אנקורים – המלכודת אליה כולם נופלים – פוסט דעה

אז קודם כל אני במילואים, שזה ממש כיף כי פתאום יש לי יותר זמן לשבת ולכתוב – משהו שביום יום אני הרבה פעמים לא מגיע אליו. אגב, הכתיבה עצמה עושה לי סדר מטורף בראש ומזכירה לי דברים שכבר שכחתי או הזנחתי וזה תמיד עושה טוב להיזכר, מה גם שהקבוצה הזו מבוססת על תוכן איכותי וכך זה גם יישאר.

 

2 כללי חובה שקשורים לבחירת אנקורים לקישורים:

  1. ב-3 החודשים הראשונים של אתר חדש, רצוי לבנות לו קישורי מותג בלבד בווריאציות שונות.
  2. לאחר 3 חודשים בהם כל הקישורים הפנו אל דף הבית, יש להמשיך ולבנות קישורים לדף הבית ביחס של חצי מהקישורים אל דף הבית וחצי אל עמודים פנימיים ייעודיים.

 

הנה המלצה לפרופיל אנקורים לאתר חדש בשם "יוסי מזגנים" (לדוגמא):
חודש מספר 1:
  • יוסי מזגנים
  • לאתר של יוסי מזגנים
  • מזגני יוסי
  • יוסי מזגנים
  • באתר יוסי מזגנים

 

חודש מספר 2:
  • יוסי מיזוג אוויר
  • yossi.co.il
  • יוסי מזגנים
  • באתר של יוסי
  • yossi.co.il

 

חודש מספר 3:
  • יוסי מיזוג אוויר
  • האתר של יוסי מזגנים
  • דף הבית – יוסי מזגנים
  • יוסי טכנאי מזגנים
  • yossi.co.il

 

חודש מספר 4:
  • טכנאי מזגנים
  • מתקין מזגנים
  • טכנאי מזגנים מומלץ
  • יוסי מזגנים
  • טכנאי מזגנים בתל אביב

 

חודש מספר 5:
  • מתקין מזגנים מומלץ
  • התקנת מזגנים
  • טכנאי מזגנים בירושלים
  • מתקין מזגנים בחדרה
  • יוסי מיזוג אוויר

 

חודש מספר 6:
  • מתקין מזגנים מוסמך
  • טכנאי מיזוג אוויר
  • יוסי טכנאי מיזוג אוויר
  • יוסי מזגנים
  • yossi.co.il

 

כשעובדים בצורה הזו ובחורים את האנקורים באופן מושכל, התוצאות מגיעות ונשארות לשנים רבות.

אז מה זה בעצם "אנקור"?

אנקור הוא בעצם המילה ממנה יוצא הקישור אל אתר הכסף שלנו מתוך המאמר. גוגל מתייחסת ברצינות רבה לאנקורים וכדאי מאוד להבין כיצד הכי חכם לעשות בהם שימוש, אם בעבר היינו דוחפים מילות מפתח לאנקורים ומהר מאוד מגיעים לTOP – היום זה כבר לא בדיוק עובד ככה, חוקי המשחק קצת השתנו.

בחירת האנקורים היא עד כדי כך קריטית לצורך קידום אתרים שאותו אתר יכול לקבל 10 לינקים עם אנקורים נכונים ולראות בזכותם עליות מדהימות במיקומים ומצד שני – הוא גם יכול לעשות בחירת אנקורים גרוע ולהישאר במקום. אנקורים הם אחד הפרמטרים שהכי משפיעים על שיקול הדעת של האלגוריתם של גוגל.

תעשו רגע סריקת קישורים על ידי הכלי האהוב עליכם לאתרים חזקים כמו YNET או THE MARKER. לא תמצאו בפרופיל קישורים שלהם הרבה מילות מפתח ובכל זאת – הם מדורגים מאוד מאוד גבוהה על אלפי ביטויים רבים וזה כי גוגל לא באמת צריכה שתכתוב לה אנקורים מדוייקים, אם כבר – להפך! גוגל השקיעה כל כך הרבה זמן, כסף ומשאבים לפתח לאלגוריתם שלה בינה מלאכותית שכן תדע להבין על מה אתר מדבר בלי להסתכל על הלינקים שלו, מה גם שלינקים עם אנקורים מדוייקים בכמויות – מצביעים על התנהגות חשודה.

לגבי ענישה: מאחר ובתחום הלינקים אין באמת צורך לבקש רשות ממישהו להוציא לינק לאתר שלו – אני אישית לא מאמין שקיימת ענישה על לינקים, בטח ובטח שלא בגלל שהאנקורים היו מדוייקים מידיי, אחרת אנשים היו עושים את זה למתחרים שלהם ונגמר הסיפור… אז לדעתי אין באמת ענישה. מה שכן יש זה אלגוריתם שיודע לקבל החלטה האם סביר שאותו אתר יקבל את אותו לינק או שלא. במידה ולא – הוא מתעלם מאותו לינק שנראה לו חשוד וזהו, לא יותר מזה. כפי שאמרתי – יש מין אלגוריתם שיודע להחליט על סמך נתונים מסויימים האם הלינק הזה סביר או לא, ואחד הפרמטרים המרכזיים הוא האנקור.

ככל שנשתמש ביותר אנקורים מדוייקים ככה יהיה קשה לנו יותר להתפרס על מילות מפתח רבות יותר. אז אם כל מה שמעניין אתכם זה להשיג מקום טוב תחת מילת מפתח אחת כמו למשל באתר הזה: https://silver-mountain.co.il

שבו מילת המפתח היחידה שמשמעותית היא "הר הכסף", אז אין בעיה לתת גם 50% אנקורים של "הר הכסף", אבל המשמעות של זה היא שיהיה מאוד קשה לדרג את האתר הזה על ביטויים נוספים תחרותיים.

לעומת זאת, אם הייתי משאיר את הפרופיל קישורים יותר טבעי, עם פחות מילות מפתח באנקורים ויותר URLs, ברנד ואנקורים כלליים – היה הרבה יותר קל!

אז איך כן כדאי להשתמש באנקורים

אם אתם רוצים לעשות את זה נכון מההתחלה, כל מה שצריך לעשות זה לייצר פרופיל קישורים איכותי מDAY 1.

פרופיל קישורים איכותי מורכב מהמאפיינים הבאים (בערך, אין בדברים האלו שחור לבן, או צודק וטועה, יש הרבה אפור וכל אחד צודק בדרך שלו):
40% אנקורי ברנד.
30% אנקורי URL נקיים.
15% אנקורים כלליים (לחץ כאן, למעבר לאתר וכו').
15% מילות מפתח.

אז בפעם הבאה שאתם קונים קישורים, או עושים החלפת לינקים או כל דרך שבה אתם משיגים לינקים – נסו להיות טבעיים, אתם לא תאמינו עד כמה שזה ישתלם לכם לטווח הארוך, בדוק ומנוסה!

דוגמא טובה לאתר שאני מקדם החל מתחילת מאי 18, עם פרופיל קישורים מעולה ומיקומים מצויינים (יחסית לאתר שנמצא 7 חודשים באוויר!) https://www.ordanlaw.co.il

אז זהו, אני יודע שלפעמים זה מפתה לדחוף מילות מפתח באנקורים, אבל אני באמת באמת חושב שכדאי לכם לנסות להיות טבעיים יותר, זה ישתלם בוודאות!

אנקורים

טקסט עוגן, או אנקור, הוא הטקסט שבלחיצה אליו מועבר הגולש מעמוד אינטרנט אחד לאחר.

לטקסט עוגן ישנה חשיבות עצומה בקידום אתרים, בין היתר, משום שמנועי החיפוש עושים בהם שימוש על מנת ללמוד על הקשרים בין אתרי אינטרנט.

שימוש מופרז בטקסט עוגן מדוייק עלול לגרור ענישה ידנית של מנוע החיפוש, והגדרת מנהל האתר כחשוד במי שמנסה לבצע מניפולציות על מנוע החיפוש.

היכנסו כעת למאמר המלא ולימדו כיצד צריך להיראות פרופיל קישורים לאתר.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
חדש!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בתוכנה ובשיווק מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

ביטויי זנב ארוך - המדריך המלא
ביטויי זנב ארוך – המדריך המלא

אין מקדם אתרים שלא מכיר את המושג "ביטוי זנב ארוך". לפי הגדרה אחת, ביטויי זנב ארוך הוא ביטוי המכיל מילת מפתח כלשהי בתוספת מספר מילים

נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר?
תעברו לאחסון האתרים של קלאודוויז -
זה קלי קלות!
הטבה לגולשי האתר:
30% הנחה ל- 3 חודשים ראשונים!