חיפוש

איך לעשות מחקר מתחרים מושלם ב- 14 שלבים – המדריך המלא

תהליך קידום אתרים אורגני שמבוצע היטב חייב להתבסס על מחקר מתחרים מעמיק. במחקר כזה ננסה להבין מדוע בעצם מדורגים המתחרים שלנו טוב יותר בעבור ביטויי מפתח שחשובים לנו. בנוסף, ננסה להתחקות אחר אסטרטגיית הקידום של המתחרים שנושפים בעורפנו. בסופו של דבר, תהליך מחקר איכותי של מתחרים אמור לגזור לנו תוכנית פעולה אופרטיבית לקידום האתר, שתתרכז באיזורים שבהם נוכל לייצר יתרון יחסי על המתחרים. אז כיצד מבצעים מחקר מתחרים איכותי? הנה הבדיקות שכדאי מאוד שתבצעו:

אילו שירותים מספקים המתחרים?

חשוב מאוד שתדעו אילו סוגים שונים של שירותים מציעים המתחרים, ובפרט אילו שירותים מציעים המתחרים שאתם לא מציעים. חשוב יהיה שתבינו מיהו קהל היעד של השירותים האלו, ועד כמה קשה לספק אותם. האם מדובר בשירותים שגם אתם תוכלו לספק, או שנדרש כאן ידע ייחודי, מכשור מיוחד, השקעה מסיבית בתשתיות וכו'.

כאשר אנחנו מנסים למפות את הפרופיל השלם של שירותי המתחרים אנחנו צריכים להבין היטב גם מהי רמת הזמינות שהם מציעים ללקוחות, האם השירותים כוללים גם תמיכה, והאם ברשות המתחרים ישנו מערך תמיכה מתאים, מהי מדיניות ההחזרים של המתחרים, האם מדובר בהתקשרות חד פעמית מול לקוחות או שהמתחרים מספקים שירותים גם ללקוחות חוזרים, האם המתחרים מנהלים מלאי, באילו ספקים הם עושים שימוש עוד ועוד. ככל שתבינו טוב יותר את הפעילות העסקית של המתחרים, כך מחקר המתחרים שלכם יהיה איכותי יותר ושלם יותר.

 

מהו הערך המוסף שמספקים המתחרים?

גם כאן מדובר בבדיקה קריטית שתסייע לכם לשפוך אור על פעילות המתחרים. מהו, למעשה, הערך המוסף העיקרי אותו מספקים המתחרים? משלוח מהיר יותר? מוצרים איכותיים יותר? תמיכה מסביב לשעון? תוצרת מקומית? מוצרים אמינים? מותג שהלקוחות ירצו להשוויץ בו? אחריות מוגברת? לכשתבינו מהו הערך המוסף האמיתי אותו מספקים המתחרים, תבינו גם את אסטרטגיית הקידום שלהם, את בחירת ביטויי המפתח הרלוונטיים שלהם, את בחירת האנקורים שהם בוחרים להוציא באמצעות קישורים, ועוד.

 

מה המודל העסקי של המתחרים?

נסו להבין מה מייצר רווח עבור המתחרים. האם הם מוכרים מוצר, או שירות? האם הם עושים שימוש בקידום ממומן, או רק קידום אורגני? האם הם בונים על לקוחות חוזרים או מוכרים באופן חד פעמי? מהי הקיבולת שלהם לספק שירות? האם מתח הרווחים שלהם נמוך, אך בהיקף גדול או שמא הם מתרכזים בלקוחות גדולים ומעטים יותר?

 

מיהו קהל היעד של המתחרים?

מה מאפיין את קהל היעד של המתחרים? האם הוא בטווח גילאים מסויים? האם מדובר רק בגברים או רק בנשים? האם אנשים בעלי השכלה מסויימת או בעלי תחביב מסויים? האם קהל היעד פעיל בדיגיטל ובעל אוריינטציה טכנולוגית? היכן נמצא קהל היעד? האם ברשתות החברתיות? האם קהל היעד מחפש את המוצר או השירות או שנדרש לשווק לו את המוצר מתוך יוזמה של בית העסק? האם קהל היעד קונה מתוך רגש או מתוך צורך אמיתי? האם הוא נחשב לקהל חסכן או בזבזן? נסו להבין טוב יותר מיהו קהל היעד של המתחרים על מנת להבין טוב יותר את הפעילות שלהם.

 

מהי אסטרטגיית התוכן של המתחרים?

תוכן הוא כלי רב עוצמה שיכול לסייע באופן משמעותי בשיווק העסק כאשר עושים בו שימוש נכון. בשלב הזה תצטרכו להבין מהי אסטרטגיית התוכן שבה בחרו המתחרים: באיזו תדירות מפורסם התוכן? מהי רמת העומק שלו? האם נדרשת הכשרה ייעודית על מנת לייצר אותו? האם נדרשים משאבים מיוחדים על מנת להשלים את הכתיבה שלו? האם התוכן הינו טכני או שמא סיפורי ועלילתי? מיהם כותבי התוכן בנישה הזאת? היכן מוצאים אותם? כיצד הם מתמחרים את השירותים שלהם? מהי רמת התחרות בנישה הזאת על כותבי התוכן האיכותיים? זו הזדמנות מעולה להזכיר שאנו מספקים שירותי כתיבת תוכן.

 

כיצד נראה פרופיל הקישורים של המתחרים?

נסו להבין כיצד נראה פרופיל הקישורים החיצוניים שמקבלים המתחרים. כמה קישורים נכנסים לאתר שלהם? כמה מהם הם קישורי Follow? מאילו אתרים הם מתקבלים? האם המתחרים מקבלים קישורים מאתרים שאתם לא מקבלים מהם קישורים? מהו טקסט העוגן של הקישורים וכיצד הוא מתפלג? מה איכות הציון של פרופיל הקישורים של המתחרים בכלי המחקר השונים? באיזו תדירות מתקבלים קישורים באתר המתחרים? האם ישנו פער גדול בין פרופיל הקישורים של המתחרה הראשון למתחרה הממוקם שני?

 

מהם הביטויים עליהם מדורגים המתחרים?

עבור אילו ביטויים מדורגים המתחרים שלנו במקומות גבוהים בגוגל? האם הביטויים האלו מספקים להם טראפיק? האם ישנה מגמת גידול בכמות הביטויים עליהם מדורגים המתחרים? מהם הביטויים המשותפים שגם אתם וגם המתחרים מדורגים עליהם? מתוך כלל הביטויים האלו, מהם הביטויים שבאמת שווים כסף? מהם הביטויים שמביאים לידים איכותיים ולא רק גולשים שיש להם שאלות ורוצים ללמוד על הנושא?

 

איך נראית פעילות המתחרים ברשתות החברתיות?

האם למתחרים שלכם ישנו דף פייסבוק ייעודי שבו הם פעילים? מהי תדירות פרסום התוכן בדף? כמה לייקים הם מקבלים? לכמה שיתופים הם זוכים? האם קיימות תגובות גולשים רבות או מעטות על התוכן? מהם הפוסטים הפופולריים ביותר? האם לדף מועלים גם פוסטים של גולשים? מהי רמת המעורבות של הגולשים בסושיאל?

 

האם המתחרים מנהלים קמפיינים ממומנים?

זהו מדד נוסף שיאפשר להבין מהם הערוצים שבהם משקיעים המתחרים שלנו את תקציב השיווק. נסו לזהות קמפיינים ממומנים אותם מריצים המתחרים, בגוגל, בפייסבוק, ובערוצים נוספים כמו טאבולה ואאוטבריין. מהו התקציב אותו משקיעים המתחרים? האם הם מבצעים זאת בשוטף או רק בתקופות מסויימות? מהי מטרת הקמפיין – העלאת המודעות או מכירות בפועל? איך נראה הקריאטיב של המתחרים?

 

כיצד נראים דפי הנחיתה של המתחרים?

דפי נחיתה אמורים להיות נקודת המפגש הקריטית ביותר עם הלקוח. הם אמורים להיות חדים, בעלי מסר ברור ויחיד, להניע את הגולש לפעולה, ולהגדיל ככל האפשר את יחס ההמרה של הלקוח. כאשר אתם מבצעים מחקר מתחרים, אתם נדרשים לבדוק גם את איכות דפי הנחיתה שלהם: כמה שדות נדרש הגולש למלא בטופס דף הנחיתה? כמה מהם הם שדות חובה? האם דפי הנחיתה מותאמים למובייל (תתפלאו. גם היום, בשנת 2019, חלק מדפי הנחיתה של עסקים שונים אינם מותאמים למובייל – מה שיכול להקנות לכם יתרון משמעותי)? איזה כיתוב מופיע על כפתור ההנעה לפעולה? באיזה צבע כפתור ההנעה לפעולה? עד כמה מהר נטען דף הנחיתה? ועוד.

 

ניהול רשימות תפוצה וסדרות מסרים

הרשמו לרשימת תפוצה של המתחרים שלכם ולימדו על אסטרטגיית התוכן שלהם. באיזו תדירות אתם מקבלים מסרים בסדרת המסרים? כיצד היא בנויה? מהן נקודות השכנוע שבהן עושה שימוש סדרת המסרים? האם מוטמעים במסרים השונים קישורים שתפקידם להעביר אתכם מרשימת תפוצה אחת לשניה? האם המסרים ממוקדים? האם כל מסר מסתמך על סדרת המסרים שקדמה לו?

 

דרכי יצירת קשר

מפו את כלל הדרכים שבהן המתחרים שלכם מאפשרים לגולשים ליצור עימם קשר. האם חלק מן הדרכים הן ישירות (כלומר, לא שימוש בטפסים, אלא ציון כתובת אימייל או טלפון ישירה שבה ניתן לעשות שימוש)? נסו לפנות אל המתחרים וגלו בתוך איזה פרק זמן הם חוזרים אליכם, ובאיזה אמצעי. נסו לשאול שאלות מקצועיות וגלו האם מתן המענה הוא מקצועי או שמדובר בשירות לקיחת הודעות.

 

ביקורות גולשים

כנסו לגוגל או לפייסבוק ונסו לאתר ביקורות גולשים עשו שימוש בשירות או במוצר של המתחרים. האם הביקורות נראות אמינות? האם כמות הביקורות השליליות היא גדולה? האם בית העסק המתחרה מגיב לתגובות השליליות? אם ישנן תלונות, האם הן מרוכזות בתחום מסויים שבו תוכלו אתם להציע ערך מוסף?

 

חווית משתמש באתרי המתחרים

גילשו באתרי המתחרים והעמידו פנים שאתם לקוחות שמתעניינים במוצר או בשירות. האם הגלישה באתר נעימה? האם תפריטי הניווט בנויים בצורה הגיונית? האם קל למצוא באתר את התוכן שחיפשתם? האם האתר מגיב מהר? האם זמני הטעינה הגיוניים? האם ההיררכיה של תפריטי האתר ברורה לכם?

 

לסיכום

חקר מתחרים הוא פעילות בסיס שחייב לבצע כל עסק שמעוניין לקדם את האתר שלו בצורה אורגנית במנועי החיפוש. בצעו חקר מתחרים מעמיק ותוכלו למצוא את הנקודות שבהן תוכלו אתם לספק ערך מוסף לגולשים באתר שלכם.

בהחלט. כדי לממש אסטרטגיית קידום לאתר, עליכם יהיה לדעת מהם היתרונות והחסרונות של המתחרים שלכם, והיכן אתם תוכלו להציע ערך מוסף לקהל הלקוחות.

במילה אחת: הכל. כאשר מבצעים מחקר מתחרים חשוב לבדוק על אילו ביטויים הם מדורגים, האם הם פעילים ברשתות החברתיות, כיצד נראים דפי הנחיתה של המתחרים, אילו דרכי יצירת קשר מוצעות ועוד.

בוודאי. כל פעולה שתגרום לכם להבין כיצד פועלים המתחרים היא מבורכת. הירשמו לרשימות תפוצה, התקשרו למוקד שירות הלקוחות, פנו במייל לתמיכה ובצעו, למעשה, כל פעולה שתעזור לכם להבין כיצד המתחרים פועלים.

במאמר המלא תוכלו למצוא אוסף גדול מאוד של פעולות שכדאי יהיה לכם לבצע כחלק ממחקר המתחרים שלכם. היכנסו עכשיו והעשירו את עצמכם בידע ייחודי.

איך לעשות מחקר מתחרים מושלם ב- 14 שלבים - המדריך המלא
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים