חיפוש

קישורים: המדריך המלא למתחילים ולמתקדמים

אין מקדם אתרים שלא מכיר בחשיבות של בניית פרופיל קישורים איכותי לקידום של אתר אינטרנט בגוגל, בצורה אורגנית. מקדמי אתרים, בהפסקות השונות שבין קידום אתר כזה או אחר כמובן, נוטים להתווכח ביניהם על החשיבות של קישורים והחשיבות של תוכן לתהליך הקידום, ומצטיידים בנימוקים משמעותיים עם דוגמאות מלוות בצילומי מסך.

אולם, לצד הדיונים הערים לגבי הרכב ההשקעה שצריך לבצע בכל רכיב בתהליך הקידום, ישנה מוסכמה גורפת על כך שקישורים הם מרכיב משמעותי, אם לא המשמעותי ביותר, לקידום אתרים במנועי החיפוש. אז מה הם קישורים? כיצד הם נראים? איך הם נוצרים? איך הם קשורים לקידום אתרים וממה צריך להיזהר כשעוסקים בבניה של פרופיל קישורים? הכל במדריך המקיף הבא.

איך קישורים יעזרו לאתר להתקדם בגוגל?

מנוע החיפוש גוגל מדרג אתרים לפי 3 פרמטרים מרכזיים:
  • התוכן שיש באתר.
  • רמת האופטימיזציה (הדרך שבה האתר בנוי, שימוש בכותרות, טייטלים, זמן טעינה וכו').
  • קישורים.
קישור נוצר דרך כתבה, שעולה לאתר שהוא לא האתר שלך, ובה טקסט לחיץ, שאפשר ללחוץ עליו ולהגיע לאתר שלך. לדוגמא, בסוף הכתבה יהיה כתוב: "למידע נוסף לחצו כאן". לחיצה על "לחצו כאן", תוביל את הגולש לאתר שלך.
קישורים הם בעצם הדרך של גוגל לדעת שהאתר שלך אמין. כזה שמדברים עליו בכל מקום ולא מתביישים להצביע עליו. בכדי להבין את נושא הקישורים כמו שצריך, ניקח דוגמא מהעולם האמיתי:
כשיוסי, רוצה להזמין בייביסיטר, הוא שואל את חברו דוד האם הוא מכיר בייביסיטר. דוד משיב לו שאחיינית שלו עושה בייביסיטר והיא מעולה. אז יוסי מזמין את אחיינית של דוד ללא חשש, כי הוא סומך על המלצתו של דוד.
אותו דבר בעולם הוירטואלי – כאשר אתר חיצוני, מקשר אל האתר שלך, גוגל סורק את הקישור הזה ומבין שאתרים נוספים בעולם הוירטואלי סומכים על האתר שלך, ובמילים אחרות "ממליצים עליו".
ככל שלאתר יש יותר קישורים מאתרים שבעצמם מקבלים קישורים, ככה מדד ה"קישורים" של אותו אתר – עולה. זו הסיבה, שכתבה שעולה בYNET למשל, תגיעה למקומות גבוהים מהר מאוד. כי יש לYNET, הרבה אתרים שמקשרים אליו.
לסיפור הזה, נכנס מדד נוסף בשם "רלוונטיות".
כמו שבעולם האמיתי, אם היינו רוצים לקבל המלצה על נהג מונית, היינו שואלים את דוד שלנו, שעובד בתחנת מוניות, ולא את האחיינית שעובדת כספרנית, כך גם בעולם הוירטואלי, נרצה לקבל קישורים מאתרים שהם לא רק חזקים (מקבלים קישורים מאתרים אחרים אליהם), אלא גם מאתרים שקשורים לעולם התוכן שלנו.
קישור מושלם הוא כזה שמגיע מאתר חזק (שמקבל בעצמו הרבה קישורים) ורלוונטי (שמגיע מאותו עולם תוכן של האתר שלנו).
איך נדע אם הקישור שקיבלנו מגיע מאתר "סמכותי"? ניכנס אליו ונבדוק.
איך נדע אם הקישור שקיבלנו מגיע מאתר "חזק"? בשביל זה יש כלים כמו Ahrefs, majestic, semrush ועוד, שנותנים ציון לכל אתר. כמה "חזק" הוא.

רוצים לקנות קישורים מרשת האתרים הכי חזקה בישראל שהיא גם במקרה הרשת שלי? לחצו כאן.

 

מהו קישור?

קישור הוא הפניה של עמוד אינטרנט אחד לעמוד אינטרנט אחר. חישבו, למשל על ויקיפדיה. כמה פעמים נתקלתם בערך ויקיפדיה שלא מכיל קישורים לערכים אחרים? קישור בויקיפדיה הוא טקסט שצבוע בצבע כחול ומאפשר, בלחיצה עליו, מעבר לעמוד אינטרנט אחר. לקישור ישנם שלושה מרכיבים עיקריים שחשוב להכיר: טקסט העוגן – הוא הטקסט שבלחיצה עליו עוברים לעמוד היעד אליו אמור הקישור להפנות, כתובת היעד של הקישור – אליה מופנה הגולש בלחיצה על הקישור, ומקור הקישור – החלק בעמוד ממנו יוצא הקישור (פסקה, כותרת, תמונה וכו').

 

למה בכלל צריך קישורים?

קישורים הינם חלק בלתי נפרד מרשת האינטרנט. קישורים מאפשרים למנהלי תוכן ולמנהלי אתרים לספק חווית משתמש טובה יותר לגולש. הם למשל יכולים להפנות גולש להרחבות מסויימות שלא נדרשות בגוף הטקסט עצמו המנוהל בעמוד. קישורים יכולים לסייע לגולש לנווט בין עמודים שונים במהירות ובקלות. קישורים יכולים לאפשר לבעלי התוכן להנגיש אותו במנות קטנות, ולמנוע מצב שבו הגולש מאבד את ההקשר. קישורים יכולים לסייע ביצירת סמכות (למשל באמצעות הפניה לעמוד ביוגרפיה של בעל מקצוע).

ולצד כל אלה, בראש ובראשונה, קישורים אמורים לסייע למנהלי אתרים לספק ערך מוסף לגולש.

 

איפה ניתן למצוא קישורים באתר?

בשתי מילים: בכל מקום. קישורים תוכלו למצוא בתפריט הראשי של האתר, בתפריטים משניים, בתפריטי צד, ברשימת הקטגוריות וברשימת התגים, בתוך עמודים פנימיים וגם בפוטר של האתר. קישורים הם חלק בלתי נפרד מן המבנה של כל אתר אינטרנט מודרני.

 

למה שקישורים יהיו בכלל פקטור בדירוג אתרים?

אחרי שהבנו מהו קישור, ואיך הוא נראה, ואיפה הוא ממוקם באתר, וגם למה הוא משמש, נשאלת השאלה: איך כל זה קשור לקידום אתרים? למה שמנוע חיפוש ישקלל, מבין מאות הפרמטרים שבהם הוא עושה שימוש, גם את רכיב הקישורים כפקטור, ועוד כפקטור משמעותי, בדירוג של אתרי אינטרנט?

התשובה קשורה למושג בסיסי בשיווק שנקרא אובייקטיביות.

חישבו על זה: כאשר אתם מחפשים המלצות על בעל מקצוע שמולו אתם מתכננים להתקשר, אתם למעשה מבקשים לקבל מידע קצת יותר אובייקטיבי לגבי איכות השירות שתוכלו לקבל מבעל המקצוע. הרי כל בעל מקצוע יעיד על עצמו שהוא אמין, ומקצועי, ופועל בשקיפות, ואדיב ומספק אחריות על המוצרים והשירותים שהוא מספק ועוד ועוד. השאלה היא, מה אומרים לקוחות אקראיים של אותו בעל מקצוע. טבעי יהיה שלכל עסק יהיו לקוחות לא מרוצים לצד לקוחות מרוצים. השאלה היא כיצד נראית ההתפלגות הזאת, של שביעות רצון הלקוחות.

ובכן, כשמדובר באתרי אינטרנט העקרון דומה: כל בעל אתר יכול לבצע אופטימיזציה לאתר, לשלב בו תוכן איכותי, להתאים אותו למובייל, לספק חווית משתמש מצויינת, להאיץ את המהירות שלו, לשלב פרטי יצירת קשר ועוד ועוד. אולם, קבלת קישור מאתר אחר היא כבר פקטור שתלוי בגורם חיצוני. וקישור, שנתפס בעיני גוגל כהמלצה של אתר אחד על אתר אחר, יכול לסייע למנוע החיפוש להבין שמדובר בעדות שהיא קצת יותר אובייקטיבית.

מובן שהדברים הרבה יותר מורכבים מזה. לא כל קישור נתפס בעיני מנוע החיפוש כהמלצה איכותית, ואותנטית. הרי כל אחד יכול להקים אתר אינטרנט נוסף ולהוציא ממנו קישור אל האתר הראשי שהוא מעוניין לקדם. כאן אנחנו כבר עוסקים בשאלה כיצד מנוע החיפוש משקלל את הקישורים הנכנסים לאתר, אבל את המענה לכך, או לפחות הניסיון לתת מענה לכך, נדחה להמשך המאמר. כעת, ננסה להבין אילו סוגי קישורים קיימים, ומה המשמעות של כל אחד מן הסוגים.

 

מדריך קניית קישורים מהמערכת המתקדמת בעולם מבית עשהאל דרייר בע"מ:


אילו סוגי קישורים קיימים?

לא כל הקישורים שווים.

נהוג לחלק קישורים לשני סוגים עיקריים: קישורי Follow וקישורי Nofollow. קישורי Nofollow נחלקים לעוד תתי סוגי קישורים: קישורי UGC וקישורי Sponsored. מה אומר כל אחד מן הסוגים? למה הוא משמש? למה בכלל לחלק קישורים לסוגים שונים? עוד מעט נדע.

 

קישורי Follow

הקישורים האלו, שנקראים גם קישורי Dofollow, הם הקישורים "הרגילים". אלו שלא בוצעה עבורם הגדרה מיוחדת. ברירת המחדל. אלו הקישורים שמתקבלים, כביכול בצורה טבעית. מנוע החיפוש של גוגל אמור לעשות בהם שימוש כדי לשקלל את הכוח, או "מיץ הקישורים" שמעביר אתר אחד לאתר אחר. איך נקבע הכוח הזה, שמעביר אתר אחד לאחר? אנחנו לא באמת יודעים. אולם ההשערה היא שככל שהאתר ממנו יוצא הקישור הינו אתר סמכותי יותר, כח הקישורים שהוא מעביר גדול יותר. כמו כן, הסברה בקרב אנשי ה- SEO היא שלמיקום הקישור בטקסט הכללי ישנה גם משמעות לכוח שהוא מעביר. כלומר, ככל שהקישור נמצא במקום מרכזי יותר וגבוה יותר בעמוד ממנו הוא יוצא, הוא, ככל הנראה, מעביר כוח גדול יותר.

חכו. יש עוד. גוגל, על פי מקורות זרים, מתחשב גם בכמות הקישורים היוצאים מן העמוד בפרט ומן האתר בכלל. ככל שיוצאים מן העמוד יותר קישורים, כך קטן הכוח שמעביר כל קישור.

ומה לגבי הרלוונטיות? ובכן, סביר שככל שהקישור יוצא מטקסט רלוונטי יותר לנושא המקושר, כוחו גדל.

כל אלו, כאמור, השערות, אולם הן מבוססות על אינספור שעות ניסיון חיים של מקדמים מובילים בעולם ה- SEO.

גוגל, בהנחיותיה, אוסרת להשיג קישורי Dofollow בצורה לא טבעית. כלומר, גוגל מנחה שקישורים ששולמה בעבורם תמורה, אם באמצעות כסף ואם באמצעים אחרים, לא יסומנו כקישורי Dofollow.

מעט מאוד מקדמי אתרים בעולם ה- SEO אכן מקיימים את ההנחיה הזאת של גוגל ומי שכן – מסתכל על המתחרים שלו מלמטה.

 

קישורי Nofollow

קישורי Nofollow הינם קישורים שהבעלים של האתר בו הם מוטמעים הגדיר אותם ככאלה. כך מגדירים קישורי Nofollow:

<a href="https://www.example.com/" rel="nofollow">Link text</a>

 

המאפיין nofollow של rel בתג <a> מסמן למנוע החיפוש שלא לשייך את האתר המקושר לאתר שלכם, ולא לסרוק את העמודים שבו בהתאם להמלצת הקישורים המוטמעים באתר שלכם.

מתי נרצה לעשות שימוש במאפיין nofollow עבור קישור? ובכן, נרצה לעשות זאת בעיקר במקרים בהם השליטה שלנו על התוכן ועל איכות הקישור היא חלקית. דוגמה טובה לכך יכולה להיות שדה תגובות המוטמע בפורום מסויים. מאחר ששדה כזה יכול להערך על ידי כל אחד מן הגולשים באתר, ניתן יהיה להשתמש בו בצורה זדונית על מנת להוציא קישורים מן האתר אל אתרים אחרים שמעוניינים לקדם. כאשר בעל האתר מגדיר כי באופן אוטומטי כל הקישורים היוצאים משדה התגובות יהיו בעלי מאפיין nofollow הוא יכול לצמצם באופן משמעותי את המוטיבציה של ספאמרים וגורמים זדוניים לעשות שימוש באתר על מנת להוציא קישורים לאתרים אחרים, ולמעשה לקדם אותם באמצעותו.

 

קישורי UGC

כאן מדובר במאפיין שמטרתו לסמן למנוע החיפוש כי התוכן הכולל בתוכו קישור נוצר על ידי משתמשים באתר. קישורי UGC או בשמם המלא user generated content הם סוג אחד של קישורי Nofollow. מדובר במאפיין חדש שהוכנס לשימוש רשמי החל מספטמבר 2019. הסימון הזה אמור יהיה להיות נפוץ בעיקר בפורומים או במקומות המיועדים לתגובות גולשים. ככה נראה קישור בעל מאפיין כזה:

<a href="https://www.example.com/" rel="ugc">Link text</a>

 

קישורי Sponsored

קישורים בעלי מאפיין Sponsored הינם סוג של קישורי Nofollow גם הם, אך הפעם מדובר בסימון שמטרתו לאותת למנוע החיפוש שמדובר בתוכן פרסומי ששולמה תמורה כנגדו. מאפיין זה אמור יהיה להיות נפוץ בעיקר בעת השימוש בבאנרים או בקישורים קנויים לצורך יצירת מקור טראפיק לאתר המקושר. ככה נראה קישור בעל מאפיין כזה:

<a href="https://www.example.com/" rel="sponsored">Link text</a>

 

איך בונים פרופיל קישורים?

הגענו, אם כן, לשאלת המפתח: איך משיגים קישורים בפועל?

התשובה היא שבניית פרופיל קישורים איכותי יכולה להיות תהליך מתיש וממושך, אך לא חייבת בהכרח להיות כזאת. מיד נציין כמה מן השיטות הפופולריות לבניה והרחבה של פרופיל הקישורים לאתר.

 

רכישת קישורים

זוהי השיטה הקלה והפשוטה ביותר מבין כלל השיטות שתוצגנה.

ממי רוכשים קישורים? מספקי שירותים שונים בתחום. ומאיפה מתקבלים הקישורים במקרה כזה? קישורים קנויים מתקבלים בדרך כלל מתוך מגזינים ואתרי תמיכה. אלו אתרים שמקצים שטחי פרסום עבור כתבות ומאמרי SEO שתפקידם להוציא קישורים אל אתרי לקוחות. היתרון הגדול בשיטה הזאת, מלבד הפשטות והאפקטיביות של תהליך השגת הקישור, היא שבדרך כלל מדובר באתרים סמכותיים ומקודמים היטב, שיעבירו לכם את מיץ הקישורים שלהם. האם תמיד זה יהיה המצב? ממש לא. לא מעט מקדמי אתרים מציעים למכירה קישורים מאתרי תמיכה לא איכותיים, שאינם ממוקדי נישה, שמכילים תבניות ברירת מחדל, לא מעוצבות, ושאינם נראים כאילו הם מייצגים עסק אמיתי, עם שירותי סליקה אינטרנטית, דרכי יצירת קשר, מערך תמיכה ועוד. היזהרו מאתרים כאלה, משום שייתכן שבשקלול פרופיל הקישורים שלכם, הם יגרמו לכם יותר נזק מתועלת.

עם זאת, כאשר מדובר באתרי תמיכה אשר נראים כאתרי לקוחות לכל דבר ועניין, והינם רלוונטים לתחום העיסוק שאתם מקדמים, אין כל מניעה בשימוש במתודה הזאת על מנת להגדיל את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם. זאת בעיקר, משום שבשיטה זאת, למעט תשלום כספי כזה או אחר, לא תידרשו לעשות כל שינוי באתר שאתם מקדמים, לרבות פרסום תוכן זר, כפי שיפורט בהמשך.

רוצים לקנות קישורים מרשת האתרים הכי חזקה בישראל שהיא גם במקרה הרשת שלי? לחצו כאן.

 

החלפת קישורים

הרשת החברתית פייסבוק מלאה בקבוצות החלפות קישורים ומאמרים שונות. בקבוצות כאלו תוכלו לבצע עסקאות החלפה. אתם תוציאו מן האתר שאתם מקדמים קישור לאתר אחר, ואילו אתר שלישי, לא זה שהוצאתם אליו קישור, יוציא קישור לאתר שלכם. באמצעות עסקאות תיווך כאלו תוכלו להשיג קישורים שרלוונטיים לנישה שלכם, ובחינם (אם לארח פוסט זר בבלוג שלכם, עם קישור יוצא – נחשב מבחינתכם לאופציה חינמית). היתרון הגדול בשיטה זו הוא היכולת לבחור אתרים שהם רלוונטיים מאוד לתחום העיסוק שלכם, ואשר מייצגים אתרי לקוח אמיתיים. החיסרון הגדול של השיטה הזאת הוא המשאבים הניכרים שתצטרכו להשקיע על מנת לבצע עסקת החלפה כזאת. במוקדם ובמאוחר תמצאו את עצמכם מנהלים משא ומתן על הפריטים הבאים: כמה מילים יהיו במאמר? מה יהיה טקסט העוגן? החל מאיזו פסקה ניתן להוציא את הקישור? האם מותר לכלול במאמר את שם המותג? מה יהיה נושא המאמר? מותשים? גם אנחנו. כאן תמצאו לינקים לקבוצות פייסבוק של החלפות קישורים.

 

החלפה הדדית של קישורים

בשיטה זאת, אתם תוציאו קישור מתוך מאמר שתפרסמו באתר שלכם אל אתר אחר, אשר יבצע אותו דבר עבורכם. באופן עקרוני, גוגל אוסרת על החלפה הדדית של קישורים בהיקפים גדולים. מהם היקפים גדולים? רק גוגל יודעת. ניתן להשתמש בשיטה זאת במשורה, וכאמור, לא בהיקפים גדולים מידי.

 

רישום לאינדקסים

ברחבי הרשת פרוסים לא מעט אתרי אינדקס שמכילים קישורים להרבה מאוד אתרים. שני דברים שכדאי לבדוק בהקשר של אתרי אינדקס כאלו הם: האם נדרש אישור לרישום לאינדקס, והאם האינדקס הוא כללי או נישתי. מיד נסביר.

באופן כללי, קישור שמתקבל ממקום שאינו דורש את אישורו של בעל הנכס להימצאות הקישור, הוא קישור פחות איכותי. הסברה הזאת, בסך הכל הגיונית: אם כל אחד יכול לשתול קישור כזה באתר, הערך של קישור כזה, מן הסתם יורד.

שנית, אינדקסים כלליים, מטבעם, הם אינדקסים פחות ממוקדים, שמוציאים קישורים למגוון רחב של נישות ותחומים. לעומתם, אינדקסים נישתיים ואיכותיים הם סיפור אחר לגמרי. לא זאת בלבד, יש הסוברים כי אחד מן הפקטורים לדירוג אתרים של מנוע החיפוש גוגל, הוא האם האתר קיבל קישור מאתרים מהם היה מצופה שיקבל קישור, ובראש ובראשונה, אינדקסים נישתיים ואיכותיים.

 

קישורים היוצאים מפורומים שונים

הדעות לגבי הוצאת קישורים מפורומים שונים הפזורים ברחבי הרשת הן חלוקות. יש שיטענו כי כאשר הדבר מבוצע בשום שכל, בצורה מידתית ובהקשר נכון, למשל באמצעות מענה איכותי לשאלות גולשים, הרי שיש הגיון בהטמעת קישורים כאלו בתגובות ובפוסטים המפורסמים בפורומים שונים. עם זאת, אין מחלוקת על כך שהפצצת פורומים בקישורים יוצאים כאלו בלי הקשר נכון, יכולה להסב נזק, או במקרה הטוב לא להועיל כלל, לאתר אותו מנסים לקדם.

 

שימוש באתרי תמיכה

בעל אתר שרוצה לקדם את עצמו במנוע החיפוש, יכול להקים לעצמו אתרי תמיכה איכותיים (כאן תוכלו לקרוא על 7 טיפים חשובים לאתרי תמיכה). אם הוא יבחר להשקיע באתרים האלו, לעצב אותם, ולגרום להם להראות כמו אתרי לקוח לגיטימיים, הרי שהוא יכול לעשות שימוש בנכסים הדיגיטליים האלו על מנת להעביר מיץ קישורים אל האתר שהוא רוצה לקדם. החיסרון הגדול של השיטה הזאת הוא שהקמת אתרי תמיכה כאלו וקידום של אתרי התמיכה בעצמם הוא תהליך מתמשך, שגוזל לא מעט משאבים.

 

ניצול קישורים שבורים באתרים אחרים

מידי פעם, נתקלים מקדמים אתרים כאלו ואחרים בקישורים שבורים במהלך שיטות באתרי אינטרנט ברחבי הרשת. קישור שבור הוא, למעשה, קישור שמוביל לשום מקום. בפועל, המשתמש חווה זאת באמצעות דף 404 המוצג לו. זה קורה כאשר קישור מפנה לדף שהוסר מן הרשת, או בשל שגיאה בכתובת אתר היעד אליו מפנה הקישור.

אפשר לעשות שימוש בקישורים שבורים ולנצל את ההזדמנות על מנת לעבות את פרופיל הקישורים לאתר שאתם מנהלים. כיצד? למשל, באמצעות פניה אל בעל האתר עם הקישור השבור, הפניית תשומת ליבו, והצעה של תוכן חלופי שנמצא באתר שלכם. בנוסף, במקרה שההפניה היא לאתר חיצוני, ולא מדובר בקישור פנימי של האתר ממנו יוצא הקישור, אפשר לברר האם שם המתחם של קישור היעד פנוי, ובמקרה שכן, לרכוש אותו, לזכות בכח הקישור שעבר אליכם, ולבצע באמצעות הפניות 301, העברה של כוח הקישורים אל האתר שאתם בוחרים לקדם.

הנה תוסף לכרום שיסמן לכם קישורים שבורים באתרים בהם אתם גולשים.

 

פניה ישירה לבעל אתר עם בקשה לכתוב פוסט אורח

זוהי שיטה שבה שני הצדדים יכולים להרוויח: בעל האתר ממנו יוצא הקישור יכול לזכות בתוכן איכותי שיחדש את האתר שלו וירענן את תדירות העדכון שלו, ואילו האתר המקשר יכול לזכות בקישור מן הפוסט האורח שסיפק לאתר המקור.

 

כיצד מנהלים את פרופיל הקישורים?

כאשר אנחנו עושים שימוש בקישורים על מנת לקדם את האתר או הנכס הדיגיטלי שברשותנו, עלינו לדאוג שיתקיימו מספר תנאים, שישמרו על איכות פרופיל הקישורים שלנו, ולא יחשידו אותנו בעיני מנוע החיפוש.

 

רלוונטיות הקישורים

כפי שצויין קודם לכן, קישורים חייבים להיראות רלוונטיים. אם אתר העוסק במכונאות רכב מוציא קישור לאתר העוסק במכירת מכשירי כתיבה, הקישור יראה לא אמין ועלול לגרום למנוע החיפוש לבדוק יותר מקרוב את הקשר שבין שני האתרים, תכל'ס, בגוגל ישראל – גם קישורים שאינם רלוונטיים עובדים, אבל מי יודע מה יוליד יום.

 

גיוון בסמכות הקישורים

אמנם חשוב יהיה להמשיך ולקבל קישורים מאתרים סמכותיים וחזקים בתחומם, מה שיגדיל, מן הסתם, גם את הסמכות של האתר אותו אתם מקדמים, אך יש לשמור על הרכב טבעי עד כמה שאפשר. מדוע? משום שלא סביר שאתר שעלה לאוויר יקבל קישורים אך ורק מאתרים חזקים ואיכותיים. הרבה יותר סביר שאם האתר באמת מהווה סמכות בתחומו, הוא יקבל את הקישורים הנכנסים אליו לאתר ממגוון של מקורות, סמכותיים יותר ופחות כאחד. זכרו, המשימה שלנו היא לייצר פרופיל קישורים שנראה כמה שיותר טבעי.

 

גיוון בטקסט העוגן

אם נריץ בדיקה על אחד האתרים החזקים ברשת באמצעות כלים כמו Ahrefs, נגלה קרוב לודאי, שטקסט העוגן בקישורים הנכנסים לאתר הוא מגוון עד מאוד. לא סביר שמאות או אלפי אנשים יבחרו לקשר לאתר באמצעות אותם ביטויי מפתח מדוייקים.

על מנת לשמר מראה טבעי לפרופיל הקישורים שלכם, גוונו את טקסט העוגן: הקפידו על שימוש בשם המותג לפרקים, השתמשו לעיתים במילים כלליות כמו לחץ כאן, עשו שימוש בביטויי מפתח כלליים וכן בביטוי מפתח עם זנב ארוך שהינם ספיציפיים, ובהם תרצו להתקדם. גוונו את התמהיל כך שיראה טבעי ואותנטי, כתבתי מדריך שנקרא מלכודת האנקורים, תעשו לעצמכם טובה ותקראו אותו.

 

גיוון במאפיין הקישור

מובן מאליו, שאם כלל הקישורים שלכם יהיו בעלי מאפיין Nofollow, אזי לא תוכלו להתקדם לשום מקום. אולם, גם במקרה ההפוך סביר שמנוע החיפוש יערים עליכם לא מעט קשיים: אם כל פרופיל הקישורים שלכם הוא Dofollow תצטרכו לבצע בדק בית מקיף ולהבין כיצד אתם גורמים לפרופיל הקישורים שלכם להראות טבעי יותר, ומותאם יותר למה שאמת קורה ברשת.

 

תדירות קבלת הקישורים

בנו את פרופיל הקישורים לאתר שלכם בהדרגה. ככל שתהיינה קפיצות משמעותיות במספר הקישורים הנכנסים לאתר בחודש מסויים, קפיצות שלא תהיינה עקביות בחודשים העוקבים, כך האתר שלכם יראה יותר ויותר חשוד בעיני מנועי החיפוש. הקפידו על תדירות קבועה ויציבה של בניית פרופיל הקישורים שלכם.

 

התכחשות לקישורים

מעת לעת, תקבלו בודאי גם קישורים מאתרים שאתם יודעים שלא אמורים לקשר אליכם. איך תזהו אותם? כלים כמו Ahrefs, Majestic, Moz, Semrush ועוד רבים אחרים יוכלו לסייע לכם במלאכה הזאת. מנוע החיפוש של גוגל מאפשר לכם להתכחש לקישורים האלו. זאת, על מנת שלא תינקט נגדכם פעולה ידנית של מנוע החיפוש בגין הונאת קישורים.

תהליך ההתכחשות (Disavow) לקישורים הוא תהליך מורכב הדורש מעורבות של איש מקצוע עם ניסיון בתחום. בדרך, תאלצו להוכיח לגוגל שניסיתם ביוזמתכם לפנות אל בעלי האתרים המקשרים ולבקש מהם להסיר את הקישור לאתר שלכם. רק לאחר שכביכול מיציתם את כלל האפשרויות שעומדות לרשותכם, כדאי יהיה לפנות לגוגל ולנסות ולהתכחש לקישורים השונים שקיבלתם. זכרו, עם הסרת הקישורים האלו מן השקלול בגוגל, בהחלט ייתכן שתיפגעו בדירוגים שניתנו לכם בזכותם.

 

לסיכום

קישורים הינם פקטור חשוב ביותר, ויש שיאמרו החשוב ביותר, בכל תהליך קידום אורגני של אתר בגוגל, אך הם אינם תחליף לתוכן איכותי, היררכיה טובה, אופטימיזציה וכו'. להפך, קישורים אמורים לעבוד בהרמוניה עם שאר הפרמטרים מעולם ה- SEO.

בעזרת קישורים טובים, ניתן לקדם כל אתר, בכל מילת מפתח, בדוק ומנוסה. מצד שני, חשוב לזכור שמדובר בתחום אפור המיועד לשחקנים בעלי אופי מסוים, כמוני 🙂 , 5 שנים אני עוסק בתחום ה- SEO, מאוד אוהב ומתחבר לבניית קישורים, זה עובד לי וללקוחות שלי מצוין.

אם תיבנו את פרופיל הקישורים שלכם בצורה מדודה, נכונה וטבעית, אין סיבה שלא תוכלו לקדם את האתר שלכם בצורה משמעותית. רוצים לקנות קישורים חזקים? כאלו שהוכיחו את עצמם על מאות אתרים שונים? שלחו לי טופס דרך עמוד צור קשר.

קישורים הם למעשה הפניות שמבצע עמוד אינטרנט אחד לאחר, והם חשובים לקידום אתרים משום שהם נתפסים בעיני מנועי החיפוש כהמלצה אובייקטיבית של אתר אחד על אתר אחר.

ישנן לא מעט שיטות שבאמצעותן תוכלו לבנות קישורים לאתר שלכם. כנסו למאמר ותהנו מהסברים מפורטים על שירות רבות לבניה של קישורים.

ללא ספק, רכישה של קישורים היא הדרך המהירה והאפקטיבית ביותר לבניה של פרופיל קישורים. כמו כן, רכישה של קישורים לא תאלץ אתכם להטמיע מאמרי אורח שאינם מתאימים לאופי האתר שלכם, עם קישורים יוצאים.

אנו מספקים שירותי בניית קישורים איכותיים כמעט עבור כל נישה שקיימת. היכנסו וגלו איזו הצעה נוכל לספק לכם עבור התחום בו אתם מעוניינים לקדם את הנכס הדיגיטלי שלכם.

קישורים - אבקת הקסמים של עולם ה- SEO המדריך המלא
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים