חיפוש

כיצד יכול מיתוג להשפיע על קידום אתרים?

קידום אתרים ומיתוג הם תהליכים השלובים זה בזה. בזמן שתהליך קידום אתרים מרכז את אוסף המאמצים לייצר תנועה אורגנית של גולשים לאתר, מיתוג הוא המאמץ לייצר עבורם חוויה טובה בתוך האתר, ולהגדיל את הסיכויים שיהפכו ללקוחות משלמים. אז כיצד נראה תהליך מיתוג בחברה, איך באים לידי ביטוי המשאבים המושקעים בקידום האתר, ומהם היתרונות שבשילוב שני התהליכים האלו יחד? המשיכו לקרוא.

 

מהו מיתוג ומדוע הוא חשוב?

מיתוג הוא שם כולל לאוסף הפעולות המתבצעות כדי לייצר זהות בין הנכסים של החברה והערכים שלה. מיתוג מתייחס, לרוב, למרכיבים שונים באסטרטגיה הדיגיטלית של המותג, כמו הלוגו, הפונטים, הצבעים והתמונות. הרעיון הוא פשוט: לפני שלקוחות יבחרו להתקשר מולכם כדי לקנות מוצרים, הם צריכים ראשית לקנות את הערכים והמסרים שאתם משדרים החוצה.

 

מה מבצעים מומחי מיתוג כחלק מתפקידם?

תהליכי מיתוג בחברות שונות יכולים להיות נבדלים אלה מאלה באוסף של מרכיבים, אבל קיימים רעיונות משותפים שזהים בכל תהליכי המיתוג:

מותג, חזון וערכים – בשלב הזה מגבש המותג את התפיסה שלו, החזון שלו ואת הערכים שבשמם הוא פועל.

לוגו – הלוגו הוא ביטוי ויזואלי לאותם ערכים וחזון של המותג כפי שאופיינו בשלב הקודם.

הנחיות מיתוגיות – כאן כבר מתורגמים מרכיבי התפיסה להנחיות אופרטיביות באשר לעיצוב ותכנון מוצרים, שירותים ועוד ברוח המותג.

אתר אינטרנט – אתר אינטרנט מודרני הוא, למעשה, הפנים של המותג ברשת ודלת הכניסה של הלקוח אל עולם המותג.

 

מהו קידום אתרים ומדוע הוא חשוב?

קידום אתרים הוא תהליך המתייחס לשיפור הנראות של המותג בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים. המטרה של תהליך קידום אתרים היא להציג לגולשים עמודים רלוונטיים באתר עבור שאילתות חיפוש מגוונות של גולשים, וייצר אל אתר המותג תנועה של גולשים ברמת מעורבות גדולה יותר, בדיוק בזמן שהם פנויים לצרוך מסרים שיווקיים.

אחד היתרונות הגדולים של תהליך קידום אתרים אורגני הוא העובדה שהגולשים המגיעים לאתר באמצעותו הם גולשים ברמת בשלות גבוהה יותר להתקשרות מול המותג. גולשים כאלו מחפשים אחר שירות או מוצר ספציפי, ולכן לא נחשבים ללידים קרים, שצריך יהיה לתווך להם את כל המסע במשפך השיווקי מתחילתו.
יתרון נוסף של קידום אתרים הוא היכולת של התהליך הזה לשפר את הסמכות של המותג בנישה שבה הוא פועל. כאשר גולשים מבחינים בשם המותג ביותר ויותר תוצאות חיפוש במיקומים ריאליים ורלוונטיים, הם משתכנעים שלמותג הזה ישנה המומחיות הנדרשת כדי לספק להם את המענה הדרוש.

כמו כן, בראיית עלות תועלת, אם אתם מבקשים לנהל את המותג לאורך זמן ולהפוך אותו לנכס של ממש, תהליך קידום אתרים הוא החלופה האיכותית אך גם הזולה יותר, ליצירת תנועה רלוונטית של גולשים לאתר.

 

מה מבצע מומחה קידום אתרים?

מומחה קידום אתרים פועל במספר מישורים על מנת לייצר נוכחות טובה ורלוונטית יותר של המותג בדפי תוצאות החיפוש.

מחקר – מומחה קידום אתרים מתחיל את עבודתו במחקר, שבו הוא ממפה את סביבת התחרות, את השחקנים המרכזיים בה, ואת היתרונות היחסיים של כל אחד מהם. כמו כן, בשלב זה ממופים ומקוטלגים ביטויי המפתח שהמותג מעוניין להיות מדורג עליהם בדפי תוצאות החיפוש.

תוכן – בניית אסטרטגיית תוכן היא אולי המרכיב החשוב ביותר בקידום אתרים. תוכן הוא המענה לשאילתא של הגולש, ובהעדר תוכן איכותי באתר, אין שום סיבה למנוע החיפוש לשלוח גולשים אל האתר. בניית אסטרטגיית תוכן צריכה לקחת בחשבון היבטים שונים, כמו הכנה של רשימת נושאים להטמעה באתר, התקשרות מול יוצרי תוכן רלוונטיים, בניית גאנט תוכן לפרסום בכל חודשי השנה, התייחסות למאורעות רלוונטיים, הגדרת רמת העומק שאליה ירדו התכנים, והגדרת המומחיות הנדרשת בכתיבת התכנים האלו. חשוב להדגיש כי בשלב זה הקצאת תקציב ייעודית עבור בניית עולם התוכן היא הכרחית להצלחת התהליך.

אופטימיזציה – בשלב זה יבצע מומחה קידום האתרים את כלל הפעולות הדרושות, כדי להתאים את עמודי האתר השונים לדרישות של מנועי החיפוש: התאמת האתר לשימוש במכשירי מובייל, טיוב תגיות מטא, האצת הטעינה של עמודי האתר, שיפור הזמינות של עמודי האתר, יצירת מבנה היררכי נכון, שיפור חווית המשתמש באתר, טיפול בתמונות המשולבות באתר, הנגשה של האתר לבעלי לקויות שונות ועוד.

בניית סמכות – מומחה קידום אתרים יפעל גם לשיפור הסמכות של המותג בנישה שבה הוא פועל, באמצעות בניית קישורים חיצוניים, אזכורים וביקורות חיוביות, שיתייחסו כולם אל המותג במקומות חיצוניים לאתר, וכמובן שרלוונטיים לעולם התוכן שלו. ישנן טכניקות שונות ומגוונות לפעול בערוצים השונים מחוץ לאתר, והעבודה הזאת צריכה להיעשות במתינות ובזהירות כדי שלא לפגוע במוניטין של האתר.

פעילות בערוצים מקבילים – לצד ניהול אתר האינטרנט עצמו, חלק לא מבוטל מתהליך קידום אתרים מתייחס לניהול הנוכחות של המותג בנכסים נוספים מטעמו: עמוד המותג ברשתות חברתיות שונות, פרסום מאמרים מקצועיים באתרים חיצוניים, יצירת תוכן וידאו לשילוב בפלטפורמות כמו יוטיוב ועוד.

 

כיצד משתלבים זה בזה מיתוג וקידום אתרים?

יחסי הגומלין בין מיתוג וקידום אתרים הם הדדיים. מיתוג טוב מאפשר לגולשים שהגיעו לאתר ליהנות מן השירותים שהוא מציע, לבטוח במותג ולהתקשר מולו, להגדיל את שיעור ההמרות באתר ולמקסם מכירות. כאשר מנועי החיפוש מתרשמים שהמותג אכן מספק פתרון איכותי לגולשים שכבר מגיעים אליו, הדב ריכול להשפיע לטובה על היכולת לקדם את האתר. מנועי החיפוש יכולים להחליט שהמותג אכן רלוונטי ונותן מענה איכותי לגולשים, ולכן ייתכן שגם ידרגו את עמודי המותג במיקומים רלוונטיים ואיכותיים בדפי תוצאות החיפוש.

מנגד – גם תהליך קידום אתרים תורם למיתוג עצמו. כאשר בית העסק מופיע במיקומים גבוהים עבור ביטויי חיפוש כלליים, איכות המותג מתחזקת, והוא הופך לרלוונטי יותר בקהילה שעוטפת את המותג בנישה המסוימת.

 

כיצד נראית התנהגות אופיינית של גולשים המגיעים לאתר מתנועת חיפוש?

כאשר גולשים מבצעים חיפוש במנועי החיפוש המובילים, הם מצפים לקבל רשימה של תוצאות רלוונטיות, שתפנה אותם לאתרים שונים. גולש בוחר בתוצאת החיפוש שמתאימה ביותר לצרכים שלו, בין היתר בהסתמך על הכותרת והתיאור המוצגים לו בדפי תוצאות החיפוש.

לאחר שהגולש מגיע אל האתר, הוא נחשף למיתוג שלו. באמצעות סקירה של עולם התוכן, הצבעים, התמונות והחוויה הכללית – מקבל הגולש החלטה האם האתר הזה רלוונטי לצרכים שלו. אם התשובה היא חיובית והגולש בוחר להישאר באתר, הוא נפנה להתעמק בתוכן עצמו.

 

מה הקשר בין מיתוג ו – E-E-A-T?

מי שמשקיע משאבים בקידום אתרים ובמיתוג העסק שלו, חייב להכיר את המושג E-E-A-T. ראשי התיבות האלו מתייחסים לניסיון, למומחיות, לסמכות ולמהימנות – ארבעה מרכיבים שמשמשים הן את הגולשים והן את מנועי החיפוש, כדי להחליט האם המותג שניצב מולם הוא רלוונטי לצרכים שלהם וראוי לתת לו קשב והזדמנות.

מיתוג העסק וארבעת המרכיבים האלו קשורים יחד בקשר ישיר. כאשר בית העסק ממצב את עצמו כמומחה בתחומו, אולם המאמרים המקצועיים שהוא מעלה לאתר מעידים על כך שהוא רחוק מלהיות מומחה – גם המיתוג של העסק נפגע.

כאשר בית העסק לא מצליח לספק מידע בדבר הניסיון שלו בתחום – נפגע גם עקרון ההתנסות המעשית של המותג.

אם בית העסק פועל על מנת לבצע מניפולציות במסע הלקוח, כדי לגרום לו להקליק על קישורים שונים ולנווט אותו לעמודים שונים מאלו שביקש להגיע אליהם – נפגמת גם המהימנות של אותו מותג.

כל אלו, כמובן, לא יאפשרו למותג לבנות את הסמכות שלו, כדי לייצר לעצמו נוכחות מספקת בדפי תוצאות החיפוש.

לכן, כאשר בית עסק מעוניין למתג את עצמו בצורה איכותית, הוא חייב לשמור על ארבעת העקרונות המובילים בעולם של קידום אתרים: ניסיון מעשי, מומחיות, סמכות ומהימנות.

 

טיפים חשובים בכל הקשור למיתוג

מחפשים מומחה מיתוג שיעזור לכם לשפר את הנוכחות שלכם ברשת וימצב אתכם כמומחי תוכן בנישה שבה אתם פועלים? הנה מספר טיפים שכדאי יהיה לכם לקחת בחשבון:

מומחה מיתוג ישאל אתכם לכל הפחות את השאלות הבאות:

● מיהו קהל היעד שלכם?
● מי הם המתחרים העיקריים שלכם?
● אילו מותגים אתם אוהבים?
● אילו מותגים אתם שונאים?
● מה מייחד ומבדל את המותג שלכם?
● כיצד נראה סיפור המותג שלכם?
● מהן המטרות העסקיות שלכם?
● מהם הצבעים שמדברים אליכם?

אלו השאלות שאתם חייבים לקבל עליהם מענה לפני שאתם מתקשרים מול מומחי מיתוג:

● מהו הניסיון שצברו בתחום?
● כיצד נראה תיק העבודות שלהם?
● האם יש לכם חיבור?
● האם הם מתמחים בנישה שבה אתם פועלים?
● כיצד נראה המוניטין שלהם ברשת?
● כמה שנים הם נמצאים בתחום?
● איך שמעתם עליהם?
● האם קראתם את הביקורות שהשאירו לקוחות מרוצים ופחות מרוצים אודותיהם?

אלו עולמות התוכן שחשוב לדייק באשר לקהל היעד שלכם:

● מהם הצרכים שלהם?
● מה הם יודעים?
● מה הם יודעים עליכם?
● באיזו שפה כדאי לפנות אליהם?
● האם הם מחפשים מומחה בתחום?
● מה חשוב להם? זמינות? מהירות? מחיר טוב? שירות? אחריות.

בצעו ניסוי וטעיה:

● בדקו פונטים שונים.
● בדקו צבעים שונים.
● התנסו בקוים עיצוביים שונים.

שמרו על אחידות בכל הנכסים של המותג:

● אתר האינטרנט הראשי של המותג.
● דפי הנחיתה של המותגֿ.
● ערוצי היוטיוב של המותג.
● דפים ברשתות החברתיות של המותג.
● חומרים פיסיים של המותג.

עשו שימוש במערכת ניהול תוכן שיש בה את היכולות הבאות:

● עריכה בקלות של תגיות מטא.
● עריכת תכנים עם עורך ויזואלי ועורך HTML.
● טעינה מהירה של עמודי האתר.
● אפשרויות שחזור של האתר או חלקים באתר.

לסיכום

קידום אתרים ומיתוג הם שני מושגים הקשורים זה בזה קשר ישיר. לתהליך מיתוג טוב יכולה להיות השפעה חיובית על הסיכוי לקדם את האתר, וקידום איכותי משפיע, מן הסתם, על המוניטין והמיתוג של האתר.

בעוד שמומחה מיתוג יסייע לכם לעצב את עקרונות המותג שלכם, ולהביא אותם לידי ביטוי בנכסים השונים של המותג ברשת, כמו לוגו, אתר, דפי נחיתה, ועוד, הרי שמומחה קידום אתרים יסייע לכם לבנות את האתר בצורה אופטימלית עבור מנועי החיפוש השונים.

בסופו של יום, חשוב לזכור שכדי לשכנע גולשים להפוך ללקוחות משלמים, ולהגדיל את ההכנסות והרווחים של המותג, אתם תידרשו לבצע שתי פעולות מרכזיות:

הראשונה – לשכנע יותר גולשים להגיע אל אתר המותג.

השניה – לייצר עבורם חווית גלישה לא פחות ממעולה באתר המותג.

את המשימה הראשונה תוכלו לבצע באמצעות השקעה נכונה בקידום האתר. ביצוע מחקר מעמיק של סביבת התחרות, הבנה של צרכי הלקוחות, בניית אסטרטגיית תוכן מתאימה, ביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש של התכנים באתר, שיפור הסמכות של המותג ברשת ופעילות בערוצים נוספים כמו הרשתות החברתיות – כל אלו יוכלו לסייע ביצירת תנועת גולשים לאתר.

את המשימה השניה תוכלו לבצע באמצעות השקעה נכונה במיתוג.
בחירת המסרים של המותג, מיפוי הערכים שבשמם הוא פועל ותרגום של כל אלו למרכיבים השונים הבונים את המותג – כל אלו יחזקו את המיתוג של האתר ברשת.

יחד – שתי הפעולות האלו ישפרו משמעותית את ההגעה אל קהלי יעד רלוונטיים, ויסייעו בשיפור ההמרות של גולשים, וההפיכה שלהם ללקוחות משלמים.

הכותב הינו דניאל כהנוב מחברת פרסונס מדיה:

https://www.personasmedia.co.il

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

איך לבנות לעצמך מוניטין ברשת

כשאתם שומעים על חברה או מוצר מעניינים או אפילו על אדם שאתם לא מכירים, מה הדבר הראשון שאתם עושים? רוב הסיכויים שהתשובה היא שאתם פותחים

איך לבנות אתר שקל לקדם בגוגל

מאת: איתי ורצ'יק כולנו יודעים היום שלאתרים יש פוטנציאל רווחי טוב. אפשר לאסוף באמצעותם לידים, לשווק עסק 24/7, להקים חנות וירטואלית ולמכור וליצור תדמית לא

איך לבנות קישורים חיצוניים בצורה נכונה

קישורים חיצוניים למתחילים קישורים חיצוניים הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר המשפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל ובמנועי החיפוש השונים ומהווים את אחד ממדדי ההערכה המרכזיים

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי: כל הדרכים והשיטות שיווק הוא אחד מהיסודות החשובים ביותר בכל עסק וכשהחיים עוברים, פשוטו כמשמעו, אל המרחב הדיגיטלי, גם השיווק צריך לעבור אליו

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים