עשהאל-דרייר

איך מקדמים אתרים של בעלי מקצוע?

נתחיל בשורה התחתונה: קידום אורגני של אתרי אינטרנט השייכים לעולם בעלי המקצוע הוא קידום אורגני לכל דבר ועניין. גם בתהליך קידום כזה נצטרך לערוך מחקר מילות מפתח, לבצע אופטימיזציה לאתר, לבנות פרופיל קישורים אמין ואיכותי, ליצור חויית משתמש טובה וכו'. אלא שלקידום אתר אינטרנט של בעלי מקצוע בצורה אורגנית קיימים מאפיינים נוספים, שכדאי מאוד לשים אליהם לב, אם רוצים שתהליך הקידום יהיה מוצלח. אז איך עושים זאת נכון? הכל במדריך הבא.

רגע לפני שנתחיל, אציין שלגבי בעלי מקצוע אשר מספקים שירותים באזור גאוגרפי מתוחם, התייחסתי בהרחבה במדריך – כל מה שצריך לדעת על SEO לוקאלי. המדריך הזה יתייחס לסוגיות אותן צריך לקחת בחשבון בעל עסק שמעוניין לקדם בצורה אורגנית את אתר האינטרנט שלו. אם בעל העסק מספק שירותים בסביבה לוקאלית מוגדרת, אני ממליץ בחום לקרוא גם את המדריך הנוכחי וגם את זה שהוזכר כאן כמה שורות מעל.

שנתחיל?

 

מחקר מילות מפתח לבעלי מקצוע

כתבתי בעבר על שיטות אפקטיביות ממש לביצוע של מחקר מילות המפתח איכותי. לא אחזור כאן על הדברים. מה שכן חשוב לדעת לגבי מחקר מילות מפתח לבעלי מקצוע הוא המקום ממנו מתחילים. למה הכוונה?

ובכן, רוב בעלי המקצוע פועלים בתחומים שבהם התחרות על המקומות האורגניים בגוגל היא גבוהה, בטח במקומות בהם יש כסף. ורוב בעלי המקצוע האלו – לא מייצגים חברות ענק עם תקציבים עתירי מימון וגב כלכלי חזק. זאת בדיוק הסיבה לכך שמחקר מילות המפתח של בעלי מקצוע צריך להיות ממוקד בביטוי זנב ארוך. ההתמודדות מול חברות ענק על ביטויים פופולריים וכלליים היא לא אסטרטגיה שיכולה להתאים לבעל מקצוע עם נפח פעילות מצומצם יחסית. כדי להצליח ולקבל תנועה אורגנית כדאי יהיה לבעל מקצוע שהשוק שלו רווי בבעלי מקצוע אחרים, לנסות ולאתר ביטויים נישתיים וארוכים יחסית, שהתחרות עליהם נמוכה.

איפה מוצאים ביטויים כאלו? יש לא מעט דרכים. הדרך האפקטיבית ביותר היא לבחון את ביטויי הזנב הארוך המוצגים בגוגל סרץ' קונסול, שה – CTR שלהם נמוך. שינוי המטא טייטל והמטא דיסקריפשיין היא פעולה שבעלות תועלת תוכל לסייע לכם להגדיל באופן משמעותי את ה – CTR, ובעקבות כך, את מספר הכניסות האורגניות לאתר שלכם, אולי אף את הדירוגים שלכם.

 

מהימנות ועקביות נתונים

אחד הפרמטרים שגוגל מתייחסת אליהם ברצינות בשנים האחרונות הוא מהימנות ועקביות נתונים אודות עסקים, בעיקר לוקאלים. על מנת שגוגל תתרשם שבית עסק הוא אמיתי, ושכתובתו ופרטי יצירת הקשר שלו הם מהימנים, היא עוקבת אחר מה שנקרא "אזכורים" של בית העסק ברשת האינטרנט. ככל שהנתונים כמו מספר הטלפון של בית העסק, הכתובת הפיסית שלו ופרמטרים נוספים יהיו עקביים יותר, כך יש סיכוי גדול יותר שגוגל תחשיב את העסק כעסק מהימן וקיים. לכן, אחת מן הפעולות החשובות שיכול בעל מקצוע לעשות על מנת לקדם את העסק היא לוודא עקביות ואמינות הנתונים המפורסמים אודות העסק שלו, באתרים שונים.

 

בניית פרופיל קישורים באמצעות שיתופי פעולה

בהרבה מן המקרים, בעל עסק אינו עובד בחלל ריק.

כמעט לכל בעל מקצוע קיימים בשוק בעלי מקצוע משלימים, שאיתם יוכל לרקום שיתוף פעולה, שעשוי להוביל לקבלת קישורים רלוונטיים ואיכותיים. לדוגמה: טכנאי מכונות כביסה יוכל לכתוב מאמר ובו טיפים לשמירה על מכונת הכביסה לאורך שנים, עם קישור יוצא לאתר שלו. מאמר כזה יכול להתפרסם ברשת למכירת מוצרי חשמל, ולספק ערך רב ללקוחות הפוטנציאלים של הרשת.

לכן, אם אתם מקדמים אתר של בעל  מקצוע, חפשו בראש ובראשונה את שיתופי הפעולה האפשריים, שיוכלו לייצר לשני הצדדים תועלת ותמורה.

 

שילוב דרכי יצירת קשר באתר

מעבר לעובדה שגוגל תרצה ודאי לראות שאם אתם בעלי מקצוע שמספקים שירות, יש דרך קלה ופשוטה ליצור אתכם קשר, הרי שפרסום פרטי יצירת קשר כאלו יכולה לסייע לכם גם באמצעים עקיפים. כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש בעל מקצוע שמספק את השירות שאותו אתם מספקים, נכנס לאתר שלכם, לא מוצא דרך קלה ופשוטה להגיע אליכם טלפונית (אין ללקוח זמן להשאיר הודעה ולהמתין שתחזרו אליו), הוא עלול לחזור אל דף תוצאות החיפוש ולהמשיך לבעל המקצוע הבא שמוצג לו על גבי המסך. פעולה כזאת, אם תתרחש יותר ויותר פעמים, תאותת למנוע החיפוש של גוגל שהאתר שלכם רלוונטי פחות לשאילתא שביצע הגולש.

לכן, כאשר מדובר באיש מקצוע שאמור להיות זמין ונגיש טלפונית לקהל הלקוחות שלו, פרסום מספר הטלפון שלו הופך להיות מרכיב קריטי גם בתהליך הקידום האורגני של האתר.

 

למידה, למידה ושוב למידה

אם אתה בעל מקצוע שרוצה לקדם את האתר שלו בצורה אורגנית, תיאלץ, כמו בכל תחום שבו מעוניינים להתקדם במנועי החיפוש, לכתוב תוכן איכותי. אולם כשהדבר נוגע לבעל מקצוע, כדאי מאוד שהכתיבה תתבסס לא על דחיסה מאולצת של מילות מפתח, אלא על מענה אמיתי לשאלות אמיתיות של גולשים המתעניינים בצריכת השירות. איפה תמצאו אותם? בפורומים, קבוצות פייסבוק, קהילות דיגיטליות ועוד.

חישבו על כך: יש לא מעט מקרים שבהם התוכן שקורא הגולש באתר של בעל מקצוע הוא זה שממצב את בעל המקצוע כאוטוריטה בתחום, זה שמסוגל להחשב לגורם המקצועי שיכול לספק מענה אפקטיבי לסוגיות שונות בנושא המדובר.

לכן, כלל מפתח באסטרטגיית התוכן שאמור לגבש לעצמו בעל מקצוע, בניגוד לתחומי עיסוק אחרים, הוא כתיבה על מה שבאמת מעניין את הלקוחות הפוטנציאליים.

 

רישום לאינדקסים

רישום לאינדקסים הוא פעולה בסיסית שכל בעל מקצוע צריך לבצע על מנת להיות רלוונטי בתחום. נסו להימנע מאינדקסים שנראים כאילו הוקמו לפני 2000 שנה. אל תנסו להתמקד בקבלת קישורי DoFollow מאינדקסים – זה לא תמיד שווה את המאמץ. אם אסטרטגיית הקידום שלכם נכונה, גם קישורי Nofollow מאינדקסים נישתיים ורלוונטיים תוכל לסייע לכם רבות.

 

המלצות מלקוחות קודמים

בניגוד לאתרי אוירה כאלו ואחרים, כדאי מאוד שאתר של בעל מקצוע יהיה מצוייד בהמלצות של לקוחות מרוצים, לא רק בגוף האתר, אלא גם באמצעות אזכורים במקורות חיצוניים. ככל שפרופיל ההמלצות יהיה גדול, מגוון ואמין יותר, כך קרנו של בית העסק בעיני גוגל תעלה.

 

לסיכום

רוצים לקדם אתר של בעל מקצוע במנוע החיפוש של גוגל? התייחסו למאפיינים הייחודיים שיסייעו להבליט אותו בדפי תוצאות החיפוש, ובפרט הקפידו על קידום לוקאלי היכן שנדרש, על שיתופי פעולה פוריים, על רישום לאינדקסים איכותיים, על קבלת המלצות מלקוחות מרוצים, ועל כתיבת תוכן איכותי, אשר מותאמת באמת לצרכי הלקוחות.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

מכירים מישהו שהמאמר הזה יכול לעניין אותו? שתפו אותו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

אצלנו אין אנשי מכירות, רק אנשי ביצוע!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !