חיפוש

ההבדלים בין קישורי DOFOLLOW לקישורי NOFOLLOW

בקצרה: קישורי DOFOLLOW נקראים כך, משום שגוגל עושה בהם שימוש לחשב את הכוח שמעבירים אתרים לאתרים אחרים. קישורי NOFOLLOW הם קישורים שבהם מבקש האתר המקשר שלא להעביר כוח.

בהרחבה: הרשת כולה בנויה קישורים קישורים. לפעמים הם נראים בדמות תפריטים בתוך האתר עצמו, ומפנים בעיקר לעמודים פנימיים באתר, לפעמים הם מושתלים בתוך תמונות, יש פעמים שבהן קישורים מוטמעים בפוטר (החלק התחתון הקבוע שחוזר על עצמו בכל עמוד באתר), ויש גם קישורים שמוטמעים בסיידברים (תפריט צד), בגוף טקסט שנמצא במאמר שהוטמע באתר, בכפתורים שמשולבים באתר ועוד ועוד.

אז מהם, בעצם קישורים? למה הם כל כך חשובים?

קישורים הם הפניות שמבוצעות מעמודי מקור לעמודי יעד. קישור מורכב לרוב מחלק לחיץ (אם מדובר בטקסט אזי קוראים לו טקסט עוגן), ומכתובת עמוד היעד אליה מפנה הקישור.

אם אנסה לנסח זאת בזהירות: בלי קישורים אין לרשת זכות קיום.

קישורים הם מה שמניע את הגולשים לנקוט פעולות שונות כשהם מבקרים באתרי אינטרנט, לצרוך מידע, לעבות מידע קיים, ולנווט על פי הצורך שלהם בין מקטעי תוכן שונים.

איך כל זה קשור לקישורי DOFOLLOW ולקישורי NOFOLLOW?

כדי להבין זאת, חשוב להבין למה קישורים חשובים לגוגל, בפרט בכל הקשור לדירוג עמודי אינטרנט בדפי תוצאות החיפוש.

למה שגוגל תשתמש בקישורים כדי לדרג עמודי אינטרנט?

לצד מאות פרמטרים, כך על פי פרסומים שונים, שמשמשים את גוגל בדירוג של עמודי אינטרנט עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים, עושה גוגל גם שימוש בפרופיל הקישורים הנכנסים לאתר על מנת ללמוד על הסמכות שלו.

 

איך קישורים עוזרים להבין סמכות של אתר?

ובכן, אם ניקח אתר פופולרי במיוחד, שנחשב לאוטוריטה בתחום בו הוא פועל, ומכיל תוכן עשיר מאוד, שמתעדכן באופן תדיר, סביר יהיה שנמצא שפרופיל הקישורים הנכנסים אליו כולל הפניות מכמות גדולה מאוד של אתרים, חלקם גם ברי סמכות בעצמם.

הנה דוגמא לפרופיל הקישורים של האתר YNET:

פרופיל הקישורים של YNET

למעלה מ-60 אלף אתרים שונים שמקשרים אליו.

לעומת זאת, אם ניקח אתר קטן, שמאחוריו עומד עסק זעיר, שעוסק בתחום נישתי ולא פופולרי במיוחד – סביר יהיה להניח שפרופיל הקישורים הנכנסים אליו יהיה הרבה פחות עשיר.

כשאלו הם פני הדברים, טבעי יהיה שכמות ואיכות הקישורים שמפנים אל אתר מסוים יהיו פקטורים בהחלטה עד כמה נחשב האתר הזה לבר סמכות בתחום שלו.

אם נצרף לזה גם קישורים שגוגל היה מצפה לראות עבור אתרים מסוימים – מדובר בגורם נוסף שיכול לסייע למדוד איכות של אתר מסוים.

כתבתי על כך כבר בעבר: אם בלוגר נחשב מאוד בתחום הקולינרי סוקר את המסעדות הטובות ביותר באיזור ראש פינה והסביבה, ואתם מנהלים את אחת המסעדות הטובות באזור, הייתם רוצים להיות מאוזכרים ולקבל הפניה מפוסט כזה שמפורסם בבלוג שלו. אם הבלוגר הזה אכן יעלה פוסט שסוקר את המסעדות האלו, אולם לא יפנה אל המסעדה שלכם, גוגל יכול לחשוב שהעדר הקישור אליכם מלמד לא מעט עד כמה אתם לא נחשבים לברי סמכות בתחום, וזהו בהחלט פקטור שהוא ייקח בחשבון כשהוא יגש לדרג אתכם בדפי תוצאות החיפוש.

כשאתר בר סמכות בתחום שבו הוא פועל מקשר לאתר בבעלותכם עם הקשר לוגי והגיוני, הדבר מסייע לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים להבין שאתם שחקן לגיטימי בנישה שבה אתם פועלים.

 

מדריך קניית קישורים מהמערכת המתקדמת בעולם מבית עשהאל דרייר בע"מ:


 

מהם קישורי DOFOLLOW?

באופן כללי, אפשר להסתכל על קישורי DOFOLLOW כקישורי ברירת מחדל – כלומר, קישורים שלא בוצעה בהם כל הגדרה מיוחדת.

קישורי DOFOLLOW נקראים כך, משום שעל פי מה שמקובל להניח, גוגל עושה בהם שימוש כדי לחשב את הכוח שמעבירים אתרים אל אתרים אחרים אליהם הם מקשרים. בעגה המקצועית בעולם קידום האתרים נקרא הכוח הזה בשם "מיץ קישורים".

 

מהם קישורי NOFOLLOW ואילו סוגים שלהם קיימים?

קישורי NOFOLLOW הם קישורים שבהם מבקש האתר המקשר מגוגל וממנועי חיפוש אחרים שלא לעשות שימוש בקישור כדי להעביר כוח, או מיץ קישורים, אל האתר המקושר.

לקישורי NOFOLLOW ישנם שני תתי סוגים שנוספו בשנים האחרונות, והם קישורי SPONSORED שמטרתם לציין כי בעבור עצם הטמעת הקישור שולמה תמורה כספית, וקישורי UGC שמטרתם לציין כי הקישור נוצר מעצם הטמעת אינפוט של משתמשים וגולשים, ולא של בעל האתר.

עוד על קישורי NOFOLLOW 2.0 אפשר לקרוא כאן.

הרעיון מאחורי הגדרת NOFOLLOW הוא לאפשר לבעל האתר להתנער מהעברת מיץ קישורים אל מותג או אתר אחר שהוא לא יודע לעמוד בוודאות מאחורי האיכות של השירותים או המוצרים שלו. זה קורה באוסף גדול של סיטואציות, כאשר שתיים עיקריות מהן כבר הזכרנו:

  1. במקרים בהם האתר המקשר מוכר קישורים לטובת טראפיק, ולא תמיד פועל על מנת לסנן את האתרים אליהם הוא מקשר
  2. כאשר ישנם חלקים באתר אליהם מורשים הגולשים להעלות תוכן, למשל בדמות תגובות, ולשלב בתוכן הזה גם קישורים לאתרים חיצוניים

 

הגדרת סוג הקישור בקוד

איך מוגדרים סוגי קישורים בפועל, כלומר בקוד ה – HTML של האתר? הנה מספר דוגמאות:

 

קישור DOFOLLOW:

<a href=“https://example.com/”>ExampleText</a>

כאן אנחנו יכולים להבחין בקישור שמורכב מטקסט העוגן ExampleText אשר מפנה לעמוד example.com.

 

קישור NOFOLLOW:

<a rel=”nofollow href=”https://example.com/”>ExampleText</a>

כאן אנחנו יכולים להבחין בדיוק באותו קישור כמו מקודם, אלא שהפעם ההנחיה למנוע החיפוש היא שלא לעשות שימוש בקישור הזה על מנת להעביר מיץ קישורים לאתר המקושר.

 

קישור Sponsored:

<a href="https://www.example.com" rel="sponsored">ExampleText</a>

כאן ניתן לראות כיצד מוגדר קישור NOFOLLOW מסוג SPONSORED.

 

קישור UGC:

<a href="http://www.example.com/" rel="ugc">ExampleText</a>

זוהי דוגמה להגדרת קישור מסוג User Generated Content (קישורים שהגולשים יכולים לייצר מבלי בקרה של בעלי האתר) עליו דיברנו קודם לכן.

 

האם כדאי לנסות ולבנות קישורי NOFOLLOW לאתר?

נשאלת השאלה: האם העובדה שקישור מוגדר כ NOFOLLOW אומרת בהכרח שהוא לא יועיל לאתר המקושר באלגוריתם הדירוג של גוגל? התשובה היא שלילית.

גוגל יכול לעשות שימוש גם בקישורי NOFOLLOW כדי ללמוד לא מעט על קשר בין אתרים, וממילא גוגל לא חושפת את הדרך שבה היא מחשבת את הערך של אותו קישור שמועבר.

זה אומר, שאם יש לכם הזדמנות להשיג קישור רלוונטי ואיכותי אולם כזה שיוגדר כ NOFOLLOW (כמו למשל – קישור מויקיפדיה) – אל תהססו ותפעלו על מנת לבנות את הקישור הזה.

הסיבה המרכזית לכך היא שהדבר יקנה לפרופיל הקישורים שלכם מראה טבעי יותר. גוגל מניחה שאתם פועלים לבנות באופן שוטף קישורים לעמודי האתר השונים שלכם. במצב דברים זה, לא מאוד סביר שכלל הקישורים שתקבלו יהיו קישורי DOFOLLOW, נכון?

ההבדלים בין קישורי DOFOLLOW לקישורי NOFOLLOW
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים