איך להשתמש בכותרות נכון לצורך קידום אורגני

הסבר קצר על שימוש נכון בכותרות לצורך קידום אורגני – פוסט דעה

האינטרנט מפוצץ עד 0 מקום במידע. לעומת זאת הרובוטים של גוגל שסורקים את האתרים מוגבלים במשאבים שלהם ולכן – יש צורך להנגיש להם את המידע בצורה כזו שיהיה להם קל להבין על מה העמוד שלנו מדבר. אחד הדברים שעוזרים לרובוטים להבין על מה המאמר מדבר הוא שימוש בכותרות.

ישנם 6 סוגים של כותרות כאשר לרוב נשתמש בH1 H2 H3 ולעיתים רחוקות גם H4.
חשוב מאוד להבין את המשמעות של הכותרות הללו, לא פעם יצא לי לעשות אופטימיזציה על אתרים שהגיעו אליי ממקדם אתרים אחר והשימוש בכותרות היה שגוי לחלוטין.

אגב, נכון שקישורים חיצוניים זה פרמטר סופר קריטי בתהליך של קידום אתרים אבל זה ממש לא הכל! אתר שבו אין סדר מבחינת כותרות, ברוב המוחץ של המקרים לא יתקדם לשום מקום. מה שנקרא יש אגוזים אין שיניים.

בכל דף צריך שתהיה כותרת H1 אחת בלבד. במידה והדף נבנה בצורה כזו שיש גרסת מובייל וגרסת דסקטופ (לרוב מדובר על דפים שנבנו על ידי בילדרים ישנים למיניהם) – הרובוטים יודעים לזהות את זה ואין עם זה שום בעיה, אפילו אם תוכנות מסוימות אומרות שיש פעמיים H1, בדקתי את הנושא וזה תקין.

לאחר מכן יש את H2 ו H3. כמובן שהכותרת משנה הבאה תהיה H2, אך כאן מגיע הקאצ'. לא יכול להיות שבעמוד תהיה רק כותרת H3 אחת, אחרת גם היא הייתה צריכה להיות H2. הרעיון של H3 זה בעצם לתת תתי כותרות לH2 ואם יש רק תת כותרת אחת (H3) – אין סיבה לחלק את הכותרות וכבר עדיף כבר לתת לה H2 וזהו.

ישנה נטיה לא קטנה לדחוף מילות מפתח אל הכותרות, חשוב לעשות זאת בטוב טעם. הדבר היעיל ביותר שניתן לעשות זה להשתמש במילים נרדפות בכותרות. בנוסף, גוגל מאוד אוהב שימוש במספרים. (בתכלס גוגל לא באמת אוהב את המספרים אלא הגולשים אוהבים אותם, מה שגורם לעליה בCTR, מה שגורם לגוגל לאהוב אותנו יותר).

דוגמא לשימוש נכון בכותרות

כותרת H1: עורך דין רשלנות רפואית מספר 1 בארץ לשנת 2018.
כותרת H2: מתי כדאי לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית?
כותרת H2: כמה תביעות רשלנות מתקבלות בכל שנה?
כותרת H3: כמה מאותן תביעות של רופאים שכשלו במזיד אכן זוכות?
כותרת H3: כך תדע האם שווה לך להגיש תביעת התרשלות.
כותרת H3: לסיכום, אלו הדברים שכדאי לזכור:

איך להשתמש בכותרות נכון לצורך קידום אורגני

בהצלחה! עשהאל.

שימוש נכון בהיררכית כותרות יכול לסייע לזחלנים של מנוע החיפוש להבין טוב יותר את מבנה התוכן באתר, ולהחליט כיצד לאנדקס אותו.

הכלל הוא שבכל עמוד אינטרנט צריכה להיות כותרת ראשית אחת.

כותרת יחידה מסוג H3 מצביעה על בעיה בהיררכית הכותרות במאמר. לכאורה, אותה כותרת הייתה אמורה להיות מסוג H2, כיוון שהיא אינה מסייע לפיצול כותרת האב.

היכנסו כעת למאמר המלא ומיצאו שם הנחיות נוספות באשר לדרך שבה מומלץ לשלב כותרות באתר.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
חדש!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בתוכנה ובשיווק מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

ביטויי זנב ארוך - המדריך המלא
ביטויי זנב ארוך – המדריך המלא

אין מקדם אתרים שלא מכיר את המושג "ביטוי זנב ארוך". לפי הגדרה אחת, ביטויי זנב ארוך הוא ביטוי המכיל מילת מפתח כלשהי בתוספת מספר מילים

נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר?
תעברו לאחסון האתרים של קלאודוויז -
זה קלי קלות!
הטבה לגולשי האתר:
30% הנחה ל- 3 חודשים ראשונים!