חיפוש

קידום אתרי ביקורות מוצרים (Products Reviews)

והפעם בפינתנו "קידום אתרי נישה" – קידום אתרי ביקורות מוצרים, או בעגה המקצועית אתרי Products Reviews.

כשמדובר על רכישה של מוצרים שהם לא טריוויאליים ויומיומיים, אין כמעט מסע לקוח שלא כולל בתוכו שלב של בירור, השוואה וקריאת ביקורות וסקירות על מוצרים דומים ברחבי הרשת.

חשבו על זה: אם מכונת הכביסה שלכם התקלקלה, לא מאוד סביר שפשוט תיכנסו לחנות מוצרי חשמל אונליין, ותזמינו את הדגם הראשון שתתקלו בו. מכונת כביסה היא מוצר שאמור ללוות אתכם במשך שנים ארוכות, והוא גם לא מוצר זול מאוד, ולכן, ברוב המוחלט של הפעמים, מסע לקוח יכלול קריאה של ביקורות גולשים, השוואה בין מכונות שונות, צפיה בסרטונים שמדגימים את אופן התפעול של המכונה, הבנה של היתרונות והחסרונות של המכונה בה בחרתם, ועוד.

אתרים שמספקים מידע אודות מוצרים משלבים בתוכם מודלים עסקיים שונים: אלו יכולים להיות אתרי אפיליאציה, כלומר, כאלו שמקבלים תמורה כלשהי מוגדרת מראש עבור כל רכישה שהתבצעה באמצעותם. הם יכולים להתפרנס מפרסומות באתר (Adsense, Formedia ועוד), אם יש להם טראפיק משמעותי מספיק (על כל 60,000 גולשים, מקבלים כ-1,000 ש"ח). הם יכולים לאסוף לידים ולמכור אותם אחר כך במודל שיתופי או ייעודי. ויש עוד לא מעט דרכים אחרות להפיק כסף מאתרים איכותיים שמספקים מידע בעל ערך רב לגולשים רבים מידי יום.

דוגמא ל-2 אתרים ישראלים כאלו:

מאחר ואתרים כאלו מייצרים כסף מבלי לקחת על עצמם סיכונים משמעותיים כמו ניהול מלאי, שילוח, אחריות, שירות לקוחות ועוד, יש לא מעט בעלי אתרים שמוכנים להקים ולתחזק באופן שוטף אתרים כאלו. כאן גוגל נכנסת לתמונה. היא מעוניינת להציג לגולש אתר שיספק לו את המידע האיכותי ביותר, הרלוונטי ביותר, העדכני ביותר והשלם ביותר, לצורך ביצוע ההחלטה. לשם כך, היא נדרשת ליכולת להבדיל בין אתרי סקירות מוצרים שהם איכותיים, מקיפים, מהימנים ויציבים, וכאלו שברור שרק מנסים לנצל את תעבורת הגולשים לצורך עשיית כסף קל.

כך או כך, די ברור שאתרים מסוג זה הם אתרים שהדרך הטובה ביותר לייצר עבורם תנועת גולשים היא קידום אתרים אורגני. תנועה של גולשים שמחפשים מיוזמתם מידע איכותי שאותו יכול להציע האתר היא בדיוק התנועה שאתר כזה יכול להמיר, ולהפוך אותה לכסף. וזה גם בדיוק הנושא של המאמר שלנו היום: איך מקדמים אורגנית אתרי ביקורות מוצרים?

 

עדכון Product Review של גוגל

לפני שנעבור לתכלס, קצת רקע: בחודש דצמבר 2021, שחררה גוגל עדכון לאלגוריתם הדירוג שלה. העדכון הזה הוא המשך לעדכון אחר, ששוחרר עוד בחודש אפריל 2021. מדובר בקבוצת עדכוני Products Reviews – כלומר, עדכונים שנועדו לטפל בדירוג של אתרים שמציעים בדיוק את השירות הזה: סקירות וביקורות של מוצרים (בדרך כלל, תוך ניסיון לבצע אפיליאציה).

נציין כאן בקווים כלליים, כי לגוגל יש, כמובן אינטרס להציג בראש תוצאות החיפוש את אותם אתרים שמייצרים ערך מוסף אמיתי לגולשים. כלומר, אתרי סקירות רציניים, סמכותיים, מומחים בתחומם, שניתן לסמוך על התוכן הקיים בהם. גוגל הייתה רוצה שגולשים יבטחו במנוע החיפוש שלה, ויגיעו באמצעותו לתוצאות שתסייענה להם לקבל החלטות מושכלות.

אחרי העדכונים האלו של שנת 2021, דירוג של אתרי סקירות מוצרים בדפי תוצאות החיפוש הפך להיות מאתגר יותר. כדי לצלוח טוב יותר את האלגוריתם של גוגל, ולהצליח לייצר תוצאות במיקומים רלוונטיים, צריך לפעול במגוון רחב של דרכים. בואו נצלול פנימה.

 

טיפ מספר 1: שלבו חוות דעת מומחים באתר

כדי שהסקירות שתשלבו באתר תקבלנה נופך מקצועי, שלבו גם חוות דעת של מומחים מפורסמים בתחום הנסקר. כך, למשל, אם אתם משווים בין דגמים שונים של שעוני ריצה באתר שלכם, סקירה שתתבצע על ידי מאמן ריצה מוכר וידוע בתחומו שווה יותר מסקירה אנונימית של מוצר או סט מוצרים.

בסופו של יום, זכרו שאתרי השוואות קיימים לא מעט, ואם תצליחו לגייס לשורותכם מומחים בתחום, האתר שלכם יקבל מימד מקצועי ומהימן יותר.

 

טיפ מספר 2: שלבו מידע בנוגע למימדים הפיזיים של המוצר

כדי להמחיש לגולשים ולגוגל שהאתר שלכם כולל את המידע הנכון והמדויק ביותר עבור המוצר, ספקו במסגרת תיאור המוצר גם מדדים המתייחסים לחיצוניות שלו: אורך, רוחב, עומק, משקל, צבע ועוד. במקרים מסוימים, נכון יהיה לצלם את המוצר בסמוך לאובייקט שהגודל שלו מוכר וידוע, בין היתר, כדי להמחיש את הקומפקטיות של המוצר.

 

טיפ מספר 3: שלבו מידע אודות הביצועים של המוצר

הרבה מאוד פעמים, מה שחשוב יהיה לגולש הוא להבין ולהכיר מדדים שונים המתייחסים לביצועים של המוצר. למשל, אם ציינו מקודם התייחסות לשעוני ריצה, מדד מעניין במיוחד יכול להיות אורך חיי הסוללה של השעון, או מידת הדיוק שלו בהשוואה למכשירים אובייקטיבים.

 

טיפ מספר 4: בצעו השוואה אל מול מוצרים דומים של יצרנים אחרים

יש מקרים בהם הגולש מתלבט בין המוצר הספציפי שעליו ביקש מידע ובין מוצרים דומים של יצרנים אחרים. לפעמים הגולש מבחין בהבדלים ניכרים במחיר של שני מוצרים כאלו, אבל לא מבין מספיק טוב ממה נובע הפער במחיר. האם מדובר באיכות? במוניטין? בשירות לקוחות? בתמיכה? בזמן אספקה? בזמינות במלאי?

סקירה מקיפה שתעמוד על ההבדלים בין המוצרים האלו, תאפשר לכם, כמנהלי האתר, לשפר את הסיכוי שמידע רלוונטי לגולש בקצה יוצג לו בדפי תוצאות החיפוש..

 

טיפ מספר 5: בצעו השוואה מול דגמים אחרים של מוצרים מאותה חברה

הרבה מאוד פעמים, הגולש ידע שהוא מעוניין במוצר מסדרת מוצרים של יצרן מסוים, אבל לא תמיד ידע איזה מן המוצרים השונים יתאים לו בצורה הטובה ביותר. סקירת מוצרים שתבצע השוואה בין דגמים שונים של אותו יצרן, תאפשר לפנות לגולשים כאלו.

לדוגמה, אם גולש יודע שהוא מעוניין בשעון ריצה של חברת גרמין, ולא מוכן לשמוע על יצרנים אחרים, אבל לא כל כך בטוח מהו הדגם שיתאים בצורה הטובה ביותר לצרכים שלו, הוא ימצא בסקירה ייעודית למוצרי גרמין תשובות מספקות עבורו. כך, למשל, התשובה איזה שעון מתאים ביותר לצרכי הגולש תשתנה, אם בנוסף לריצה נוהג הספורטאי גם לרכוב על אופניים ולשחות. במקרה כזה, יזדקק הגולש לשעון המתאים למי שעוסקים בכל ענפי הספורט, בעוד שבמקרים אחרים, גולש אחר יכול היה להסתפק בדגם מוזל, המותאם לריצה בלבד.

 

טיפ מספר 6: פרטו את היתרונות והחסרונות של המוצר

לכל מוצר קיימים יתרונות וחסרונות (אחרת, לא היה צורך בביצוע שיפורים והוצאה של דגמים חדשים). אם אתם רוצים לשפר את הסיכוי שהמידע מתוך האתר יוצג לגולשים במנוע החיפוש, חשוב שתתייחסו גם ליתרונות ולחסרונות של המוצר, למשל בתחומים כמו מחיר, אמינות, תקלות נפוצות, עמידות, יכולות שדרוג עתידיות ועוד.

 

טיפ מספר 7: תארו את התפתחות הגרסאות השונות של המוצר

לאורך מחזור חיי המוצר, ודאי יצאו לו אי אילו גרסאות. בכל גרסה, מוצעים ללקוח בקצה שיפורים שונים, חלקם רלוונטיים, וחלקם רלוונטיים פחות. סקירה אשר מפרטת את השינויים והשיפורים שבוצעו במוצר לאורך זמן, יכולה לסייע לגולש לאתר את הגרסה המתאימה ביותר לצרכיו תחת מגבלות התקציב שלו, ולשרת בצורה טובה יותר את החיפוש של הגולש.

 

טיפ מספר 8: פרטו מהם השיקולים שצריכים להנחות גולשים שמעוניינים לרכוש את המוצר

איך בוחרים נכון מעבד מזון? למה צריך לקוח לשים לב לפני שהוא בוחר מדיח כלים? מהם השיקולים שצריכים להנחות מי שמעוניין ברכישה של מזגן לבית?

הרבה מאוד פעמים, הגולשים כלל אינם מודעים למה בכלל צריך לעניין אותם כשהם ניגשים לבחור מוצר מבין מגוון רחב של מוצרים שמוצעים בשוק. אם סקירות המוצרים שתשלבו אצלכם באתר תכלולנה גם את סט השיקולים שאמורים לעניין את הגולש, תשפרו באופן משמעותי את הסיכוי שגם גוגל יחשוב שמדובר בסקירה איכותית ורלוונטית, ולפיכך גם מגיע לה להיות מוצגת בדף תוצאות החיפוש.

 

טיפ מספר 9: שלבו מידע בפורמטים שונים

ככל שתשלבו יותר פורמטים בסקירות המוצרים שלכם, יש יותר סיכוי שגוגל יבין שמדובר בסקירה איכותית יותר. כך, למשל, אם תצלמו סרטון שבו אתם פותחים לראשונה את האריזה של המוצר, סרטון שבו אתם מתפעלים את המוצר, תמונות שמראות ביצועים שונים של המוצר, ותוכן טקסטואלי שמיועד למי שמעדיף לקרוא סקירה מקיפה על המוצר – תצליחו להיות רלוונטיים יותר גם בעיני מנוע החיפוש.

הנה דוגמא טובה:

 

לסיכום

אם אתם מנהלים אתר שסוקר מוצרים שונים ומכיל ביקורות אובייקטיביות אודות תפעול ושימוש במוצרים בנישה מסוימת, אז אחרי העדכונים האחרונים של גוגל, כדאי יהיה לכם מאוד לדאוג לכך שהתוכן שיתפרסם באתר שלכם יהיה המקיף, האיכותי והשלם ביותר.

בתוך כך, כדאי יהיה לשלב מידע אודות היתרונות והחסרונות של המוצר, השוואה של המוצר למוצרים של יצרנים אחרים, השוואה של הדגם הספציפי לדגמים אחרים של אותו יצרן, מידע הנוגע למימדים הפיזיים של המוצר, מידע הנוגע להתפתחות הגרסאות של המוצר לאורך השנים, לפרט גם מהם השיקולים שצריכים להנחות גולש שמתעניין ברכישה של המוצר ועוד ועוד.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים