חיפוש

דיוור אלקטרוני: יתרונות, חסרונות ומידע

שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני נחשב לאחת מן השיטות הותיקות בעידן הדיגיטלי. כולנו התרגלנו לקבל את הדיוורים עם ההצעות השיווקיות הטורדניות, להתעלם מהן, או גרוע מכך, להעביר אותן לתקיית הספאם. בתקופה בה אנו מוצפים מכל עבר בפרסומות ותכנים שיווקים המוצגים לנו ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש, האם יש עדיין מקום לשיווק באמצעות דואר אלקטרוני? ואם כן, כיצד עושים זאת נכון? הכל במאמר הבא.

רקע

רגע לפני שנבין האם שיווק באמצעות דואר אלקטרוני עובד בימנו, חשוב יהיה להתייחס למאפיינים הייחודיים שלו. קבלת דואר אלקטרוני נתפסת בעיני רבים כקבלת מסר ייעודי. בעוד שפרסומות, באנרים ופופאפים מוצגים על המסך כאשר אנחנו מבקרים באתרי אינטרנט שונים, לכלל הגולשים באתר, הרי שדואר אלקטרוני מתקבל בתיבה האישית שלנו. זאת ועוד, דואר אלקטרוני אינו חולף.

הוא לא חלק מפיד שנגלל על ידי הלקוח עד לקצה איבוד הסבלנות. אם לא קראתם את הדואר שהתקבל הוא ישאר בסטטוס הזה, של דואר שלא נקרא עד שתבחרו לעשות זאת.

כמו כן בניגוד למסרים אחרים שאנשים צורכים במדיות שונות כמו פורטלים, מגזינים, ורשתות חברתיות, הרי שדואר אלקטרוני קוראים, בהרבה מן המקרים, כאשר הדעת אינה מוסחת, בזמן הפנוי, עם סטייט אוף מיינד הרבה יותר פתוח עבור הצעות שיווקיות.

אם כך, בואו ננסה להבין אילו רכיבים משתתפים בקמפיין דיוור אלקטרוני, ומהן האפשרויות השונות שמציע לנו קמפיין כזה.

 

דפי נחיתה

כל קמפיין דיוור אלקטרוני מתחיל בשלב הזה, של תכנון, עיצוב ובניה של דפי נחיתה. מהו דף נחיתה? זהו דף ייעודי וממוקד שכל מטרתו אחת: איסוף ליד מן הגולש. מהו ליד? ליד יכול להתבטא בצורות שונות, החל מהשארת פרטי קשר לצורך התקשרות עתידית, דרך הצטרפות לרשימת תפוצה, קבוצת פייסבוק ואפילו ביצוע התקשרות באמצעות טלפון.

על מנת להשיג את מטרתו, דף, נחיתה חייב להיות ממוקד במסר שלו. אסור שדף הנחיתה יבלבל את הקורא ויציע לו מגוון רחב של שירותים.

זה לא הזמן. אם הגולש יבחר להצטרף לרשימת התפוצה שאנחנו מנהלים, נוכל במועד מאוחר יותר לעניין אותו בהצעות נוספות. אולם בזמן הנחיתה בדף הנחיתה, המטרה היא כאמור יחידה: לקבל את פרטי הקשר של הלקוח הפוטנציאלי.

תכנון נכון של דף נחיתה הוא תורה בפני עצמה. בדף נחיתה מוטמעים רכיבים כמו טופס השארת הפרטים, כותרות, כותרות משנה, נקודות המייצגות את יתרונות המוצר או השירות, עדויות של לקוחות מרוצים ועוד, אשר כל משחק בהם יכול לשנות את אחוז ההמרה של הגולשים.

למשל, שימוש במעט שדות בטופס ההרשמה יוכל לעודד לקוחות להירשם לשירות, בעיקר אם הם גולשים במובייל ומילוי פרטים הוא מלאכה לא פשוטה עבורם.

מצד שני, דף נחיתה שמציג מעט שדות למילוי יכול להראות לא רציני, חשוד, ולא מקצועי, בטח בתחומים הנוגעים לבריאות או לכסף.

 

רשימת תפוצה

כמעט כל קמפיין דיוור אלקטרוני מחלק את קהל הגולשים שנרשם לשירות לרשימות תפוצה בהתאם לתחום העניין, הסטטוס של הגולש ועוד. למשל, רשימת תפוצה אחת יכולה להיות מיועדת עבור לקוחות שטרם רכשו את המוצר, ורשימת תפוצה נוספת תכיל לקוחות שרכשו את המוצר ובית העסק מעוניין למכור להם שירותים משלימים.

אם, לדוגמה, בית עסק משווק מוצרי גילוח, הרי שישנם פריטים המשווקים רק בפעם הראשונה שהלקוח מתקשר מול העסק, כמו ידית הסכין, ומוצרים שמשווקים בשוטף לאחר מכן, כמו סכיני הגילוח עצמם.

הרישום של הגולש בדף הנחיתה, אמור, למעשה, בכל קמפיין דיוור אלקטרוני, לצרף את הלקוח לרשימת תפוצה, משם מתחיל המסע שלנו עם הלקוח.

 

סדרת מסרים

מרגע שלקוח הצטרף לרשימת תפוצה, אנו מייעדים לו, למעשה, סדרת מסרים הדרגתית. למשל, מסר מספר אחת מגיע אל הלקוח במועד ההרשמה.

מסר מספר שתיים מגיע אליו כעבור שלושה ימים. מספר מספר שלוש יגיע אליו רק אם פתח את מסר מספר שתיים, וגם, כעבור חמישה ימים. בצורה כזאת, הלקוח יכול להיחשף למספר מסרים, שמסופקים לו במנות קטנות.

השיטה הזאת טובה במיוחד עבור שירותים או מוצרים שהלקוח מתלבט לגבי רכישה שלהם, וזקוק לזמן ולמידע נוסף כדי לבצע את ההחלטה הנכונה. סדרת מסרים למעשה מייצרת בעסק סוג של אוטומציה, ומאפשרת לבית העסק להגיע ללקוח לאחר פעולת ריכוך שביצעה סדרת המסרים.

 

העברה בין רשימות תפוצה

מנהלי קמפיין דיוור אלקטרוני יכולים לקבל החלטות על העברת לקוחות בין רשימות תפוצה, ולייעד להם סדרות מסרים שונות, בהתאם להתנהגות הגולשים בסדרת המסרים הנוכחית.

אם, למשל, לקוח מתעניין בסוג שירותים מסויים ומאותת על כך באמצעות פתיחה של מסרים מסויימים הנשלחים אליו, ולחיצה על קישורים בתחום מאוד ממוקד, אפשר להעביר את הלקוח, בצורה אוטומטית, אל רשימת תפוצה שתיתן לו מענה ממוקד יותר. בצורה כזאת, גם נוכל להגביר את אחוז ההמרה בקמפיין, וגם לייצר שביעות רצון גדולה יותר בקרב הלקוחות.

 

ניתוח נתונים וסטטיסטיקות

אחד היתרונות המרכזיים במערכות המשמשות לדיוור אלקטרוני הוא היכולת לקבל שפע של נתונים אודות התנהגות הלקוח, ולקבל בהתאם החלטות על ניהול הקמפיין שיותאמו ללקוח באופן מיטבי.

למשל, באמצעות ניתוח קמפיין נוכל לדעת מתי הלקוחות פותחים את המסרים שלנו, מהי השעה הטובה ביותר לשלוח עבורם מסרים, אילו מסרים מעניינים אותם יותר מאחרים, כמה מסרים בממוצע גולש צורך לפני שהוא מקבל החלטה על רכישה, אילו קישורים מקבלים יותר לחיצות, היכן כדאי למקם אותם ועוד עשרות רבות של נתונים אודות התנהגות הגולש שכדאי לכל מנהל קמפיין להכיר על מנת לטייב את הקמפיין.

 

עמידה בדרישות החוק

מערכות דיוור אלקטרוני מאפשרות למנהל קמפיין לפעול בראש שקט, ולדעת שהוא לא יהיה חשוף לתביעות. המערכות, למעשה, מפצלות כל מייל שנשלח לרשימת תפוצה, למספר מיילים כמניין חברי הרשימה, שולחת אותם באופן דיסקרטי ונפרד, משלבת קישור להסרה מרשימת התפוצה, ומאפשרת למנהל הקמפיין לדעת מדוע הגולש בחר להסיר את עצמו מרשימת התפוצה.

 

לסיכום

קמפיין שיווק דיגיטלי המבוצע באמצעות דיוור אלקטרוני יכול לספק לכל מנהל קמפיין שפע של יתרונות: החל מפילוח מתקדם של הלקוחות, דרך שילוב אוטומציה בעסק, ועד להגעה אל הלקוח בזמן המתאים לו, כאשר הוא בסטייט אוף מיינד שמאפשר לו לצרוך תוכן שיווקי.

דואר אלקטרוני הוא ערוץ שגולשים עושים בו שימוש כשהם אינם מוסחים באמצעות פרסומות, באנרים ומודעות כמו בעת גלישה באתר, והם קשובים יותר לקבלת מסרים שיווקיים.

רשימת תפוצה היא מנגנון המאפשר הפצת מסרים בדיוור אלקטרוני לנמענים בעלי סטטוס זהה, באופן שמקל על השולח את מלאכת ההפצה הפרטנית כל אחד מן הנמענים.

סדרת מסרים היא סט של דיוורים עתידיים שאמורים להישלח ללקוח במועדים מתוכננים מראש, מרגע שנרשם הגולש לרשימת תפוצה מסויימת.

היכנסו למאמר השלם ולימדו כיצד להטמיע מערך שיווק דיגיטלי בערוץ הדואר האלקטרוני אצלכם בעסק.

דיוור אלקטרוני - יתרונות, חסרונות ומידע
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים