קידום אתרים לעורכי דין – איך לעשות את זה נכון + תיק עבודות

תוכן עניינים

תאריך עדכון: 24.7.2020

כמה נקודות חשובות לקידום אתרי עריכת דין

נראות ומבנה האתר

בתחום עריכת הדין, הנראות של האתר, והאמינות שהוא צריך לשדר, חשובות אפילו יותר מבתחומים אחרים. הנה כמה כללי ברזל:

  1. בדף הבית, ברובריקה הראשונה, חייבת להופיע תמונה ברורה של עורכ/י הדין במשרד, עם דגש על העיניים ועל איכות התמונה. הגולש חייב להבין תוך עשירית השניה שמדובר במשרד חי ונושם ולא באתר רנדומלי ללא אבא ואמא.
  2. חותמי אמינות, כגון duns guide וכדומה – מבורכים במיוחד.
  3. הרובריקה הראשונה של דף הבית, חשובה מאין כמותה! ברוב המקרים, לאחר שהגולש יקרא את המאמר אליו הוא הגיע דרך גוגל, הדבר הבא שהוא יעשה זה ילך אל דף הבית של אותו אתר (ע"י לחיצה על הלוגו, יש לוודא שהלוגו מוביל באמת אל דף הבית), וזו ההזדמנות להרשים אותו, ולתת לו את כל מה שהוא צריך כדי שהוא יצבור את הביטחון הדרוש לו על מנת ליצור קשר. ברובריקה הזו רצוי לשים: תמונה ברורה של בעלי המשרד, כותרת ראשית של שם המשרד ותחום ההתמחות המרכזי, כמה סיבות לבחור דווקא במשרד הזה, וטופס ליצירת קשר.
  4. הטלפון צריך להיות דבוק לחלק העליון של האתר (header), כך שהוא יהיה תמיד מול העיניים של הגולש.
  5. בכל אחד מהדפים הפנימיים באתר, ובמיוחד בדפי המאמרים, שהם דפי המטרה המרכזיים אליהם הגולשים נוחתים מגוגל, צריכה להיות תמונה חדה וברורה של בעלי המשרד, פרטים נוספים כגון טלפון אישי, מייל אישי וכדומה – יתקבלו בברכה. כמו כן, צריך שיהיה טופס ליצירת קשר.

מיקוד בתחום אחד מרכזי

ככל שהאתר יהיה ממוקד על נושא 1 כגון המשפט הפלילי, או רשלנות רפואית, או צבא וכדומה – כך אחוזי ההמרה יעלו + הקידום בגוגל יהיה קל יותר. זה לא אומר שאם הלקוח מבקש לשים עוד כמה דפי שירות בנושאים אחרים צריך לסרב, אך זה כן אומר שאת מירב תשומת הלב, ועיבוי התוכן באתר, צריך לשים על תחום 1, התחום החשוב ביותר ללקוח.

תוכן הוא המלך – במיוחד בתחום המשפטי!

תוכן – חובה ובכמות יפה!

חובה למצוא כותב/ת תוכן המחזיק בתואר משפטן או לפחות סטודנט למשפטים שנה ג' ומעלה, זה עולה קצת יותר אבל זה שווה את זה.

אחרי חודשים רבים, בהם הרצתי פיילוטים ומודעות בקבוצות פייסבוק של סטודנטים, הצלחתי להכשיר ולגייס כמה עשרות כותבי תוכן שלומדים משפטים או משפטנים בפועל, והם אלו שכותבים עבור לקוחותינו את התכנים באתר.

אני יכול להגיד בלב שלם שהמאמץ השתלם, התוכן שמתקבל כיום איכותי במיוחד, משדר מקצועיות והכי חשוב – הלקוחות (עורכי הדין עצמם) אוהבים ומתגאים בתוכן שעולה להם לאתר.

אפילו עורכי הדין שמבקשים שכל פיסת תוכן שעולה לאתר תעבור את אישורם – מאשרים את המאמרים כמעט מבלי לשנות בהם אף אות.

המהלך הזה, ללא ספק, הוא אבן דרך משמעותית במיוחד בדרך לקידום אתרי עורכי הדין שלנו, למקומות הראשונים בגוגל.

בסופו של יום, התוכן באתר הוא הגורם המכריע ביותר לאם הלקוח יצור עם עורך הדין שמצא באינטרנט קשר, או לא.

אנשים באופן כללי, אוהבים לקנות ממקצוענים, שדרו מקצועיות באתר והלקוחות לא יפסיקו לזרום… (דוד פייל ושות' לדוגמא).

לא לבנות על תוכן מהלקוחות

כדאי לבקש מהלקוח פעם אחת בלבד בתחילת הדרך שיכתוב מאמר לטובת האתר, במידה ורואים שזה לא קורה – לא להמשיך לחפור!

הלקוח משלם כסף בתמורה לקידום, לא בתמורה לעבוד בעצמו!

אפשר פשוט להסביר בצורה ברורה שישנו מספר מאמרים מסוים שחייב לעלות בכל חודש לאתר, הלקוח כמובן מוזמן לספק את התכנים (כי ככה הם יצאו הכי טובים ובלה בלה בלה) אבל אם הלקוח לא ישלח – אנחנו אלו שנדאג לתכנים, כמובן שאם הוא רוצה לערוך את המאמר שאנחנו סיפקנו אחרי שהוא עלה לאתר – תמיד מוזמן.

מהניסיון שלי – אף לא עו"ד 1 המשיך לכתוב לאתר שלו מאמרים לטווח הארוך, תשאלו את עו"ד אורדן כמה זמן הוא החזיק 🙂 .

אתר של עו"ד חייב לשדר אמינות!

חשוב מאוד לייצר אמינות באתר!

התמונות של עורכי הדין עצמם במשרד צריכות להיות בפרונט ולא תמונות ממאגרי תמונות חינמיים.

לא רק "עורך דין פלילי" ו- "עורך דין צבאי"

יש מלא מלא אנשים שמחפשים בגוגל שירותי עריכת דין, חלקם גם עם קייס טוב שיכול להגדיל את המחזור של אותו משרד.

הפוטנציאל הוא אדיר!

אני באופן אישי מאוד אוהב להתחרות על הביטויים עם הכי הרבה תחרות והכי הרבה פוטנציאל (כמו "עורך דין פלילי", "עורך דין רשלנות רפואית", "עורך דין צבאי" וכו'), אבל למדתי עם הזמן שזה ממש לא חובה!

אפשר גם ללכת על ביטויים עם פחות חיפושים, ופחות תחרות ולגלות שגם שם יש ים של לידים רלוונטיים!

כמובן שאין מה לעשות – הביטויים המרכזיים בסוף היום יביאו את כמות הלידים הגבוהה ביותר.

מאחר והפוטנציאל רווח כל כך גבוהה – גם התחרות שם גבוהה!

חשוב לחשב מראש מה דרוש לקידום האתר, כמה זה עולה לנו, מהו שול הרווח הרצוי לנו ומראש לתת מחיר שתוכלו לעמוד בתוצאה בעזרתו.

לא להתפשר במכירה אף פעם!

לתת מחיר שלא יאפשר מצידכם תירוצים בהמשך של למה הקידום לא צלח.

אין תקציב – לא נורא! יש עוד עו"ד שישמחו לשלם בעבור שירות טוב כמו שאתם מציעים!

יש לשאוף לעבוד עם עורכי דין שיש להם מאיפה לשלם

תמיד צריך לשאוף לעבוד עם משרדי עורכי הדין הגדולים ביותר!

למשרד גדול יש מחזור כספי גדול, כנראה שיעבוד מולכם בצורה מסודרת, התקציב שהוא יוכל להעמיד לרשותכם יהיה גבוהה יותר וכל זה יוביל ללקוחות מרוצים.

יצירת היררכייה נכונה – המפתח להצלחה!

במידה והמשרד שאנחנו מקדמים מתעסק ביותר מתחום אחד, חשוב מאוד מאוד שדף הבית יהיה דף כללי שיוביל אל שלל עמודים פנימיים של תחומי העניין בהם המשרד מתעסק.

במידה ומדובר בנושא 1 – עדיף שדף הבית יהיה הדף אותו נקדם לביטוי המבוקש.

בניית קישורים רלוונטיים

ישנם המון אתרי משפטים ברשת כמו תקדין, lawguide, ועוד.

פרסמו בהם מאמרי אורח, עם קישורים – והתוצאה לא תאחר לבוא.

אנחנו הלכנו על דרך קצת אחרת, יצרנו 30 אתרים של עריכת דין שכל מטרתם זה להוציא קישורים לאתרי הלקוחות שלנו, וזה עובד מעולה!

השיטה הזו דורשת תקציבים גדולים וידע בהקמת אתרי תמיכה, אך משתלמת במיוחד.

ולסיום – קידום אורגני יעיל יותר מקידום ממומן

מהניסיון שלי, קידום ממומן לא מביא לידים טובים לעומת קידום אתרים אורגני שמביא לידים יפים מאוד שגם הופכים לפגישות ואף לעסקאות!

לידים שמגיעים מקידום ממומן בגוגל בתחום הזה – אלו לרוב אנשים שמשאירים פרטים בכל האתרים, בתקווה למצוא עו"ד זול במיוחד, על סף מתנדב.

בנוסף לרוב הם גם מתייחסים לאתרים שבמודעות כאל פרסומות, לעומת לידים מהאורגני שלא פעם ולא פעמיים יצא ללקוחות שלי לשמוע את המשפט "הבנתי שאתם הכי טובים בתחום" (בגלל מיקום טוב בגוגל) גם אם מדובר תכלס במשרד חדש של עו"ד צעירים חסרי שם.

המון בהצלחה ותזכרו – הכל אפשרי!

יגעת ומצאת – תאמין!

תמלול הסרטון לעיל:

דבר ראשון כדי לקדם אתר של עריכת דין, צריך לדאוג לנראות ולמבנה של האתר.

מה זאת אומרת? יש לנו כמה כללים שאנחנו רוצים להקפיד עליהם.

אני ברשותכם עכשיו אשתף את המסך שלי כדי שאני אוכל להציג לכם את זה בצורה יותר פשוטה.

אז ככה דבר ראשון, בדף הבית, ברובריקה הראשונה (זו דוגמא לאתר שאנחנו מקדמים), ברובריקה הראשונה, אנחנו בעצם רוצים שיהיו את כל סממני האמינות שצריכים להיות. מה זאת אומרת?

קודם כל יש לנו את הפנים של המשרד. מול מי אני, מי הולך לתת לי שירות, מי הבעלים של המשרד, יש לנו כאן בצד שמאל את התמונה, יש לנו כאן כותרת ראשית של שם המשרד ומה התחום המרכזי שבו הוא עוסק, יש לנו כאן 4 סיבות למה לבחור דווקא במשרד הזה ולא במשרד אחר ויש לנו טופס מול העיניים כך שנוכל להשאיר פרטים.

דבר נוסף, לא משנה לאן אני אלך באתר, תמיד יהיה לי את הטלפון בחלק העליון: "צלצלו עכשיו" עם קריאה לפעולה, זה גם משהו מאוד מאוד חיובי.

כמו כן שימו לב לחותם האמינות של דנס גוייד, זה גם דבר שהוא מאוד מאוד חיובי – לדאוג שיהיה אם יש חותמים וכאלה, אז באמת, לדאוג שהם מופיעים.

חוץ מזה חשוב מאוד גם להשקיע בדפים הפנימיים. אני כרגע נכנסתי לאיזה דף פנימי רנדומאלי וכאן בעצם בצד שמאל בסיידבר (החלק הזה זה נקרא סיידבר – סרגל צד) ובעצם כאן אנחנו נכניס את התמונה של בעלי המשרד.

מאוד מאוד חשוב מאחר והגולשים נוחתים לאתר דרך (בדרך כלל) העמודים הפנימיים ולכן גם כאן אנחנו רוצים שתהיה לנו תמונה מאוד מאוד ברורה וחדה, איזשהו מלל קצר על המשרד עם קישור לעמוד אודות – גם יכול להיות מאוד מאוד נחמד, טופס ליצירת קשר, קצת ביקורות, אני אישית אוהב גם להשתמש בתוסף ביקורות צד הזה, ויש לנו כאן עוד תחומי התמחות מרכזיים באתר. זה לא חובה זה עניין של סטייל וכמובן יש לנו כאן עוד פוסטים נוספים שאפשר לעבור אליהם וכתבות מהעיתונות. ככה זה פחות או יותר אמור להראות וזהו.

בוא נדבר קצת על עוד כמה דברים חשובים: אז קודם כל, יש את הנושא שהאתר צריך להיות ממוקד בתחום אחד. אני לא אומר עכשיו שאם הבן אדם עושה גם דיני עבודה וגם ביטוח לאומי אז שתגידו לו שביטוח לאומי לא יהיה באתר, מצד שני, אני כן מצפה שרוב האתר המוחלט והדגש על הוספת התוכן באתר יהיה סביב נושא אחד בלבד – הנושא המועדף על הלקוח.

דבר נוסף בקידום אתרים לעורכי דין זה הנושא של התוכן. התוכן חייב להיות איכותי ומקצועי. נכון, כל עורך דין בטוח שהוא היחיד שיודע לכתוב בתחום שלו וגם עורך דין אחר שיש לו 20 שנות ניסיון הרבה פעמים הוא יגיד שהתוכן שלו לא מספיק טוב, זה בסדר, זה הסטייל של הלקוחות וצריך להבין את זה ועדיין, אנחנו רוצים להגיש ללקוחות תוכן שהוא תוכן משפטי לכן, חשוב מאוד למצוא סטודנטים למשפטים או עורכי דין בפועל או משפטנים – חבר'ה שבאמת יש להם יותר זיקה לתחום שהם כן יודעים יותר מהכותב הממוצע.

ככה, הכתבות שתגישו – הן יהיו כתבות הרבה יותר איכותיות.

יש הרבה עורכי דין שרוצים לאשר את כל התכנים שעולים לפני, צריך לקחת בחשבון בתמחור מול הלקוח, להבין רגע, מה זה דורש מאיתנו, להבין מול הלקוח – מה קורה אם הוא לא מאשר כתבה? מה קורה עם כתבות נשארות אצלו יותר מדי זמן? כל הדברים האלו צריכים להיות רשומים וברורים מראש. אני באופן אישי לא ממליץ לבנות על תוכן מהלקוחות בכלל. הרבה לקוחות שלי באים ואומרים (אמרו יותר נכון) "בוא, אנחנו נכתוב את התוכן, מה הבעיה? אני כל יום מוציא לך מאמר, שני מאמרים…" בפועל, זה לא באמת קורה ולכן אני אישית לא הייתי בונה על שום דבר שקשור ללקבל תוכן מהלקוח. אני תמיד אומר ללקוחות – אם אתם רוצים להוסיף תוכן בנוסף לתוכן שאני כבר העלתי – מבורך. אבל אני לא אסמוך על התוכן שלכם בלבד.

דבר נוסף – מחקר מילות מפתח – אחד הדברים החשובים ביותר בקידום של אתר עריכת דין זה שהמחקר מילות מפתח יהיה טוב. לא רק הביטויים "עורך דין פלילי" או "עורך דין צבאי" או "עורך דין רשלנות רפואית" מביאים לידים. ממש לא. ולא רק זה – הביטויים האלה בדרך כלל, כבר תהיה להם תחרות מטורפת בקידום הממומן והרבה פעמים זה יגיע למצב שבן אדם שלוחץ עליכם כתוצאה אורגנית, זה כבר אחרי שהוא עבר על חמישה, שישה, שבעה ולפעמים גם עשרה אתרים שהופיעו לפניכם, כולל הממומן, ולכן – אני באופן אישי לא ממליץ לזנוח את הביטויים האלה, אבל כן חשוב שיהיה מחקר שכולל כמה מאות של ביטויים עליהם אנחנו בעצם רושמים מידע מקצועי ומסדרים אותו בצורה נכונה בתוך האתר, ככה שיגיעו עוד לידים מעוד תחומים נוספים.

אגב, באופן כללי – קידום אורגני הוא הרבה יותר יעיל כשהוא תוקף ביטויים שקשורים למידע ולא ביטויים של "כסף כאן ועכשיו".

מה הכוונה? אם למשל בן אדם מחפש בגוגל "הלבנת הון עונש", או "מה לעשות אם נתפסתי עם סמים בארון", בדרך כלל – זה יהיה בן אדם שירצה לקרוא על זה קצת מידע ולא ישר לפנות לעורך דין, ואם תגישו לו את המידע הזה ואז הוא יחליט שאתם המשרד הנכון עבורו – אז הרווחתם אותו באמת ולא נפלתם למקום הזה של להתחרות באופן ישיר עם הממומן.

עוד כמה נקודות קטנות: אז היררכייה נכונה לאתר – חשוב מאוד שהדברים יהיו בנויים בצורה נכונה. אם עכשיו האתר מדבר על צבא, אז שיהיה רק צבא מול העיניים. שלא יהיה לו גם פלילי מול העיניים. בנוסף, אני באופן אישי מאוד מאוד דוגל בלעבוד עם עורכי דין שהם פירמות. עורכי דין שיש להם מאיפה לשלם. זה משפיע באופן ישיר על הקידום. ברגע שאני עובד עם פירמה שאני יודע שזו פירמה רצינית ויש להם תקציבים יפים של שיווק, אז גם יש לי יותר איך לקדם אותם. יש לי הרבה יותר ביטחון בלקוח ואז אני גם יכול לסגור אותו לצורך העניין חודשיים קדימה, להזין לו לאתר את כל התוכן חודשיים קדימה מבלי לדאוג שאולי חודש הבא הוא פתאום יגיד לי שאין לו יותר כסף. אז זה ככה משהו שהוא גם חשוב, ולבנות קישורים רלוונטים. מאוד מאוד חשוב הנושא הזה של רלוונטיות מאחר ועריכת דין (אני עכשיו חושב מהראש של גוגל), מאוד מאוד קל להבין האם אתר מסוים שמוציא קישור זה אתר של עריכת דין או לא, כי יש הרבה פעמים את הביטוי "עורך דין", "עריכת דין"… אני בטוח שגוגל יודע איזה אתר זה של עריכת דין ואיזה לא.

ממליץ לעבוד ולהוציא קישורים ולבנות קישורים מאתרים של עריכת דין, זה הכל.

כמובן שיש עוד כל מיני דברים קטנים ולא פחות חשובים אבל אלה הנקודות שרציתי לגעת בהן היום, שיהיה הרבה הרבה בהצלחה לכולם.

עורך דין קידום אתרים

תיק עבודות קידום עורכי דין

עו"ד דוד פייל

מילת מפתחמיקום בגוגל
עורך דין רשלנות רפואית1
עורך דין נזקי גוף1
עורך דין תאונות עבודה1
תביעות סיעוד1

עו"ד אורדן

מילת מפתחמיקום בגוגל
עורך דין בנקים1
עורך דין מיסים2
הלבנת הון2
שוחד2

עו"ד מירי יעקב גביש

מילת מפתחמיקום בגוגל
עורך דין צבאי2
פטור ממילואים1
עורך דין רכישת דירה1
שחרור מהצבא1

עו"ד מיסקביץ'

מילת מפתחמיקום בגוגל
עו"ד פשיטת רגל2
מחיקת חובות2
מחיקת חובות ב 24 שעות2
מחיקת חובות למעוטי יכולת2

עו"ד ינובסקי טייב

מילת מפתחמיקום בגוגל
עדות כבושה1
זיוף תעודת זהות1
איומים1
תקיפת שוטר1

הזמן שלוקח לקדם את של עורך דין עד למצב שהוא מקבל לידים באופן שוטף, הוא בין חצי שנה לשנה. לאחר שנה, מהניסיון שלנו, האתר יקבל כ90 לידים בחודש. לאחר שנתיים, האתר יקבל בין 150 ל250 לידים כל חודש ויוביל את תחומו בגוגל.

אנו עובדים עם סטודנטים מצטיינים למשפטים, שנה ג' ומעלה, או עם משפטנים, שעברו את ההכשרה שלנו. התוכן איכותי ומשדר מקצועיות. לקח לנו חודשים רבים לגייס את צוות כותבי המשפטים שלנו ואין לנו ספק שאתם תאהבו את התוצאה!

בגדול – לא! אבל, אם משרד עורכי הדין צריך לידים באופן מיידי – כדאי שיעשה גם קמפיין ממומן בגוגל, כך שיקבל לידים מיידית, ומחודש לחודש, ככל שהקידום האורגני יתעצם, יהיה אפשר לצמצם את התקציב הממומן עוד ועוד עד לעצירה מוחלטת והתמקדות בקידום האורגני.

מהניסיון שלנו, אתר עריכת דין חדש שמקודם על ידינו שנה אחת – מניב כ90 לידים בחודש. לאחר שנתיים – בין 150 ל250 לידים בחודש.

אם אהבת את התוכן שכרגע סיימת לקרוא, ובאלך לפרגן לי עם הרבה אהבת חינם, אשמח לקבל ביקורת חיובית בגוגל (לחיצה כאן כמה מילים טובות וסיימת!), אני אעריך את זה מאוד, מבטיח.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin