חיפוש

איך לבנות קישורים חיצוניים בצורה נכונה

אייל רחמים

קישורים חיצוניים למתחילים

קישורים חיצוניים הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר המשפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל ובמנועי החיפוש השונים ומהווים את אחד ממדדי ההערכה המרכזיים באלגוריתם של גוגל, ולכן יש חשיבות מכרעת בהבנה של תהליך בניית קישורים בצורה נכונה וחכמה.

בניית קישורים בצורה מהירה ולא מדודה, יכולה להוביל לנזקים וענישה מצד גוגל , לאור זאת יש לבצע את תהליך בניית מערך הקישורים החיצוני בצורה טבעית ככל הניתן.

במידה ובניית הקישורים מבוצעת נכון, האתר שאותו אתם מקדמים יוכל לקבל תוספת כוח משמעותית שתהווה נשק שובר-שווין בכל תהליך של קידום אתרים אורגני.

 

למה גוגל 'אוהב' כל כך קישורים?

כדי להבין את החשיבות הרבה שהאלגוריתם של גוגל מקצה לקישורים , יש להסתכל על עולם האינטרנט כגלקסיה אינסופית שבה מצויים מיליוני דפים שיכולים להיות רלוונטים לכל שאילתת חיפוש שגולשים מחפשים בגוגל. המטרה של גוגל היא לארגן את כל המידע האינסופי ברחבי האינטרנט בדרך בה תוצג לגולש התוצאה הטובה ביותר ובעלת הערך והמידע הרלוונטי ביותר עבורו.

בעולם האמיתי, המלצות מאנשים בעלי סמכות, הן דרך מצוינת לתעדף בחירות ולהכריע בין התלבטויות. בדיוק כמו בעולם האמיתי שבהן המלצות או אזכורים מאישים בעלי סמכות יכולה לקדם אותך בחיים העסקיים, בעולם הוירטאולי הקישורים החיצוניים הם למעשה ההמלצות או האזכורים שהאתר שלכם מקבל. ככל שהאתרים המקשרים אל האתר שלכם יהיו יותר איכותיים כך עוצמתו והשפעתו החיובית של הקישור תלך ותגדל. מכאן, שככל שהקישורים החיצוניים שהאתר שלכם יקבל מאתרים יותר סמכותיים כך הליגטמיות שלו בעיני גוגל תגדל.

קידום אורגני

כללים ומדדים להערכת סמכותיות של אתרים

העובדה שההשפעה של הקישור נגזרת באופן ישיר ממידת הסמכותיות של אתר מציבה אותנו מול סוגייה מעניינת: כיצד נוכל לסווג את מידת הסמכותיות של האתר? הרי אין לאתרים תארים של 'דוקטור' ,פרופ' או כל תואר אחר שרומז לנו על מידת הסמכותיות.למזלנו, יש מספר תוכנות וכלים אשר יכולים לעזור לנו להבין את מידת הסמכותיות של אתרים ברחבי הרשת.

שלושת התוכנות הפופלאריות ביותר שיש להן מדדים עצמאיים הידועים מאוד בתעשייה ועוזרות לנו ציבור מקדמי האתרים הינן:

MAJESTIC

אחד הכלים הפופלאריים ביותר בשוק, בעל שני מדדים עצמאיים TF-Trust Flow שהוא מדד סמכותיות לאתר אשר משקף את איכות הקישורים החיצוניים לאתר, ווCF-Citation Flow שהוא מדד שמשקף באופן כללי את כמות האזכורים או הקישורים לאתר. לרוב, כדי לקבוע את מידת סמכותיות האתר נסתכל על מדד הTF ונרצה שהאתר המקשר אלינו יהיה בעל TF של לפחות 15.

AHERF

כלי עוצמתי נוסף שמספק שני מדדים עצמאיים משלו לעוצמת הסמכותיות של אתרים : DR-Domain Rating שמשקף את חוזק הסמכותיות של הדומיין עצמו וUR -Url Rating שמשקף את עוצמתו של כתובת ספציפית בתוך הדומיין שלכם.

MOZ

גם MOZ הם ענק בתחום של קידום אורגני ויש להם שני מדדים משלהם להערכת עוצמתם של דומיינים ועמודים. DA-Domain Authority שמודד את חוזקו של כל הדומיין הנתון ו PA-Page Authority שמודד את עוצמתו של עמוד מסויים.

 

שיטות לבניית מערך קישורים

אחרי שהבנו את עוצמתם והשפעתם של קישורים בעיניים של גוגל,ואיך ניתן להעריך את כוחם של אתרים מקשרים, הגיע הזמן להסביר על שיטות כיצד להשיג קישורים לאתר שלכם.

פנייה לאתרים חיצוניים

אתר גדול כתב כתבה בנושא שאתם מומחים בו ויש לכם חומר מקצועי קיים שיכול להעשיר את התוכן שלהם? מצאתם בגוגל כתבה ישנה הקשורה לנושא שאתם מנסים לקדם ותוכלו להוסיף מידע רלוונטי עבורם? הגיע הזמן לפנות אליהם. ברחבי הרשת מסתובבים אלפי שיטות וניסוחים כיצד לעשות זאת בצורה אלגנטית אך הדרך הטובה ביותר היא הפשוטה ביותר. שלחו מייל  לבעל האתר או כותב המאמר עם קישור לחומר שמופיע באתר שלכם ויכול להיות רלוונטי עבורם.במידה והם אכן הסתייעו במידע שלכם הם כבר ידאגו להוסיף קישור לאתר שלכם ברוב הפעמים. זו אחת השיטות היעילות והטובות ביותר להשגת קישורים.

חילופי קישורים

מקדמי אתרים רבים מחליפים קישורים בין אתרי הלקוחות שלהם ומתקיימים משאים ומתנים ללא הפסקה מאחורי הקלעים לגבי החלפות קישורים בין קהילת המקדמים.

רכישת קישורים

תוכלו לרכוש קישורים וכתבות יח"ץ מאתרים גדולים ולקבל חשיפה שיכולה לעזור לכם להנות מתנועה לאתר וכמובן מעוצמת הקישור. בנוסף, ישנם 'אתרי תמיכה' של מקדמי אתרים אשר רכשו דומיינים סמכותיים מאוד ומציעים קישורים מהאתרים הללו בתמורה לתשלום.

תזמון קישורים

חשוב מאוד לתזמן את בניית הקישורים כך שתיראה כאילו נעשתה בטבעיות וללא יד מכוונת, לכן יש לבנות את הקישורים בצורה הדרגתית ומתונה ולא להפעיל את נורות האזהרה של גוגל. בנייה מהירה מידי של קישורים יכולה לפגוע בתוצאות האתר. בנוסף, במקביל לתהליך בניית הקישורים חשוב לכתוב ולפרסם תוכן איכותי באתר שאותו אתם מקדמים. התקדמות א-סימטרית בתחום הקישורים ללא הוספת תוכן יכולה להיות בעייתית גם היא.

 

ממה להזהר בתהליך בניית הקישורים?

קישורים חיצוניים הם נשק נהדר לכל מקדם אתרים או עסק אשר רוצה לקדם את האתר באופן עצמאי במידה והתהליך נעשה בצורה חכמה , מתונה ומבוקרת. אל תבנו קישורים בצורה אגרסיבית ומהירה מידי, וכמובן שאל תבנו כמות קישורים גדולה מאתרים מפוקפקים. איכות האתרים המקשרים חשובה הרבה יותר מכמות האתרים. חשוב לזכור שכל תהליך קידום האתרים האורגני הוא סבלני ואיטי הרבה יותר ולכן נחוצה סבלנות גם בנושא הזה (להבדיל מפרסום ממומן בגוגל, שם התוצאות מגיעות באופן מיידי)

 

לסיכום

תהליך בניית קישורים הוא תהליך הכרחי כמעט בכל תהליך קידום אורגני, רצוי לבצע אותו בצורה מבוקרת ולתעדף את התקציב המוקצה לנושא לאתרים איכותיים על פני מספר אתרים ספאמיים ולבחור בקפידה לאילו אתרים אתם פונים בתהליך.

המאמר בשיתוף: אייל רחמים מנכ"ל דיגיטאץ' חברה לשיווק באינטרנט וכותב בלוג קידום אתרים SEOLINKS שמדורג בתוצאה הראשונות בחיפוש האורגני בגוגל בביטוי "מקדם אתרים", מרצה במכללה למנהל, בעל ניסיון של 10 שנים בתחום השיווק באינטרנט, מוסמך רישמית על ידי Google Adwords.

קישורים חיצוניים הם הפניות של עמודי אינטרנט מחוץ לאתר אל עמודי אינטרנט המנוהלים בתוך האתר. ישורים חיצוניים הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר המשפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל ובמנועי החיפוש השונים ומהווים את אחד ממדדי ההערכה המרכזיים באלגוריתם של גוגל, ולכן יש חשיבות מכרעת בהבנה של תהליך בניית קישורים בצורה נכונה וחכמה.

ניית קישורים בצורה מהירה ולא מדודה, יכולה להוביל לנזקים וענישה מצד גוגל, כמו ירידה בדירוגי העמודים עבור ביטויי חיפוש פופולריים, ועד להוצאה של האתר מן האינדקס של גוגל.

בניית קישורים לאתר מתאפשרת בצורות שונות: רכישה של קישורים, החלפה של קישורים, שיתופי פעולה, כתיבת מאמרי אורח ועוד. לסקירה של הפעולות השונות שתאפשרנה לכם בניית פרופיל קישורים איכותי היכנסו למאמר המלא.

כלים כמו majestic, ahrefs, moz ואחרים, יאפשרו לכם לעקוב אחר תהליך הבניה של פרופיל הקישורים של האתר.

איך לבנות קישורים חיצוניים בצורה נכונה
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים