חיפוש

קידום אתרים שחור

קידום אתרים שחור מתייחס לתהליך שבו רוצים להשיג תוצאות אורגניות מעולות במנועי החיפוש, לפרק זמן קצר. מדוע וכיצד לעשות זאת? הכל במאמר הבא.

 

קידום אורגני של אתרי אינטרנט הוא תהליך מתמשך, כפוף לשינויים התכופים שמבצעת גוגל במנוע החיפוש שלה, לפעילות המתחרים, ולמגמות השונות בשוק הספציפי שבו פועלים.

מעבר לכך, קידום אורגני הוא תחום אשר לא ניתן להבטיח בו תוצאות. זאת הסיבה, שיזמים שונים בוחרים לממש תהליך של קידום כובע שחור, כלומר תהליך שבו הם מפרים את ההנחיות והכללים שגוגל מתווה במכוון, על מנת להשיג תוצאות יפות במנועי החיפוש, שאמנם יקדמו את האתר, אולם לתקופת זמן קצרה, עד אשר יספגו עונש ידני.

הסיבות לבצע קידום שחור של אתר אינטרנט

לכאורה, הניסיון להשיג תוצאות טובות בזמן קצר נראה תמוה. למה שמישהו יבחר להשקיע זמן ומשאבים בנכס אינטרנטי שממילא הולך "להישרף"? הרי ברור לכל שגוגל תגיע בשלב זה או אחר לאתר שמבצע מניפולציות שונות וברורות על מנוע החיפוש שלה, ותעניש אותו באמצעות ירידה משמעותית בדירוגים או אפילו הוצאה מן האינדקס?

 

התשובות הן מגוונות:

יוזמה עסקית זמנית וחד פעמית

לעיתים ירצו בעלי עסקים לקדם יוזמה עסקית שברור לכל שהיא תהיה זמנית. למשל, בית עסק שמציע שירותים שונים הרלוונטיים לתקופת בחירות, או לתקופה בה משודרים משחקי האולימפיאדה, או לתקופה שבה מאות אלפי בתי אב במדינת ישראל מרותקים לשידורי המונדיאל.

ליזמים בתחום הזה אין את הפריבילגיה להמתין זמן רב לתוצאות תהליך קידום אורגני שתואם את הכללים של גוגל (מה גם שאם יפעלו על פי הכללים של גוגל באופן מלא – ספק אם יגיעו לאן שהוא בתחום הקידום האורגני של העסק). אלו יזמים שצריכים תוצאות כאן ועכשיו.

ובכן, מדוע שלא יפנו העסקים הללו לקידום ממומן? למה להסתכן באיבוד נכס אינטרנטי מניב אם קיימות דרכים אחרות, לגיטימיות, כביכול, מבחינת גוגל? התשובה היא שמחירי הקידום הממומן מאמירים משנה לשנה, מה גם שהתחום הזה חשוף לקליקים זדוניים של המתחרים.

 

ניסוי וטעייה

גוגל, כאמור, משנה את כללי המשחק כל העת. כמות החומר התאורטי על הפרמטרים שבהם עושה גוגל שימוש על מנת לדרג אתרים היא עצומה. עם זאת, כמות החומר המעשית, זאת אשר נשענת על Case Studies אמתיים היא מצומצמת, בין היתר, משום שמי שכבר מחזיק במידע בעל ערך בתחום הזה, לא ימהר לשתף אותו עם הקהילה.

מקדמי אתרים רבים בוחרים שקידום שחור של נכסים אינטרנטיים בניהולם, בין היתר על מנת למדוד את גבולות הגזרה בתחום הזה, ולדעת ממה עליהם להיזהר בפרויקטים האמתיים שהם מבצעים מול לקוחות.

 

איך מבצעים בפועל קידום שחור?

קידום שחור הוא, למעשה, מראה מעוותת של תהליכי הקידום הרגילים שכל מקדם אתרים מכיר. קידום אתרים שחור לוקח לקצה את התהליכים שבהם בדרך כלל מקפידים מקדמי אתרים לשים בהם גבולות ברורים. הנה חלק מן הפעולות הנפוצות בתהליך של קידום אתרים שחור:

 

בניית כמות גדולה מאוד של קישורים בדרך לא טבעית

בניית קישורים חיצוניים היו ונותרו פקטור משמעותי בהחלטה על דירוג אתרי אינטרנט במנועי החיפוש. קבלת פרופיל קישורים עשיר, לאו דווקא איכותי, אשר נבנה בתהליכים חצי אוטומטיים, הינה מתודה מקובלת בתחום השחור של קידום אתרים.

כמעט כל מקדם אתרים בונה קישורים כחלק משירותי הקידום שהוא מציע, אם באמצעות אתרי תמיכה, ואם באמצעות החלפת קישורים או פרסום בפורטלים ומגזינים חזקים.

כאן, בקידום השחור, הכוונה היא אחרת: הכוונה היא לרכישה מסיבית של קישורים, בעיקר ממדינות כמו הודו, רוסיה או סין, במטרה להעשיר את פרופיל הקישורים בזמן הקצר ביותר.

קישורי ספאם

 

דחיסת מילות מפתח

מדובר בשיטה שהייתה נפוצה בעבר, וכיום האפקט שלה משמעותי פחות. בכל מקרה, הכוונה היא לשימוש מוגזם, לא הגיוני עד כדי כתיבה של טקסט לא קריא בעליל, אשר כולל כמות גדולה מאוד, בתדירות לא סבירה, של מילות מפתח. עברית הינה שפה עשירה, אשר מאפשרת לנו לנסח משפטים באינסוף דרכים: החל ממשפטי ייחוד, דרך משפטים מחוברים, וכלה במשפטים מורכבים עם פסוקיות לוואי.

כל משפט כזה יכול להיות פעיל או סביל, בלשון הווה, עבר או עתיד. כעת, תארו לכם, שאתם כותבים על נושא מסויים עשרה משפטים שאומרים בדיוק אותו דבר, בחילופי מילים כאלו ואחרות. זוהי דחיסת מילות מפתח בתצורה הכי נפוצה שלה.

 

הסתרת טקסט

אחד מן הכללים החמורים עליהם גוגל מקפידה: טקסט קיים באתר אמור להיות נגיש בקלות וביעילות לכל גולש, ולא רק למנועי החיפוש. טקסט מוסתר יכול להיות טקסט שצבע הפונט שלו דומה מאוד עד זהה לצבע הרקע, או טקסט שנמצא באיזורים במסך שלא נגישים לקורא.

המטרה בתצורת מימוש זאת היא להרוויח את הנקודות שהיינו יכולים לקבל מגוגל על שימוש תדיר במילת מפתח מסויימת, תוך שמירה על טקסט נקי ומותאם למשתמש. הסתרת טקסט היא טכניקה שעושים בה שימוש מעת לעת על מנת לקדם אתרים בתצורת כובע שחור.

טקסט מוסתר

 

שימוש בעמודי מעבר

כאן הכוונה היא לעשות שימוש בעמודים לא רלוונטיים אשר מכילים את ביטוי המפתח המרכזיים בתדירות הנכונה, רק בדפי מעבר, שכל תכליתם לקלוט את תנועת המשתמש ממנועי החיפוש, ולשלוח אותו לדפים אחרים, בהם אנחנו מעוניינים שיבקר.

השימוש בעמודי מעבר מאפשר למקדם לאסוף תנועה ממנועי החיפוש מביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה, אשר לא היו מובילים בהכרח אל העמודים שהוא מנהל באתר שלו.

 

הצגת מידע שונה למשתמש ולמנועי החיפוש

תופעה זאת נקראת בשם cloaking. הכוונה היא לכתיבת טקסט שונה למנועי החיפוש (תגיות המטא למינהן – תג הכותרת ותג התיאור, בפרט) ולמשתמש באתר. בעצם מדובר כאן במעין ניסיון רמאות של מנוע החיפוש, על מנת שיחשוב שדפים מסוימים עוסקים בתוכן מסוים, גם כאשר הם לא.

 

שימוש בכותרות H1 רבות בעמוד

מבנה תקין של עמוד אינטרנט צריך לכלול כותרת ראשית (H1) יחידה לעמוד, מספר כלשהו של כותרות משנה, וטקסט רגיל בינהן. שימוש תדיר בכותרות H1 עם דחיסת מילות מפתח בהן הינו טכניקה שבה משתמשים מקדמים בתצורת קידום שחור, על מנת לעשות התקדמות מהירה בדירוג גבוה של העמוד. תוכלו לקרוא עוד על שימוש בכותרות כאן.

 

שכפול תוכן

עוד טכניקה פסולה אך בשימוש תדיר על ידי מקדמי הכובע השחור: שכפול של תוכן שמטרתו לסייע בדירוג מול אתרים מתחרים, אם על מנת להתבלט בתחום ואם על מנת לפגוע במתחרים.

צריך לזכור שגוגל איננה שוטר: לא בטוח שיש לה המשאבים או הרצון לגלות מי כתב את הטקסט המקורי שמצוי בעמוד אינטרנט מסוים. זאת הסיבה, ששכפול תוכן הוא טכניקה שמשמשת, על אף המגבלות שלה, מקדמי אתרים, כאשר הם בוחרים בשיטת הקידום השחור.

 

לסיכום

טכניקות לקידום אתרים שחור הנן טכניקות שמטרתן קידום נכס דיגיטלי לטווח הקצר, תוך ידיעה שהנכס הדיגיטלי המקודם עתיד להיפגע. לרוב, נעשה שימוש בטכניקות אלו כאשר מדובר בשירות זמני וחד פעמי שירצה בעל האתר לספק, בדרך כלל בסמיכות לאירועים חשובים כאלו ואחרים.

חלק ממקדמי האתרים עושים שימוש בטכניקות קידום שחור, בין השאר, על מנת לחקור ולהבין את רמת הסובלנות של גוגל, להפרת הכללים שקבעה.

קידום אתרים שחור מתייחס לתהליך שבו רוצים להשיג תוצאות אורגניות מעולות במנועי החיפוש, לפרק זמן קצר.

עסקים יכולים לפעול באמצעות קידום אתרים שחור כאשר מדובר ביוזמה חד פעמית וזמנית, וגם לצורך ביצוע ניסוי וטעיה על מנת ללמוד את הגבולות של מנועי החיפוש.

קידום אתרים שחור מתבצע באמצעות שלל טכניקות שונות: בניית קישורים רבים בצורה לא פרופורציונלית לתוכן באתר, דחיסת מילות מפתח, הסתרת טקסט, שימוש בעמודי מעבר, ביצוע קלוקינג, שימוש מרובה בכותרות ראשיות ועוד.

היכנס למאמר המלא ותקבל את הרקע שאתה דרוש לו על מנת להתחיל במלאכה.

קידום אתרים שחור
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים