חיפוש

קידום אתרי זכיינים ברשת

זוכרים שפעם, לפני הרבה מאוד זמן, הייתה לי פינה בבלוג הזה שקראו לה 'קידום אתרי נישה'? פינה, שבה סקרתי בכל פעם נישה אחרת והסברתי מהם הדגשים שלטעמי מקדמי אתרים צריכים לשים אליהם לב כשהם מקדמים אתרים בנישה הזאת? זוכרים?

אז מסתבר שהפינה הזאת עדיין קיימת, ובגלל עומס עבודה מטורף לא הצלחתי להגיע אליה עד עכשיו. כדי לא להשאיר אתכם במתח, אני אציין שהפעם, במקום נישה מסוימת, אנחנו הולכים לדבר על משהו קצת יותר רחב: זכיינות.

לא מעט עסקים, בעיקר פיסיים, פועלים בתצורה של זכיינות. זה אומר שהם רוכשים את הזכות לעשות שימוש במותג מסוים כדי למכור מוצרים ושירות לקהל הלקוחות שלהם, והם מתחייבים בתמורה לעמוד בסטנדרטים של אותה רשת.

איך כל זה קשור לקידום אתרים?

למה בכלל לכתוב פוסט על קידום אתרי זכיינות?

בעיקר משום שקידום אתרי זכיינות הוא תהליך שמתאפיין בניגודים שונים.

מצד אחד, יש אבא ואמא לרשת, יש בדרך כלל תקציב גדול שאפשר לייעד לפרסום וקידום, ומצד שני, הזכיין עצמו הוא עסק עצמאי שנדרש להשקיע לא מעט כדי לקדם את העסק באזור שבו הוא פועל, עם מעט מאוד תמיכה מן המותג עצמו.

איך זה מסתדר ביחד? מי אחראי על הקידום של אתר הזכיין המקומי? על שאלות אלו ואחרות – בפוסט הבא.

בואו נדבר על כמה סוגיות מעניינות שמצריכות חשיבה של כל זכיין שמנסה לקדם את אתר האינטרנט של העסק שלו בגוגל.

סוגיה מספר 1: אין מיקוד לוקאלי של התאגיד

בניגוד לחברה גדולה שיש לה סניפים במקומות גאוגרפים שונים בעולם, והיא עובדת כמקשה אחת, עם אסטרטגיה ברורה, שיתופי פעולה בין המחלקות השונות ועוד, בתצורת ההתקשרות של זכיינות הדברים לא עובדים ככה.

הקשר בין הזכיין למותג הוא קשר הרבה יותר רופף מאשר אם היה מחלקה פנימית בחברה גדולה.

זה אומר, למשל, שהזכיין לא בדיוק יכול לפנות לתאגיד הגדול ולבקש תקציב עבור קידום העסק במנועי החיפוש. אין כאן מיקוד לוקאלי של התאגיד, אלא רק מכירת זכויות להתנהלות באמצעות שם המותג של העסק.

ככה, שלמרות שיכול להיות שמדובר בתאגיד גדול וחשוב, שיש לו נתח מרכזי במחזור העסקאות של התחום המדובר, לזכיין שפועל בצורה מקומית אין בפועל את הגב של אותו תאגיד גדול, כזה שנוגע לתוכנית העבודה הפרקטית לקידום האתר.

 

סוגיה מספר 2: זכיינים שונים של אותה רשת נחשבים למתחרים

נכון. גם בארגונים גדולים יש תחרות בין הסניפים השונים על ביצועים. יש סיפורים על זה ששיטת המדידה של בנקים, למשל, מעודדת סניפים לבקש מן הלקוח לעזוב את הבנק ובלבד שלא יעבור לסניף המתחרה. הזוי, אבל התופעה הזאת קיימת.

בכל הקשור לזכיינים שונים של אותה רשת – הדברים הרבה יותר גרועים. אם קיבלתם זכות להפעיל זכיינות של רשת בתי קפה גדולה ולפתוח סניף מקומי באזור גאוגרפי מסוים, אזי סניף אחר של אותה רשת שממוקם חמש דקות נסיעה מכם, הוא לא שותף שלכם, אלא לגמרי מתחרה ישיר שלכם.

זה אומר, שבאסטרטגיית הקידום האורגני שלכם, תצטרכו למצוא דרך לקדם את האתר שלכם ולגרום לו לבלוט במנועי החיפוש, הרבה יותר מן האתר של הסניף המתחרה. זה אומר שבפועל התחרות נמצאת בכל מקום. זה כולם נגדכם, גם אם יש להם אותו שם, או לוגו זהה על המפיות, ואותו ספק אוכל, קופסאות, אריזות וכלי הגשה.

 

סוגיה מספר 3: אין דאטה מן התאגיד

בארגונים גדולים מידע אמור, לפחות על הנייר, לזרום בכל חלקי התאגיד. זה אומר שאם המטה של הארגון מזהה מגמות חדשות שמאפיינות את פעילות הלקוחות, צרכים חדשים שלהם, מוצרים חדשים שבהם הם מעוניינים ועוד, המחקרים האלו יכולים להיות מפורסמים בכל חלקי התאגיד ולסייע לגופים הלוקאליים להתאים את עצמם לצרכי הלקוחות.

בתצורת העבודה של אתרים בזכיינות, הדברים ממש לא עובדים ככה. התאגיד לא ממש משתף בדאטה הקיים בארגון, לא מפיץ את הדאטה הזה בין הזכיינים השונים, ולא מסייע להם להתאים את עצמם למגמות הצריכה המשתנות של הלקוחות.

 

סוגיה מספר 4: קידום לוקאלי נדרש

קידום אתרי זכיינות דורש בדרך כלל קשב רב ותשומת לב מיוחדת לקידום לוקאלי של הסניפים השונים. כתבתי כבר לא מעט על קידום לוקאלי ועל מה כדאי לעשות כדי לשפר את הדירוגים של עמודי האתר השונים עבור חיפושים המכילים כוונה לוקאלית של המשתמש. רק שכאן, במקרה שלנו, מה שבעצם חשוב להבין, הוא שהקידום הלוקאלי הוא לגמרי באחריות הסניף המקומי.

זה אומר שהמותג הגדול לא מתכוון בדרך כלל להשקיע בקידום אורגני מקומי של הסניפים, בין היתר משום שסניפים נפתחים ונסגרים כל הזמן. בקידום אורגני לוקאלי צריך הסניף המקומי לשים לב להטמעה של אסטרטגיה חכמה.

כלומר, פחות להתמקד בביטויים המכילים את שם המותג הגדול, ויותר בחיפושים כללים בעלי מאפייני מיקום כמו, למשל :"מוצרי תינוקות באיזור צומת ביל"ו".

 

סוגיה מספר 5: יצירת בידול במסרים של הסניף

חשוב להבין, כי העובדה שמספר סניפים שונים עובדים בזכיינות מטעם אותו מותג לא אומרת שהסניפים מספקים שירותים או מוצרים זהים. למשל, סניף במיקום מסוים יכול להיות מונגש לנכים, סניף אחר יכול לספק מוצרים שלא קיימים במקומות אחרים, סניף שלישי יכול להיות ממוקם שבו לא קיימות בעיות חניה ועוד ועוד. אני למשל, אוכל בג'פניקה סניף גבעתיים באופן קבוע בגלל שיש שם חניה בשפע, לעומת ג'פניקה תל אביב שקרובה יותר לבית שלי, אך למצוא שם חניה זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

כדי לקדם את העסק לוקאלית, חשוב יהיה לייצר בידול אמיתי של הסניף המקומי מסניפים אחרים הממוקמים באזור, באמצעות אסטרטגיית תוכן שתתמקד ביתרונות של הסניף ובערך המוסף שהוא יוכל לייצר לקהל הגולשים המגיעים לאתר.

קידום אתרי זכיינים ברשת
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים