חיפוש

עמוד אודות והחשיבות שלו לקידום אתרים

באופן כללי, אפשר להגיד שהמאמצים שמשקיעים מקדמי אתרים בשיפור נראות עמודי האתרים בגוגל, נועדו לשפר שני מדדים עיקריים, בכל הקשור לאתר: מדד הסמכות ומדד הרלוונטיות.

עמוד אודות שכתוב היטב הוא, למעשה, קומבינציה של השניים: הוא נועד לשדר לגולשים המבקרים באתר שלמי שעומד מאחורי האתר קיימת הסמכות, הניסיון, הידע, הכישורים או ההשכלה לספק את השירות המבוקש, ובאמצעות טקטיקות כתיבה שונות, עליהן נפרט בהמשך המאמר הזה, לשדר לגולשים שהרלוונטיות של האתר לכוונת החיפוש שלהם היא גדולה.

מהן המטרות של כתיבת דף אודות והטמעתו באתר?

דף אודות הוא לא סתם עמוד באתר שתפקידו לספר על העסק ועל מי שעומד מאחוריו בכמה מילים. דף אודות שכתוב היטב הוא דף עם מטרה כפולה:

 

לשכנע גולשים להתקשר מול בית העסק

דף אודות אמור לסייע לגולש לקבל את ההחלטה להתקשר עם בית העסק, באמצעות ציון פרטים שיהיו רלוונטים להחלטה שמבצע הלקוח (למשל, ניסיון מוכח בתחום, השכלה רלוונטית, חיבור אישי ברמת הסגנון ועוד). למעשה, דף אודות נועד בהקשר הזה לסייע לבית העסק למצב את עצמו בנישה, להוכיח כי הוא מומחה בתחום, לשלב עדויות של לקוחות מרוצים, ובעצם, להכיל כל מידע שיכול יהיה לסייע לגולש לקבל את ההחלטה הנכונה מבחינתו.

 

לשכנע את גוגל שהאתר רלוונטי לשאילתת החיפוש

דף אודות יכול לספק לא מעט אינדיקציות לגוגל, לגבי ההתאמה של בית העסק לשאילתא שביצע הלקוח. פרטים ביוגרפיים, הפניות לעמודי קורות חיים, ציון שמות מאמרים שנכתבו ועוד, מסייעים לגוגל לקבל את ההחלטה באשר לדירוג האתר על שאילתות חיפוש רלוונטיות.

 

בשנים האחרונות גוגל מקדמת ביתר שאת בחינה מדוקדקת יותר של אתרים מתחום ה – YMYL – ראשי התיבות של Your Money or Your Life. אלו אתרים בתחומים שיש להם השפעה על חיי אדם, האיכות שלהם, או על נכסים פיננסים שעומדים לרשות האדם. המטרה של גוגל היא להציג לגולשים תוצאות חיפוש בתחומים האלו שהן בטוחות ככל האפשר, ומייצגות פרסונות בעלות שם בתחום.

 

אחת הטכניקות שבה גוגל עושה שימוש כדי לבחון את התאמת האתרים האלו, היא סריקה של דף האודות. דף אודות שכתוב היטב, שמספק פרטים ביוגרפיים מדויקים, שמפנה למקורות מידע איכותיים אחרים, הוא דף שיכול לסייע בקידום האתר בגוגל.

 

איך מייצרים דף אודות מוצלח?

דף אודות מכיל מספר רב של רכיבים, שכתיבה נכונה שלהם יכולה לייצר לא מעט ערך לעסק. הנה כמה טיפים שכדאי יהיה לקחת בחשבון בכל הקשור לעריכה של דף אודות מוצלח:

 

טיפ מספר 1: היו ענייניים

דף אודות, בסופו של דבר, אמור להפיג חששות מצד הלקוח לפני ההתקשרות עם בית העסק. לכן, כדאי מאוד שדף אודות יהיה כתוב באופן תמציתי, ענייני, שנותן מענה לחששות אפשריים של גולשים באתר. למשל, אם אנחנו סבורים שהלקוח יהיה מעוניין רק בבעל מקצוע שיש לו ניסיון מעשי, ולא תיאורטי, בתחום הספיציפי שבו הוא מבקש לקבל פיתרון, נוכל לשלב בדף האודות פרטים רבים אודות פרויקטים שביצענו בעבר, לציין אפילו שמות לקוחות מרוצים, לבחור את אלו המוכרים יותר בשוק ושכנע באמצעות הפרטים האלו את הגולש שהוא נמצא בידיים טובות.

 

טיפ מספר 2: למרות זאת, אל תחששו לשלב הומור בדף האודות

רבים מבעלי העסקים לא ממהרים לשלב הומור בדף האודות שלהם מחשש שהדבר יפגע במקצועיות שלהם והמיצוב שלהם בעיני הלקוחות. למרות שהחשש הזה הוא לעיתים מוצדק, הרי ששילוב הומור במידה הראויה אכן יכול לספק לא מעט ערך בהקשר הזה, לשבור את הקרח, ולקרב את הגולש לבצע החלטה ולהתקשר לבית העסק. הסיבה היא, שהגולש יכול לדמיין עוד לפני שהוא פונה לבית העסק, שהאווירה בשיחה תהיה אוירה נעימה, קלילה, וזורמת – משהו שהוא חשוב ללא מעט לקוחות בתחומים שונים, בטח הרציניים והכבדים שבהם.

 

טיפ מספר 3: עשו שימוש בתמונה מעולה של צוות האתר

טוב. את העצה הזאת נצטרך לפרק לכמה וכמה עצות. בואו נתחיל.

 

ראשית, הקפידו לעשות שימוש בתמונה איכותית שלכם. אם מדובר בתחום שהוא רציני ומכובד, כמו משפטים, ראיית חשבון או רפואה, הקפידו שהצילום יראה מקצועי. אל תשלבו תמונה שלכם מחדר הילדים כשצעצועים זרוקים ברקע על הריצפה.

 

שנית, שיקלו מי את מעוניינים שיופיע בתמונה. האם כל צוות ההנהלה שעומדת מאחורי האתר? האם רק את בעל העסק? המנכ"ל? צוות השירות?

 

עצה שלישית בהקשר הזה, היא להתלבש ולהתאפר בהתאם לרצינות הנדרשת. שוב, אם מדובר בעורך דין שרוצה לשדר סמכות בתחום, כדאי יהיה שילבש חליפה כדי להעביר מסר של מקצועיות בתחום. לעומת זאת, אינסטלטור מקצועי שיופיע בחליפה בדף האודות לא ישדר אמינות בקרב הגולשים. לכן, כדאי יהיה להתאים את ההופעה, בהקשר הזה, לסיטואציה שבה נמצאים.

 

טיפ מספר 4: הקפידו על אורך מתאים של דף האודות

רבים מבעלי העסקים נבוכים לספר על עצמם, ולכן מייצרים עמוד אודות שמכיל שתי פסקאות, וגם זה אחרי מאמץ לא קטן. זוהי טעות. דף אודות צריך להיות עשיר בתוכן, משום שרגע לפני שאנשים מתפנים לקרוא את מה שכתבתם, אם בכלל, הם מתרשמים מאורך הדף וכמות התוכן. ככל שהעמוד ארוך יותר, כך, בסבירות גדולה, יש לכם הרבה מה לספר על עצמכם, וזה סימן טוב.

 

טיפ מספר 5: צרו סיפור

הגולשים ישמחו לדעת, לא רק מה ואיך אתם עושים, אלא בעיקר למה. מה מניע אתכם. האם אתם רואים בעבודה שלכם שליחות אמיתית. שוב, העצה הזאת לא מתאימה, כמובן, לכל מקרה. אם אתם יועצי שינה לתינוקות, ועושים זאת כי אתם רוצים לסייע למשפחות להתחיל יום רגוע יותר, שלו יותר ולגדל ילדים בריאים, זה יכול להישמע אמין. לעומת זאת, אם אתם אינסטלטורים ואתם קמים בבוקר כדי להציל את כל בתי האב בישראל מסתימות בכיור – ובכן, זה כבר נשמע הרבה פחות אמין.

 

טיפ מספר 6: שלבו פרטים אודות ניסיון, השכלה או הכשרה

במקרים מסוימים, ללא ההשכלה או ההכשרה המתאימה, אף לקוח לא יתקשר מולכם. למשל, אם מדובר על לקוח שמגיע לאתר שלכם משום שהוא רוצה להזמין ספר תורה, לא יעזרו לכם כל המילים שתכתבו בדף האודות – אם אתם לא סופרי סת"ם – אף אחד לא באמת יתקשר מולכם בהקשר הזה.

 

טיפ מספר 7: ציינו מהו היתרון היחסי שלכם אל מול המתחרים

יש סיבה לכך שהגולש הבא שלכם יהפוך להיות לקוח שלכם. זאת יכולה להיות הזמינות שלכם לבצע את העבודה. זה יכול להיות המחיר המוזל. איכות הגימור של העבודה שלכם. הניסיון המעשי שלכם בתחום. זמני האספקה המצויינים. שירות הלקוחות שלכם. התמיכה.

 

אם אתם יודעים מהו היתרון היחסי שלכם אל מול המתחרים, ציינו אותו, גם אם בצורה מרומזת, בדף האודות. לעומת זאת, אם היתרון היחסי שלכם לא מובהק – התמקדו בטקסט מניע לפעולה, שיאפשר לגולשים להבין שאתם רלוונטיים כמו יתר המתחרים בתחום, ואם הם כבר קפצו לביקור, כדאי יהיה שישלימו את הפעולה…

 

טיפ מספר 8: הניעו את הגולשים שלכם בדף האודות לפעולה

בהמשך לסעיף הקודם, ההנעה לפעולה היא אחת מן הפעולות החשובות ביותר שיהיה עליכם לבצע, אם אתם מעוניינים בלקוחות משלמים, כמובן. זה לא אומר שבדף אודות אתם צריכים לשלב שלוש פעמים טופס יצירת קשר. זה גם לא אומר שבדף האודות אתם צריכים לשלב מבצעים או מחירים מיוחדים. אולם בהחלט יהיה כדאי לעשות שימוש מושכל בדף האודות כדי לגרום לגולשים להבין איזה ערך יכול לספק להם האתר שלכם.

 

עמוד אודות והחשיבות שלו לקידום אתרים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים