כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23).

אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל.

אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב למדי.

יחד עם החתירה לניצחון, יש כל הזמן עין אחת שפוזלת אל העסק.

כי, מה לעשות, צריכים גם להתפרנס.

ולא פחות חשוב מכך – לפרנס.

בואו נהיה כנים עם עצמנו: האינסטינקט הראשוני של כל עסק שצופה שמלחמה בישראל תשפיע עליו, הוא לצמצם בהוצאות.

וכאשר מצמצמים בהוצאות – מנסים בדרך כלל להתחיל מהוצאות שאינן הכרחיות.

שניתן להסתדר בלעדיהן.

שוויתור עליהן לא מייצר פגיעה מיידית בעסק.

עכשיו, אתם מכירים אותי כבר די הרבה זמן.

אני מנסה לחשוב באופן שונה, ולראות קצת יותר משני צעדים קדימה.

וכשאני מסתכל קדימה – אני לא רק חושב שנכון בעת הזאת להשקיע ב-SEO, אלא משוכנע לגמרי שזה הדבר הטוב ביותר שעסק יכול לעשות עבור העתיד שלו בימים אלו.

וכמו שאתם מכירים אותי, הכנתי גם רשימה של 7 סיבות למה כדאי להשקיע דווקא בימים טרופים אלו, ב-SEO.

בואו נצלול פנימה:

 

סיבה מספר 1: התחרות ירדה וזו סיבה למסיבה

מלחמה היא אירוע גדול ומשמעותי, שמשפיע על כולם.

הוא משפיע עליכם, על השותפים שלכם, על הלקוחות שלכם, על הספקים שלכם, אבל, וזה לא פחות חשוב, גם על המתחרים שלכם.

בתקופה כזאת, חלק מן העסקים המתחרים שלכם מורידים רגל מן הגז בכל הקשור ל-SEO.

וכשהמתחרים שלכם בונים פחות קישורים, או שהם בונים אותם פחות איכותיים וחוסכים עליהם עם כל מיני פתרונות שונים ומשונים, כשהם משקיעים פחות בתוכן ופחות בסושיאל ויותר ב-AI ודרכי קיצור שבסוף גורמים יותר זק מתועלת, כשהם לא מבצעים את האופטימיזציה הנדרשת, כשהם לא דואגים לטפל בשגיאות באתר, או לעבות את שירות הלקוחות שאליו מגיעים הלקוחות מן הערוץ האורגני – כשכל התנאים האלו מתקיימים, יש כאן לכל הדעות הזדמנות.

הזדמנות שלכם לפרוץ קדימה, לייצר יתרון יחסי בסביבת התחרות, להתבלט, לנצל את המומנטום, ולמעשה למנף אירוע שאנחנו כולנו מקווים מאוד שלא יחזור עוד, לטובתכם.

ושאף אחד כאן לא יחשוב שאני לא ציוני, כן?

אני מגויס בצו 8 למילואים מאז תחילת המלחמה.

אני פשוט חשוב שלדעת לדאוג לעתיד הכלכלי של העסק שלכם גם בזמן מלחמה, זאת לא איזו זכות שנופלת עליכם, אלא לגמרי חובה.

אגב, מאמר מקיף על ניתוח סביבת התחרות שלכם תוכלו למצוא ממש כאן.

 

סיבה מספר 2: מבצעים בתקופת המלחמה

פתחתי קודם וציינתי, כי מלחמה משפיעה על כולם, ולא רק על חלק מן העסקים.

כשזה קורה, אנחנו יכולים לראות בסביבה שלנו הרבה יותר מבצעים, הרבה יותר הנחות, ותנאים הרבה יותר טובים שיאפשרו לנו להשיג יותר בהשקעה מופחתת.

בסופו של יום, תהליך קידום אתרים הוא תהליך שניתן לבצע לבד, אבל כשעושים אותו בעצימות סבירה ומעלה, בדרך כלל מתקשרים מול ספקים.

אלו ספקי תוכן, וקישורים, אופטימיזציה, ושיפור מהירות האתר, ספקים מעולם של בניית אתרים, ספקים בתחום הויזואליות והעיצוב, ספקים מתחום הסושיאל ועוד ועוד.

חלק מן העבודות האלו שצריך לבצע הן עבודות חד פעמיות.

לכן, ניצול של מחירים טובים יותר היום, יאפשר לכם להוזיל את עלות הפרויקט בלונג ראן.

ולזה יש משמעות אמיתית אם אתם רוצים למנף את ההשקעה שלכם ב SEO כדי לייצר הכנסות.

גם אצלנו בדיגיפארם ניתן למצוא מבצעים מיוחדים לזמן המלחמה.

חבילות מלחמה SEO

 

סיבה מספר 3: יש יותר זמן להשקיע ב-SEO

פרויקט קידום אתרים מבוצע, אמנם, פעמים רבות, על ידי נותני שירות בתחום, אבל הוא לגמרי פרויקט שבו המעורבות שלכם חייבת להיות אמיתית ומשמעותית כדי להצליח.

בסופו של יום, מי שמכיר את העסק שלכם הכי טוב זה אתם.

מי שיודע לעמוד על דיוקים כאלו ואחרים בתכנים המופקים – זה לגמרי אתם.

מי שיודע לזהות שגיאות, לטייב נתונים, להסביר טוב יותר את השירותים, למפות את קהל היעד – זה שוב: אתם ואתם ואתם.

הבעיה מתחילה, כמובן, בזה שבשגרה אין לכם זמן לכל זה.

ואז, כשפונה אליכם ספק השירות בתחום של קידום אתרים ומבקש שתאשרו לו מאמר, או שתכתבו על עצמכם כמה מילים, או שתשלחו תמונה טובה שלכם במהלך הפעילות העסקית או כל דבר אחר – אתם בדרך כלל דוחים, מבטלים, מתרצים או מתעלמים.

וכולנו יודעים עד כמה עמוד אודות איכותי חשוב לקידום אתרים.

עד כמה דרכי יצירת קשר, או טפסים להשארת הודעות הם חלק אינטגרלי מכל פרויקט קידום אתרים.

כמובן, כל זמן שאתם, כבעלי העסק, אכן משתפים פעולה.

אגב, במאמר הזה תוכלו למצוא רשימה של 14 פעולות פשוטות שתוכלנה לסייע לכם לשפר את הסמכות והאמון של האתר שלכם.

עכשיו, בזמן שהמשק נמצא במלחמה, והקשב נתון לדברים אחרים, הלקוחות לא פוקדים את האתר כמו פעם – עכשיו, זה בדיוק הזמן שלכם להקדיש לטובת הדברים הקטנים האלון, שעד היום לא מצאתם זמן עבורם.

 

סיבה מספר 4: לומדים מתקופת הקורונה

אני גאה להגיד שהייתי בין הראשונים שהבינו בתקופת הקורונה שזהו בדיוק הזמן להשקיע בקידום העסק.

בזמן שקולגות ומתחרים הורידו רגל מן הגז, אני השקעתי בכל הכוח.

ידעתי שמהמשבר הזה נצא מחוזקים, וזה אכן מה שקרה.

המגיפה שהתפרצה שכנעה לא רק עסקים, אלא גם לקוחות, לעבור לאונליין, והביקוש לשירותי SEO הלך וגבר.

כשהסתיימה המגיפה, או לפחות כשהסתיימה ההתייחסות המוגזמת שהיא קיבלה בתקשורתֿ, הייתי כבר לגמרי במקום אחר.

קהל הלקוחות שלי הכיר אותי טוב יותר, נהנה לקרוא את התכנים שפרסמתי, הביע בי ובצוות היקר שלי אמון גדול יותר, ויחד יצאנו לדרך משותפת איכותית הרבה יותר.

עד עצם היום הזה אני נהנה מההשקעות שביצעתי בתקופת הקורונה.

 

סיבה מספר 5: בתקופה כזאת – עדיף שהיוזמה תהיה בצד הלקוח

אני מכיר לא מעט עסקים שהיו ממש שמחים לחזור ולשווק, אבל יש בהם רגישות אינסופית למצב, והם מבינים שפניה אל קהל הלקוחות שלהם באופן אקטיבי (כמו למשל קמפיין ממומן בפייסבוק) עם הצעות מפנקות יכולה להחשב כסוג של אטימות, שרירות לב, וניתוק מהסיטואציה.

לעומת זאת, בפרויקט SEO, הדברים עובדים אחרת.

הלקוח הוא זה שיוזם את החיפוש, והמפגש שלו עם המותג שלכם הוא טבעי, נכון, מקצועי, ולא פולשני, שיווקי ומעצבן.

ובימים אלו, זה אולי כל ההבדל בין להפוך מעסק עם אופרציה מאחוריו, לעסק עם אופרציה מאחוריו – שגם מוכר.

זו בעיני הסיבה החשובה ביותר מבין כל הסיבות ומי שלא ינצל את התקופה לעשות SEO, יצטער על זה בהמשך.

 

סיבה מספר 6: להיצרב בתודעה

פרויקט SEO מקביל בהרבה מן התיאורים לריצה למרחקים ארוכים.

הכסף שאתם משקיעים בתשתיות היום, מניב לכם פרנסה יפה לא מחר, אלא מחרתיים.

והאמת צריכה להיאמר: המחיר הנורא ששילמנו ואנחנו ממשיכים לשלם במלחמה הוא כבד מנשוא, אבל הוא מחיר שהחברה משלמת כדי לחזור לשגרה.

כדי לנצח יחד.

כדי להמשיך ולגרום למשק לנוע.

אנשים עוד יחזרו לקנות, להזמין, להתפנק, ולצרוך שירותי מותרות וזאת הסיבה למחיר הגדול שאנחנו משלמים בדם, אנחנו רוצים חיים טובים יותר.

וכשאלו הם פני הדברים, השקעה ב-SEO היום, תאפשר לכם להיצרב בתודעה.

הלקוחות ידעו שאתם שם.

הם מחפשים היום, ויקנו לא מחר, אלא מחרתיים.

וכשהם יפגשו מחרתיים את המותג שלכם – הם כבר ידעו במי מדובר.

ואז, המרחק שלהם מלהפוך ממבקרים ללקוחות משלמים ואולי חוזרים – הוא קטן הרבה יותר.

 

סיבה מספר 7: הזדמנות לגיוסים איכותיים של עובדים ומנהלים

כל מי שמנהל חברת SEO יודע שלצד הכשרות מעולות, כלים מצויינים, ואוירה טובה במשרד, מה שיכול לעשות את ההבדל בין חברה מדשדשת לחברה מצויינת הוא עובדים מעולים עם ניסיון.

גיוס טאלנטים הוא אמנות בפני עצמה, והבעיה היא שבשגרה, הם תפוסים חזק.

אירוע מג׳ורי כמו מלחמה מייצר בשוק לא מעט עובדים ומנהלים מצויינים שפוטרו או הוצאו לחל״ת, וזוהי בהחלט הזדמנות לגייס אותם לשורות החברה, כדי לעבות את ההון האנושי.

אנחנו מגייסים, בכל מקרה 🙂

דרושים SEO

 

לא יודעים לעשות SEO? קבלו קורס קידום אתרים שתפור במדויק לצרכים שלכם

אם כבר הבנתם שזה בדיוק הזמן המתאים להשקעה ב-SEO, ואם אתם רוצים לשפר את העתיד הכלכלי שלכם ושל העסק, אתם מוזמנים להציץ בהצעה המיוחדת שלנו, לרכישת קורס קידום אתרים אונליין, מתעדכן, עטוף בקהילה חזקה, תמיכה מסביב לשעון של אנשים מנוסים בתעשייה, שנרתמים כדי לייצר כאן משהו אחר ושונה מכל מה שהכרתם.

בקישור הבא תוכלו למצוא גם את הקורס הזה, וגם הפתעות רבות נוספות מפוצצות בערך גדול.

כי זה בדיוק הזמן ללמוד.

בדיוק הזמן להשקיע.

 

לסיכום

להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה – זו דילמה עסקית לכל דבר ועניין, שמעסיקה לא מעט עסקים בימים אלה.

על פניו, זוהי התקופה שבה עסקים מצמצמים הוצאות ומנסים להבין היכן ניתן לחסוך.

בפועל, זוהי תקופה נדירה שבה השקעה ב-SEO יכולה להחזיר את עצמה ביג טיים.

זה קורה בגלל סביבת התחרות שמרוקנת מפעילות של מתחרים.

זה קורה משום שהמחירים של שירותים, של קישורים, של תכנים ושל שירותים משלימים נוספים כוללים מבצעים מיוחדים שכדאי יהיה לנצל.

זה קורה משום שבדיוק הזמן שבו יש לכם זמן. זמן למעבר על תכנים, לחשיבה על יצירת תכנים חדשים, לביצוע אופטימיזציה, לשיופים ולטיובים.

זה קורה בדיוק כפי שזה קרה בתקופת הקורונה. גם אז הייתה אי ודאות גדולה, אבל מי שהשקיע – הרוויח ובגדול.

זה קורה כי בימים אלו, עדיף שהלקוח הוא זה שיזום את ההתקשרות ביניכם, כפי שקורה ב-SEO, ולא שירצדו לו מול הפנים באנרים שיווקיים לא רגישים למצב.

זה קורה, כי אם אתם רוצים למכור אחרי המלחמה, אתם צריכים להיצרב בתודעה כבר היום.

וזה קורה, כי יש לכם הזדמנות שאולי לא תחזור על עצמה, לגייס טאלנטים מבוקשים בשוק, שהוצאו לחל״ת או שפוטרו בגלל המצב.

 

רוצים לעשות את כל זה לבד?

אתם יותר ממוזמנים להציץ בהצעות המיוחדות שלנו כאן. לא רק קורס קידום אתרים מקיף, איכותי ורלוונטי תוכלו למצוא כאן, אלא הקלטות של הכנסים הכי איכותיים שערכנו בשנים האחרונות – כאלו שיפוצצו אתכם בערף ויקפיצו את העסק שלכם קדימה.

ושתי מילים לסיום:

 יחד ננצח! 

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת עשהאל קידום אתרים, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

זהירות: פיצוץ של ערך לפניך!

בעוד כשעתיים תתחיל הקרנת הלייב הראשונה ברצף ההדרכות המטורף שארגנו לכבוד החגיגות בדיגיפארם! כמו שכבר סיפרתי לכם, היה חשוב לי ולכל הצוות לתת כמה שיותר ערך,

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון