חיפוש

קידום אתרי וויקס (Wix)

בכל הקשור ל- seo, במשך שנים היו אתרי wix מושמצים למדי, ובמידה רבה של צדק. אם תחפשו ביטוי תחרותי במנוע החיפוש של גוגל, רק מעטים מאוד מן האתרים שיופיעו בראש הרשימה יהיו אתרי wix. אולם לא מעט אנשים בעולם, כמעט בכל תחום, צורכים נתונים סטטיסטיים באופן שגוי.

זאת משום שהשאלה איננה האם wix הייתה פלטפורמה טובה לקידום אתרים, אלא האם היא כיום פלטפורמה טובה לקידום אתרים. כלומר, תחת ההנחה שבעל עסק יבחר ב- Wix כפלטפורמה שעליה הוא בונה אתר, האם יצליח לקדם את האתר במשאבים, בזמן, ובמאמץ סבירים. רוצים לדעת מה התשובה? המשיכו לקרוא.

מדוע קשה היה לקדם אתרי Wix בעבר?

אין ספק של- Wix היו שנים קשות בתחום ה- SEO. הנה כמה מן הדוגמאות שממחישות עד כמה קשה היה לבצע פעולות טכניות בסיסיות לטובת SEO ב- WIX:

 

מבנה url בעייתי

אי אז בשנת 2016 נהגה Wix להוסיף תווים מוזרים למבנה ה- Url של דפים באתר? למה? הפתרונים למנהלי Wix. מה שכן היה נהוג להסכים עליו – שהוספת התווים האלו פוגעת ב- SEO.

 

הוספת תגיות Alt לתמונות

עד לפני מספר שנים, Wix לא אפשרה הוספת תגיות ALT לתמונות. מדובר בפרקטיקה בסיסית בעולם ה- SEO – לאפשר למנוע החיפוש לקרוא ולהבין מה יש בתמונות. זאת ועוד, תוספי הנגשה כאלו ואחרים אמורים לעשות שימוש במלל המצורף לתמונה על מנת לאפשר גם לבעלי מוגבלויות שונות לצרוך את התוכן באתר. פגיעה בהם כמוה כפגיעה בחווית המשתמש, לפחות של חלק מן הגולשים באתר, ומכאן פגיעה ב- SEO של האתר.

 

אופטימיזציה של פוסטים בבלוג

עד לשנת 2016, Wix לא אפשרה לבצע אופטימיזציה לדפי הבלוג השונים, ובפרט, לא לטייב את כותרת המטא, את תיאור הפוסט ואת מבנה ה- url של הפוסט. גם כאן, מדובר בפעולות בסיסיות נדרשות לעולם ה- SEO.

 

שימוש בטכנולוגיית Flash

טוב. אין כאן באמת צורך להכביר במילים. גוגל מאוד לא אהבה את העבודה שאתרי Wix היו מבוססים על טכנולוגיית Flash, שהקשתה מאוד על גוגל להבין מה קורה באתר. גם כאן Wix טרחה לתקן את הבעיות.

 

האם אפשר כיום לקדם אתרי Wix?

על מנת לענות השאלה הזאת, נצטרך להבין אילו אפשרויות מספקת לנו הפלטפורמה של Wix על מנת לקדם את האתר. ובכן, ניגש לעניינים:

 

טיוב כותרות מטא

מדובר בכותרות המופיעות בדף תוצאות החיפוש, לאחר ביצוע שאילתת החיפוש על ידי המשתמש. טיוב כותרות המטא באתר הוא בקרת מפתח בעולם ה- SEO.

הפלטפורמה של Wix מאפשרת לערוך תגיות מטא, אולם היא איננה מאפשרת לכם לבצע זאת באופן גורף על כמות רבה של עמודים באתר. זה אומר שפעולת הקידום היא אפשרית, אך כאשר מדובר באר שמכיל כמות רבה מאוד של דפים שלא עברו תהליך אופטימיזציה – הפעולה הזאת לא תהיה אפקטיבית, ותעלה הרבה כסף לבעל אתר (יותר השקעה ושעות עבודה של המקדם).

עדכון חשוב: נכון לשנת 2020 (או ליתר דיוק, נכון לשלהי שנת 2019) וויקס מאפשרת לבצע שימוש בתבניות להחלת תגיות מטא על פי נוסחה קבועה בכלל העמודים באתר.

 

טיוב תג התיאור

הפלטפורמה של Wix מאפשרת עריכת תג התיאור של כלל העמודים והפוסטים באתר, לצורך ביצוע טיוב שלהם. עם זאת, בדומה לעריכת תג כותרת המטא, גם כאן לא ניתן לבצע זאת באופן גורף.

 

קביעת מבנה URLs

כיום מאפשרת Wix לקבוע את מבנה ה- Url של הדפים באתר והפוסטים בבלוג, וגם לשלב בהם מילות מפתח עיקריות.

 

הגדרת Headings בעמודים השונים באתר

יצירת כותרות וכותרות משנה היא אחת מן הפעולות החשובות ביותר בתהליך אופטימיזציה של אתר, שכן היא מלמדת את גוגל על מבנה העמוד, היררכית התוכן שבו, והקשרים בין התכנים השונים המשולבים בעמוד. בעמודי האתר השונים ניתן לעשות שימוש ב- Heading1-6 ואילו בפוסטים בבלוג לעשות שימוש ב- Heading1-2.

 

הגדרת תגית ALT לתמונות

טיוב תגית ה- ALT עבור תמונות היא מתודה שיכולה לשמש אתכם על מנת לספר למנוע החיפוש מה הוא צפוי למצוא באתר. כמו כן, לסייע לכם ליצור תשתית ראויה להנגשת האתר לבעלי מגבלויות. גם כאן מאפשרת Wix לבצע טיוב לתגית ה- Alt עבור כלל התמונות באתר.

 

ביצוע הפניות 301

הפניות 301 נועדו לאפשר לבעל האתר להודיע לגוגל כי הדף אליו מפנה קישור מסויים באתר כבר אינו רלוונטי, ויש לעשות שימוש בקישור חלופי אליו יופנה הגולש בלחיצה על הלינק. כמות מסיבית של קישורים שבורים שלא ניתן להם מענה באמצעות הפניות 301, יכולה בהחלט לפגוע בקידום האורגני של האתר.

הפלטפורמה של Wix מאפשרת לבצע הפניות 301 בקלות ובנוחות.

 

הצפנה באמצעות SSL

דאגה לכך שהתקשורת לאתר תהיה מוצפנת הפכה להיות דרישה בסיסית בכל הקמה של אתר אינטרנט, בטח אם מעוניינים לקדם אותו בגוגל. Wix מאפשרת כמובן, בקלות ובפשטות הגדרת SSL באתר, בכל התוכניות שהיא מציעה.

 

מפת אתר

ניהול מפת אתר היא מתודה שמאפשרת לבעל האתר לשקף בפני גוגל את מבנה האתר, את הדפים שנוספים לו מעט לעת, ואת ההיררכיה שבה הם בנויים. Wix מנהלת את מפת האתר באופן אוטומטי עבור בעל האתר, אולם אינה מאפשרת גישה לקובץ המפה, ועריכתו.

ברוב המקרים, העבודה שמבצעת Wix על מפת האתר, מספיקה, ואין כל צורך בהתערבות נוספת.

 

התאמה לתצוגה במכשירים ניידים

גוגל הודיעה כבר מזמן שהתאמה של אתר לתצוגה במכשירים ניידים, תוך שמירה על על חווית משתמש אופטימלית לשימוש במכשירים אלה, היא פקטור חשוב בהחלטה שלה האם להציג את האתר במנועי החיפוש. Wix מבצעת את ההתאמה לתצוגה במכשירים ניידים בצורה אוטומטית, ומאפשרת לבעל האתר לערוך את תצוגת הנייד.

 

מהירות טעינה

טוב. כאן יש עוד הרבה עבודה לחברים ב- Wix. אמנם ההטמעה של Wix Turbo הצליחה להאיץ טעינה של דפי מובייל רבים המבוססים על Wix, אולם פעמים לא מעטות, ההרגשה היא, כי אתרי Wix היו יכולים להיטען מהר יותר, אם רק הייתה השקעה של החברה באזור הזה.

 

תגית קנוניקל

התגית קנוניקל מאפשרת לבעל האתר להגדיר עבור כל עמוד באתר, מהו העותק המקורי של העמוד, שהוא ממליץ לגוגל לאנדקס. מתי נעשה שימוש בתגית הזאת? בתגית הקנוניקל עושים שימוש כאשר נוצרים דפים בעלי תוכן משוכפל או דומה מאוד באתר. זה קורה כאשר מנהלים עמודי מוצרים שונים הנבדלים ביניהם בתכונות מינוריות, כאשר עושים שימוש בתצוגות הדפסה מיוחדות ובמקרים אחרים נוספים.

מערכת הניהול של Wix מאפשרת לכם להגדיר תגית קנוניקל בשתי צורות: הראשונה – גורפת לכל העמודים באתר, ואילו השניה – עבור עמוד ספיציפי.

 

שימוש ב- AMP

הפרויקט הזה, מבית גוגל, נועד לאפשר האצה של טעינת דפים במובייל, באמצעות יצירת דפים "מנוונים", אשר נטענים במהירות גדולה. שימוש AMP באתר כולל דרישות טכניות מקצועיות, אשר מצריכות שליטה בהיבטים הטכנולוגיים בעת המימוש.

מערכת הניהול של Wix מאפשרת לכם להטמיע באתר AMP רק עבור דפי הבלוג באתר, ולא עבור העמודים השונים באתר.

 

לסיכום

היום, בניגוד לעבר, קל הרבה יותר לקדם אתרי Wix קטנים, שאינם מכילים תוכן רב שלא עבר תהליך אופטימיזציה. Wix מספקת מגוון של כלים לביצוע אופטימיזציה של האתר ולשילוב של אלמנטים טכניים באתר, כמו הטמעת תגיות, ביצוע הפניות, וחילול דפי AMP.

עם זאת, כאשר מדובר באתרים עתירי תוכן שלא עבר אופטימיזציה, לא בטוח ש- Wix תאפשר ביצוע תהליך של קידום אורגני, באותה רמת אפקטיביות שמציעות מערכות אחרות לניהול תוכן.

בעבר, היה קשה הרבה יותר לקדם אתרי וויקס, בין היתר בשל מבנה url בעייתי, שימוש בטכנולוגיית פלאש, העדר היכולת להוסיף תגיות מתאימות לתמונות, ואופטימיזציה מוגבלת לפוסטים בבלוג.

וויקס מאפשרת לערוך תגיות מטא, לייצר דפי AMP לפוסטים בבלוג, להטמיע תגית קנוניקל, לבצע הפניות 301, להגיש מפת אתר לגוגל, לעשות שימוש בהצנה לאבטחת התעבורה לאתר ועוד.

העבודה על פלטפורמת וויקס נוחה הרבה פחות למקדם האתרים, ולמעשה בפרק זמן נתון, סביר שיוכל מקדם האתרים לבצע הרבה יותר בפלטפורמות אחרות. בין היתר, היכולת לאתר עמוד מסויים לצורך ביצוע אופטימיזציה, ומהירות המעבר בין עמודים שונים בממשק הניהול הופכות את תהליך הקידום לפחות אפקטיבי.

אנו מספקים שירותים לבעלי אתרים המבוססים על פלטפורמות שונות ומגוונות. צור עוד היום קשר ונסייע לך להקפיץ את האתר לשמיים.

קידום אתרי וויקס (Wix)
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים