חיפוש

קידום אתרים למותגים

כשמדברים על קידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש השונים, מנסים בדרך כלל לשפר את הנראות של עמודי אתר כלשהו במנועי החיפוש ובפרט בגוגל. אולם, מה קורה כאשר מדובר באתר של מותג, שכבר זוכה לחשיפה יפה במנועי החיפוש, ומאופיין בתנועה אורגנית עשירה? מה בדיוק יש "לקדם" באתר כזה? מה בכלל המטרות של ביצוע קמפיין קידום אורגני לאתר של מותג, והאם הפעולות אותן נוקט מקדם האתרים הן בעלות מאפיינים שונים מפעולות אותן הוא נוקט בקידום אתרים רגילים?

פרויקט קידום אתרים בנישות מסויימות, שהתנעתי לפני מספר שבועות, עולה שלב נוסף, והיום אנחנו עוסקים באתרי מותגים. במאמר הזה ננסה להבין מה מאפיין אתרי מותגים, מהן מטרות הקידום האורגני באתרי מותגים וכיצד משיגים אותן. אתם מוזמנים ללכת להכין כוס קפה כי בעוד כמה שניות תצטרכו להיות מרוכזים. הנה, מתחילים.

מהם המאפיינים של אתרי מותגים ברשת?

אתרי מותגים חזקים אינם דומים במאפיינים שלהם לאתרי אינטרנט רגילים שמקדם אתרים לוקח על עצמו לקדם בצורה אורגנית. אתרי מותגים מתאפיינים במספר תכונות ייחודיות. בואו נעמוד עליהן.

 

פרופיל קישורים טבעי

אם תבדקו כיצד נראה פרופיל הקישורים של אתרי מותגים חזקים, תגלו שהוא נראה כמו פרופיל קישורים טבעי. זה אומר שהתפלגות האנקורים נראית טבעית ולא מהונדסת. זה אומר שמקורות הקישור מגוונים גם הם. תדירות קבלת הקישורים היא קבועה ומתמשכת. אתרים כאלו זוכים לקישורי חסות שונים ממגזינים שונים, כנסים ותערוכות.

כדי להבין כיצד נראה פרופיל קישורים טבעי, תוכלו לבחור כל אחת מן הפלטפורמות המגזיניות המוכרות, ולראות כיצד נראה פרופיל הקישורים שלה באמצעות כלים כמו ahrefs, majestic, moz וחברים אחרים. לא סביר שתיראו שם אנקורים מדויקים בכמות גדולה מאוד, ודווקא סביר יהיה למצוא לא מעט אנקורים הכוללים את שם המותג או ביטויים כלליים שונים.

 

קישורים ממאמרים שסוקרים מספר מותגים

אתרי אינטרנט של מותגים מרוויחים גם קישורים שאינם ייחודיים להם. למשל, פוסטים בבלוג מקצועי שמקשרים למספר פתרונות אפשריים עבור סוגיה שהוצגה, יכולים לקשר לאתר המותג המסוים ולאתרי מותגים אחרים. בדרך כלל, אתרים בעלי סמכות מקבלים, כחלק מפרופיל הקישורים שלהם, גם קישורים כאלו.

לקישורים מעין אלו חשיבות עצומה בקידום אתרים. מדוע? משום שבאמצעות ניתוח קישורים מסוג זה יכול מנוע החיפוש להתרשם לא רק מן האתר המקשר והאתר המקושר, אלא מן הסביבה הטבעית שבה שניהם מתקיימים. פוסט על חמשת שעוני הריצה הטובים ביותר לרצי מרתון יציג ככל הנראה את המותגים המובילים בתחום באמת, ולכל קישור היוצא ממאמר כזה, תהיה חשיבות כפולה לאתר המקושר: ערך הקישור עצמו, וערך הסביבה של קישור זה.

 

תנועה ישירה לאתר

אתרי מותגים מוכרים מתאפיינים גם בכניסות גולשים לאתר בצורה ישירה, על ידי הקלדת כתובת ה – url של האתר בשורת הכתובת של הדפדפן. דוגמה מובהקת לכך היא ynet. מעטים הם האנשים שמחפשים במנוע החיפוש את הביטוי ynet, ואז לוחצים על התוצאה הראשונה המופיעה בדף תוצאות החיפוש. לרוב, גולשים פשוט מקלידים את הביטוי ynet בדפדפן וזה משלים עבורם את הכתובת המלאה, כך שלמעשה הם ניגשים בצורה ישירה למותג.

מותגים ותיקים מתהדרים לרוב גם בשם דומיין קצר וקליט, שמאפשר הקלדה שלו מן הזיכרון. לשם כזה, לא תמיד ישנה משמעות מילולית, ולכן פעמים רבות לא תמצאו גם שמות דומיין פעילים דומים לשם הדומיין של המותג.

 

תנועת חיפוש על המותג

תכונה נוספת המאפיינת אתרי מותג היא כניסות אורגניות מרובות בעקבות חיפושים של שם המותג. לעתים, עושים הגולשים שימוש בשילוב של שם המותג ומילות מפתח מסוימות, וזאת על מנת להגיע לדף ייעודי באתר המותג, אליו מכוון הגולש מראש.

שיעור גבוה של חיפושים המכילים את שם המותג, ביחס לכלל החיפושים האורגניים המובילים לאתר, כאשר מדובר בהיקפים גבוהים כמובן, הוא איתות חשוב למנוע החיפוש שמדובר באתר של מותג.

 

תוכן עשיר

אתרי מותג, בטח אלו הותיקים, מתאפיינים לרוב בתכנים רבים ואיכותיים, אותם צורכים הגולשים בביקורים השונים שלהם באתר. תכנים אלו יכולים לכלול גם תמונות, סרטוני וידאו ומאמרי עומק בתחומים בהם מתמחה המותג.

 

תנועה חוזרת של גולשים

באתרי מותג תוכלו למצוא תנועה של מבקרים חוזרים, ביחס גבוה מזה שקיים באתרים אחרים. מותגים יכולים להיות עסקים אשר מוכרים מוצרים או שירותים ללקוחות חוזרים, או אתרים בעלי סמכות בתחומם, המכילים תוכן ערכי אליו חוזרים הגולשים בהזדמנויות שונות על מנת לצרוך אותו.

 

מהי המטרה בניהול קמפיין קידום אורגני עבור אתרי מותגים?

אז אחרי שהבנו שאתרי מותגים מתאפיינים בתנועה אורגנית רבה בעקבות חיפושים של שם המותג, בתוכן עשיר, בתנועה ישירה לאתר, בביקורים חוזרים, בפרופיל קישורים טבעי, ובקישורים ממאמרים משותפים המקשרים למותגים נוספים, נשאלת השאלה החשובה ביותר: מה, אם כן, המטרה בקידום אורגני של אתרי מותגים? לשם מה נדרש בכלל ניהול קמפיין כזה אם אותם מותגים זוכים לתנועה רבה באתר האינטרנט שלהם?

התשובה היא כפולה: ראשית, המטרה המרכזית היא, כמובן, דירוג אתר המותג על ביטויים כלליים בנישה המשותפים למותגים אחרים, והזרמת תנועה אורגנית איכותית על הביטויים הכלליים האלו.

שנית, מרגע שתוצאות החיפוש כוללות את עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, המטרה היא להנגיש את תוצאות החיפוש בצורה הטבעית, הנעימה ביותר, ועם חווית המשתמש המוצלחת ביותר האפשרית.

 

אז איך מקדמים אתרי מותגים?

אם הגעתם עד לכאן, ודאי הבנתם שאתרי מותגים זוכים לפרופיל קישורים טבעי. מדובר במצב אותו מנסים לחקות בתהליך קידום של כל אתר אינטרנט רגיל אחר. לכן, עדיף יהיה שלא להתערב בבניית הפרופיל הזה באמצעות קישורים מלאכותיים, אלא אם כן, במהלך תהליך הקידום, נוצרת הזדמנות לבניה של קישורים איכותיים מאוד. אגב, גם אז, צריכה להישאל השאלה האם לא כדאי שהקישורים האלו יתוייגו כקישורי no follow על מנת שלא לפגוע במרקם הקישורים העדין.

אם כך, מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לקדם אתרי מותגים? ובכן, התשובה היא שלא מעט.

 

אופטימיזציה של התוכן לביטויים הכלליים עליהם רוצים שהאתר ידורג

כפי שציינתי קודם לכן, המטרה הראשית שלנו בתהליך הקידום היא דירוג האתר עבור ביטויים כללים, עליהם ישנה תחרות מול מותגים אחרים. כדי שמנועי החיפוש יחליטו לדרג את עמודי אתר המותג עבור הביטויים האלו, הם צריכים להשתכנע שהאתר הינו אתר בעל סמכות ובעל רלוונטיות לחיפוש עצמו.

לגבי סמכות, כפי שציינו, אותו פרופיל קישורים טבעי, שלא בטוח שכדאי לנסות ולטייב אותו, יחד עם חיפושים רבים על שם המותג ותנועה ישירה מרובה, הם קרקע מצויינת לחיזוק הסמכות של האתר. מה שנותר כעת הוא להפוך את עמודי האתר רלוונטיים לשאילתות החיפוש הכלליות.

זאת ניתן להשיג באמצעות פעילות אופטימיזציה בה יושקעו לא מעט משאבים: התאמת תגיות המטא של עמודי האתר, שילוב מילות המפתח הרלוונטיות בכותרות הראשיות, בגוף התוכן ובכותרת משנית אחת לפחות, שימוש במילים נרדפות בגוף הטקסט ובמאמרים, סידור ההיררכיה של האתר בצורה כזאת שתדגיש את החשיבות של מילות המפתח החשובות ועוד פעולות אופטימיזציה רבות וחשובות כמו שיפור מהירות האתר, תיקון שגיאות בקוד ועוד.

 

בניית קישורים ממאמרים שמקשרים גם למתחרים

אם בכל זאת רוצים להשקיע בבניית קישורים לאתר המוצג, כדאי יהיה לעשות זאת במקומות בהם נוצרו פערים. הכוונה היא לאתרים המקשרים לכלל המתחרים העיקריים של המותג, אולם לא למותג עצמו. יש לכך לא מעט סיבות. ייתכן שבזמן כתיבת המאמר, כותב התוכן לא היה מודע לפיתרון שמספק המותג ולכן לא ציין אותו ברשימת המותגים שנותנים פיתרון לבעיה שהוצגה במאמר.

אחת הדרכים לגשר על הפער הזה, היא לנתח את ההזדמנויות האלו באמצעות כלי ניתוח הקישורים האגדי מבית ahrefs, להבין אילו הזדמנויות מפספס המותג כחלק מניהול פרופיל הקישורים שלו, ולהשלים את הפערים במהרה, באמצעות פניה לאתרים המקשרים.

 

שילוב סכמות באתר

אחת הדרכים לגרום למנוע החיפוש לדרג אתרי מותג גם על ביטויים כלליים תחרותיים היא באמצעות הוספת סכמות שיסייעו לו להבין מהם המאפיינים של התוכן הרלוונטי אותו מעוניינים לדרג. סכמות, אותן תבניות נתונים מובנים, משמשות את מנוע החיפוש כדי להשוות בין פרטי תוכן דומים במאפיינים שלהם, ועל מנת ללמוד על המאפיינים הייחודיים שלו. שילוב סכמות בצורה נכונה באתר יכול לסייע לאתר מותג להיות מדורג עבור ביטויים כללים בעלי המתאפיינים ברמת תחרות גבוהה.

 

ניהול אזכורים

כדי לחזק את שם המותג ברשת, כדאי יהיה לשקול לנהל את האזכורים אודות המותג ברחבי האינטרנט בצורה חכמה. אזכורים הינם ציון שם המותג באתרים שונים ללא ביצוע של הפניה עם קישור לאתר המותג. לאזכורים ישנה משמעות בדירוג אתרים משום שהם מסייעים למנוע החיפוש בהבנת הסמכות שנוצרה לאתר המותג ברשת.

כאשר מדובר על ניהול אזכורים, חשוב יהיה לוודא כי רמת הדיוק שלהם גבוהה. אם למשל, באזכורים מוצגת כתובתו או דרכי יצירת הקשר עם המוג, חשוב שהם יהיו עדכניים, מהימנים ועקביים.

 

דוגמא למותג שאנחנו מקדמים – Weber

וובר - גריל גז

קישור לאתר weber – גרילי גז.

 

לסיכום

לאתרי אינטרנט השייכים למותגים אמיתיים, ישנם לא מעט מאפיינים ייחודיים, אשר מבדלים אותם מאתרים רגילים. השאיפה שלכם כמקדמי אתרים צריכה להיות לא לפגוע במאפיינים האלו שנוצרו בצורה טבעית, ולמצוא הזדמנויות כדי לשפר את הרלוונטיות של המותג לחיפושים כלליים שונים, אם באמצעות ביצוע אופטימיזציה של חלקי האתר השונים לביטויי החיפוש הרלוונטיים, אם באמצעות ניהול נכון של פרופיל האזכורים של המוצג, אם באמצעות בניית פרופיל קישורים על מנת לסגור פערים מול מותגים אחרים ואם באמצעות שילוב נתונים מובנים באתר בעזרת סכמות.

אתרי מותגים מתאפיינים בתנועה אורגנית עשירה, בתנועה ישירה בהיקפים גבוהים ובחיפושים רבים יחסית של שם המותג במנועי החיפוש.

קידום אורגני של אתרי מותג יסייע בדירוג עמודי האתר גם עבור חיפושים כללים נוספים ופופולריים בנישה בה הם פועלים.

בהחלט. בקידום אתרי מותגים נשקיע את עיקר המאמצים במקומות שבהם הפרמטרים ומדדי האיכות של האתר לא נוצרו באופן טבעי.

במאמר השלם תוכלו למצוא פירוט נרחב על הפעולות שיהיה עליכם לנקוט לקידום אתרי מותגים.

קידום אתרים למותגים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים