תג התיאור (כאן נקרא לו מטא דיסקריפשיין) הוא אחד משני המרכיבים (יחד עם תג הכותרת) שמהווים את שער הכניסה של הגולש לעמוד אינטרנט ספיציפי, מדף תוצאות החיפוש. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו.
ניסיתם פעם לחשוב כיצד גולשים בגוגל מקבלים החלטות?
איך גולשים יודעים האם תוצאת חיפוש מסוימת המוצגת להם בדף תוצאות החיפוש היא רלוונטית עבורם?
ובכן, מדובר בשאלה לא פשוטה. הגולש הסביר עושה שימוש במגוון רחב של קריטריונים על מנת להבין האם כדאי לו ללחוץ על התוצאה הראשונה בדף תוצאות החיפוש, או שאולי השנייה או, חלילה, השלישית.
כאשר גולש סוקר את דף תוצאות החיפוש, הוא מחפש סממנים שונים שיעידו כי התוצאה המוצגת בפניו היא רלוונטית לכוונה שלו ולביטוי שחיפש.
חשוב מאוד להבין: כל גולש הוא עולם ומלואו, ומנוע החיפוש לא יכול לנחש באיזה מצב נמצא הגולש כשהוא מבצע את החיפוש.
כלומר, מנוע החיפוש לא יכול לדעת האם הגולש, בזמן החיפוש, לחוץ, מוטרד, כועס, מאושר, האם הוא מחפש ידע מעמיק וארוך, או תשובה סתמית ולקונית.
איך תג תיאור \ מטא דיסקריפשיין עוזר לגולש להחליט האם תוצאת החיפוש רלוונטית עבורו?
תג התיאור מוצג בדף תוצאות החיפוש מיד לאחר תג הכותרת, בעבור כל עמוד אליו מופנים הגולשים. תג תיאור שמנוסח בצורה מותאמת לגולש, יכול לסייע לו להזדהות עם הכתוב, ולהחליט שמדובר בדף מתאים עבורו.
מאחר שחלק מן השיקולים שמנחים גולש ללחוץ או לא ללחוץ על קישור לעמוד בדף תוצאות החיפוש, הם מצב הרוח שבו הוא נמצא, ואירועים אקטואליים שהתרחשו בסמוך לחיפוש שביצע, יכול מאוד להיות שמטא דיסקריפשיין שנוסח היטב יעבוד ביום אחד ואילו ביום אחר, עבור אותו גולש, יעבוד טוב פחות.
תג תיאור טוב יכיל, בדרך כלל פסקה ממוקדת, לא מכירתית מידי, בגובה העיניים, שתכלול את מילות המפתח העיקריות או המילים הנרדפות להן.
במקרים מסוימים, המילים שאותן חיפש הגולש, או הטיות שונות שלהן, תודגשנה בשדה התיאור המוצג בדף תוצאות החיפוש בעבור כל עמוד.
זוהי אינדיקציה אחת מיני רבות, שמטרתה לסמן לגולש שהתוצאה המוצגת רלוונטית עבורו, וגם מדוע. תג תיאור טוב לא יהיה ארוך מידי ולא קצר מידי, ויותאם לכלל התצוגות האפשריות: במחשב, בטאבלט או בנייד.
ניסוי וטעיה ביצירת מטא דיסקריפשיין מצליח
ניסוי וטעיה הינם חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה לעדכון מטא דיסקריפשיינים באתר.
אין נוסחת קסם. אין מילת קוד. יש פעמים שבהן השימוש במילים עוצמתיות ומרגשות יכול לסייע בהגברת אחוזי ההקלקה, ויש פעמים אחרות שבהן דווקא הצגת מילות המפתח בצורה קרה וללא סגנון תעשה את העבודה.
בדיוק לשם כך, נוהגים מקדמי אתרים לבצע ניסוי וטעיה מתמידים כדי להעריך את אפקטיביות השימוש במטא דיסקריפשיין בעמודי האתר.
האם גוגל מתחייבת לעשות שימוש במטא דיסקריפשיין שהגדרנו לעמוד מסוים?
התשובה היא, כמובן, שלילית.
גוגל עושה שימוש במטא דיסקריפשיין שהגדרנו לעמוד באתר במקרה שהיא חושבת שזהו התיאור המוצלח ביותר שניתן להרכיב לעמוד באתר, מבין מרכיבי התוכן שכבר קיימים בעמוד.
במקרים רבים, עושה גוגל שימוש בכותרות ה- H1 וה- H2 על מנת להרכיב מטא דיסקריפשיין מוצלח יותר, מבחינתה, עבור מנועי החיפוש.
האם גוגל עושה שימוש במטא דיסקריפשיין כפקטור בדירוג העמודים באתר?
ההנחה הרווחת בעולם ה- seo היא שתג תיאור לא משמש באופן ישיר כפקטור בדירוג האתר.
עם זאת, ניסוח טוב של שדה המטא דיסקריפשיין עבור עמוד באתר יכול לסייע בהגדלת שיעורי ההקלקות (CTR) של גולשים, מה שבפני עצמו, יכול לשדר לגוגל שמדובר בתוצאה רלוונטית מבחינת גולשים רבים.
שיעור ההקלקות הוא, למעשה, היחס בין מספר הגולשים שבחרו ללחוץ על תוצאת חיפוש מסויימת, ובין מספר הגולשים בהתוצאה הזאת הוצגה בפניהם בדף תוצאות החיפוש.
לסיכום
מטא דיסקריפשיין (תג תיאור), יחד עם המטא טייטל (תג הכותרת) מהווה את דלת הכניסה של גולשים ממנוע החיפוש אל האתר שלכם. ניסוח נכון של מטא דיסקריפשיין יסייע לגולשים שלכם לקבל החלטה וללחוץ על הקישור לאתר.
המטא דיסקריפשיין המוצג בדף תוצאות החיפוש אינו בשליטה בלעדית שלכם, בעלי האתר וגוגל רשאית להחליט שהיא מציגה לגולש תיאור אחר רלוונטי שהיא מסוגלת להרכיב מן התכנים השונים בעמוד. כדאי יהיה לבצע ניסוי וטעיה כדי להגיע לתוצאה המוצלחת ביותר של שיעור הקלקות, בעקבות עדכון שדה תג תיאור.
תג התיאור הוא אחד משני המרכיבים (יחד עם תג הכותרת) שמהווים את שער הכניסה של הגולש לעמוד אינטרנט ספיציפי, מדף תוצאות החיפוש. בתג התיאור נמצא טקסט שמפרט ומסביר מה צפוי למצוא הגולש בדף בעקבות הקלקה על תוצאת החיפוש.
תג תיאור שמנוסח בצורה מותאמת לגולש, יכול לסייע לו להזדהות עם הכתוב, ולהחליט שמדובר בדף מתאים עבורו, בין היתר על סמך מילות המפתח שחיפש ונמצאות בתיאור.
גוגל עושה שימוש בתג התיאור שהגדרנו לעמוד באתר רק במקרה שהיא חושבת שזהו התיאור המוצלח ביותר שניתן להרכיב לעמוד באתר, מבין מרכיבי התוכן שכבר קיימים בעמוד.
ההנחה הרווחת היא כי לתג התיאור אין השפעה ישירה של דירוג העמוד בדף תוצאות החיפוש. עם זאת, באופן עקיף, תג תיאור מוצלח יכול לעודד יותר גולשים להקליק על תוצאת החיפוש, ומכאן להשפיע על הסיגנלים ששולחים הגולשים למנוע החיפוש.