מרחק לחיצה: כל מה שצריך לדעת

היום אני רוצה לדבר על מושג חשוב בעולם של קידום אתרים, ואם ניחשתם נכון מן הכותרת, מדובר במושג שנקרא מרחק לחיצה. מרחק לחיצה מתייחס למספר ההקלקות שנדרש גולש שמגיע לעמוד הבית של האתר לבצע, כדי להגיע לעמוד נתון. אם עמוד מסוים, למשל, מקושר אל עמוד הבית באמצעות התפריט הראשי באתר, אז העמוד הזה נמצא במרחק לחיצה 1 מעמוד הבית. אם הגולש נדרש לבצע 3 הקלקות מעמוד הבית כדי להגיע לעמוד אז מרחק הלחיצה של העמוד הזה הוא, תחזיקו חזק, 3.

 

מה בין היררכיה של אתר למרחק לחיצה?

למי שלא זוכר, במאמר הזה על היררכיה, ציינתי דרכים שונות שבהן ניתן לבנות היררכיה לאתר. היררכיה, על אף העובדה שהיא קריטית להצלחה של כל פרויקט קידום אורגני, היא מושג מופשט למדי.

אנחנו, בני האדם, יכולים לדמיין בראש, באמצעות עזרים חזותיים שמספק לנו האתר, כמו תפריטים, גדלים שונים של פונט, צבעים ונושאים, את ההיררכיה של האתר.

למנועי החיפוש, המשימה הזאת קצת יותר מורכבת. הם יכולים לעשות שימוש בסממנים שונים כדי להבין איזו היררכיה ממומשת באתר בפועל. סממנים כאלו יכולים להיות, למשל, המבנה המצוין במפת האתר, פירורי הלחם שהוטמעו באתר, קיומם של עמודי אב ועמודי בן באתר, וגם, כאמור, מספר הלחיצות שנדרש לבצע כדי להגיע מעמוד הבית לעמוד נתון באתר.

 

איך משתמשים במרחק לחיצה בפועל?

אחרי שהבנו שמרחק לחיצה יכול לשמש בעלי אתרים למימוש ההיררכיה שלהם באתר, נשאלת השאלה למה זה טוב. ובכן, התשובה היא פשוטה מאוד: כאשר רוצים לייחס לעמוד באתר חשיבות גדולה, דואגים שהעמוד הזה יהיה במרחק קטן ככל האפשר, במסגרת הקיימת, מעמוד הבית.

כאשר רוצים דווקא לשדר מסר שהעמוד הוא עמוד נישתי, ושמנוע החיפוש צריך לייעד אותו לחיפושים מאוד ספציפיים, כדאי יהיה לממש את העמוד הזה במרחק לחיצה גדול יחסית מעמוד הבית.

 

איך מקצרים מרחק לחיצה?

בכדי לקצר את מרחק הלחיצה, מוציאים קישור פנימי מאחד העמודים הגבוהים בהיררכיה (כמו דף הבית, או דף קטגוריה שיש אליו קישור מהתפריט הראשי) אל העמוד הנתון. בדרך, חשוב לראות שלא שברנו היררכיה חשובה ושהצלחנו לסגור מעגל, שיבלבל עוד יותר את מנוע החיפוש. כך או כך, קיצור מרחק הלחיצה הוא, כאמור, משימה פשוטה למדי.

 

איך מגדילים את מרחק הלחיצה?

כאן הדברים כבר מתחילים להסתבך. כדי להגדיל את מרחק הלחיצה, לא מספיק שניצור מסלול אחד ארוך יותר מזה הקיים כבר מעמוד הבית. כדי להגדיל את מרחק הלחיצה אנחנו צריכים לוודא שכל המסלולים מעמוד הבית אל העמוד הנתון מתארכים בהתאמה. בסופו של יום, מרחק הלחיצה הוא המסלול הקצר ביותר שמתקיים מעמוד הבית אל עמוד נתון, ואם קיימים כמה מסלולים שכאלה, אז כדי להגדיל את מרחק הלחיצה, צריך שלא יהיה קיים מסלול קצר יותר מזה שאנחנו בונים.

סיבכתי את העיניינים? אני מקווה שלא. המסר שלי הוא חשוב: לקצר את מרחק הלחיצה אל עמוד מסוים תמיד תוכלו, ובהשקעה קטנה יחסית של זמן ומשאבים. הגדלת מרחק הלחיצה כדי לאותת לגוגל שלא מדובר בעמוד שאתם רוצים לדרג עבור נושא מסוים, צריכה להיעשות אחרי מחשבה מעמיקה, והתחשבות בהיררכיה הקיימת של האתר.

לסיום, אחת הסיבות שהקישורים שאנחנו מציעים בדיגיפארם עובדים כ"כ טוב היא שהכתבות מהן יוצאים הלינקים נמצאות במרחק לחיצה של עד 2 מקסימום!

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

עשהאל דרייר, יזם ומוביל את קהילת מקדמי האתרים הגדולה בישראל, בעל סוכנות לשיווק דיגיטלי המתמחה בקידום עורכי דין ומייסד דיגיפארם – מערכת מהפכנית להזמנת תכנים וקישורים אונליין.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

רלוונטיות בעולם ה-SEO המדריך המלא

כולנו מבינים שכדי להיות מדורגים בגוגל אנחנו צריכים שהאתר שלנו יכיל תוכן איכותי ורלוונטי. לגבי האיכות – די ברור מהו תוכן איכותי. אבל מהי רלוונטיות?

עשהאל מצביע על טופס
שנבדוק אם אנחנו מתאימים לשיווק העסק שלך?

פרטי התקשרות:

(מבטיחים לפנק☕️)