוא רלוונטי לנקודת הזמן הנוכחית, ולהחליט האם היא מעוניינת לאנדקס אותו. השניה – תוכן שמתעדכן כל העת וכך גם מצוין תאריך העדכון שלו, מייצר את ההבנה בצד של גוגל שמדובר במותג עדכני, רלוונטי, שעוסק כל העת בטיוב התוכן שלו ובהתאמה שלו למציאות. בקיצור – עסק חי, נושם וקיים.

תאריך בתחילת פוסט - אתר עשהאל

נתונים שלמים בפוטר

הפוטר הוא החלק התחתון והקבוע של האתר, שחוזר על עצמו בכל דפי האתר. בפועל, הוא משמש כמעין בסיס לניווט. הגולשים יודעים שאם הם לא מצליחים למצוא את התוכן הדרוש להם, הפוטר ישמש כעוגן שבו יוכלו להשתמש כדי לנווט בקלות יותר.

כדי לייצר אתר סמכותי ומקצועי, דאגו לשלב בפוטר את כל המידע שנדרש להשלמת פרופיל העסק בשירות ״גוגל לעסק שלי״. שם העסק, דרכי יצירת קשר, טלפונים, כתובת מייל, טפסי השארת פרטים, כתובת, שעות פתיחה, מענה לשירות לקוחות, אודות החברה, הצהרת נגישות, תנאים משפטיים, תקנון ועוד.

פוטר אתר משרד עורכי דין מקרקעין יוני לוי המכיל את כל הרכיבים הנותנים סמכות ומקצועיות
פוטר אתר משרד עורכי דין מקרקעין יוני לוי המכיל את כל הרכיבים הנותנים סמכות ומקצועיות

נתונים שלמים בהדר

ההדר הוא החלק העליון והקבוע באתר שחוזר על עצמו בכל עמודי האתר. גם בו ניתן ורצוי להשתמש כדי לייצר סמכות לאתר: גם כאן ראוי לשלב כפתורי יצירת קשר, פניה באמצעות וואטסאפ, תפריט שלם שיאפשר ניווט לכלל חלקי האתר, כמובן את הלוגו וכל אובייקט אחר שיוכל לעזור לכם להזכיר לגולשים לאן הגיעו ואת העובדה שניתן לסמוך עליכם.

הדר באתר אהד ויס יעוץ משכנתאות

אלמנטים ויזואליים

זו יכולה להיות חותמת, ואלו יכולים להיות אלמנטים כמו סימון חבילה שירות מסוימת כפופולרית – קיימות לא מעט טכניקות לסמן לגולש שמגיע לאתר שהדברים נבדקו ונחתמו, ושאפשר לתת אמון במותג מאחורי הצעות הערך הקיימות.

צימרים מומלצים באתר צימר

תארים, הסמכות, והכשרות

ככל שקיימים אלמנטים שממצבים את נותני השירות כברי סמכות – כדאי יהיה מאוד להשתמש בהם. התואר ד״ר, אלוף במלי, ניצב בדימוס, חבר דירקטוריון או כל תואר אחר שיוכל להסביר עד כמה מי שעומד מאחורי האתר הוא אמין, ניתן לבטוח בו והוא ייצוגי, מוכר בתעשייה ובעל מוניטין איכותי – כל אלו רק יכולים לחזק את המותג ברשת.

חותם אמינות אתר עורך דין ישר יעקבי

כתבות באתרים נחשבים

אם תוכלו לשלב מידע על כתבות שפורסמו על המותג במגזינים נחשבים – עדיף כאלו שלא ניתן לשלם להם כדי לייצר תוכן כזה – תוכלו גם לשפר בו זמנית את הסמכות של האתר ברשת. כאשר גולשים שמגיעים לאתר מבינים כי לא רק האתר מעיד על עצמו, אלא גם מגזינים חשובים בתחום עושים זאת, ושניתן לבדוק ולאמת אותם באופן בלתי תלוי במותג – הסמכות של אתר כזה ללא ספק נבנית טוב יותר.

עמוד המשרד בתקשורת באתר עורך דין ערן עזרא
עמוד המשרד בתקשורת באתר עורך דין ערן עזרא

תחרויות ופרסים

ישנם לא מעט מותגים שמתהדרים בפרסים, ציונים לשבח ותחרויות בהן קטפו תארים בנוגע לחדשנות, יצירתיות, ואיכות השירות שסיפקו. גם כאן מדובר במידע חיצוני שניתן יהיה לאמת, ושיכול לעזור למותג לבנות נכון יותר את הסמכות שלו.

 

דירוגים וביקורות

לא מעט אתרים בוחרים להציג את הביקורות החיוביות שקיבלו מגולשים ולקוחות מרוצים, בליווי של סכמת כוכבים מלאה, כמובן. מדובר בעוד אלמנט בונה אמון שיכול לחזק את המותג, בעיקר בגלל העבודה שגולשים שמגיעים למותג לא מוכר, מבקשים קודם כל לדעת מה חושבים גולשים אחרים על המותג הזה.

אלמנט ביקורת גוגל באתר ליפטר

סרטונים ומדיה

כאשר מותג משלב סרטונים איכותיים, מדיה מקצועית, ופעילות שוטפת שמייצרת תכנים כאלו – מבינים הגולשים שמדובר במותג שיש לו המשאבים לייצר מדיה כזאת, ולכן הם מסיקים שהוא מהווה אוטוריטה בתחום. שילוב של סרטונים מושקעים במיוחד משדר מקצועיות ורלוונטיות לגולשים בעידן שבו קשה הרבה יותר למצוא את הקשב הדרוש ולצרוך תוכן.

מדיה ופודקאסט באתר מירי יעקב גביש

לסיכום

בדרך להפוך את המותג שלכם למקצועי ולשפר את הנראות והסמכות שלו ברשת, יש לא מעט פעולות שתוכלו לבצע. בפרט, עיצוב מקצועי ומלוטש של האתר, שימוש נכון בלוגו, פירוט אודות הפונקציות הרלוונטיות בדף האודות, ציון לקוחות ידועים ומוכרים, שימוש בתאריכי ציון על מנת לסמן את הרלוונטיות של התכנים באתר, מידע אודות יוצרי התוכן באתר, עיבוי המידע בפוטר ובהדר של האתר, שימוש באלמנטים ויזואליים בוני אמון, ציון תארים והסמכות רלוונטיות של מי שעומד מאחורי האתר, הפניה לכתבות חיצוניות במגזינים נחשבים שהתייחסו למותג, תחרויות ופרסים בהם זכה המותג, ציון של דירוגים וביקורות, וכן שילוב מדיה עשירה באתר.

אז רגע לפני שאתם מרימים ידיים – בדקו את עצמכם: האם באמת עשיתם כל מה שנדרש כדי להפוך לאוטוריטה בתחום שלכם?

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים