מה זה YMYL ואיך לשפר אתרי YMYL באמצעות E-A-T

בחודש אוגוסט 2018 החל להתגלגל בארצות הברית עדכון אלגוריתם של גוגל שנודע בשם Medic.

העדכון הזה גרם לטלטלה רבה בקהילת מקדמי האתרים, ושם על השולחן את הביטוי YMYL – ראשי התיבות של Your Money or Your Life.

העדכון כבר מזמן הגיע גם לארץ הקודש – ארץ ישראל.

אז למה גוגל מתעסקת בכסף שלנו ובחיים שלנו? איך זה קשור לתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש הגדול בעולם? ואולי יותר חשוב מהכל, מה בדיוק מצופה מאיתנו, המקדמים ובעלי האתרים? בואו נצלול פנימה.

 

מה האינטרס של גוגל בחיים האלה?

גוגל הייתה רוצה, ואני מקווה שאני לא מכניס כאן אף אחד לשוק מיותר, לייצר ממנוע החיפוש שלה את הרווחים הגדולים ביותר ולשמר אותם לאורך זמן. כדי לעשות זאת, גוגל בוחרת להציג למשתמשים את התוצאות הבטוחות והטובות ביותר עבורם.

תוצאות בטוחות? למה הכוונה? מהן בכלל תוצאות לא בטוחות עבור משתמשים?

תוצאות לא בטוחות, הן:

  • תוצאות שמובילות גולשים ממנוע החיפוש לאתרים מפוקפקים.
  • תוצאות שמובילות לאתרי פישניג.
  • תוצאות שמובילות לאתרים שבהם יש הרבה פייק ניוז.
  • תוצאות שמובילות לאתרים שמכילים עצות פיננסיות גרועות במיוחד.
  • תוצאות שיכולות לגרום לכם לסכן את החיים או הבריאות שלכם.
  • תוצאות שתספקנה לכם עצות משפטיות לא מקצועיות שעלולות לסבך אתכם עם החוק.
  • ועוד.

גוגל, כגוף עסקי שרוצה שהגולשים שמגיעים למנוע החיפוש שלו יתנו בו אמון, חייב לספק תוצאות בטוחות לגולשים שלו, כדי שאלו יחזרו אליו. יותר גולשים שחוזרים אל מנוע החיפוש, יותר קהל יעד שיכול לצפות במודעות ממומנות יותר כסף למנוע החיפוש.

עכשיו, חשוב להבין שגוגל, ככל הנראה, עושה דיפרנציאציה בין תחומים שונים, ולא באמת נותנת התייחסות שווה לאתרים שמציעים טיפול רפואי ואתרים שמציעים מתכון לעוגה.

כשמישהו מציע טיפול רפואי חדשני, גוגל הייתה רוצה לדעת מי עומד מאחורי ההצעה הזו.

  • מה ההסמכה שלו?
  • מה הניסיון שלו בתחום?
  • אילו מאמרים הוא פרסם?
  • מה הייתה התגובה בקהילה המקצועית למאמרים האלו?
  • אילו פרסים קיבל?
  • האם נכתבו ביקורות שליליות אודותיו?
  • האם יש מחקרים אובייקטיבים שמעידים על הצלחת הטיפול החדשני הזה?

לא זה המצב עם מתכון לבראוניז.

בראוניז, טעימים ככל שיהיו, ימשיכו להיות טעימים גם אם תשלבו בהם הרבה פחות תמצית וניל (למה בכלל מישהו צריך לשים תמצית וניל במתכון כלשהו? זה כבר נושא לפוסט אחר).

לכן, חשוב להבין שעקרונות ה – YMYL הם עקרונות שגוגל ככל הנראה מפעילה רק על אתרים שמהימנות הגוף שעומד מאחוריהם היא רלוונטית וניתנת לווידוא:

  • אתרים משפטיים
  • אתרי נדל"ן
  • אתרים פיננסיים
  • אתרים בתחום הבריאות
  • ועוד ועוד.

 

מסמך ההנחיות של גוגל לבודקי האיכות האנושיים

דרך נוספת ללמוד על מה חשוב לגוגל כדי לוודא את איכות האתרים שהיא מציגה בדפי תוצאות החיפוש בתחום ה – YMYL היא עיון במסמך ההנחיות של גוגל לבודקי האיכות האנושיים.

למה צריך מסמך הנחיות לבודקים אנושיים? מנוע החיפוש של גוגל הוא לא, בעצם, מכונה?

ברור שהוא מכונה. אבל מכונה כל כך מורכבת כמו מנוע חיפוש הוא משהו שחייב מידי פעם לתקף. בגוגל מבוצעות בכל יום המון שאילתות שלא בוצעו לפני כן. הדרך היחידה לוודא שהגולשים מקבלים תוצאות ראויות לאורך זמן, היא לשלב עין אנושית שתוודא את ההתאמה של תוצאות החיפוש לכוונת החיפוש של הגולש.

מסמך ההנחיות של גוגל לבודקי האיכות האנושיים שלה מכיל התייחסות לשלושה מדדים, המצויינים, בדרך כלל, בראשי התיבות E-A-T שלמעשה מפרטים שלושה נדבכים מרכזיים בבדיקות האיכות של גוגל:

  • expertise
  • authority
  • trustworthiness

בשפת בני האדם, נציין שלגוגל חשוב יהיה לראות כי לפני שהיא מדרגת אתר בתחום קריטי, היא יכולה להתרשם שמאחורי האתר עומד גוף מומחה, בעל סמכות לעסוק בתחום, ושהוא גורם מהימן. איך עושים זאת בפועל? בואו נמשיך.

 

שיפור אתרי YMYL באמצעות E-A-T

אי אפשר לפרט כאן ממש את אוסף כל הבדיקות שמנוע החיפוש של גוגל מבצע או דורש מבודקי האיכות האנושיים שלו לבצע, אולם נפרט כאן כמה וכמה דגשים חשובים שיהיה חשוב לבדוק בכל אתר, על אחת כמה וכמה אם הוא משתייך ל – YMYL:

 

לבדוק שפרטי יצירת הקשר נכונים

כחלק ממדדי המהימנות, חשוב יהיה לבדוק שפרטי יצירת הקשר באתר הם נכונים ומעודכנים. וכאשר אני מדבר על האתר, אני מתכוון, כמובן, לכל עמודי האתר, אבל לא רק: הכוונה היא לעמודי הפייסבוק והאינסטגרם של המותג, לאזכורים ברחבי הרשת, לפרופיל הלינקדאין של המותג, לשירות גוגל מיי ביזנס, לדפי הנחיתה של המותג ועוד ועוד. הקפידו שהפרטים יהיו עקביים ונכונים.

לדוגמא:

רשתות חברתיות

 

להפנות לביוגרפיה ומאמרים שפורסמו

כדי שגוגל תוכל להתרשם מן הרזומה של מי שעומד מאחורי האתר – חשוב יהיה לכלול כל פרט שיוכל לסייע לה בכך. למשל, קישורים למאמרים שפורסמו על ידי יוצר התוכן, ביוגרפיה שלו, פרופילים חברתיים שיוכלו לשפוך אור על כך שהוא אדם אותנטי ואמיתי ועוד.

לדוגמא:

פרטי המחבר

 

לשמור על עקביות המידע בכל הפלטפורמות

ציינתי קודם שחשוב לשמור על עקביות המידע באשר לפרטי יצירת הקשר, אבל עקביות כזאת חשוב יהיה לשמר בכל המידע המוצג: פרטים טכניים, מחירים, ציון תאריכים וכל מידע מדיד אחר שגוגל תוכל להשוות אל מול מקורות אחרים.

 

לעבות את המידע על כותבי התוכן

כדי שגוגל תתרשם שמי שעומד מאחורי הדברים אכן מוסמך לדון בהם, כדאי יהיה לעבות ככל האפשר את המידע על כותבי התוכן. תמונה קטנה תוכל לסייע לגוגל להבין שאכן עומד אדם אמיתי מאחורי התוכן. שם מלא, בציון ההשכלה של האדם, תואר שבו הוא נושא או הסמכה שעבר חשובים גם הם, כמובן.

לדוגמא:

תמיר האס

 

לא להפיץ פייק ניוז

בעידן שבו הרשתות הגדולות משתיקות ידוענים בשל הפצת פייק ניוז – ומנתקות את היוזרים שלהם מהשירות – חשוב מאוד להקפיד שכל עובדה שאתם מפרסמים היא בדוקה ויש לה ביסוס אמיתי. אם אתם פועלים בתחום YMYL – חשוב יהיה שתוודאו כי אתם לא מהווים מקור להפצת פייק ניוז.

 

לבדוק את נכונות כלל הפרסומים באתר

מעבר לכך שעליכם יהיה לדאוג שלא להפיץ פייק ניוז, חשוב שתבצעו תהליך תקופתי על מנת לוודא את מהימנות ואמינות המידע המצוי באתר. חזרו אחורה, אל תכנים שפרסמתם בעבר, בצעו ביקורת, ודאו כי הם עדכניים, וכי העובדות אינן מסולפות ואינן מנוגדות למה שידוע נכון למועד הביקורת הזאת.

 

תאריך נכונות

הקפידו לשלב בתכנים שאתם מעלים לאתר את תאריך הנכונות של הדברים, וכן את תאריך העדכון האחרון שבו בוצע רענון למידע באתר.

 

תכנים דו משמעיים

הימנעו משילוב של תכנים בעלי משמעות כפולה, שיכולים להתפרש בכמה וכמה אופנים. היו חדים וברורים בכל הקשור למסרים שאתם מעבירים בתוכן שנמצא באתר.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
חדש!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בתוכנה ובשיווק מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

רלוונטיות בעולם ה-SEO
רלוונטיות בעולם ה-SEO המדריך המלא

כולנו מבינים שכדי להיות מדורגים בגוגל אנחנו צריכים שהאתר שלנו יכיל תוכן איכותי ורלוונטי. לגבי האיכות – די ברור מהו תוכן איכותי. אבל מהי רלוונטיות?

ביטויי זנב ארוך - המדריך המלא
ביטויי זנב ארוך – המדריך המלא

אין מקדם אתרים שלא מכיר את המושג "ביטוי זנב ארוך". לפי הגדרה אחת, ביטויי זנב ארוך הוא ביטוי המכיל מילת מפתח כלשהי בתוספת מספר מילים

נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר?
תעברו לאחסון האתרים של קלאודוויז -
זה קלי קלות!
הטבה לגולשי האתר:
30% הנחה ל- 3 חודשים ראשונים!