חיפוש

מגייסים מקדם אתרים? אלו תכונות שכדאי לכם לחפש במועמד המתאים

אם אתם מנהלים סוכנות לקידום אתרים, אתם ודאי מכירים בעובדה שמעת לעת, אתם תהיו מעוניינים לגייס מקדמים חדשים לחברה. זה יכול להיות בגלל מקדם אחר שמיצה את העניין שלו בחברה שלכם, והחליט לעזוב, או בגלל שהרחבתם את מעגל הלקוחות שלכם, קיבלתם על עצמכם עוד פרויקטים, ואתם מעוניינים להמשיך ולספק שירות מצוין באמצעות גיוס מקדמים נוספים.

על פניו, גיוס של כוח חדש לצוות במשרד נשמע כמו משימה פשוטה למדי. מפרסמים את המודעה בפורומים הנכונים, מסננים מועמדים שהגישו קורות חיים לא רלוונטיים, מתלבטים בין המועמדים שהגיעו לישורת האחרונה, וחותמים על חוזה. בפועל, גיוס של עובד חדש למשרד הוא תהליך מורכב הרבה יותר, כזה שיש לו השלכות מהותיות על ההצלחה של סוכנות הקידום שלכם.

עובד מתאים יוכל להקפיץ אתכם כמה רמות למעלה. כשהוא מגיע עם המוטיבציה הנכונה, הכישורים המתאימים, והרצון להוכיח שהוא שווה את השכר שהוא מקבל, הסוכנות שלכם תוכל לקבל בוסט רציני, ולדהור קדימה.

גיוס לא איכותי, לעומת זאת, יוכל לגרום לכם הרבה מאוד נזק. השקעה לא סבירה של משאבים בהכשרת העובד, השפעה שלילית של העובד על סביבת העבודה שלו, פגיעה במוטיבציה של עובדים אחרים להמשיך ולתת מעצמם למען העסק – כל אלו יכולים להכניס את העסק לסחרור שקשה יהיה לצאת ממנו. 

אם כך, איך מגייסים מקדם אתרים לסוכנות קידום ותיקה? אילו כישורים נדרשים ממקדם אתרים כדי לגרום לו להצליח? הכנתי לכם כאן, רשימה קצרה של תכונות וכישורים. מציע לכם לעבור עליה לפני שאתם בוחרים לגייס טאלנט חדש למשרד.

אז הנה הכישורים העיקריים שבהם כדאי שמקדם אתרים איכותי יהיה מצוייד

שליטה בשפה

מקדם אתרים איכותי חייב לשלוט בשפה שבה הוא אמור לקדם ולייצר תוכן. הסיבה היא ברורה: כמות גדולה כל כך של תוכן ברחבי הרשת, יוצרת הכרח מבחינת מנועי החיפוש, לנסות ולדלות את התוכן האיכותי יותר כדי להגישו לגולש. אחד הסממנים של תוכן איכותי, הוא שמירה על שפה תיקנית.

מעבר לכך, חישבו על המוניטין של הסוכנות שלכם. אם עובד מטעמכם מוציא ללקוח טקסט עילג, לא איכותי, שלא מפוסק נכון, ושמכיל לא מעט שגיאות – אתם כעסק נתפסים כפחות רציניים ומידת האמון של הלקוח בכם יורדת. אני מזכיר שעסק לקידום אתרים שלא מחייב את הלקוח לזמן התקשרות מינימלי (כמו שצריך, כן?) צריך לשמור על האמון הזה בכל חודש מחדש.

שליטה בשפה

יכולות סדר וארגון

מקדם אתרים טוב הוא מקדם אתרים שעובד בצורה מסודרת.

מה זה אומר?

שהוא מפריד בין לקוחות, לא שולח תוכן של לקוח אחד ללקוח אחר, יודע אילו משימות כבר סיים לבצע ואילו עדיין לא התחיל, עובד מול צ'קליסט מסודר, ולא ממציא את הגלגל כל פעם מחדש, מנהל יומן ביצוע, כזה שיאפשר לו להשיב מה נעשה לקידום של האתר, בכל זמן נתון שבו יפנו אליו, ויודע להציג ללקוח בצורה מסודרת דיווחים שונים על התקדמות הפרויקט.

כאשר הלקוח עצמו מתרשם שהמקדם עובד בצורה מסודרת, הוא נוטה לתת בו אמון ולהמשיך את ההתקשרות לחודשים נוספים. תגידו מה שתגידו על קידום אתרים, אבל התמדה, בעיקר של הלקוח, היא חלק קריטי ומרכזי בהצלחת תהליך הקידום. בפועל, מקדם שעובד מסודר הוא מקדם שמגדיל את הסיכוי שהלקוח יתמיד – ובעקיפין תורם להצלחת הפרויקט.

יכולות סדר וארגון

יחסי אנוש טובים

המפתח להצלחת פרויקט קידום אתרים הוא יחסי אנוש.

כדי לרתום את הלקוח, לשכנע אותו לשלוח חומרים קריטיים להצלחת הקידום, להתקשר מול משפר מהירות האתר שעף על עצמו, מבלי להסתכסך איתו, להצליח ולרתום עסקים אחרים, משלימים, לשתף פעולה, להחליף קישורים ועוד, נדרשת מיומנות חברתית ברמה גבוהה מאוד. מקדם אתרים ששונא אנשים יוכל אולי להצליח בחלק מן המטלות שלא דורשות שיתוף פעולה, אולם יתקשה הרבה יותר בביצוע כל היתר.

מעבר לכך, אתם רוצים שלאנשים שקמו כל בוקר והגיעו אליכם למשרד עם חיוך, יהיה כיף להמשיך ולהגיע אליכם עם חיוך. עובד חדש עם יחסי אנוש גרועים יכול לחולל כל כך הרבה נזק מן הבחינה הזאת, עד שהוא יכול לגרום לכם להפסיד כסף, ולא רק לא להרוויח.

 

שליטה באלמנטור

אלמנטור הוא כלי עבודה מרכזי לכל מקדם שמכבד את עצמו. כדי להצליח בפרויקט הקידום, חייב המקדם לבצע עבודת Onsite לא פחות ממעולה, ולשם כך, הוא חייב שתהיה לו היכרות וניסיון בעבודה עם אלמנטור.

בפעילות אופטימיזציה של אתר, זמן הוא המפתח. יש בכל רגע נתון אינסוף פעולות שניתן לבצע כדי לקדם את האתר. אם המקדם החדש שיגיע אליכם, יבזבז זמן יקר בניסיון להבין איך אלמנטור עובד, ומהי הלוגיקה שבה נבנה האתר, חבל לכם ולו על הזמן…

למאמר בנושא: אלמנטור: תוסף יעיל לבניית ועיצוב אתרים

שליטה באלמנטור

התמדה

הכי קל בפרויקט קידום אתרים זה להישבר (למאמר בנושא סיבות לכישלון פרויקט קידום אתרים). בעולם שבו מנועי החיפוש לא מגלים לנו איך הם מדרגים אתרים, ובעולם שבו הם משנים את הדרך שבה הם עושים זאת בתדירות שוטפת, הכי קל זה להרים ידיים ולהגיד שמה שלא הצליח, ודאי גם לא יצליח. הרבה יותר קשה להתמיד. עכשיו, ללכת עם הראש בקיר, גם זה לא מאוד מומלץ.

יש הבדל גדול בין סתם עקשנות, להבנה שלעיתים כל שנדרש הוא להתמיד בעבודה הטובה. אז אם המקדם שאתם מתכוונים לגייס יודע את העבודה, וגם נכון להתמיד בה, הייתי מציע לכם לחטוף אותו בשתי ידיים.

 

למידה עצמית

אין אפשרות מעשית להצליח עם גיוס של מקדם שהוא לא אוטודידקט. זוהי אולי התכונה החשובה ביותר של מקדם אתרים: היכולת ללמוד לבד, להתנסות, לשאול, לחפש מידע באופן עצמאי, לברר, ללמוד מטעויות של אחרים – היכולת הזאת היא פשוט הכרחית להצלחה של העובד החדש בתפקידו. אחרי תקופת הכשרה קצרה, תהיו מעוניינים לחזור לתפקיד המקורי שלכם. אחרי הכל, גייסתם עובד כדי שהוא יחסוך לכם זמן ועבודה, ולא כדי שידרוש מכם עוד זמן ועוד עבודה.

 

ראיה מכללת

בסופו של יום, תירצו שלמועמד שאתם שוקלים לגייס, תהיה ראיה מתכללת, כזו שבה נלקחים בחשבון שיקולים רחבים יותר מן השיקולים המצומצמים של עולם הקידום. למשל, אם המקדם שלכם יודע ששיפור בשיעור ההמרה יביא איתו לידים רבים אבל אין בבית העסק אף עובד שיהיה מסוגל לטפל בכמות כה גדולה של לידים כאלו, הוא חייב להציף את הנושא בפני הלקוח, שוודאי יעריך מאוד את החשיבה המתכללת הזאת.

 

יכולת להבדיל בין עיקר לטפל

היכולת הזאת היא חשובה בערך בכל תחום אחר בחיים, אבל בקידום אתרים היא מקבלת משמעות מיוחדת. בכל רגע נתון, קיימות אלפי פעולות שניתן לבצע כדי לשפר את הדירוגים של אתר מסוים בדפי תוצאות החיפוש. בראיית עלות תועלת, בכלל לא בטוח שכל הפעולות מצדיקות את עצמן. לכן, חשוב מאוד שמקדם ידע, שאף על פי שבצ'קליסט שלו נכתב, כי מומלץ לבצע שיפור כזה או אחר באתר, פעולה כזאת לא תמיד תהיה כדאית ביחס לאלטרנטיבות.

 

משמעת עצמית

בואו נודה על האמת: הרבה מאוד פעמים, עבודת קידום אתרים יכולה להיות משעממת, אפורה, מונוטונית ולא יצירתית במיוחד. לפעמים, כל מה שנדרש, הוא פשוט לעשות את העבודה ולהמתין. מועמד איכותי למשרת קידום אתרים צריך לדעת להתנהל במשמעת עצמית מתאימה, לא לפזול ימינה ושמאלה, להיות מאופק, להתמיד בעבודה הקשה, להבין שלסוכנות הקידום יש מדיניות, ואסטרטגיה, ויעדים, והוא חייב להיות שחקן קבוצתי כדי לתרום מן היכולות שלו להצלחת הסוכנות.

 

סבלנות

קידום אתרים הוא תהליך שדורש זמן ואורך רוח.

הסיבות לכך הן רבות:

  • לוקח למנוע החיפוש זמן כדי לאנדקס את העמודים השונים באתר, להבין אותם ולדרג אותם.
  • לוקח זמן למדוד את שביעות הרצון של גולשים המגיעים בצורה אורגנית לאתר.
  • לוקח למנוע החיפוש זמן כדי לנטר את הביקורות השונות המתפרסמות על המותג באזורים שונים ברשת.
  • לוקח לא מעט זמן למצוא קישורים חיצוניים שמפנים לאתר.

קידום אתרים דורש זמן וסבלנות. ודאו שלמועמד שאתם מתכוונים לגייס, יש מהם בשפע.

 

תודעת שירות

מקדם אתרים, כל מקדם, גם כזה שלא מדבר באופן ישיר עם הלקוח בקצה, הוא תמיד תמיד תמיד השגריר שלכם אצל הלקוח. האופן שבו מטופל הפרויקט, ניסוח התשובות לפניות הלקוח, איכות עבודת הקידום – כל אלו הם הפרטים הקטנים שבונים את הקשר השוטף שלכם מול הלקוח.

לכן, כאשר אתם מגייסים לסוכנות הקידום שלכם מקדם אתרים, גם כזה שבתכנון לא ידבר באופן ישיר מול לקוחות, אתם חייבים לגייס לשורותיכם מקדם אתרים שיש לו תודעת שירות גבוהה, שמבין שלפעולות שלו יש הלשכות על הצד השני, הלקוח, ושיש להן השפעה גם על ההחלטה של אותו לקוח, להמשיך בהתקשרות.

 

הגדלת ראש

הרבה מאוד סוכניות קידום מעדיפות שהמקדם יתמקד בביצוע הצ'קליסט שהיא סיפקה לו, ולא יבצע פעולות מעבר לכך. מעבר להיבטי תקצוב, יש כאן היבט חשוב מאוד של שליטה, ופיקוח, והיכולת לדווח ללקוח על כל מה שבוצע, ולא רק על מה שהתחייבה הסוכנות. אבל יש גם סוכניות אחרות. כאלו שמעודדות הגדלת ראש.

כאלו שחושבות שאם בנוסף לצ'קליסט, המקדם מנסה לייצר ערך מוסף ממשי ללקוח – הרי שמדובר בעניין מבורך. שמדובר בנכס אמיתי לחברה. אם אתם חברת קידום אתרים מהסוג השני, בהחלט ייתכן שכדאי יהיה לכם לגייס מקדם שנוטה להגדיל ראש, לחשוב מחוץ לקופסה, ולאתגר את הנחות היסוד של תהליך הקידום.

הגדלת ראש

יכולת לזהות הזדמנויות

השארתי את הדובדבן שבקצפת לסוף. אם המקדם שתירצו לגייס יודע לזהות הזדמנויות ולנצל אותן בזמן אמת, כל השאר באמת פחות חשוב. במהלך חיי הקידום אנחנו נתקלים בתופעות שונות, מכירים אנשים חדשים, מחברים חוויות משותפות מן העבר עם אינטרסים עסקיים מן הווה.

ובמציאות הזאת, לפעמים הקשר האישי הוא זה שעושה את ההבדל בין עסקת החלפה מוצלחת לכזו שלא צלחה. ולא מדובר כאן, כמובן רק בקישורים. אלו יכולים להיות אזכורים, שיתופי פעולה דרך גורמים מתווכים, הפניית טראפיק, הצעת ערך מוסף חיבור לשירותים משלימים, דיוק של קהל יעד ועוד לא מעט פעולות שיכולות להפוך תהליך שיווק טוב, למצוין.

 

לסיכום

גיוס של מקדם אתרים לסוכנות קידום פעילה הוא עסק סבוך, שצריך להבין היטב לפני שיוצאים איתו לדרך. גיוס לא נכון של מועמד יכול להסב נזק ממשי לסוכנות הקידום ואילו גיוס איכותי יוכל להקפיץ את הסוכנות כמה וכמה רמות מעלה.

כדי להצליח בתהליך הגיוס, דאגו שלמקדם האתרים אותו אתם מגייסים תהיה שליטה בשפת הקידום, יכולות ארגון וסדר, יחסי אנוש טובים, שליטה באלמנטור, התמדה, למידה עצמית וראיה מתכללת. כמו כן, חשוב כי המועמד יהיה מסוגל להבדיל בין עיקר לטפל, לנהל משמעת עצמית ולהיות סבלני וסובלני. בנוסף, לצורך הצלחת הפרויקט, נדרש, שהמקדם יהיה אחד שנוטה להגדיל ראש, ולזהות הזדמנויות בבנק.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

ניהול לידים – הבסיס לעסק מצליח

אני מדבר הרבה בבלוג שלי על קידום אתרים אורגני, ועל היתרון המרכזי שהוא מייצר לבית העסק: לידים איכותיים ובשלים יותר. רק שצריך לזכור שגם אם

איך לייצר אתרי לידים? המדריך המלא

לידים הם כלי העבודה השיווקי החשוב ביותר בעידן האינטרנט. המרחב הטכנולוגי שינה מקצה לקצה את האופן שבו בעלי מקצוע ונותני שירותים מנהלים את האסטרטגיה העסקית

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים