אם יש דבר שיכול לבאס ממש כל פרויקט קידום אתרים, הוא הצורך לחזור אחורה ולעבות תוכן קיים. הסיבה לכך היא, שבמרבית המקרים, לא כל כך פשוט למצוא תוכן שיש לו פוטנציאל להתיישן בדיוק במועד המדובר. כשעוסקים בקידום אתרים שמכילים מאות אלפים של עמודים, המשימה הזאת הופכת להיות כמעט בלתי אפשרית.
כאן נכנס לסיפור תוכן ירוק עד. תוכן ירוק עד הוא בדיוק כפי שהשם שלו מעיד עליו: תוכן רלוונטי תמיד, שמושפע מעט מאוד אם בכלל ממגמות ושינויים שמתרחשים בעולם, ושאין צורך לחזור ולעדכן אותו אחת לתקופה.
מהם המאפיינים הייחודים של תוכן ירוק עד? אילו יתרונות יכול לייצר תוכן ירוק עד לפרויקט קידום האתרים שלכם? באילו פורמטים יכול להגיע תוכן ירוק עד? על כל השאלות האלו תוכלו לקבל מענה במאמר הבא.
מה מאפיין תוכן ירוק עד?
כדי שתוכן יוכל להיחשב כתוכן ירוק עד, הוא חייב להתעלות מעל הזמן והתקופה. הוא לא יכול להתייחס לאירוע דינמי שמשתנה בכל נקודת זמן נתונה. הוא יכול לכלול מספרים סטטיים אולם לא מספרים משתנים. מה כל זה אומר? מה אני רוצה מהחיים שלכם? בואו ננסה להמחיש באמצעות דוגמאות.
המספר פאי במתמטיקה שווה בקירוב 3.14 – תוכן ירוק עד.
מקדם ההדבקה של נגיף הקורונה בחודש מרס היה 1.23 – לא תוכן ירוק עד.
תיאור מהלכי המלחמה של מלחמת העולם השניה – תוכן ירוק עד.
מדוע עזב המתמודד האחרון את בית האח הגדול? – לא תוכן ירוק עד.
נסתפק בזה, נכון? אני חושב שהמאפיינים של תוכן ירוק עד הם ברורים. בואו ננסה להבין כעת מה תוכן ירוק עד כזה יכול לספק לנו כמקדמי אתרים.
יתרונות של תוכן ירוק עד לקידום אתרים
איך, בעצם, יכול תוכן ירוק עד לסייע לנו בפרויקט קידום אתרים שלקחנו על עצמנו? למה כדאי שלפחות חלק מן התוכן באתר יהיה תוכן ירוק עד? הנה כמה סיבות טובות לעשות זאת.
חיסכון במשאבים
יותר תוכן ירוק עד באתר הוא פחות תוכן שנדרש לעדכן. משמע, חיסכון במשאבים של כותבי תוכן, מנהלי פרויקטים, סריקות באמצעות כלים לזיהוי פערי תוכן ועוד ועוד.
דירוגים טובים יותר
תוכן ירוק עד שכתוב בצורה מושלמת, לא יתן סיבה למנוע החיפוש לנסות ולמצוא תכנים טובים יותר שפוטנציאל הדירוג שלהם על ביטויי המפתח הרלוונטיים לא מומש.
ביצוע מספר קטן יותר של טעויות
מאחר שתוכן ירוק עד הוא בדרך כלל מוחלט ולא נתון לפרשנות כזו או אחרת וכן אינו תלוי בזמן או במקום מסוימים, בדרך כלל בכתיבה שלו חשופים בעלי האתר שמטמיעים אותו לפחות טעויות אנוש ביצירתו.
עידוד ביקורות חיוביות
ככל שהתוכן שתטמיעו באתר יהיה קרוב יותר לתוכן ירוק עד, כך, בסבירות גבוהה הוא יגרום לשביעות רצון גדולה יותר בקרב גולשים המגיעים לאתר וכך גם יעודד את קהל הגולשים להשאיר ביקורות חיוביות.
פחות חשיפה לתביעות
תביעות על הוצאת לשון הרע, פגיעה במוניטין או השחרת שמו של אדם או גוף עסקי, יכולות להתקיים בעולם שבו יש פרשנות לנתונים שניתנת למחלוקת. תוכן ירוק עד, מטבעו, הוא לא תוכן שמייצר מחלוקות רבות. התוכן הוא תוכן מוחלט ברוב המקרים, נכון תמיד, ולא מועד לשינויים ועדכונים עתידיים.
אילו סוגים של תוכן ירוק עד קיימים?
רוצים לייצר תוכן ירוק עד ולשלב אותו באסטרטגיית התוכן של האתר שלכם? הנה כמה דרכים שבאמצעותן תוכלו לעשות זאת:
מדריכים
בדרך כלל מדריכים מפורטים בנושאים כלליים יוכלו להחשב לתוכן ירוק עד, בתנאי כמובן שהם לא מתייחסים לסיטואציות מסוימות מאוד, כמו התקנה של תוכנה ספציפית, בגרסה ספציפית. מדריכים כמו תוכנית ריצה למסלול של חצי מרתון, עם פירוט הריצות השבועיות שצריך הרץ להתחייב אליהן, תוך שילוב תרגילי הכושר המשלימים הרלוונטיים בהחלט עונים להגדרה של תוכן ירוק עד.
שאלות נפוצות
הרבה מאוד פעמים תוכן ירוק עד יכול להופיע בתצורה של שאלות נפוצות ותשובות מתאימות, בעיקר בתחומים שבהם השאלות הללו הן פופולריות במיוחד בקרב הגולשים. דוגמה לכך יכולה להיות שאלות בנוגע לבחינה הפסיכומטרית שמועמדים להשכלה גבוהה רוצים לקחת בה חלק.
הגדרות מילוניות
מטבע הדברים, הגדרות ומונחים מילוניים יחשבו לתוכן ירוק עד, בשל הסטטיות שלהם, העובדה שאינם משתנים במשך שנים רבות וארוכות, וכן בשל העובדה שלרוב לא ניתן לפרש אותן במספר דרכים.
תיאורים של ניסויים שונים
אם אתם רוצים לקדם אתר באמצעות הטמעת תוכן ירוק עד, אחת מן האפשרויות המומלצות היא להטמיע תיאור של ניסוי שביצעתם בנישה המדוברת. מאחר שניסוי כזה בדרך כלל נכון למועד בו בוצע, התיאור שלו והמסקנות שעולות ממנו בדרך כלל לא משתנים, ויכולים לשמש גולשים ומתעניינים במשך שנים רבות.