קידום אתרים לאתרי אופנה

ראשי פרקים בעמוד:

זמן קריאה: 5 דקות

אחרי שעסקנו בקידום אתרי נישה במגוון גדול של תחומי חיים, אנחנו מגיעים אל תחום האופנה.

בעקבות משבר הקורונה, שהשפיע באופן מהותי על הדרך שבה צרכנים מבצעים הזמנות ורכישות של מוצרים שונים, גם עסקים בנישת האופנה היו צריכים להמציא את עצמם מחדש.

נאמר זאת כך: אתרי אופנה שונים מספקים כבר שנים ארוכות את האפשרות להזמין מוצרי אופנה שונים בלי לצאת מן הבית, אולם החשיבות הגדולה בקידום אתרי אופנה דווקא כעת, מתבטאת בעובדה שהצרכנים עצמם החלו להבין שהזמנת מוצרי לבוש אונליין היא אפשרות מתקבלת על הדעת.

אני מזכיר שבסדרת קידום אתרי נישה אנחנו שמים דגש על המאפיינים היחודיים של עבודת הקידום אשר רלוונטיים לאותה נישה, וזונחים את הפעולות הכלליות שצריך מקדם אתרים לבצע בקידום של כל אתר אינטרנט במנועי החיפוש השונים.

יחד עם זאת, חשוב יהיה להבין, שכדי לגרום להצלחת התהליך, חשוב יהיה שמקדם האתרים יפעל גם באופן המסורתי שמתייחס לקידום אתרים בכלל, וגם ירכז מאמץ כדי להקדיש תשומת לב להיבטים הייחודים בנישה. בואו נתחיל.

 

פעולה מספר 1: גיוס משפיען כיוצר תוכן

בתחום האופנה, להבדיל מתחומים אחרים, לזהות של יוצר התוכן באתר ישנה משמעות גדולה.

אנשים עוקבים אחר דמויות שהם מחשיבים כגורו בתחום האופנה, שהתפרסמו בתחום, או מעבירים ביקורת נוקבת בערוצי הטלויזיה או העיתונות.

למה זה חשוב?

משום שכדי לקדם את האתר שלכם תירצו לייצר רמת מעורבות גדולה של הגולשים באתר. רמת מעורבות כזאת תוכלו להשיג בצורה טובה יותר, כאשר כותב התוכן שעומד מאחורי המילים הוא מפורסם, מוכר, ומוביל דעה בתחום. לכותב מסוג זה הרבה יותר אנשים יגיבו ויבחרו לשתף את התכנים השונים, פעולה שבפני עצמה תייצר סיגנליים חברתיים שיש בהם כדי להשפיע על הדירוגים של עמודי האתר.

 

פעולה מספר 2: שימוש בתמונות מעולות שניתן גם לסובב

כולם יסכימו ודאי על העובדה הזאת: אין תחליף למדידה של בגדים בחנות בגדים.

היכולת להרגיש את הבד, למשש אותו, להבין כיצד הוא נראה מכל הכיוונים, היא יכולת שקשה מאוד לשחזר בערוצי אונליין.

זאת הסיבה, שחשוב יהיה להקפיד לשלב תמונות באתרי אופנה, שתמחשנה בצורה הטובה ביותר, מה עתיד לקבל הצרכן במשלוח הביתה.

הצרכן צריך שתעמוד לו האפשרות להגדיל את התמונה, לסובב אותה, ולהתמקד בחלקים שונים של פריט הלבוש.

האפשרות הזאת תייצר גם רמת מעורבות גדולה יותר של הגולש באתר, ותגדיל את משך השהיה שלו.

 

פעולה מספר 3: הקמת אתר מהיר שמספק חווית גלישה טובה

יש הרבה תחומים שבהם למהירות האתר יש השפעה גדולה על חווית המשתמש, וכתוצאה מכך, על הסיכוי שיהפוך ללקוח משלם, אולם בתחום האופנה במיוחד, חשוב להבין שגולשים מגיעים עם סטייט אוף מיינד של הנאה ובילוי.

זה אומר שאי אפשר להציג לגולשים אתר שנטען בצורה איטית להחריד, שמספק חווית שימוש רעה במיוחד, שלא בנוי ומעוצב כדי לעשות לאנשים טוב על הלב.

כשאדם ניגש לאסוף מידע באינטרנט על מלחמת העולם השניה לצורך עבודת דוקטורט שהוא עמל עליה, אפשר להשקיע מעט פחות בחווית המשתמש. לא זה המצב באתרים בתחום האופנה.

 

פעולה מספר 4: יכולות סינון וחיפוש

אתרים בתחום האופנה מציעים מוצרי לבוש, שהם פריטים שנדרשת בהם קסטומיזציה ללקוח.

זה אומר גולש מסויים יכול לבקש לעצמו חולצה בצבע כחול רויאל, בעוד שגולש אחר יבקש את אותה חולצה בצבע ירוק זית.

הגולש הראשון יהיה מעוניין במידת XL ואילו השני יעדיף דווקא M.

זה אומר שבפועל, היררכיה, טובה ככל שתהיה, לא תוכל לתת מענה לסידור כלל הפריטים באתר במבנה של עץ.

לשם כך, חשוב יהיה לפעול באתר לשילוב יכולות סינון וחיפוש מתקדמות, שתאפשרנה לגולשים לאתר את פריטי הלבוש שבהם הם מעוניינים בקלות ובפשטות, באמצעות ממשק נוח ואפקטיבי.

 

פעולה מספר 5: הטמעת סכמות באתר

בואו ננסה להבין כיצד נראית בגוגל תוצאת החיפוש הראשונה של ביטוי כללי יחסית: חולצת פולו לגברים. הנה התוצאה:

חיפוש בגוגל חולצות פולו לגברים

 

שימו לב: מנוע החיפוש של גוגל בכלל לא טורח להציג בתוצאה הראשונה של החיפוש חנות בגדים מסוימת.

הוא עושה שימוש במידע המובנה שצבר על פריטי הלבוש השונים, ומציג תוצאות רלוונטיות ממגוון גדול של אתרים.

כדי שגם האתר שלכם שעוסק בתחום האופנה יוכל להתברג לרשימה הזאת, תצטרכו לעשות שימוש בסכמות, אותם נתונים מובנים, שתסייענה למנוע החיפוש להבין טוב יותר את התוכן הקיים באתר שלכם. 

 

פעולה מספר 6: תנאי שימוש והחזרת מוצרים

אם תבחרו לשלב תנאי שימוש שיפרטו את אופן החזרת המוצרים, תוכלו להשיג שתי ציפורים במכה: הראשונה, לנסוך בגולשים תחושת ביטחון, ולהסביר כי יוכלו להחזיר את המוצרים תחת תנאי השימוש המפורטים באתר.

השניה, לאותת למנוע החיפוש שיש כאן אתר רציני וסמכותי, עם תנאי התקשרות ברורים ושקופים.

חשוב להבין: בניגוד לתחומים אחרים בהם הגולש יכול לרכוש מוצרים סגורים, מוגדרים היטב, שנמצאים בתוך חבילה סגורה, הוא גם מבין מה בדיוק הוא צפוי לקבל, בתחום האופנה הדברים לא עובדים כך.

גולש או גולשת שהזמינו בגד שבתמונה יכול להראות מצויין, עלולים לחוש תחושת אכזבה כשזה מגיע אליהם הבייתה והם מגלים שהוא כלל לא מחמיא להם.

זאת הסיבה, שכדי לעודד גולשים בכל זאת לרכוש בגדים באמצעות האינטרנט, מספקות חברות האופנה הבטחה להשבת הכסף ללקוח בתנאי שלא היה מרוצה מן הרכישה והחזיר את המוצר כשהוא שלם ולא פגום.

 

לסיכום

קידום אתרים בתחום האופנה יכול להיות אתגר לא פשוט, אולם אם תקפידו לייצר אסטרטגיית תוכן שתישען על כותב מוכר בעל עוקבים בתחום, להמחיש לגולשים כיצד נראים המוצרים באמצעות שימוש בתמונות איכותיות שניתן לקרב ולסובב, לשפר את מהירות האתר כדי לייצר חווית שימוש טובה יותר, לאפשר יכולות סינון וחיפוש מתקדמות באתר, ולהטמיע סכמות באתר ולפרט את תנאי השימוש וההחזרה של מוצרים – תוכלו לשפר באופן משמעותי את הסיכוי להצלחת פרויקט הקידום האורגני שלכם.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קידום אתרים בתחום הרפואה

קידום אתרים אורגני הוא משימה לא פשוטה שדורשת מאמץ רב וסבלנות. הרבה סבלנות. כשמדובר באתרים שעוסקים בתחום הרפואה, הדברים מורכבים אף יותר. יחד עם כניסת

קרא עוד »
קידום אתרי הריון ולידה

יש הטוענים שגם מחשב על לא היה יכול להתמודד עם כמות הנתונים איתם נדרש להתמודד זוג צעיר, במצב של הריון, כשברחם ממתין לו הילד הראשון.

קרא עוד »
קידום אתרי סלולר

אם הייתי צריך להצביע על תחום אחד שבו הייתה פריחה משמעותית ביותר בעשור האחרון, תחום שהתפתח, השתנה ללא היכר ומוקדי הכוח בו החליפו ידיים, הרי

קרא עוד »
קידום אתרים בתחום הרכב

הפעם, לשם שינוי, אנחנו עוסקים בקידום אתרים בנישה מוגדרת היטב: תחום הרכב. אלא, שבניגוד למדריכים אחרים שכתבתי כאן, המדריך הזה יחולק לשלושה תתי מדריכים. מדוע?

קרא עוד »