חיפוש

איך להשתמש בכותרות נכון לצורך קידום אורגני

הסבר קצר על שימוש נכון בכותרות לצורך קידום אורגני – פוסט דעה

האינטרנט מפוצץ עד 0 מקום במידע. לעומת זאת הרובוטים של גוגל שסורקים את האתרים מוגבלים במשאבים שלהם ולכן – יש צורך להנגיש להם את המידע בצורה כזו שיהיה להם קל להבין על מה העמוד שלנו מדבר. אחד הדברים שעוזרים לרובוטים להבין על מה המאמר מדבר הוא שימוש בכותרות.

ישנם 6 סוגים של כותרות כאשר לרוב נשתמש בH1 H2 H3 ולעיתים רחוקות גם H4.
חשוב מאוד להבין את המשמעות של הכותרות הללו, לא פעם יצא לי לעשות אופטימיזציה על אתרים שהגיעו אליי ממקדם אתרים אחר והשימוש בכותרות היה שגוי לחלוטין.

אגב, נכון שקישורים חיצוניים זה פרמטר סופר קריטי בתהליך של קידום אתרים אבל זה ממש לא הכל! אתר שבו אין סדר מבחינת כותרות, ברוב המוחץ של המקרים לא יתקדם לשום מקום. מה שנקרא יש אגוזים אין שיניים.

בכל דף צריך שתהיה כותרת H1 אחת בלבד. במידה והדף נבנה בצורה כזו שיש גרסת מובייל וגרסת דסקטופ (לרוב מדובר על דפים שנבנו על ידי בילדרים ישנים למיניהם) – הרובוטים יודעים לזהות את זה ואין עם זה שום בעיה, אפילו אם תוכנות מסוימות אומרות שיש פעמיים H1, בדקתי את הנושא וזה תקין.

לאחר מכן יש את H2 ו H3. כמובן שהכותרת משנה הבאה תהיה H2, אך כאן מגיע הקאצ'. לא יכול להיות שבעמוד תהיה רק כותרת H3 אחת, אחרת גם היא הייתה צריכה להיות H2. הרעיון של H3 זה בעצם לתת תתי כותרות לH2 ואם יש רק תת כותרת אחת (H3) – אין סיבה לחלק את הכותרות וכבר עדיף כבר לתת לה H2 וזהו.

ישנה נטיה לא קטנה לדחוף מילות מפתח אל הכותרות, חשוב לעשות זאת בטוב טעם. הדבר היעיל ביותר שניתן לעשות זה להשתמש במילים נרדפות בכותרות. בנוסף, גוגל מאוד אוהב שימוש במספרים. (בתכלס גוגל לא באמת אוהב את המספרים אלא הגולשים אוהבים אותם, מה שגורם לעליה בCTR, מה שגורם לגוגל לאהוב אותנו יותר).

דוגמא לשימוש נכון בכותרות

כותרת H1: עורך דין רשלנות רפואית מספר 1 בארץ לשנת 2018.
כותרת H2: מתי כדאי לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית?
כותרת H2: כמה תביעות רשלנות מתקבלות בכל שנה?
כותרת H3: כמה מאותן תביעות של רופאים שכשלו במזיד אכן זוכות?
כותרת H3: כך תדע האם שווה לך להגיש תביעת התרשלות.
כותרת H3: לסיכום, אלו הדברים שכדאי לזכור:

איך להשתמש בכותרות נכון לצורך קידום אורגני

בהצלחה! עשהאל.

שימוש נכון בהיררכית כותרות יכול לסייע לזחלנים של מנוע החיפוש להבין טוב יותר את מבנה התוכן באתר, ולהחליט כיצד לאנדקס אותו.

הכלל הוא שבכל עמוד אינטרנט צריכה להיות כותרת ראשית אחת.

כותרת יחידה מסוג H3 מצביעה על בעיה בהיררכית הכותרות במאמר. לכאורה, אותה כותרת הייתה אמורה להיות מסוג H2, כיוון שהיא אינה מסייע לפיצול כותרת האב.

היכנסו כעת למאמר המלא ומיצאו שם הנחיות נוספות באשר לדרך שבה מומלץ לשלב כותרות באתר.

איך להשתמש בכותרות נכון לצורך קידום אורגני
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים