חיפוש

32 אתרי תמונות להורדה בחינם לשימוש חופשי

כל מי שמנהל אתר אינטרנט או עוסק בשיווק דיגיטלי ובפרט קידום אתרים, מכיר בחשיבות של שימוש בתמונות ככלי עזר מצוין לצורך קבלת תשומת הלב של קהל המתעניינים במוצר או בשירות. תמונות מסייעות לנו ללכוד את הקשב של הגולש, להעביר מידע בצורה ויזואלית ונעימה יותר, לשקף את הטון שבו צפוי להיות כתוב המאמר (רציני, אירוני, רשמי, מכבד, ציני ועוד) וגם לייצר רגש והזדהות בצד של הגולש לפני שהוא מתחיל במלאכת הקריאה. אלא שגולשים רבים אינם מודעים למגבלות שחלות על שימוש במאגרי תמונות שונים ועלולים, אגב השימוש בתמונה כזו או אחרת, להפר את זכויות היוצרים של הבעלים החוקיים של התמונה. איך יודעים מתי וכיצד ניתן לעשות שימוש בתמונות המצויות באינטרנט, ומהן החובות המוטלות עלינו כמי שמשתמשים בהן? המשיכו לקרוא.

מאגרי תמונות לשימוש חופשי

  1. החיפוש המתקדם בגוגל מציע לכם חיפוש תמונות תחת תנאי רשיון שונים.
  2. באתר flickr תוכלו למצוא אוסף של תמונות לשימוש חופשי תחת רישוי מתאים.
  3. האתר freepik מציע מגוון רחב של תמונות, וקטורים, אוספים, אייקונים ועוד בחינם. יש לאתר גם גרסה בתשלום שבה לא תידרשו להעניק קרדיט בעת שימוש בתמונה מן האתר.
  4. באתר pixabay שנחשב לפופולרי מאוד, תוכלו למצוא תמונות איכותיות ומרשימות מאוד, אלא שהשוס הגדול הוא – חלק גדול מהן מוצע תחת רשיון לשימוש חופשי שבו לא תצטרכו גם להעניק קרדיט.
  5. האתר deathtostockphoto הוא אתר חתרני משהו, וקורא תיגר על אתרי הסטוק המוכרים לכולנו. באתר הזה לא תוכלו לבצע חיפוש אחר תמונות, אלא להרשם כמנויים ולקבל מאגרי תמונות בחינם למייל, מגניב לא?
  6. באתר splitshire תוכלו למצוא תמונות מהממות באמת לצורך שימוש מסחרי חופשי, גן העדן של מחפשי התמונות באשר הם 🙂
  7. באתר lifeofpix תוכלו למצוא תמונות יפהפיות ובמקרה שלא מצאתם את התמונה שחיפשתם, תופנו לבצע חיפוש באתרי תמונות בתשלום. האתר, כמובן, מציע את התמונות ללא זכויות יוצרים.
  8. גם האתר picjumbo מציע תמונות לא רעות בכלל ללא זכויות יוצרים, ומאפשר חיפוש חופשי וכן תגים שונים לתמונות.
  9. מנוע החיפוש לתמונות Pexels יאפשר לכם לבצע חיפוש אחר תמונות מעולות ללא זכויות יוצרים.
  10. באתר Stocksnap.io תוכלו למצוא תמונות מרהיבות, מסודרות לפי קטגוריות וטרנדים.
  11. באתר gratisography תוכלו למצוא תמונות אומנותיות של צלם מוכשר, אשר ניתנות להורדה ולשימוש חופשי. חשוב לקרוא את תנאי הרשיון המוצגים באתר לפני השימוש.
  12. האתר freenaturestock מכיל תמונות נוף וטבע מרהיבות שתוכלנה לשמש אתכם כתמונות רקע מרגיעות בכל נכס דיגיטלי שבו אתם עושים שימוש.
  13. מהאתר istockphoto תוכלו להוריד תמונות מעולו של אוכל שמוגש בצורה אסטטית ונעימה לעין. היזהרו: אין סיכוי לצאת מן האתר הזה כשאתם לא רעבים…
  14. האתר Styled Stock הוא אתר מתאים במיוחד להורדת תמונות לייף סטייל מעוצבות.
  15. מחפשים מאגרי תמונות שלא  תוכלו למצוא בסטוקים אחרים? כאלה שמכילים תמונות אותנטיות ומקוריות? המאגר Reshot הוא בדיוק התשובה עבורכם.
  16. אם אתם תרים אחר תמונות וינטאג' עם טאץ' קלאסי תוכלו להעזר באתר New Old Stock שמכיל תמונות רבות בסגנון הזה.
  17. טקסטורות ושות' תוכלו למצוא באתר המהמם הזה, שנקרא stocksnap.io.
  18. רוצים לחפש תמונה מתאימה לנכס הדיגיטלי שלכם, אבל הפעם לפי צבעים? ייתכן שהאתר kaboompics הוא בדיוק התשובה אותה אתם מחפשים.
  19. האתר morguefile יסייע לכם למצוא תמונות שיצירתיות היא מילת המפתח שלהן.
  20. באתר StockVault תוכלו לחפש תמונות באמצעות מנגנון חיפוש ייחודי, והגיע במהירות לתמונות מבוקשות ופופולריות באמצעות מנגנון התגים שהוטמע באתר.
  21. האתר focastock יאפשר לכם לסייר בין תמונות רבות, וידאו וסרטונים וכן תבניות לעיצוב מיוחד.
  22. באתר skitterphoto תוכלו למצוא תמונות לשימוש חופשי המוגדרות כ – Public Domain, וכן לעשות בהן שימוש גם לצרכים מסחריים.
  23. גם האתר freestocks מציע שימוש חופשי בתמונות, הן לצרכים אישיים והן לצרכים מסחריים.
  24. באתר burst.shopify תוכלו למצוא תמונות להורדה ברזולוציה גבוה שתאפשר לכם להציג תמונות איכותיות ללא פשרות באתר האינטרנט שלכם.
  25. באתר pikwizard שמציע מגוון רחב של תמונות יפהפיות, תוכלו למצוא גם את הדירוגים של הגולשים, ולגלות מהן התמונות הפופולריות יותר.
  26. קטגוריות שונות לחיפוש ולהתמצאות במאגר התמונות הגדול תוכלו למצוא גם באתר isorepublic.
  27. רישוי חופשי לשימוש בתמונות ניתן למצוא באתר המצויין picography.
  28. תמונות של יוצרים מכל העולם תוכלו למצוא באתר unsplash. גם כאן יתאפשר לגולש המגיע אל האתר לגשת לתמונות באמצעות תגים המייצגים את הטרנדים האחרונים באתר.
  29. תמונות חופשיות לשימושים שונים תוכלו למצוא גם באתר canva. האתר מכיל תמונות בקטגוריות שונות, כמו ספורט, אופנה, טבע, וינטאג' ועוד.
  30. אם חשובה לכם לא רק האסטתיקה של התמונות עצמן שאתם מורידים, אלא גם של האתר ממנו אתם מורידים, האתר Grallim הוא בהחלט פתרון מצויין עבורכם.
  31. האתר rawpixel מציע אמנם תמונות מקוריות שצולמו על ידי יוצרים שונים, אך מכיל גם לא מעט תמונות שנראות כאילו נלקחו ממאגרי הסטוק הכלליים.
  32. האתר ImCreator מכיל תמונות לא רבות, שצולמו לא רק על ידי אנשי מקצוע, אלא גם על ידי חובבנים. אם תתאצמו באמת, תוכלו למצוא שם כמה תמונות בהחלט מרשימות.

 

מתי מותר לעשות שימוש בתמונות ללא כל חשש?

מאחר שעולם ההגדרות השונות של זכויות היוצרים על תמונות הוא סבוך למדי, נתחיל ונזכיר כי אם אתם מעוניינים להיות בטוחים לגמרי שאתם לא מפרים זכויות יוצרים תוכלו לצלם בעצמכם את התמונות בהן אתם מעוניינים. בעידן הדיגיטלי, כל אחד מאיתנו מחזיק ברשותו סמארטפון עם מצלמה משוכללת שיכולה לייצר תמונות איכותיות ברזולוציה גבוהה. כמו כן, תמיד תוכלו לשלם לצלם מקצועי על מנת שיסייע לכם בהפקת אוסף תמונות ייחודי לעסק שלכם, או לרכוש תמונות במאגרי תמונות בתשלום הפזורים ברחבי הרשת.

 

מתי מותר לעשות שימוש חופשי בתמונות?

אם הפתרונות של צילום עצמי או רכישה של תמונות אינם מספקים לכם מענה, תוכלו לעשות שימוש במאגרי תמונות המאפשרים שימוש חופשי תחת מגבלות. על מנת להבין את סוגי המגבלות השונים, חשוב יהיה להכיר מספר מינוחים.

ראשית, כדאי להכיר את המוסד ללא כוונת רווח בשם Creative Commons, אשר קם במטרה להסדיר את השימוש ביצירות הזמינות לזולת. המוסד הזה ייצר ארבעה מאפיינים עיקריים לתמונות, אשר בצירופים שונים מייצרים ששה סוגי רישוי שונים לתמונות. אלו הם ארבעת המאפיינים:

 

קרדיט: אתר ויקיפדיה ישראל בקישור הזה.

*

כאמור, ארבעת המאפיינים הנ"ל מייצרים, למעשה, ששה סוגי רשיונות:

סוג ראשון: BY – ייחוס – הכוונה היא להענקת קרדיט למקור.

סוג שני: BY-SA – ייחוס שיתוף זהה – השימוש, ההפצה והשיתוף מותרים, וישנה דרישה שכל נגזרת של התמונה המקורית תשותף תחת תנאי רשיון זהים.

סוג שלישי: BY-ND – ייחוס איסור יצירה נגזרת – מותר לעשות שימוש ביצירה המקורית אך לא לערוך אותה או לשנות אותה.

סוג רביעי: BY-NC – ייחוס שימוש לא מסחרי – מותר השימוש ביצירה אך לא למטרות מסחריות.

סוג חמישי: NY-NC-SA – ייחוס שימוש לא מסחרי שיתוף שהה – השימוש ביצירה מותר אך לא למטרות מסחריות, וקיימת דרישה שכל נגזרת של התמונה תשותף תחת רשיון זהה.

סוג שישי:  BY-NC-ND – ייחוס ששימוש לא מסחרי איסור יצירה נגזרת – מותר לעשות שימוש בתמונה, אך לא למטרות מסחריות וכן חל איסור על עריכה או שינוי שלה.

שימוש בתמונות שצולמו על ידכם, או שצולמו על ידי צלם ששילמתם לו עבור התמונות, וכן רכישה של תמונות ממאגרי תמונות ברשת, יאפשרו לכם לעשות שימוש בתמונות ללא חשש.

במאמר תוכלו למצוא הפניות ל – 32 מאגרי תמונות חינימיים ובתשלום, במגוון רחב מאוד של תחומי חיים: לייף סטייל, ספורט, עיצוב, אדריכלות, אירועי חיים ועוד.

סוגי הרשיונות והמאפיינים לשימוש בתמונות מוסדרים על ידי המוסד ללא כוונת הרווח Creative Commons.

היכנסו כעת למאמר השלם והמלא שיפרט את כלל ההיבטים שתידרשו להם בעת שימוש בתמונות שונות.

32 אתרי תמונות להורדה בחינם לשימוש חופשי
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים