חיפוש

ראשי תיבות בעולם השיווק הדיגיטלי

גם אתם ניסיתם להשתלב בשיחת מסדרון על שיווק דיגיטלי ואיבדתם את זה כשמנהל הפרויקט אמר שחייבים לשפר את ה – CTR בגזרת האורגני, כי ה – PPC פשוט לא מייצר תוצאות מספיק טובות? עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם השיווק הדיגיטלי ומתביישים לשאול? רוצים לבחון את עצמכם ולהבין עד כמה אתם שולטים היטב בחומר? במדריך הבא תמצאו הסבר על אוסף גדול של ראשי תיבות ומונחים מעולם השיווק הדיגיטלי. אם אתם חושבים שכדאי להוסיף לפוסט הזה תכנים נוספים, אתם יותר ממוזמנים להגיב. יאללה מתחילים.

ASO

ראשי התיבות של App Store Optimization – הכוונה היא למלאכת הקידום של אפליקציות בחנויות האפליקציות השונות. אם נראה לכם שכל מה שצריך כדי להגיע למליוני הורדות של המשחק החדש שפיתחתם הוא פשוט להעלות את האפליקציה לחנות – חישבו שנית. תחום האופטימיזציה של אפליקציות הוא תחום מורכב וסבוך – ודורש מעורבות של אנשי מקצוע עם ניסיון בתחום.

 

ATL

ראשי התיבות של Above The Line – בדרך כלל משתמשים במושג הזה כדי לתאר פרסום למסה גדולה של אנשים וקהלי יעד רחבים, באמצעות אמצעי תקשורת שזו מטרתם: טלוויזיה, שלטי חוצות, עיתונות, פרסום ברדיו, באנרים כלליים ועוד. בדרך כלל, קמפיינים המבוצעים בשיטה זו יהיו קמפיינים להגברת מודעות למותג, או יבוצעו כאשר פילוח קהל היעד הוא משימה קשה למדי.

 

BTL

ראשי התיבות של Below The Line – הכוונה כאן היא לפרסום באמצעים שונים המאפשרים מיקוד בקהל היעד הרלוונטי לקמפיין הפרסומי, וזאת בניגוד לפרסום רחב היקף שלא ממוקד בקהל יעד ספציפי. דוגמאות לאמצעי פרסום כאלו הן דיוור אלקטרוני ישיר, חלוקה אישית של פלאיירים, קידום ממומן בגוגל או פייסבוק, ועוד.

 

CLS

ראשי התיבות של Cumulative Layout Shift – זהו מדד אחד מתוך שלושה מדדים עיקריים הכלולים ב – Core Web Vitals ותפקידו להעריך את איכות חווית המשתמש באמצעות התייחסות למידת היציבות של התצוגה מרגע שעמוד האינטרנט נטען למכשיר בו עושה הלקוח שימוש. קרה לכם פעם שהתחלתם לגולש בעמוד בנטען לדפדפן שלכם ופתאום הייתה מעין קפיצה כזאת שהסיטה אתכם אל שורה אחרת בטקסט? זוהי בדיוק ההסטה שהמדד הזה נועד למדוד.

 

CMS

ראשי התיבות של content management system – מדובר במערכת לניהול תוכן. מקובל לעשות שימוש במערכת מסוג זה שימוש, לצורך ניהול שוטף של אתרים דינמיים. מערכת לניהול תוכן מסייעת לנו להטמיע באתר פוסטים חדשים, למחוק כאלו שאין בהם יותר צורך, לתחזק, לשפץ ולערוך מחדש מידע ביתר קלות, וכל זאת בלי לערוך באופן ידני את קוד המקור של האתר, אלא באמצעות ממשק משתמש חוויתי המסופק למנהל האתר, כמו וורדפרס למשל.

 

CPC

ראשי התיבות של Cost Per Click – בקידום ממומן המונח הזה מתייחס לעלות הממוצעת של קליק בעת ניהול קמפיין מסוים. בדרך כלל, העלות הזאת היא פונקציה ישירה של מידת התחרות בתחום, פעילות המתחרים, פופולריות הביטוי המחופש, ציון האיכות של המודעה וגם כמה כסף שווים הביטויים האלו עבור העסקים המספקים עבורם שירותים.

 

CTA

ראשי התיבות של Call To Action – הנעה לפעולה היא מרכיב בסיסי וחשוב בכל תכנון ויישום של משפך שיווקי בעסק. במקרים מסוימים, בחירת המילים שמשמשות לצורך הנעת הגולש לפעולה, צבע הכפתור שבו נעשה שימוש, המיקום של הלחצן המניע את הגולש לפעולה ועוד – יכולים לחולל פלאים בהיקף המכירות שיכול בית העסק לייצר.

הנעה לפעולה היא מושג המתייחס לניסיון לוודא כי מלבד העובדה שהגולש קיבל את המסרים השיווקיים של בית העסק, הוא גם יפעל על מנת להתקדם במורד המשפך השיווקי.

 

CTR

ראשי התיבות של Click-Through Rate – שיעור ההקלקות. זהו מושג שמתייחס ליחס בין מספר הגולשים שבוחרים להקליק על קישור מסוים, ובין מספר הגולשים שנחשפו לכפתור הנעה לפעולה, כתובת לחיצה או קישור, בפרק זמן נתון. מקובל יהיה לומר כי ככל ששיעור ההקלקות בקמפיין מסויים גבוה יותר, כך שרשרת ההמרות במשפך השיווקי עובדת טוב יותר והקמפיין הוא, למעשה, אפקטיבי יותר.

למידע נוסף בנושא CTR לחצו כאן.

 

CWV

ראשי התיבות של Core Web Vitals – מדובר בקבוצת מדדים שמשמשים את גוגל על מנת להעריך את איכות חווית המשתמש באתר. מדדים אלו מתייחסים למשך הזמן שלוקח לטעון את האובייקט הגדול ביותר על המסך, למשך הזמן שדרוש מרגע טעינת הדף ועד שמתאפשרת אינטראקציה של הגולש עם רכיב כלשהו המוטמע בעמוד, וכן, למידת היציבות של התצוגה לאחר הטעינה הראשונית.

 

DNS

ראשי התיבות של Domain Name System – שירות תרגום של כתובות אינטרנט של אתרים לכתובות IP – פרוטוקול הרשת עליו בנויה, בין היתר, רשת האינטרנט כולה. מה הקשר של DNS לעולם השיווק הדיגיטלי? ובכן, אחת הדרישות של מנהלי אתרים שונים שמעוניינים לקדם את אתר האינטרנט של החברה במנועי החיפוש השונים, הוא הזמינות של האתר. לאיכות שירותי ה – DNS שבהם עושה שימוש האתר יש השפעה ישירה גם על יכולות הקידום של האתר.

 

FID

ראשי התיבות של First Input Delay – מדובר באחד משלושת המדדים המרכיבים את Core Web Vitals, ותפקידו למדוד את פרק הזמן שעובר מרגע הבקשה לטעינת עמוד מסויים, ועד שמתאפשרת לגולש ביצוע אינטראקציה עם מי מרכיבי העמוד. ככל שהזמן הזה קצר יותר, כך נחשב המדד הזה לאיכותי יותר.

 

GDN

ראשי התיבות של Google Display Network – הכוונה היא לרשת עצומה של אתרים, אשר שותפים בתוכנית של גוגל אדסנס, ומאפשרים הצגת מודעות Adwords של מפרסמים באתרים שלהם.

 

LCP

ראשי התיבות של Largest Contentful Paint – זהו אחד משלושת המדדים המרכיבים את Core Web Vitals – מדדים שנועדו להעריך את איכות חווית הגלישה המסופקת למשתמשים באתר. מדד זה מתייחס למשך הזמן שנדרש לאובייקט הגדול ביותר בעמוד להיטען. שיפור של מדד זה צפוי לשפר באופן משמעותי את חווית השימוש באתר.

 

PPA

ראשי התיבות של Pay Per Action – מתודה שנעשה בה שימוש בעולם הפרסום, שבו משלם המפרסם רק כאשר פעולה מסוימת, ספציפית ומוגדרת מבוצעת על ידי הלקוח הפוטנציאלי. בניגוד לתשלום על חשיפה או על הקלקה של לקוח, כאן הדרישה היא ספציפית יותר, ולכן התשלום על כל פעולה כזאת של לקוח הוא לרוב גדול יותר.

 

PPC

ראשי התיבות של Pay Per Click – מדובר על שיטת פרסום בה המפרסם משלם רק כאשר גולשים שנחשפו למודעות השונות שלו בחרו להקליק עליהן. זהו מודל נפוץ יחסית בקמפיינים של קידום ממומן.

היתרון המרכזי שלו הוא שהתשלום לא מתבצע על חשיפות לגולשים לא רלוונטים אלא רק כאשר אלו בוחרים להקליק על המודעות. החיסרון המשמעותי הוא העובדה שקליקים של מתחרים וסקרנים מייצרים אתגר גדול למדי מבחינת ניהול התקציב השוטף של הקמפיין.

 

PPL

ראשי התיבות של Pay Per Lead – כאן הכוונה היא למודל פרסומי שבו המפרסם משלם עבור לידים, ולא עבור חשיפות או הקלקות. לרוב, מודל כזה הוא נפוץ בקרב בעלי מקצוע, שאין להם את הזמן, הידע או הקשב לנהל קמפיינים זולים יותר בראיית עלות תועלת, והם מעוניינים בלידים מסוננים שהסבירות שיבצעו סגירה מולם תהיה גדולה יותר. זהו גם המודל הנפוץ ביותר כאשר עובדים עם נכסים דיגיטליים.

 

ROI

ראשי התיבות של Return On Invstment – בכל קמפיין שיווק דיגיטלי צריך לשאול את עצמו מנהל הקמפיין האם מתקבל החזר ראוי על ההשקעה. החזר כזה, אגב, לא חייב להימדד בצורה ישירה. לעיתים מטרתו של קמפיין היא להגביר מודעות למותג. הרבה מאוד פעמים, עסקים משקיעים חלק גדול מן המשאבים שלהם באזורים שאינם מחזירים את ההשקעה בהם.

 

RTM

ראשי התיבות של Real Time Marketing – הכוונה כאן היא לשיטת פעולה שבה במקום ישיבות מרקטינג ארוכות ומייגעות, הופכים את תהליך הפרסום של העסק לדינמי, קליל וגמיש הרבה יותר. הכוונה היא לייצר בתוך זמן קצר תוכן פרסומי איכותי, תחום בזמן ובמסר שלו, שמגיב לאירועים שונים בסביבת התחרות בזמן סביר ומתעדכן בהתאם לצורך. לדוגמא, אם אתמול היה אירוויזיון, אז לעשות פרסומת עם גביע האירוויזיון למשל, זה RTM.

 

SEM

ראשי התיבות של Search Engine Marketing – בדרך כלל, הכוונה במונח הזה היא לקידום ממומן במנועי החיפוש, למשל בגוגל, באמצעות הגדרת קמפיינים ויצירת מודעות פרסומיות.

 

SEO

ראשי התיבות של Search Engine Optimization – ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לתצוגה במנועי החיפוש השונים. מדובר באוסף הפעולות הכרוכות בביצוע ההתאמות השונות באתר, על מנת להגביר את הנוכחות הדיגיטלית שלו בדפי תוצאות החיפוש, עבור שאילתות שונות שמבצעים גולשים, בצור אורגנית ולא ממומנת.

 

SMB

ראשי התיבות של Small Medium Business – בדרך כלל, נהוג לעשות שימוש במושג הזה כאשר בוחרים במתודת שיווק והשקעת משאבים המתאימה לעסקים בגוגל קטן או בינוני, עם משאבי שיווק מוגבלים, וצורך ברור לתעדף את השקעת המשאבים בעולם השיווק הדיגיטלי.

 

SMM

ראשי התיבות של Social Media Marketing – כאן הכוונה היא להשקעת המשאבים לצורך פרסום בית העסק ברשתות החברתיות השונות, כמו פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב, אינסטגרם וכו'. בדרך כלל, היתרון המרכזי של פרסום ברשתות חברתיות הוא היכולת לטרגט היטב את קהל היעד של הקמפיין וליצור עבורו מסרים מותאמים אישית.

 

SSL

ראשי התיבות של Secure Sockets Layer – מדובר במונח מתחום תקשורת הנתונים, שמתייחס להצפנה של תעבורת המידע בין מחשב הלקוח והשרת. המטרה של מימוש SSL היא הגנה על פרטיות הגולש ושמירה על הנתונים האישיים שלו. בעולם השיווק הדיגיטלי, מימוש SSL באתר היא פרקטיקה נחוצה ואף הכרחית לקידום האתר במנועי החיפוש השונים.

 

SWOT

ראשי התיבות של  Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats – מדובר במודל שמאפשר לחברות לבחון את התהליכים הפנימיים שלהם וכן האיומים וההזדמנויות שמספקת הסביבה בה הם פועלים, על מנת להערך טוב יותר ולהתאים את תהליכי העבודה לצרכים השונים של קהל הלקוחות. בתהליך הזה ממופים באמצעות שיטה סדורה החוזקות והחולשות ההזדמנויות והאיומים על בית העסק – ונגזרת תוכנית עבודה מעשית להתמודדות עם סביבת התחרות.

 

UI

ראשי התיבות של User Interface – כאן מדובר באוסף ההחלטות הנוגעות לממשק המשתמש המסופק לגולש לצורך ביצוע פעולות שונות מול בית העסק. UI שמתוכנן ומיושם בצורה נכונה יכול לסייע למשתמשים להבין בצורה נכונה יותר כיצד לבצע פעולות באתר, לשפר את מהירות קבלת הקלט מן הלקוח, ולמנוע טעויות אנוש מיותרות בעת הקלדה או הזנה של תוכן לא מותאם.

 

URL

ראשי התיבות של Uniform Resource Locator – כתובת עמוד האינטרנט של האתר. מערכות ניהול תוכן שונות מאפשרות לבעל האתר להגדיר תבניות url ליצירת עמודים חדשים באתר. לבחירת תבנית ה – URL שבה עושים שימוש באתר יש השפעה על היכולת לפרסם את עמודי האתר השונים בצורה ויזואלית נעימה לעין במסגרת קמפיינים ברשתות החברתיות, וכן על הקידום בגוגל של עמוד באתר עבור ביטויי מפתח רלוונטיים.

 

USP

ראשי התיבות של unique selling proposition – כאן הכוונה היא להצעת ערך ייחודית שמספק בעל עסק במסגרת מכירת המוצר או השירות שלו. בעל עסק מיטיב לעשות כאשר הוא מבין את היתרון היחסי של הצעת הערך שלו בשוק: מחיר מוזל, זמן אספקה מהיר, שירות ואחריות מעולים, איכות המוצר ועוד.

 

UTM

ראשי התיבות של Urchin tracking module – כאן מדובר בשיטה להטמעת פרמטרים בכתובת ה – URL של עמוד אינטרנט, במטרה לאשר מעקב איכותי אחר ביצועים של קמפיין שיווק דיגיטלי. באמצעות UTM ניתן לשתול פרמטרים שיאפשרו להבין מהו מקור התנועה המדויק שהוביל לרכישה, אילו פעולות ביצע הגולש באתר טרום הרכישה ועוד.

 

UX

ראשי התיבות של User Experience – מושג המתייחס לאיכות המפגשים של הגולש עם האתר. חווית משתמש טובה צריכה לספק ממשק נעים ואיכותי למשתמש, שהוא ברור ומובן. משתמש צריך למצוא את הדרך לבצע את הפעולה שהוא מעוניין לבצע בקלות ובפשטות. אמצעי הקלט צריכים להיות מתוכננים כך שלמשתמש יהיה קל מאוד להזין את הקלט הנדרש ממנו, גם כאשר הוא גולש ממכשירי מובייל.

תפריטי הניווט, סידור התוכן באתר, היכולות לבצע פילטור, חיפוש וסינון – כל אלו הם מרכיבים חשובים בעיצוב חווית המשתמש ללקוח. בעידן המודרני, מבינים יותר ויותר עסקים כי השקעה ביצירת חווית משתמש מעולה היא תנאי הכרחי להישרדות של העסק בסביבת התחרות.

 

מדריכים מומלצים נוספים באתרים אחרים בנושא ראשי תיבות בעולם השיווק הדיגיטלי:

ראשי תיבות בעולם השיווק הדיגיטלי
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים