רלוונטיות בעולם ה-SEO המדריך המלא

כולנו מבינים שכדי להיות מדורגים בגוגל אנחנו צריכים שהאתר שלנו יכיל תוכן איכותי ורלוונטי. לגבי האיכות – די ברור מהו תוכן איכותי. אבל מהי רלוונטיות? מתי תוכן נחשב רלוונטי? ואיך מודדים רלוונטיות כזו? אז אני אחלק את התשובה שלי ל-4 עולמות תוכן, ואנסה להסביר איך תדאגו שהתוכן שלכם באתר יהיה לא רק איכותי, אלא גם רלוונטי. מתחילים.

 

רלוונטיות לכוונת החיפוש של הגולש

הדבר הכי חשוב שתוכלו לעשות כדי לשפר את הסיכוי של עמודי האתר שלכם להופיע בגוגל, הוא להבין מה בעצם הגולש מצפה לקבל כשהוא מבצע את החיפוש שלו.

  • האם הגולש מצפה לקבל תשובה מספרית ממש בדף תוצאות החיפוש?
  • אולי הוא בכלל רוצה לראות תמונה של מוצר?
  • יכול להיות שהוא מעוניין דווקא בסרטון הדרכה?
  • טיפים בנקודות לבחירה נבונה של הרכב המשכנתא?
  • תוצאה של משחק כדורגל?
  • מיקום הקבוצה האהובה עליו בטבלת ליגת העל?
  • טבלה השוואתית שמציגה את היסטוריית תוצאות המשחק של הקבוצה הזאת?

המידע המוצג לגולשים בגוגל מופיע בצורות שונות ובאופנים שונים, מתוך כוונה שהדרך שבה מופיע המידע תשרת בצורה הטובה ביותר את הלקוח בקצה. זאת הסיבה, שאם אתם רוצים לשפר את הסיכוי להופיע בגוגל, עליכם יהיה להתאים את המידע המאורגן אצלכם באתר בצורה כזאת שגוגל יוכל לעשות בו שימוש נכון.

חושבים שהמידע עתיד להיות מוצג בצורה תמציתית? – נסחו פסקה קצרה וברורה שמכילה את התשובה.

התוצאה שיקבל הגולש תהיה, בסבירות גבוהה, תמונה? טייבו את תגיות המטא של התמונה, הרזולוציה שלה, המשקל שלה וכו'.

 

רלוונטיות של המידע (עדכניות, שלמות, נכונות)

בואו נדבר רגע על המידע עצמו. כדי שגולשים ימשיכו להגיע למנוע החיפוש ולעשות בו שימוש, להקליק על תוצאות טבעיות וגם על ממומנות, ועל הדרך להכניס לגוגל לא מעט כסף, המידע שמוצג להם בדפי תוצאות החיפוש חייב להיות רלוונטי. זאת הסיבה, שגוגל מנסה להצליב מידע ממספר מקורות, ולהעלות את רמת הביטחון שלה בנכונות המידע.

 

איך הופכים מידע לרלוונטי?

כדי לכתוב עמודי אתרים שגוגל ירצה לדרג תצטרכו לדאוג שהמידע יהיה:

מידע שלם ומקיף – גולש שמחפש למשל, מדריך בנושא מסוים, מצפה לקבל מידע אודות כלל הפעולות שהוא נדרש לבצע, ולא רק מידע לגבי הפעולה השמינית, והעשירית. כדי שמידע יהיה רלוונטי לגולש הוא צריך להיות שלם, מלא ולכלול את כל ההיבטים החיוניים להבנת הנושא. אחרת, אין שום סיבה שהמידע הזה יופיע בתוצאות החיפוש לפני אתרים שבוחרים כן להציג את המידע המלא.

מידע נכון – מידע שמנוע חיפוש יבחר להציג לגולשים חייב להיות מידע מהימן. בתחומים מסויימים (YMYL), לא רק שהמידע חייב להיות כזה שניתן לבטוח בו, אלא שגם יוצרי התוכן חייבים להיות כאלו שיש להם הסמכות, המקצועיות והמומחיות ליצור את התוכן הזה (E-A-T). איך גוגל יודעת מהו מידע אמיתית ומהו מידע פייק? יש לה המון שיטות משלה, וגם הן לא עובדות במאה אחוז מן המקרים. מה שכן – אם אתם רוצים שאתר האינטרנט שלכם יהיה רלוונטי, עליכם יהיה לדאוג לכך שהמידע בו יהיה נכון ומהימן.

מידע עדכני – לשאלה כמה נפטרו מקורונה בישראל (סליחה על בחירת הנושא – זוהי פשוט דוגמה מצוינת), אי אפשר לענות תשובה שנכונה הייתה ללפני חודשיים. ברור כאן לגמרי שהגולש מצפה לקבל מידע עדכני שנכון ליום החיפוש (אם לא לשעה).

 

רלוונטיות קישור בין אתרים שונים

אני מקווה שכל מי שקורא את המאמר הזה מבין שהשיטות האלו שבהן מקשרים אתר של מנעולן לאתר של רפואה סינית עברו מהעולם.

מה כן כדאי לעשות?

לקשר בין אתרים בצורה לוגית שמשרתת את הגולש.

מה זה בדיוק אומר?

הנה כמה דוגמאות דוגמאות לקישורים שעל פניהם יכולים להחשב רלוונטיים:

קשר של פירוט ביוגרפי – אם לחיצה על שם של מחבר מאמר כלשהו במגזין נחשב מובילה לפרופיל חברתי של אותו כותב – הקישור בהחלט יכול להחשב רלוונטי.

לדוגמא:

דוגמא לקישור רלוונטי

קשר של הכללה ודוגמה – אם, למשל, מעצב גרפי רוצה להפנות אל כמה מן העבודות שביצע על מנת שקהל הלקוחות שלו יוכל להתרשם – אין ספק שמדובר בקישורים רלוונטיים.

קשר של פירוט – אם כתב צרכנות כלשהו בודק חמישה שעוני ריצה ויוצא איתם לנסיעת מבחן, גם קישורים לאתרים הרשמיים של היצרנים יכולים להחשב רלוונטיים ביותר.

קשר של מידע נוסף הדרוש לביצוע רכישה – אם אתם לא מעוניינים להעמיס על הקורא ומעוניינים לספק לו מידע אודות מדיניות החזרת המוצרים שלכם רק אם יבחר בכך ויקליק על הקישור המתאים – גם כאן מדובר בקישור לגמרי לגיטימי.

יש עוד לא מעט דוגמאות, אבל המסר הוא ברור: כדי לשפר את הדירוגים שלכם לאתר לא מספיק לייצר קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים, וכדאי שהקישורים שאתם בונים יהיו בראש ובראשונה רלוונטיים. לא רק ברמה הנושאית של האתרים עצמם, אלא ברמת הקישור גם כן: מה תפקידו של הקישור? כיצד הוא מסייע לגולש? האם הוא מוצב באמת במקום הנכון? כל אלו היבטים שבהם כדאי יהיה לכם מאוד להתחשב.

 

רלוונטיות לחווית המשתמש לה מצפה הגולש

השארתי את הסעיף הזה לסוף, כי ידעתי שיהיה לי קשה יותר להסביר אותו, לוקח 2 נשימות ומנסה:

אז ככה, רלוונטיות צריכה לבוא לידי ביטוי לא רק ברמת כוונת החיפוש ולא רק ברמת המידע, לא רק ברמת הקישורים, אלא גם ברמת חווית המשתמש.

מה זה אומר?

כאשר היסטוריון נכנס לאתר על מנת לחקור תצלומים של מגילה עתיקה, זה לגמרי בסדר שהצילומים לא יציגו רזולוציה איכותית ופוקוס מושלם של התמונה. כשלקוח של מעצבת פנים נכנס לאתר, הרבה יותר קשה יהיה לשכנע אותו להתקשר מולה אם איכות ההדמיות תהיה ירודה.

כאשר גולש מחפש אתרים שיאפשרו לו לקבל מידע בזמן אמת, למשל בתחום המסחר, הוא זקוק לאתר שרמת העדכניות שלו רלוונטית לצורך הזה. לעומת זאת, אתר מבקר המדינה (עם כל הכבוד הרב שיש לדוחות שהוא מפרסם, ויש כבוד) לא חייב לשמור על אותה רמה של רעננות, וייתכן בהחלט שלחיצה על כפתור F5 תספיק במקרה הזה לרוב המוחלט של הפונים.

מה, בעצם, אני מנסה להגיד?

שרלוונטיות היא לא רק פונקציה של תוכן, קישורים והאופן בו מוצג המידע, אלא גם כל מה שמסביב – מהירות הטעינה, חווית הגלישה, רמת הגימור של התוצרים ועוד.

רוצים להתקדם בגוגל? תעשו לי טובה – תישארו רלוונטיים…

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
חדש!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בתוכנה ובשיווק מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

תוכן ירוק עד
תוכן ירוק עד

אם יש דבר שיכול לבאס ממש כל פרויקט קידום אתרים, הוא הצורך לחזור אחורה ולעבות תוכן קיים. הסיבה לכך היא, שבמרבית המקרים, לא כל כך

שיעור נטישה - כל מה שצריך לדעת
שיעור נטישה – כל מה שצריך לדעת

שיעור נטישה (Bounce Rate), בהגדרה הקלאסית שלו, הוא היחס שבין מספר הגולשים המבקרים באתר ויוצאים מעמוד הנחיתה אליו הגיעו מבלי לעבור לעמודים נוספים באתר, ובין

נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר?
תעברו לאחסון האתרים של קלאודוויז -
זה קלי קלות!
הטבה לגולשי האתר:
30% הנחה ל- 3 חודשים ראשונים!