חיפוש

כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים מקומי (לוקאלי)

כשמדברים על SEO לוקאלי, מתכוונים לפרקטיקה של קידום אתרים אורגני של עסק שיש לו סניפים פיסיים ומיקומים שבהם העסק מזוהה. במדריך הבא ננסה להבין מדוע ביצוע אופטימיזציה של אתר המייצג עסק פיסי הוא שונה מקידום אורגני של אתר המספק את כלל השירותים ללקוחות און ליין.

כמו כן, ננסה להתחקות אחר טכניקות שונות שבאמצעותן יכול עסק כזה לשפר באופן משמעותי את הנראות שלו במנועי החיפוש השונים. אז בלי הקדמות נוספות, בואו ניגש ישר לעניין.

למה SEO לוקאלי הוא כל כך חשוב?

על פי מחקר שביצע בריאן דין, אחד מאושיות ה – SEO המדוברות ביותר, 46% מן החיפושים שמבצעים גולשים בגוגל מכילים התייחסות או כוונה למיקום פיסי. כמו כן, בשנים האחרונות, קצב גדילת החיפושים מבוססי המיקום היה גדול ב – 150% מקצב גדילת החיפושים הרגילים. בנוסף, 29% מן התוצאות המוצגות בדף תוצאות החיפוש בגוגל כוללות התייחסות למיקומים פיסיים.

והנתון שהוא אולי החשוב ביותר: 74% מן הלקוחות שחיפשו בטלפון הנייד שלהם חיפוש של מונח מבוסס מיקום, נכנסו לחנות באותו יום. מדהים.

 

הכירו את Map Pack

בואו נבצע ניסוי קטן. נניח לרגע שאנחנו נמצאים בעיר רחובות ומעוניינים למצוא ספר פנוי בסביבה הקרובה. כך נראה דף תוצאות החיפוש, עבור השאילתה "ספר ברחובות":

גוגל עסקים

גם אתם שמתם לב ששלוש התוצאות הראשונות מופרדות מיתר התוצאות? ובכן, לתבנית שמאגדת את התוצאות האלו קוראים בשם Map Pack, והשאיפה של אתרים שמעוניינים לבצע קידום אורגני לוקאלי, היא כמובן להיכלל ב – Map Pack.

המדריך הזה יסביר לבעלי אתרי שמעוניינים בכך כיצד עליהם לפעול כדי להיכלל בתבנית הזו, אולם אין זה אומר שמותר לעסקים האלו להזניח את התוצאות האורגניות בדף תוצאות החיפוש. העבודה על SEO לוקאלי צריכה להתבצע במקביל לעבודה ה – SEO המסורתית, ולא להחליף אותה.

אז איך, למעשה, יכול בית עסק לפעול על מנת להיות מדורג ב – Map Pack או בתוצאות האורגניות עבור חיפושים בעלי אוריינטציה לוקאלית? הנה הדברים שצריך לקחת בעל עסק כזה בחשבון:

 

מחקר ביטויי מפתח מקומיים

בדיוק כפי שתהליך מחקר ביטויי מפתח בעולם ה – SEO הרגיל מהווה בסיס לכל ההחלטות שנבצע לאחר מכן לקידום האתר, כך גם בקידום לוקאלי של אתר בית עסק, מחקר ביטויי המפתח לוקאלי הוא חשוב ביותר.

מחקר כזה יאפשר לנו להבין מה מחפשים הגולשים שמעוניינים להגיע אלינו בצורה פיסית, מה חשוב להם, באילו שירותים הם מתעניינים, מי המתחרים העיקריים שעולים בביטוי המפתח האלו ועבור אילו מיקומים מדוייקים על גבי המפה ועוד.

על מנת לבצע מחקר ביטויי מפתח לוקאלי, כדאי מאוד להעזר בכלים ושירותים מקוונים תומכים, כמו YELP, Google Suggest, Google Keyword Planner ועוד.

 

פרופיל העסק ב – GMB

גוגל לעסק שלי – או בשמו המקצועי Google My Business, הוא למעשה כרטיס הביקור של עסק בעל נוכחות פיסית במנוע החיפוש של גוגל. על רישום עסק חדש בשירות, עדכון המידע לגבי עסק קיים, הוספת ביקורות גולשים, עדכון פרופיל התמונות ועוד, תוכלו לקרוא במדריך המפורט שהעליתי לאתר שלי.

 

שלמות המידע ב – GMB

הפרמטר החשוב ביותר בהקשר של SEO לוקאלי ו – GMB הוא שלמות העדכון של כרטיס העסק. ככל שכרטיס העסק יהיה מלא ושלם יותר, כך מימד האמינות והרצינות שתייחס גוגל לעסק שלכם יהיה משמעותי יותר. שימו לב, בנושא הזה מנצחים את המתחרים בנקודות: גם אם נדמה לכם שהחיווי שקיבלתם על שלמות העדכון הוא טוב למדי, סביר שלא עשיתם מספיק. לאיכות ושלמות הנתונים ב – GMB ישנה חשיבות מכרעת.

 

עדכניות המידע ב – GMB

לצד שלמות המידע בכרטיס העסק שמנוהל בגוגל, ישנה חשיבות לא פחותה לרמת העדכניות של המידע. אם גוגל תמצא בכרטיס העסק שלכם מידע לא עדכני, כמו טלפון שלא מחובר לשום דבר, כתובת לא נכונה (איך גוגל יכולה לדעת? עוד כמה פסקאות נגיע לזה), מותג שהשתנה וכו', היא תתייחס מעט יותר בחשדנות כלפי העסק הזה.

 

עקביות המידע ב – GMB

לצד הצורך בהצגת נתונים מהימנים על העסק שלכם, גוגל מצפה למצוא עקביות בין הנתונים שאתם מציגים על העסק ובין אלו שהיא מכירה ממקומות אחרים, נוספים. שמירה על עקביות בצורה שוטפת מהווה גם היא פקטור משמעותי במדד האמינות שגוגל מייחסת לעסק.

יש עוד לא מעט המלצות פרטניות באשר לתהליכי העדכון של כרטיס העסק בגוגל, אולם המסר החשוב והמרכזי שאיתו אני רוצה לצאת מכאן הוא החשיבות העצומה שישנה לאוסף המדדים שקשורים ב – GMB, על הדירוג של בית העסק בעבור חיפושים עם אוריינטציה לוקאלית.

 

ניהול אזכורים

אזכורים הנם מקומות ברחבי הרשת שבהם מצוינים פרטי העסק עם או בלי קישור לאתר העסק. מדוע אזכורים הם חשובים? משום שהם מספקים לגוגל אינדיקציה לגבי הפופולריות של בית העסק ומחזקים את אמינות הנתונים המוצגים בהם. ככל שישנם יותר אזכורים של כתובת בית העסק, וככל שהאזכורים האלו עדכניים יותר, ככה יכולה גוגל לסמוך יותר על ההצהרה כי מקומו של בית העסק בכתובת שצוינה.

מה צריך לדעת לגבי אזכורים? מה חשוב לבדוק או לבצע בהקשר שלהם? הנה כמה מן הפעולות שלדעתי יותר מחשוב לבצע:

 

ביקורת אזכורים

מפעם לפעם עליכם יהיה לחפש אזכורים אודות העסק שלכם בגוגל, ולהבין מהי רמת העדכניות שלהם, האם הם עקביים, באיזו תדירות הם נוצרים ועוד ועוד. ביקורת אזכורים תאפשר לכם להיות עם יד על הדופק על מנת לוודא שהסממנים ששולחים נכסים דיגיטלים אחרים לגוגל אודות העסק שלכם, הם מהימנים ועקביים.

 

תיקון אזכורים

פועל יוצא של ביקורת אזכורים הוא כמובן מהלך לתיקון אזכורים לא מדוייקים. זהו מהלך חשוב לא פחות מיצירה של אזכורים חדשים, ואפילו יותר: ככל זה אזכורים אודות העסק שלכם בגוגל יהיו מדוייקים יותר, כך פרופיל האזכורים שלכם ייחשב לאיכותי יותר, והסיכוי שלכם להיות מדורגים גבוה יותר עבור שאילתות חיפוש לוקאליות – גדול יותר.

 

הזדמנויות להשגת אזכורים

בדיוק כפי שבית עסק שמקדם את האתר שלו בצורה אורגנית אמור לפעול כל העת על מנת למצוא הזדמנויות לבניית פרופיל הקישורים שלו בצורה רלוונטית ואיכותית, כך נדרש כל בית עסק לוקאלי לעשות בקשר לאזכורים אודותיו ברשת. מציאת הזדמנויות לבניית פרופיל אזכורים היא מרכיב בסיסי בכל תהליך של בניית SEO לוקאלי עבור העסק.

 

מחקר אזכורי המתחרים

מוכר לכם מאיפשהו? כמובן. בדיוק כפי שאנו נוהגים לבצע מחקר מתחרים לגבי חווית המשתמש באתרים המתחרים, הבנת פרופיל הקישורים של המתחרים, ורמת האופטימיזציה שביצעו המתחרים, כך אנחנו נדרשים, למעשה, לבצע גם בהקשר של האזכורים.

 

בניית קישורים לוקאלית

לא נרחיב כאן על בניית פרופיל קישורים לאתר באופן כללי. על כך תוכלו לקרוא במדריך המפורט שיצרתי על קישורים – אבקת הקסמים של עולם ה – SEO המדריך המלא. מה שכן נעסוק בו בהקשר של SEO לוקאלי הוא ההזדמנויות לבנות פרופיל קישורים לוקאלי. היכן נמצא את ההזדמנויות האלו: ובכן, במפגש עם ספקים שונים, במגע עם לקוחות שהם בתי עסק בעצמם, בהשקות, אירועים או בהתקשרות מול נותני חסויות וכו'.

כמו בעולם ה – SEO המסורתי, הרי שגם כאשר עוסקים בקידום אתרים לוקאלי, לפרופיל הקישורים הנכנס לאתר, ובפרט לרלוונטיות של מקורות הקישור לאתר בית העסק המדובר, ישנה חשיבות עצומה.

דוגמא לאינדקס שבו אתם רוצים להירשם ולקבל קישור ואזכור לאתר שלכם הוא: t.co.il.

 

כתיבת תוכן לוקאלי

קידום לוקאלי של אתרים דורש כמובן גם כתיבה של תוכן לוקאלי. אי אפשר לצפות שהעתקת תוכן מעמוד סניף אחד לעמוד סניף אחר תעשה את העבודה. התוכן חייב להיות ייחודי ומותאם למיקום אותו הוא מייצג. על התוכן לכלול את מילות המפתח עליהן בית העסק מעוניין להיות מדורג, ולהעניק ערך מוסף אמיתי לגולשים שמעוניינים לבקר בעסק הפיסי ומבצעים שאילתא במנוע החיפוש לגבי האפשרויות העומדות בפניהם.

 

שימוש בסכמה

כאשר עוסקים בקידום אתרים, השימוש בסכמה מאפשר לבית עסק, לייצג את המידע אודות העסק, המוצרים והשירותים שלו בצורה מובנית. בצורה כזאת, משתפרת לאין ערוך ההבנה של מנוע החיפוש לגבי המידע המנוהל באתר.

בהקשר של עסק לוקאלי, בחירה בסכמה הנכונה תאפשר לבית העסק לנהל נתונים אודות מיקום הסניפים, שעות הפעילות שלהם, מספרי הטלפון ליצירת קשר, מיקום במפה ועוד. נתונים אלו חשובים ביותר גם על מנת, ואני שוב חוזר על המנטרה הזאת, להיות מדורגים ב – Map Pack.

 

ניטור דירוגים לוקאלים

כמעט כל שירותי המעקב אחר המיקומים של ביטויי מפתח במנוע החיפוש, מספקים פונקציונליות של חיפוש לוקאלי. כך תוכלו לדעת מהם גבולות הגזרה שבהם מוצג בית העסק שלכם עבור חיפושים רלוונטיים. יתרה מכך, במקומות שבהם תיראו שאינכם מדורגים במיקום גבוה, בעוד שבמקומות אחרים דווקא הצלחתם במשימה הזאת, תוכלו לאתר מתחרים שככל הנראה נראים סמכותיים יותר מכם מבחינת מנוע החיפוש, ולבצע עליהם מחקר מתחרים מקיף.

 

לסיכום

קידום אתרים של בתי עסק מקומיים היא משימה לא פשוטה, שכן לצד משימות ה- SEO השגרתיות, נוספות לא מעט מטלות מעולם התוכן הלוקאלי. עם זאת, המגמה ההולכת וגדלה של חיפושים בעלי אוריינטציה לוקאלית רק מוכיחה עד כמה ההשקעה ב – SEO לוקאלי היא קריטית עבור עסקים בעלי מיקום פיסי מוגדר.

עסק לוקאלי הוא עסק בעל מאפייני מיקום מובהקים, למשל, עסק המנהל סניפים פיזיים במיקומים גאוגרפיים שונים.

אם אתם רוצים לקדם עסק לוקאלי במנועי החיפוש חשוב יהיה שתתמקדו בשלמות ועקביות הנתונים בכרטיס העסק בגוגל, תייצרו קישורים מקומיים ואזכורים מקומיים, ותנהלו אסטרטגיית מענה איכותית לביקורות גולשים.

בהחלט. היכנסו למאמר המלא ותגלו כיצד לבצע מחקר מתחרים מקיף ללא השקעת משאבים מיותרת.

שימוש בסכמות להנגשת נתונים מובנים יכולה לסייע לבית עסק ליידע את מנוע החיפוש בצורה מובנית לגבי מאפייני העסק: מיקום, שעות פתיחה, מחירי מוצרים ועוד. היכנסו למאמר המלא לפרטים נוספים.

כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים מקומי לוקאלי
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים