חיפוש

קידום אתרים לרואי חשבון

לא יכולתי להשאיר את מדור "קידום אתרי נישה" בלי התייחסות לאנשי המקצוע שכמעט כל עצמאי נעזר בהם: הכוונה היא, כמובן, לרואי חשבון.

ובכן, איך מקדמים אתר של רואה חשבון? האם יש דגשים מיוחדים לתהליך קידום כזה?

אני שב ומזכיר כי בפינה הזאת, אנחנו לא מדברים על כל אותן פעולות מובנות מאליהן, שחשוב לבצע בקידום של אתרים באופן כללי, כמו בניית היררכיה נכונה לאתר, עדכון וטיוב תגיות מטא, עיבוי פרופיל הקישורים הפנימיים, שיפור מהירות האתר, התאמה למובייל ועוד ועוד פעולות שהן חלק בלתי נפרד מהצ'קליסט של כל מקדם.

מה שאנחנו עושים בפינה הזאת, הוא לסקור את ההיבטים המיוחדים המתאימים לנישה המדוברת, כלומר, מבינים את המאפיינים הייחודים של קידום אתרים לרואי חשבון, ומנסנים לשפוך אור על מה נכון ומה פחות נכון לעשות.

מתחילים בעוד שלוש, שתיים אחת…

אסטרטגיה

לפני שצוללים להגדרות ולמאפיינים חשובים, בואו נגיד מילה אחת על אסטרטגיית קידום של אתרים לרואי חשבון. ובכן, בדרך כלל, ואם אני טועה ויש כמה רואי חשבון שלא פועלים בצורה שאני מתאר, אני מתנצל, אבל בדרך כלל, רואי חשבון לא מוכרים מוצרים אונליין. כלומר, את השירותים של רואי החשבון אתם מקבלים מחוץ לאתר, ואם התקשורת שלכם מול רואה החשבון היא שוטפת, למשל פעם בחודשיים, ואפילו פעם בחודש, לא מאוד סביר שאתם כלקוחות נכנסים בכלל לאתר של רואה החשבון.

למה, אם כן, משמש האתר? כמובן, לקליטת לידים שיוכלו להפוך בעתיד ללקוחות משלמים, לבניית סמכות בנישה, לפירוט ודיוק השירותים שיכול רואה החשבון לספק ועוד.

אז כשאנחנו בונים אסטרטגיית קידום, המטרה שלנו באמצעות האתר היא פחות לבנות משפכים, ויותר לחשוף את הגולשים לכמות רבה ככל האפשר של תוכן איכותי.

עכשיו, צריך להבין משהו לגבי תוכן בתחום של ראיית חשבון: בדרך כלל מדובר בתוכן שאנשים לא רוצים לצרוך, אלא צריכים לצרוך. בניגוד לרכילות, הומור, סאטירה וז'אנרים נוספים, את חוקי המיסוי החדשים המתייחסים לעוסקים מורשים אתם לא תקחו לאי בודד, ואם כן תעשו זאת, אתם נמצאים בבעיה חמורה של חוסר חיים מוחלט…

אבל רגע, ברצינות: מתי כדאי להפוך מעוסק פטור לעוסק מורשה? איך משלמים מקדמות מס הכנסה? מהי הצהרת הון ואיך ממלאים אותה? אילו הוצאות מוכרות במס עבור מקצוע נתון? האם מותר ללקוח לדרוש חשבונית מס לפני העברת התמורה? מה קורה כאשר לאחר התקזזות במע"מ אנחנו נשארים עם סכום שלילי? כל אלו שאלות אמיתות שמעסיקות גולשים, ותוכן איכותי יכול רק לסייע במקרה הזה, לשפר את החשיפה האורגנית של האתר לאותם גולשים.

אם כן, האסטרטגיה של רואי חשבון שמעוניינים לקדם את עצמם בגוגל היא בראש ובראשונה לתת ערך לגולשים. בניגוד לתחומים אחרים בהם הרבה פעמים התוכן הוא מלאכותי, לא קריא, ונועד בעיקר לגוגל, הרי שכאן, במקרה של רואי החשבון, התוכן הוא בעל ערך מוסף גדול לגולשים. כאשר גולשים יראו שהם יכולים לקבל מענה איכותי לתחום העיסוק הספציפי שלהם באתר של רואה חשבון ספציפי, הם יבינו שיש לו הידע והמומחיות לסייע להם, והסיכוי שיתקשרו מולו גדל.

איכות התוכן ואיכות כותבי התוכן – YMYL

רואי חשבון משתייכים לקטגוריה של YMYL – ראשי התיבות של Your Money or Your Life, שבגדול מאגדת אתרים ועיסוקים שיש בהם כדי להשפיע על הנכסים הפיננסיים שלכם הגולשים, או על איכות וחיי האדם שלכם. באופן כללי: אפשר יהיה לקבוע כי גוגל מנסה באתרים שפועלים בתחומים כאלה לרדת יותר לעומק, ולהבין שלבעלי העסק שעומדים מאחורי האתר, יש את המקצועיות, המומחיות, המהימנות והסמכות לעסוק בנושא.

כדי לעשות זאת, גוגל בודקת שורה ארוכה של פרמטרים המתייחסים לתוכן באתר, כמו רמת העדכניות שלו, נכונות העובדות המצויינות בו, הגורמים המקשרים אל התוכן הזה, אבל גם אל יוצרי התוכן באתר, כמו קורות החיים שלהם, הפרסומים השונים שלהם, התארים האקדמים שלהם ועוד.

איך כל הטוב הזה קשור לרואי חשבון?

מאחר שלרואי חשבון יש השפעה ישירה על הכסף של אנשים, והם בנוסף גם עלולים, אם הם נוהגים ברשלנות, לסבך את הלקוחות שלהם בפלילים, לגוגל חשוב מאוד לדעת שרואה החשבון שעומד מאחורי האתר הוא מהימן, מקצועי, בר סמכא ומומחה בתחומו.

כדי לסייע לגוגל להבין שהאתר אכן עונה לדרישות המיוחדות האלו, השקיעו לא רק בתוכן איכותי ומקצועי לאתר, אלא גם בפירוט נרחב אודות מי שעומד מאחורי האתר, מידת הניסיון שלו בנישה, פרסומים שונים שלו, תארים, רזומה, כמובן תמונה עדכנית, ודרכי יצירת קשר עדכניות.

קידום לוקאלי

לרוב, רואה חשבון יישב במשרד פיזי, וגם אם יתקשר ברוב הזמן מול לקוחות אונליין, פגישות שונות עם לקוחות שלו הוא יקיים במשרד מסודר.

כמו כן, רוב בעלי העסקים הקטנים שמתעניינים בשירותיו של רואה חשבון, יעדיפו רואה חשבון שפועל בעיר בה הם מספקים שירות, בעיקר כדי לצמצם טווחים במקרה של בעיות, לחסוך זמן יקר, וגם להשתמש בקשרים של רואה החשבון עם פקיד השומה הרלוונטי, ככל שאלה קיימים.

זאת הסיבה, שלצד קידום תוצאות רגילות במנוע החיפוש, חשוב לרואה חשבון שמעוניין לקדם עצמו בגוגל להשקיע גם בקידום אורגני לוקאלי: לבנות קישורים מעסקים מקומיים להם הוא מסייע, לכתוב תוכן לוקאלי, לרשום את העסק בשירות גוגל לעסק שלי, לדאוג שפרופיל האזכורים של העסק יהיה עדכני ומלא, לוודא כי כלל הנתונים בפרופיל יהיו נכונים, לרשום את העסק באינדקסים מקומיים ועוד.

קישורים רלוונטיים

כדי לשפר את הסיכוי שאתר רואה החשבון שאתם מנהלים יופיע בגוגל במיקום ריאלי, חשוב יהיה לבנות לו פרופיל קישורים איכותי. מקורות איכותיים של קישורים ניתן יהיה למצוא באתרים של קולגות. למשל: עורכי דין בתחום הצוואות, קבלני שיפוצים (שם אפשר יהיה לפרסם כיצד ניתן להכיר בחלק מעלות השיפוצים במס הכנסה) ועוד.

בניית קישורים ממקורות רלוונטיים תוכל לשפר את הסמכות שלכם בעיני גוגל, ולזרז באופן משמעותי את תהליך הקידום של האתר הרלוונטי.

מעוניינים להזמין קישורים? לחצו כאן.

פירוט שירותים

זה נראה אמנם טריוואלי, אבל חשוב יהיה שהאתר יכלול פירוט מלא של כל השירותים שמספק רואה החשבון. הסיבה לכך, מעבר לעובדה שגוגל ומבקרים שונים באתר יבינו אילו שירותים יכול רואה החשבון לספק, היא להצליח ולדרג את האתר על מילות מפתח זנב ארוך, שמכילות את השירותים האלו, אותם מחפשים גולשים.

המלצות

כדי לשפר את ההמרות באתר, ולספק מידע חיצוני שיסייע לגוגל להבין שמדובר כאן במותג מוצלח במיוחד, כדאי יהיה להוסיף המלצות מאתרי לקוחות עסקיים (ואולי אף להבטיח להם קישור לאתר שלהם בתמורה). בצורה כזו, אפשר יהיה לחזק את הקשר בין רואה החשבון לעסקים שונים הפועלים בנישה המסוימת, ולעזור למנוע החיפוש להבין, שמדובר בתוצאת חיפוש איכותית עבור שאילתות רלוונטיות.

לסיכום

קידום אתרים של רואי חשבון הוא תהליך שכולל בתוכו מגוון רחב של פעולות שמתאימות לקידום כל אתר, אבל גם פעולות נקודתיות אשר רלוונטיות בעיקר לנישה הזאת. אם אתם רוצים לשפר את הסיכוי להצלחת תהליך הקידום, דאגו לשלב באתר תוכן איכותי ובאמת בעל ערך מוסף, שיסייע לגולשים לקבל מענה על שאילתות נפוצות, פעלו לקדם את האתר גם בצורה לוקאלית, פרטו את השירותים השונים שמספק אתר רואי החשבון, הוסיפו ממליצים, ובנו פרופיל קישורים באמצעות פניה לקולגות, ספקים ולקוחות עסקיים מובילים.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

קידום אתרי ביקורות מוצרים (Products Reviews)

והפעם בפינתנו "קידום אתרי נישה" – קידום אתרי ביקורות מוצרים, או בעגה המקצועית אתרי Products Reviews. כשמדובר על רכישה של מוצרים שהם לא טריוויאליים ויומיומיים,

קידום אתרים בארגון גדול

והיום, בסדרת הכתבות שלנו, "משימה בלתי אפשרית" – קידום אתרים בארגון גדול. קל להצליח ולקדם אתר של ארגון גדול, נכון? יש משאבים, יש אנשים, יש

קידום אתרי זכיינים ברשת

זוכרים שפעם, לפני הרבה מאוד זמן, הייתה לי פינה בבלוג הזה שקראו לה 'קידום אתרי נישה'? פינה, שבה סקרתי בכל פעם נישה אחרת והסברתי מהם

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים