fbpx
עשהאל-דרייר

ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין הוא תהליך שבו אדם פרטי או בית עסק משפר את הדרך שבה הוא מופיע במנועי החיפוש, באמצעות קידום תוצאות חיוביות וצמצום מספר התוצאות השליליות.

 

זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו.

אנחנו ניגשים לראיון עבודה חשוב, עומדים בפני ביצוע עסקה חשובה, או מנסים לשכנע לקוח לקבל מאיתנו שירות ארוך טווח.

ואז, כפי שמקובל בתחום, הצד שמולו אנחנו מתקשרים מחליט לעשות שיעורי בית ולגגל אודותינו. ושם, לצד המחמאות הרבות שקיבלנו, התשבחות מן הלקוחות המרוצים או הרזומה המפואר שלנו, מופיעים גם האזכורים השליליים.

זאת יכולה להיות תביעה של לקוח שבה הפסדנו, תלונה על שירות שסיפקנו בעבר או אפילו כישלון של פרויקט שהובלנו בחברה שבה עבדנו כשכירים.

ולאזכורים השליליים האלו, מן הסתם, ישנה השפעה גדולה הרבה יותר גם מאלף חוות דעת מצויינות. כאלו אנחנו בני האדם. תמיד יהיה לנו הספק, שאם לקוחות אחרים יצאו לא מרוצים מן ההתקשרות מול אותו אדם, ישנה אפשרות סבירה שזה יקרה גם אצלנו.

כדי להצליח להתמודד עם תופעות כאלו, אנחנו צריכים, במקרים רבים, לשנות מקצה לקצה את דפוסי החשיבה שלנו. זה אומר שאנחנו חייבים להתחיל ולחשוב כמו מישהו זר, שלא מכיר אותנו, ונפנה אל מנועי החיפוש כדי לקבל מידע עלינו.

אנחנו מתחילים כעת להבין: עלינו לדאוג לכך שבמנועי החיפוש תופענה כמה שיותר תוצאות חיוביות אודותינו, ושתוצאות שליליות, אם הן מופיעות, תידחקנה לעמוד השלישי של תוצאות החיפוש. הפתרון המעשי להתמודדות כזאת, נקרא ניהול מוניטין ברשת.

 

איך מנהלים מוניטין ברשת?

כדי לנהל בצורה מיטבית מוניטין ברשת, עלינו יהיה להקפיד על ארבעה מרכיבים עיקריים בכל הקשור לאזכורים שליליים: הסרה של אזכורים שליליים, התמודדות עם אזכורים שליליים, דחיקה של אזכורים שליליים אל מקומות לא רלוונטיים במנוע החיפוש וכמובן מניעה של אזכורים שליליים מבעוד מועד.

 

שנתחיל?

 

הסרה של אזכורים שליליים

המתודה היעילה והמומלצת ביותר להתמודדות עם אזכורים שליליים היא פשוט להסיר אותן מן הרשת. כיצד עושים זאת?

פניה אל בעל האתר בו פורסם האזכור השלילי, ובקשה להסיר את הפרסום.

כן. זה עד כדי כך פשוט. הרבה מאוד פעמים, פניה בטוב לבעל עסק אחר שבו מפורסם דבר מה שלילי אודותינו, ומתן הסבר מנומק מדוע הפרסום מייצר לנו נזק באופן שאינו מוצדק, יצליחו לשכנע את בעל האתר להסיר את הפרסום השלילי.

 

איום בתביעה על בעל אתר שמפרסם אודותינו מידע שלילי

מדובר בשיטה עם סיכויי הצלחה גבוהים. לא הרבה אנשים מעוניינים להסתבך משפטית רק כדי שתישמר להם הזכות להשמיץ אדם אחר. פעמים רבות, איום בתביעה יכול לשכנע את בעל האתר שפרסם אודותינו, להסיר את הפרסום, בעיקר משום שאין לו את משאבי הזמן והתקציב הדרושים להתמודדות בבית המשפט.

 

לבקש מגוגל להסיר את הפרסום

שיטה זאת הנה בעלת הסיכויים הנמוכים ביותר. אולם חשוב להבין שבמקביל לתקנות הגנת הפרטיות החלות בארץ, ולGDPR האירופאי, הזכות להישכח הופכת לאבן יסוד חשובה יותר ויותר בכל הקשור לניהול מידע ברשת.

 

התמודדות עם אזכורים שליליים

קורה לא פעם, שלקוח כזה או אחר משאיר תגובה לא טובה, מלווה בחוות דעת עם הערכה נמוכה על השירות שקיבל מאיתנו. זאת יכולה להיות חוות דעת שמפורסמת על גבי דף הפייסבוק של העסק, או בכרטיס העסק שלנו בגוגל. במצב דברים זה, ניסיון להסיר את התגובה אינו מומלץ, שכן לכל גולש היום קיימת היכולת לתעד בקלות כל פניה אל בית העסק שלנו.

 

במקום זאת, כדאי מאוד להתמודד עם התגובה וחוות הדעת הלא מחמיאה. איך? השיטה היא פשוטה: במקום לחשוב על הלקוח שנפגע, חישבו על הלקוח הבא. נסו להבין מה הוא היה רוצה לקרוא על מנת לדעת כיצד אתם מטפלים בלקוחות לא מרוצים. במילים אחרות, במקום בעיה, יש לכם כאן, בעלי העסק, הזדמנות.

 

פנו אל הלקוח בנעימות, נסו להבין מדוע נפגע מן השירות שסיפקתם וגלו אמפתיה למצבו. במקרים מסוימים, על אף שהלקוח אינו צודק, שיקלו לפצות אותו לפנים משורת הדין. חישבו על זה כהשקעה בשיווק, במקום כעל הוצאה הפסדית.

 

דחיקה של אזכורים שליליים אל מקומות לא רלוונטיים במנוע החיפוש

בשיטה זאת נפעל כאשר לא הצלחנו להסיר את האזכורים השליליים או להתמודד איתם כראוי. כיצד עושים זאת? ובכן, בדיחה ישנה מספרת על שני אנשים אשר בורחים מדב רעב.

באמצע הדרך אומר אחד האנשים לחברו, כי אין טעם בריצה הזאת, משום שמהירות הריצה של הדב ממילא גדולה משלהם. האיש השני משיב לראשון, כי אין לו כל צורך לרוץ מהר יותר מהדב, אלא רק מהר יותר ממנו, החבר.

הנמשל הוא ברור: במקומות שבהם לא תוכלו להסיר מן הרשת אזכורים שלילים, דאגו שלפחות האזכורים החיוביים אודותיכם, יקבלו במה מרכזית ומשמעותית יותר.

בכל מקרה, הנה מספר שיטות שתאפשר לנו להתבלט בתוצאות העמוד הראשון והשני של מנוע החיפוש, ולדחוק את האזכור השלילי, במורד הדף השלישי:

 

חיזוק אזכורים חיוביים

מיצאו אזכורים חיוביים אודות בית העסק שלכם ברשת וחזקו אותם באמצעות כל הכללים הרגילים של קידום אורגני: קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים, שמירה על תגיות מסודרות, הקפדה על תוכן איכותי וארוך, שיתוף בפרופילים חברתיים ועוד.

 

נהלו עמוד יוטיוב

לגוגל יש אינטרס להציג תוצאות הרלוונטיות לשמכם בערוץ היוטיוב.

 

מתגו, ככל האפשר, סרטוני יוטיוב מצליחים על שמכם

לא תמיד זה אפשרי, אולם כשזה אכן מתאפשר, תיוג שמכם בסרטוני יוטיוב מצליחים יכול לסייע רבות בקידום התוצאה הזאת על פני תוצאות אחרות, בעלות אזכור שלילי אודותיכם.

 

פרסמו וחזקו את הפרסום במקור בו הופיע האזכור השלילי

גוגל, בעדכוני האלגוריתמים האחרונים, החלה לצמצם במספר תוצאות החיפוש המוצגות בעבור דומיין מסוים. הפכו להיות מתחרים טובים ורלוונטיים יותר למנועי החיפוש, דווקא במקור שפרסם אודותיכם את האזכור השלילי. תצורת עבודה זאת אפשרית בעיקר כאשר מדובר במגזינים ופורטלים גדולים, שמתפרנסים בעיקר מהיותם אחסניה לתוכן.

 

צרו ערך בויקיפדיה

אין צורך להסביר עד כמה ויקיפדיה היא גורם דומיננטי במנועי החיפוש. אמנם לא כל כך פשוט כיום לייצר ערך בויקיפדיה שיעבור את מסלול העריכה המפרך, אבל לעתים, בעיקר במקרה של סלבס, הדבר אפשרי.

בהרבה מאוד חיפושים, ויקיפדיה היא תוצאת החיפוש הראשונה או השניה בחיפוש שם המותג, כמעט כברירת מחדל.

נסו להבין האם קיימת לכם האפשרות ליצור ערך באתר ויקיפדיה, וקדמו את הפעילות הזאת ככל שתוכלו.

 

נהלו פרופילים ברשתות החברתיות

פרופיל בולט ופעיל ברשתות חברתיות יופיע, לרוב, בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש עם חיפוש שם המותג. ניהול פרופיל ברשת החברתית פייסבוק, במקביל לניהול פרופיל לינקדאין, יוכל לסייע לכם לתפוס שתי משבצות חשובות בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

 

מניעה של אזכורים שליליים

ניהול מוניטין, כאמור, הוא תהליך ולא איזשהו טיפול חד פעמי באירוע. עם הזמן, ועם יצירת נכסים דיגיטליים משמעותיים ברשתות החברתיות, בויקיפדיה וביוטיוב, תוכלו לתפוס את שטח האזכורים אודותיכם בעמוד הראשון של מנוע החיפוש. מעבר לכך, נסו להיות הוגנים ושירותים כלפי הלקוחות. אל תיתנו להם סיבה להתלונן עליכם.

 

לפעמים חיוך, גם כשהוא מאולץ, יכול להיות נכס ולמנוע מכם עוגמת נפש, שהייתה יכולה להימשך זמן רב.

אודות המחבר
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !