חיפוש

שלב 9: מחקר מילות מפתח מושלם בקלות ובמהירות

מחקר מילות מפתח הוא אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך של קידום אתר בצורה נכונה. למעשה, הוא מהווה את התשתית והתוכנית לפרויקט. ככל שהמחקר יהיה מושקע יותר, כך הפרויקט יגיע רחוק יותר, יביא יותר תנועה ויוביל ליותר מכירות.

הכנתי לכם סרטון של פחות מ15 דקות, עם הסבר מלא על השיטה הייחודית שפיתחתי לביצוע מחקר מילות מפתח, צפיה נעימה:

רוצים לקפוץ לתכל'ס ולדלג על התיאוריה?

השיטה לביצוע מחקר מילות מפתח של עשהאל דרייר.

השיטה לביצוע מחקר מילות מפתח של דניאל זריהן.

באמצעות מחקר מילות מפתח אפקטיבי, אנחנו יכולים לדעת באילו נושאים כדאי לנו להתמקד על מנת לקבל את התנועה הכי איכותית לאתר ומהן ההזדמנויות הטובות ביותר לקדם את האתר בלי להשקיע מאמץ גדול מדי בתחרות מול אתרים אחרים.

חשוב להדגיש שגם אחרי שיש לנו רשימה של מילות מפתח, המטרה היא לא בהכרח להגיע למקומות גבוהים בכל מילות המפתח האלו.

לא רק שמדובר בעשרות מילות מפתח שונות, אלא שלפעמים קשה מאוד לפעול מול מתחרים וותיקים שהאתר שלהם צבר הרבה מוניטין, במיוחד אם מדובר באתר חדש שהבעלים שלו לא יכול לשפוך עשרות אלפי שקלים בחודש על קידום אורגני.

מסיבה זו, מילות מפתח הן לא בהכרח המטרה אליה אנחנו רוצים לשאוף, אלא בעיקר דרך טובה לדעת כיצד לבנות את התוכן שלנו, אם בתוך האתר ואם בתוך חומרים שיווקיים ותכנים שאנחנו מפרסמים באתרים אחרים.

כמובן שמילות המפתח עדיין יכולות (וצריכות) להופיע גם בקישורים, אבל לא בצורה המדויקת שלהן.

מלבד זאת, היום גוגל יודע לזהות קשר בין מילות מפתח, כולל מילות מפתח דומות מאוד או נרדפות אחת לשנייה, כך שכל שנשתמש במגוון גדול יותר של מילות מפתח שהן לא בהכרח זהות, כך גם נפחית את הסיכוי שגוגל יעניש אותנו בגלל שימוש מוגזם במילות מפתח ("דחיסת מילות מפתח"). באנגלית גוגל כבר יכול לדעת מהי המשמעות של משפטים שלמים ולכן החשיבות של כל מילת מפתח בודדת בחיפוש יורדת, אבל גם בעברית היכולות הסמנטיות שלו הולכות ומשתפרות כל הזמן (בוודאי שמתם לב שיש יותר הצעות לחיפושים קשורים היום).

אם לסכם את הההקדמה, כל תהליך של קידום בגוגל – בין אם זה קידום ממומן או קידום אורגני, צריך להתחיל מהבסיס, שזה כמובן מחקר מילות מפתח.

אז איך מוצאים את כל מילות המפתח האלו?

לכאורה גוגל יכול לתת לנו מידע על מילות המפתח הכי פופולאריות שאנשים מחפשים, אבל זה לא עד כדי כך פשוט ויש לכך כמה סיבות:

1.גוגל לא יכול למסור נתונים מספריים על חיפושים ייחודים או חיפושים חדשים שצוברים תאוצה כמו למשל השם של דייר חדש בבית האח הגדול… אמנם אפשר לראות את החיפושים האלו בתוך גוגל טרנדס או ההשלמה האוטומטית של גוגל (אליהן נגיע בהמשך), אבל אין לנו יכולת לדעת מהו נפח החיפוש והאם הוא יהיה רלוונטי גם בעוד חודש.

2.ישנן מילות מפתח או ביטויים עם נפח חיפוש מאוד נמוך שעדיין יכולות להיות חשובות לנו. למשל, "נציג בוש כלי עבודה" (לבוש יש זרוע אחת של ציוד חשמל ביתי וזרוע אחת לשוק המקצועי יותר). במקרים אחרים אנחנו מעוניינים להשיג מפרסמים או נותני חסות, ולכן פחות אכפת לנו מהנפח של החיפוש.

אחרי שהבנו למה חיפוש של מילות מפתח אפקטיביות יכול להיות יותר מאתגר ממה שנדמה, הגיע הזמן להציג את כל הדרכים באמצעותן אפשר להתגבר על האתגר הזה.

מתכנן מילות המפתח : קבלת רעיונות כללים למילות מפתח

מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא כלי שמיועד בעיקרו לקידום ממומן ונותן למי שמנהל קמפיינים רשימה של רעיונות למילות מפתח, כולל הנפח שלהן והמחיר הממוצע לכל לחיצה על מודעות שכוללות אותן. בעבר הוא היה כלי מאוד פופולארי גם בקרב מקדמי אתרים אורגנים, אבל לאחרונה גוגל הגבילה אותו כך שהוא מציג רק הערכות גסות מאוד עבור מי שלא מריץ קמפיין ממומן.

ועדיין, זהו כלי די שימושי אם רוצים למצוא רעיונות כללים למילות מפתח : אפשר להקיש כמה רעיונות משלנו וגוגל כבר ייתן לנו רעיונות דומים, אבל אפשר גם להקיש כתובת של אתר אחר ולקבל רעיונות על פי התוכן שלו, משהו שיכול להיות מצוין אם אנחנו רוצים לעקוב אחרי מספר גדול של מתחרים ואין לנו זמן לסרוק את האתר שלהם מא' עד ת'.

השיטה של עשהאל דרייר לביצוע מחקר מילות מפתח מושלם ב5 דק' עבודה

יש היום לא מעט אפשרויות וכלים למציאת מילות מפתח. מחקר מעמיק יכול להגיע ללא מעט שעות עבודה שכן הוא כולל חשיבה עצמית, בדיקת מתחרים, חיפוש נפח חיפוש, בדיקת תחרותיות ועוד. אנחנו מציעים רעיון אולי קצת פשוט יותר – למה לעבוד קשה כל כך, אם יש כאלה שעשו את זה לפניכם. מי? המתחרים שלכם.

על מנת למצוא מילות מפתח ב 5 דק עלינו.

  1. להוריד את התכנה Screaming Frog.
  2. לחפש בגוגל את מילת המפתח המרכזית שלנו.
  3. לקחת את 3 המתחרים המובילים באורגני בתחום. נשים לב שלא מדובר באתר כללי עם מאות ואלפי נושאים כמו יד 2, מדרג, שיפוצים פלוס וכדומה.
  4. להריץ סריקה בסקרימינג פרוג על האתרים, לעבור ללשונית Page Titles ולהעתיק את כותרות H1
  5. והרי לכם, רשימת נושאים ומאמרים לכתיבה 🙂

הערה: כמובן שנפעיל שיקול דעת, ניקח רק נושאים שרלוונטיים אלינו, לא נעתיק לעולם תוכן, ואת הכותרות נשנה מעט.

איך זה נראה בפועל?

נניח ואנחנו מעוניינים לקדם אתר בתחום "הרחקת יונים". אלה השלבים שנקיים

  1. הורדנו את התכנה סקרימינג פרוג.
  2. חיפשנו בגוגל את מילת המפתח "הרחקת יונים". ומצאנו את הבאים: הרחקת יונים תוצאות
  3. נסרוק כל אתר בסקרימינג פרוג. נשים את האתר בשורת החיפוש ונלחץ על START. סקרימינג פרוג
  4. נעבור ללשונית Page Title, נבחין ב TITLE 1. נסמן את כלל הכותרות בטבלה, נעתיק ונייצא לאקסל (ניתן ללחוץ על כפתור הייצוא או לחלופין לסמן ידנית את כלל הכותרות ולהעתיק). הוצאת כותרות
  5. והרי לנו רשימת רעיונות למילות מפתח: רעיונות למילות מפתח

השיטה של דניאל זריהן לביצוע מחקר מילות מפתח

מאת: דניאל זריהן.

Ubersuggest וכלים נוספים המתבססים על ההשלמה האוטומטית

Ubersuggest הוא אחד הכלים היותר שימושים שבנמצא, בעיקר הודות לעובדה שהוא חינמי ועדיף לנצל אותו כל עוד הוא נשאר כזה… הכלי מציע רשימה של מילות מפתח בהתבסס על המתכנן של הגוגל וההשלמה האוטומטית, אבל יודע גם להציג הערכה מדויקת יחסית של מספר המחפשים ואפילו את שיעור הלחיצות שכל אתר בתוצאות החיפוש מקבל על פי המיקום שלו.

קיימים גם כלים נוספים שמתבססים על ההשלמה האוטומטית:

keyword.io – מאפשר לחפש גם באתרים נוספים כמו למשל יו-טיוב, אמאזון ואפילו פייבר

keywordtool.io – דומה מאוד ל-Ubersuggest, אך לא בחינם (מצד שני גם בלי המודעות המציקות לשירותים של Neil Patel)

 

Google Search Console

קונסולת החיפוש (לשעבר Webmaster Tools) הוא כרגע הכלי שמספק לנו את הדבר הכי קרוב לתמונת מראה של האתר שלנו. בעזרת הכלי ניתן לראות את כל החיפושים שהובילו לאתר שלנו, כמה חשיפות היו לכל ביטוי, וכמה מהאנשים שראו אותו לחצו עליו.

גוגל גם מראה את המיקום של כל ביטוי, אך מכיוון שהמיקום הוא דבר דינאמי וכל גולש רואה מיקומים מעט שונים, המיקום שמוצג הוא המיקום הממוצע – לאורך התקופה הרלוונטית שבחרנו.

כמובן שגם הכלי הזה לא ייתן לנו נתונים מדויקים על מספר החיפושים מכיוון שהוא לא מתייחס לחיפושים קשורים או לחיפושים בהם האתר שלנו היה במיקום נמוך יחסית ולא ראו אותו. מצד שני, קל לנו מאוד למצוא הזדמנויות לא מנוצלות ובכך טמון גם היתרון הגדול שלו.

 

דוגמאות

1.מילת מפתח שמקבלת אחוזי לחיצות נמוכים יכולה להעיד על כך שתגי המטה (הכותרת והתיאור) של העמוד שמוחזר בתוצאות החיפוש לא מספיק מושכים.

2.מספר נמוך של חשיפות ומיקומים נמוכים יכולים להעיד שאנחנו פשוט לא משקיעים מספיק במילת המפתח הזו, אם מבחינת איכות התוכן והרלוונטיות שלו ואם מבחינת קישורים (גם קישורים פנימיים וגם חיצונים).

3.סביר להניח שיהיו המון מילות מפתח שלכאורה לא יהיה להן קשר לאתר שלנו (בעיקר כל מיני ביטויים ארוכים, תתפלאו איזה דברים מוזרים אנשים מחפשים…). לפעמיים אנחנו יכולים לנצל זאת כדי לחשוב איך לשנות אותן או לבנות להן עמוד ייעודי.

 

השוואה מול קמפיין ממומן

כאשר אנחנו מריצים קמפיין ממומן, בדרך כלל נכלול בו גם מילות מפתח עם התאמה רחבה. אלו מילות מפתח שיקפיצו את המודעה גם אם הגולש הקליד ביטוי רחב יותר שכולל אותן. באופן זה, אנחנו יכולים למצוא ביטוים נפוצים או מילות מפתח חדשות שמתקשרות עם מילות המפתח הקיימות שלנו.

מעבר לזאת, הרצה של קמפיין ממומן תהפוך כאמור את מתכנן מילות המפתח לאפקטיבי יותר, כך שמדובר ביתרון כפול.

ניתוח מתחרים באמצעות זחילה באתר שלהם

בעוד יש הרבה כלים למקדמי אתרים כמו למשל Majestic  שסורקים את הרשת על מנת לנתח קישורים, ניתן להשתמש בזחלנים כאלו גם על מנת לקבל מידע מהיר על כל העמודים של המתחרים. אחד הכלים היותר שימושים הוא דווקא Screaming Frog שרץ במחשב המקומי שלכם. באמצעות הכלי אתם יכולים למשל לקבל את כל הכותרות (Meta Titles) של המתחרה ולראות על איזו מילות מפתח מרכזיות הוא מקדם את עצמו.

ל-Screaming Frog יש גרסה חינמית וגרסה בתשלום (עם מנוי מתחדש), כאשר הגרסה החינמית מוגבלת במספר העמודים שהיא מסוגלת לסרוק ואי אפשר לשמור באמצעותה פרויקטים.

 

עושים קומבינה

אם אנחנו רוצים להתמקד בתחום מסוים וליצור שילובים שונים, אנחנו יכולים להשתמש בכלים שיוצרים קומבינציות שונות מקטגוריות שאנחנו בונים. אחד הכלים היותר שימושיים הוא MergeWords.

לדוגמה, אם יש לנו מעבדה לטלפונים, אנחנו יכולים ליצור שלוש רשימות שונות :

1.רשימה ראשונה תכלול את מה שהמשתמש מתעניין בו : החלפת מסך, פריצה, אחריות וכך הלאה.

2.רשימה שנייה תכלול רשימה של מכשירים עם אות חיבור: לאייפון, לגלקסי, ל LG וכך הלאה.

3.רשימה שלישית תהיה של אזורים בארץ או ערים ספציפיות.

בעצם יצרנו כאן רשימה של מילים שרובן יכולות להתחבר אחד לשני. עכשיו כל מה שנשאר לנו לעשות זה למזג אותם לביטויים ארוכים יותר. ביטוי שיכול לצאת לנו לדוגמה הוא "החלפת מסך לאייפון בתל אביב".

כמובן שיהיו גם ביטויים שלא יתחברו אחד עם השני, במיוחד בעברית, שבה יש כמה אותיות חיבור וסמיכויות, אבל זה עדיין הרבה יותר קל מלהתחיל לחבר מילים ידנית.

 

שאלות ותשובות

ככל שגוגל נעשה חכם יותר, כך גם הגולשים מתאימים את עצמם אליו והם יודעים שאם הם ישאלו שאלה, הם יוכלו לקבל עליה תשובה. אם נחזור לדוגמה של הטלפונים, השאלה יכולה להיות למשל "כמה עולה להחליף מסך באייפון 8".

רעיונות לשאלות כאלו אפשר לקבל בפורומים, בקבוצות בפייסבוק ואפילו מכותרות של מדריכים באתרים קשוקים. כמובן שצריך להשתמש בשאלות האלו בחוכמה ולא ליצור תוכן שנראה מלאכותי.

וכמובן שגם לסגמנט הזה כבר יש כלים מיוחדים. לדוגמה, FAQ Fox. כמובן שגם הכלי לא מושלם ועדיף לבחור את הקטגוריות שהוא מציע ולא להקיש אתרים ספציפיים, אחרת הוא מתחיל להשתגע, ועל עברית אין בכלל מה לדבר…

 

גוגל טרנדס – לחיפושים עונתיים וטרנדים

כפי שרמזנו מקודם, גוגל טרנדס יכול להיות חרב פיפיות : אם אנחנו מסתמכים עליו בצורה מוגזמת, אנחנו עשויים להתמקד במילות מפתח עם אורך חיים נמוך. מצד שני, אם אנחנו יכולים לזהות מגמות ארוכות טווח, זה כלי מצוין לקבל מילים שרק מתחילות לצבור הרבה חיפושים והמתחרים שלנו אולי בכלל לא חושבים עליהן.

בניגוד לכלים אחרים, בגוגל טרנדס אפשר לראות גם נושאים כללים ולא רק שאילתות ספציפיות. האופציה הזו עובדת הכי טוב אם מה שאנחנו מקישים הוא נושא כללי בפני עצמו. לרוע המזל, לפעמיים מקבלים גם תוצאות מוזרות. לדוגמה, אם נחפש את אפל, נוכל לראות ש-Airpods הוא נושא פופולארי, אבל גוגל יציע לנו משום מה גם את מגדל אייפל (עברית שפה קשה…).

גם כשמחפשים ביטויים יותר קונקרטיים,  לא תמיד כדאי להיות ספציפיים מדי. לדוגמה, אם נחפש מודל ספציפי של Oneplus, נראה עליה ואחר כך ירידה (הרי כל חודש בערך יוצאים חמישה דגמים חדשים שדוחקים את הקודמים מהשוק…). לעומת זאת, אם נחפש נושא כלל יותר כמו למשל "צילום", נוכל לגלות שאחת השאילתות עם העלייה הכי חדה היא "סדנת צילום בסמארטפון". גם אם אנחנו לא מציעים שירות כזה, אנחנו יכולים להשתמש בו בשביל למשוך גולשים לאתר שלנו ולפרסם מכשירים עם מצלמות מתקדמות.

 

החפרנים

תחום נוסף הוא כלים שמשתמשים בכמה אתרים שונים על מנת להציג חיפושים פופולאריים. הם לא כל כך רלוונטים לעברית מכיוון שהם לא יכולים להתממשק מול אתרים כמו זאפ או דפי זהב, אבל באנגלית הם יכולים לעבוד לא רע מול אתרים שמחפשים בהם הרבה. כלי אחד כזה הוא Soovle. היתרון שלו הוא בכך שהוא לא דורש רישום, הוא מאוד פשוט ומהיר.

בהצלחה במחקר מילות המפתח של האתר שלכם!

 

מחקר מילות מפתח הוא תהליך מיפוי של שאילתות חיפוש אפשריות של גולשים שעליהן היינו רוצים שעמודי האתר המקודם יהיו מדורגים.

מחקר מילות מפתח הוא חיוני כדי למקד את פעילות הקידום עבור ביטויים אשר רלוונטיים לעסק, ולהשקיע את המשאבים המושקעים בצורה חכמה.

מחקר מילות מפתח טוב לוקח בחשבון את רמת הפופולריות של ביטויי החיפוש, את רמת התחרות עליהם, את כוונת הגולש (ביצוע רכישה או קבלת מידע) ואת ההתאמה של השירותים והמידע שמספק האתר לביטויים אלו.

במאמר אנו מדגימים כיצד לבצע מחקר מילות מפתח מתקדם בשתי שיטות שונות ואפקטיביות ביותר. היכנסו עוד היום כדי ללמוד כיצד לעשות זאת נכון.

שלב 9: מחקר מילות מפתח מושלם בקלות ובמהירות
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים