חיפוש

אסטרטגיות קידום אפשריות לאתר חדש בנישה תחרותית

לרובנו יש רעיונות מצוינים, שהיו יכולים להכניס לנו לא מעט כסף, אם היינו, כמובן, הראשונים שחושבים עליהם. המציאות, מה לעשות, היא קצת יותר מורכבת, ובדרך כלל, על רוב הרעיונות הטובים שלנו מישהו אחר חשב כבר קודם.

אז מה עושים כאשר נכנסים לנישה בה כבר פועלים שחקנים ותיקים? האם חייבים תקציבי ענק כדי להצליח ולהתברג בתוצאות החיפוש הראשונות? האם מדובר במלחמה אבודה מראש, או שעם תכנון נכון ויישום מוצלח, אפשר יהיה לייצר הישגים?

אם למדתם כבר להכיר אותי, אתם בטח מבינים שאני אדם אופטימי, שחושב שעם עבודה נכונה, תקציב מתאים, השקעה והתמדה, אפשר לייצר הישגים כמעט בכל תחום. אז איך ניגשים לסביבת תחרות בה פועלים אתרים ותיקים, ומצליחים לקדם אורגנית את המותג שלכם? בואו ניגש לעבודה.

פעולה מספר 1: רכישה ומיזוג של אתרים אחרים

זו אולי הפעולה החשובה ביותר שכדאי יהיה לכם לבחון לפני שאתם יוצאים לדרך עם פרויקט קידום אתרים, בסביבה בה פועלים אתרים ותיקים. לפעמים, הדרך הכי מהירה לקדם אתר, היא לעשות שימוש בקיצורי דרך. כשאני מדבר על קיצורי דרך, אני מתכוון לרכישה של דומיין עם ותק בתחום ושחזור שלו, רכישה של מותג פעיל ועובד, מיזוג עם שחקנים אחרים בנישה, קיבוץ מספר מותגים תחת קורת גג אחת ועוד לא מעט פעולות שהמטרה המרכזית שלהן היא לקחת פעילות קיימת אשר פועלת באופן שוטף בנישה שלכם, ולמנף אותה לצרכים העסקיים שלכם.

רגע לפני שאתם מנסים ללכת עם הראש בקיר, ולקדם מותג חדש, מאפס, עיצרו רגע וחישבו: בראיית עלות תועלת, האם יש דרך בה תוכלו לקצר חלק מן הקילומטראז' שאתם נדרשים לעבור כדי לקדם את המותג שלכם?

בלא מעט מקרים, תצליחו למצוא שחקן מרכזי בנישה, שמעוניין לפעול בערוצים אחרים, רוצה למקד את המאמצים שלו באפיקים אחרים, ומעוניין לעשות "אקזיט" על המותג שפיתח. במקרים כאלו, תוכלו לנכס לעצמכם אתר פעיל ועובד, שיקנה לכם אחיזה בתחום המדובר. איך לפנות אל בעלי האתרים? במייל. חפשו את כתובת המייל שלהם באתרים עצמם ואם אין, אז דרך WHO IS.

 

אם אתם באמת רוצים להפוך למקצוענים ולדעת כיצד לאתר דומיינים איכותיים, אתם יותר ממוזמנים לקורס קידום האתרים המקצועי שהפקנו בהשקעה מטורפת, כדי לעשות לכל מי שמעוניין להיכנס לתחום, את החיים פשוטים וקלים יותר.

 

פעולה מספר 2: ביצוע מחקר מילות מפתח שיאתר את הביטויים בהם כדאי יהיה להשקיע

גם כאשר אתם נלחמים מול מפלצות, חשוב לזכור שאותם אתרים מובילים לא באמת מדורגים במקום הראשון על כל הביטויים הרלוונטיים בנישה. כל מה שאתם צריכים לעשות במקרה הזה הוא לאתר את אותן פרצות, אותם ביטויים שמשום מה האתרים המובילים לא מובילים בהם, ולנסות לנתח את הסיבה לכך. האם אין מספיק תוכן בעמודים הרלוונטיים? האם התוכן קיים אבל לא מספק מענה לכוונת החיפוש של הגולשים? האם הפורמט של התוכן מיושן? כמה עדכני התוכן הזה?

באמצעות כלי דירוג ומחקר מילות מפתח תוכלו לייצר תוכנית פעולה שתאפשר לכם להתמקד באותם ביטויים בהם הסיכוי להצליח יהיה גדול יותר, ולפעול בכל האמצעים הקיימים לרשותכם, כדי לייצר ערך מוסף אמיתי ויתרון יחסי מול המתחרים.

 

פעולה מספר 3: פרמוט וארגון טוב יותר של התוכן

במקרים מסוימים, העובדה שהאתרים המתחרים המובילים בנישה הם ותיקים, מעידה על כך שגם פורמט התוכן שמוטמע בהם הוא ותיק. מנוע החיפוש של גוגל שינה לא אחת בשנים האחרונות את הדרך בה הוא מנגיש ומציג תוכן לגולשים.

כך, למשל, בתוצאות אפס מוצגות הרבה פעמים תשובות אשר מפורטות בפסקאות תוכן ייעודיות וממוקדות המוטמעות בעמוד הרלוונטי באתר. תצורת אינדוקס המקטעים אליה עברה גוגל, מאפשרת למנוע החיפוש שלה לאתר תוכן רלוונטי שמשיב באופן שלם ומיטבי על השאילתא של הגולש בפסקאות תוכן שונות הקיימות באתר, גם אם זה נמצא בעמודים שלכאורה לא קשורים לנושא.

מה שנדרש במקרה הזה, כדי להצליח ולתת פייט אמיתי לאותם אתרים ותיקים, הוא לפרמט נכון את התוכן באתר. אפשר לעשות זאת באמצעות טבלאות, סכמות, נתונים מובנים, פסקאות תוכן ממוקדות, כותרות וכותרות משנה, בולטים, רשימות ממסופרות ועוד.

 

פעולה מספר 4: השקעה בתשתית איכותית של האתר

אתרים ותיקים סוחבים איתם גם היסטוריה. לא תמיד יש רצון ומשאבים פנויים, כדי להעביר את האתר לתשתית מודרנית יותר, לכתוב אותו מחדש, לשפר מדדים כמו מהירות טעינה, יציבות התצוגה, אינטראקטיביות עם הגולש ומדדים נוספים מעולם חווית המשתמש.

כמי שעמלים על הקמת אתר חדש וקידום שלו בגוגל, זוהי הזדמנות מבחינתכם לייצר פער חיובי לטובתכם, בין היתר באמצעות השענות על שירותי אחסון אתרים מעולים, שיאפשרו לכם גמישות, מהירות מירבית, זמינות מצויינת, גיבויים, שירותי אחזור מידע ועוד.

 

פעולה מספר 5: התאמה טובה יותר של האתר למובייל

קשה למצוא היום אתרים  מובילים שלא מותאמים לשימוש במכשירי מובייל. זה ברור. אבל, יש הבדל גדול בין התאמת אתר קיים לתצוגה במכשירי מובייל, ובין תכנון נקי, מראש, של עולם מסע הלקוח במכשירי מובייל.

כאשר אתם מתכננים ובונים אתר חדש, יש לכם הזדמנות אמיתית להתאים אותו לשימושים במכשירי מובייל שונים, לייצר שפה גרפית חדשה המתאימה למכשירים כאלו, לתכנן את חווית המשתמש בהתאם, למקם את הכפתורים והתפריטים בצורה נכונה שתאפשר שימוש, למשל, באמצעות אצבעות שמנות, לפרוס תמונות, טבלאות השוואה וכפתורי פעולה בצורה נכונה, לקבוע את מרחק התצוגה מן המשתמש בצורה מיטבית, לשפר את יחס ההמרה ועוד.

 

פעולה מספר 6: פעילות בערוצים משלימים

כדי לייצר לעצמכם מוניטין של ברי סמכות בתחום, כדאי יהיה לכם לפעול בערוצים נוספים שיאותתו לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים, שאתם מותג יציב, מוכר ומקובל.

לצורך כך, פעלו ברשתות החברתיות המותאמות לתקשורת עם קהל היעד שלכם: תוכלו לפתוח דף פייסבוק ייעודי ולפרסם שם תכנים של המותג, להזמין גולשים המגיעים אליכם לקבוצת פייסבוק, לפרסם סרטונים בטיקטוק, לבנות קהל יעד של עוקבים באינסטגרם ועוד.

הפעולות האלו תאפשרנה לכם לא רק להוכיח שאתם שם, ולבנות את השם שלכם, אלא גם להצליח ולדרג את הפרופילים החברתיים שלכם בכל פעם שגולשים מחפשים ישירות את שם המותג שלכם. אם הפרופיל החברתי שלכם יהיה מושקע מספיק וייצר ערך אמיתי לגולשים, למשל באמצעות מתן טיפים ומידע רלוונטי, עצם הגדילה של מספר העוקבים אחרי הפרופיל יכולה להיות סממן חיובי למנוע החיפוש, ומכאן גם לסלול עבורכם את הדרך לשיפור במיקומים האורגניים של המותג.

 

פעולה מספר 7: השקעה בוידאו

וידאו הוא סממן משמעותי ביותר לאיכות: כאשר אתם מצלמים וידאו (איכותי, כמובן), אתם בעצם מאותתים למנוע החיפוש שיש לכם המשאבים הדרושים בתחום ההפקה, הצילום, התוכן, התפאורה, האיפור, המשחק, הלוקיישיין, הסאונד ובעצם כל תת תחום שקשור בהפקה של סרטון או סדרת סרטונים, כדי לייצר פתרון איכותי לקהל היעד שלכם.

וידאו גם יכול לאפשר לכם להתקדם בחיפושים הרגילים של מנוע החיפוש, וכמובן להיות מדורגים ביוטיוב. כאשר גולשים מצטרפים לערוץ שלכם בעקבות צפיה בסרטון שסיפק להם ערך מוסף, הם מאשררים את העובדה שאתם מותג איכותי ובר סמכות בתחום.

וידאו הוא גם פורמט הרבה יותר ויראלי. יותר אנשים נוטים לשתף וידאו איכותי מאשר כל פורמט אחר. כמו כן, וידאו משפר מדדים חשובים כמו זמן השהיה של גולשים באתר, מקטין את שיעור הנטישה, ומגדיל את המעורבות של גולשים בהמשך הביקור באתר. אלו מדדים שיש להם השפעה חיובית על תהליך הקידום האורגני של האתר. אל תשכחו כמובן להוסיף סכמות וידאו.

 

פעולה מספר 8: שיתופי פעולה בתחום

רוצים להגדיל את הסיכוי שגוגל תשייך אתכם כגורם מרכזי ומשפיע בנישה שלכם? צרו שיתופי פעולה עם קולגות בתחום. אלו יכולים להיות לקוחות עסקיים, ספקים או עסקים משלימים. תוכלו לחלוק בלידים, לתעל לקוחות משלמים לקבלת שירותים משלימים, להיעזר אלו באלו באמצעות מנגנוני הפצת תכנים לרשימות תפוצה, ו… בהקשר הזה השמיים הם הגבול.

בסופו של יום, גוגל תצליח לראות שמתקיים שיתוף פעולה כזה, אם באמצעות סקירה של אזכורים משותפים של המותגים ברחבי הרשת, כתבות אשר מקשרות אליכם ואל מותגים נוספים, מעקב אחר תנועת גולשים בדפדפן כרום וכמובן באמצעים רבים נוספים.

לשיתופי הפעולה האלו יכול להיות גם ערך אורגני אמיתי.

 

פעולה מספר 9: שירות ומענה מהירים ללקוח

לשירות לקוחות איכותי יכול להיות אפקט חיובי גם על הקידום האורגני של האתר.

מה הקשר בין שירות טוב לקידום אורגני?

ובכן, כאשר אתם חוזרים ללקוח באופן מיידי, מספקים לו זמינות גדולה בכל שעות הפעילות, ומונעים מן הלקוח את הצורך להמשיך לתוצאת החיפוש הבאה – אתם מאפשרים ללקוח לספר בעצמו (ברגליים, או בקליקים, או במה שזה לא יהיה) לגוגל שהמותג שלכם סגר לו את הפינה ונתן לו מענה איכותי לשאילתא שביצע.

 

פעולה מספר 10: ניהול קמפיין פרסומי לצורך עידוד חיפושים על שם המותג

אין ספק שמותגים גדולים וותיקים זוכים לפרמטר שמבדל אותם באופן משמעותי ממותגים מתחרים ופופולריים פחות בנישה: החיפושים הישירים של גולשים על שם המותג שלהם. חיפושים ישירים על שם המותג יכולים להוות אינדיקציה אמיתית על רמת העניין שמגלים הגולים בפתרונות שמציע המותג הספציפי.

אם אתם נכנסים לזירה רווית מתחרים ותיקים, אחת הפעולות שכדאי יהיה לכם לשקול היא לנסות ולעודד גולשים לבצע חיפושים ישירים אחר שם המותג שלכם. בצורה כזו, תחת ההנחה שאתם פועלים להגדיל את כמות החיפושים הישירים על שם המותג, תוכלו לייצר לעצמכם מוניטין חיובי, ותדמית של ברי סמכא בתחום בו אתם פועלים.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים