נטישת עגלה – 12 גורמים, 5 פתרונות ו-5 פלאגינים מומלצים

בואו נבדוק את האינטואיציה שלכם: מבין כלל הגולשים שמגיעים בממוצע לאתר איקומרס (אתר מכירות) בזמן נתון ומוסיפים מוצרים לעגלת הקניות, כמה מהם ינטשו את העגלה מבלי לבצע רכישה?

מה אם הייתי אומר לכם, שהתשובה לשאלה הזאת נעה בין 60 ל 80 אחוז של נטישה? מדהים, נכון? רוב רובם של הגולשים שצלחו את כל התלאות שהעברתם אותם בדרך לעגלה הנכספת, כולל הבאנרים והפרסומות, דפי הנחיתה והמיילים, שיחות השכנוע ומודעות הריטרגטינג – כל אלו הביאו את הלקוח ממש להוסיף מוצרים לעגלה – ועדיין יש יותר סיכוי שהוא יבחר לנטוש אותה כשהיא מלאה במוצרים ולצאת מן האתר.

לא מפתיע, אם כן, שרבים מבעלי אתרי הסחר בוחרים להשקיע משאבים רבים בניסיון לשכנע גולשים שנטשו עגלה לחזור אליה, או מראש למנוע את הנטישה שלה.

אז מהם הגורמים שמביאים גולשים לנטוש עגלה, ומהן הדרכים שמאפשרות לצמצם את הנטישה הזאת? בואו נצלול פנימה.

 

12 גורמים שבגללם גולשים נוטשים עגלה באתר

מספר הגורמים שבגללם גולשים בוחרים לא להמשיך במסע הקניות שלהם באתר הוא עצום. ריכזתי כאן עבורכם את הגורמים העיקריים:

 

סקרנים שמראש לא התכוונו בכלל לבצע רכישה

יש גולשים שמראש לא הגיעו עם כל כוונה לרכוש מוצרים או שירותים באתר. מה שהם כן הגיעו לעשות זה לבדוק מחירים, לראות כיצד נראית חווית השימוש באתר, להבין אילו הנחות מסופקות להם, לבדוק את קוד הקופון שברשותם – אבל לקנות – הם ממש לא הגיעו בשביל זה לאתר.

 

תהליך רכישה שמתיש את הנשמה

לפעמים, סלחו לי על הביטוי, אבל תהליך רכישה כפי שמומש באתר יכול להוציא לגולש את הנשמה. לפעמים להציג לגולש שדות רבים למילוי זוהי באמת חובה להשלמת תהליך הרכישה (למשל, בעת רכישה של כרטיס טיסה או הזמנת מלון בארץ זרה). כאשר מדובר ברישום לוובינר ה-50 במקביל שמתקיים על מכירת מוצרים באמזון – נו, בואו נגיד שבמקרה הזה עותק של תעודת הלידה שלכם לא באמת נחוץ.

רוצים להצליח למכור יותר? בקשו מן הגולשים רק את הפרטים שרלוונטיים לצורך ביצוע המכירה.

 

לא מוצעת לגולש שיטת תשלום שבה היה מעוניין לשלם

לא לכולם זמינים תמיד אמצעי התשלום המקובלים. בחלק מן המקומות, לא מכבדים כרטיסי אשראי של אמריקן אקספרס, או דיינרס. חלק מן הלקוחות היו בכלל מעוניינים לשלם בביט. יש כאלו שהיו רוצים להזמין מוצר ולשלם לשליח במזומן.

העדר הזמינות של שיטת תשלום שבה היה מעוניין הלקוח לשלם היא עוד סיבה ממגוון הסיבות שבגללן גולשים נוטשים עגלות באתר.

 

בעיות טכניות שונות כמו ניתוקים והעדר יכולת לטעון את הדף

אם באתר שלכם יש תקלות בתדירות גבוהה, ייתכן בהחלט שהן מקשות על הגולשים המגיעים אליו להשלים את תהליך הרכישה. יתרה מכך, תקלות חוזרות ונשנות פוגעות גם במהימנות של האתר, וברצון של הגולשים לנסות שוב ולהשלים את הרכישה במועד מאוחר יותר.

 

העדר ביטחון באבטחת המידע של המותג

גולשים שנכנסים לאתר וזה לא נותן להם את התחושה שניתן להפקיד בידיו את פרטי אמצעי התשלום שלהם – לא יטרחו לשלם באתר הזה עבור מוצרים או שירותים. אחת הסיבות הנפוצות לנטישת עגלות באתרי סחר למיניהם היא העדר אמון של הגולש באמצעי האבטחה שמותקנים באתר. מתי זה קורה? בעיקר כאשר האתר בנוי בצורה מרושלת ולא מקצועית ולא מספק את התחושה שניתן לבטוח בו.

 

מידע נוסף שמתגלה רק בדף התשלום

כמה פעמים הייתם בטוחים שאתם יודעים לגמרי מהו המחיר הסופי שתידרשו לשלם, אבל בעת ההגעה לקופה גיליתם שלמחיר נוסף מע"מ או שנוספו דמי משלוח, או משלוח מהיר, או משלוח עד לנקודת איסוף או כל תירוץ אחר? מסתבר שגם כאן מדובר באחד הגורמים שמייצר נטישת עגלה על ידי גולשים – כלומר, הפער בין הציפיה למצב בפועל בעת ההגעה לקופה.

 

יותר מידי לחץ שמופעל על הגולש

אם באתר שלכם ישנה אוירה של לחץ, עם כל מיני שעונים שסופרים לאחור כאילו שאם הלקוח לא יזמין מכם את מברשת השיניים החשמלית שהוא זקוק לה בעשר השניות הקרובות העולם יתפוצץ – לקוחות רבים יבחרו לנטוש את האתר. לחץ שמופעל על הגולשים בצורת מיקרו קופי מאיים הוא עוד אחד מן הגורמים שבגללם נוטשים גולשים עגלת קניות באתר.

 

הסחות דעת מיותרות

משפך שיווקי צריך לעבוד בצורה של מיקוד הלקוח הפוטנציאלי יותר ויותר. זליגה החוצה מן המשפך מתרחשת כאשר אנחנו מייצרים חשיפה של הגולש למסרים שיווקים אחרים, לא קשורים, בזמן שהוא בכלל מנסה לקבל את ההחלטה אם לרכוש מוצר או שירות מסוים שהוצע לו לפני כן.

הסחות דעת בדמות פופאפים שקופצים בזמן תהליך הרכישה, הצעות מפתות אחרות, קריאה להצטרפות לקבוצה או המלצות לתוכן נוסף – עלולות לפגום בתהליך ההמרה של הגולש ולגרום לנטישת העגלה שלו באתר.

המלצה שלי: בדף מוצר, אל תציעו לגולש מוצרים נוספים!

 

ממשק משתמש גרוע במיוחד ולא ברור מספיק

כמי שיצא לו לבקר בלא מעט אתרי סחר, אני יכול לספר לכם על זוועות של ממש שראיתי כשביקרתי באתרים לא מקצועיים. זה מתחיל מעיצוב חובבני למדי, סידור לא נכון של האתר, היררכיה פגומה, ניווט לוקה בחסר, העדר שורת חיפוש לאיתור מהיר של מוצרים, היעדר יכולת פלטור – ולמעשה, כל הטמעה או מימוש באתר שלא לוקח בחשבון את חווית המשתמש באתר, את הצרכים של המשתמש, ואת ההרגלים שסיגל לעצמו בניווט בין מאות אתרים אחרים.

ממשק משתמש גרוע במיוחד יכול להיות סיבה מצוינת לנטישת עגלה על ידי מבקרים באתר.

 

חיוב בביצוע הרשמה

חישבו מה חשוב לכם יותר: שהגולש יבצע רכישה באתר או שהגולש יצטרף למועדון החברים של המותג? הרבה מן העסקים מנסים, על הדרך, גם לגרום ללקוח הפוטנציאלי לבצע רכישות באתר וגם לקבל ממנו פרטים אישיים על מנת לצרף אותו למועדון חברים מסוים, שכביכול מספק הנחות שוות וערך מוסף לגולש. אלא שהדברים לא עובדים ככה. גולש מרגיש שגם כך הוא מוציא ממיטב כספו ומבצע הקרבה מסוימת בעת הרכישה באתר. אין לו כל רצון לבצע הקרבה נוספת, הפעם של הנתונים האישיים שלו, כמו כתובת הדואר האלקטרוני שלו, רק כדי לקבל ספאם שיווקי טהור בעתיד.

 

העדר זמינות של משלוחים למיקום גאוגרפי מסויים

יכול להיות שאתם גרים באזור שאליו המותג ממנו אתם מזמינים לא מבצע משלוחים, בגלל שיקולים של עלות תועלת. במקרים כאלו, העדר יכולת לבצע משלוח לאזור המגורים של הלקוח הפוטנציאלי הוא בהחלט סיבה טובה לנטישת עגלה באתר.

 

העדר זמינות משלוחים במועד מסוים

לפעמים הלקוח יהיה זקוק למוצר או לשירות במועד מסוים נקוב. אם המוצר לא יוכל להגיע בזמן, ההזמנה מן הלקוח לא תהיה רלוונטית. במקרים בהם המשלוח לא יוכל להיות מסופק ללקוח במועד שבו הוא זקוק לו – ייתכן שהגולש אכן יבחר באופציה של נטישת העגלה.

 

5 פתרונות אפשריים לצמצום נטישת עגלה

טוב. הגענו לחלק החשוב יותר של המאמר. הבנתם שלנטישת עגלה בחנות יכולות להיות סיבות טובות ומגוונות, אבל מה לגבי מניעה? כיצד יהיה ניתן להטיח ששיעור הנוטשים של עגלות באתר יהיה קטן ככל האפשר? הנה חלק מן הפתרונות שכדאי יהיה לנסות:

 

לשפר את המהימנות של האתר

ככל שהאתר יראה אמין יותר ומקצועי יותר, כך, בסבירות גדולה, פחות גולשים יבחרו לנטוש את האתר. איך משפרים את המהימנות של האתר? ראשית, מעצבים אותו בצורה מקצועית וברמת גימור מעולה. שנית, מייצרים דף אודות איכותי, שבו משלבים תמונות של הצוות הניהולי שעומד מאחורי המותג. בנוסף, חשוב יהיה גם לכלול אמצעים שונים ליצירת קשר וכן קישורים לפרופילים מקצועיים של רשתות חברתיות שמייצגים את המותג. ניתן גם להטמיע טקסטים איכותיים באתר, עמוד המפרט את תנאי ההתקשרות באתר ומדיניות החזרת המוצרים.

 

לתקן תקלות באתר

כאמור, אתר שבו מתרחשות תקלות תקשורת רבות הוא אתר שמקשה על גולשים להשלים את תהליך הרכישה. רוצים להגדיל את שיעור הרכישות באתר ולצמצם את נטישת העגלות? שפרו את התשתית הטכנית של האתר, אבטחו אותו ועברו לספק אחסון אמין יותר ומהיר יותר.

 

לייצר מיקוד במסע הלקוח באתר

כפי שציינתי קודם לכן, סיבה מרכזית נוספת לנטישת העגלה על ידי גולשים היא הפצצה של הגולשים במסרים שיווקים רבים שלא לצורך. רוצים להניע יותר גולשים לסיים את הביקור באתר עם רכישה? היו ממוקדים במסרים השיווקיים שלכם, אל תנסו למכור יותר עולמות וכן לגולש הבודד, ואל תציפו אותו במסרים שיווקים מבלי שביקש זאת.

 

לייצר מיקרו קופי מרגיע

למיקרו קופי באתר, אותם טקסטים מצומצמים שמחברים בין חלקי האתר, ומסבירים לגולש מה מצופה ממנו בכל שלב נתון, ישנה השפעה אדירה על הרצון של הגולש לנטוש את האתר. צרו מיקרו קופי מקצועי, שלבו בו מעט הומור אם אפשר, ועזרו לגולש להתמצא היטב בנבכי האתר וכן להבין מה מצופה ממנו בכל רגע נתון. בצורה כזאת, תוכלו להתאים את הציפיות של הגולש לשירות שיקבל בפועל בעת הגלישה באתר.

 

להתקין תוסף שמסייע בשליחת מייל לנוטשי עגלה

יש לא מעט תוספים שמספקים היום את היכולת לשלוח מייל לנוטשי עגלה עם טקסט מקורי ואיכותי שקורא להם לשוב ולצרוך את השירות שהחלו לצרוך. בבחינה של עלות תועלת מדובר בשיטה אפקטיבית למדי. קל הרבה יותר לשכנע נוטש עגלה לחזור לאתר ולהשלים את הרכישה שכבר החל לבצע, מאשר לגרום לגולש שכלל לא מכיר את האתר להיכנס אליו ולבצע הזמנה.

אם כן, תוספים שונים יאפשרו לכם להגדיר מייל אוטומטי כזה, מעוצב, שישלח לאחר פרק זמן נתון מרגע נטישת העגלה.

שימו לב: יש קבוצות שלמות באינטרנט שנלחמות בתופעת השימוש בדואר אלקטרוני ללא אישור הלקוח על מנת לשווק לו מוצרים או שירותים. לפני שאתם נפנים לעשות שימוש בשיטה הזאת, בידקו את החוקיות שלה (עורכי דין שונים ייעצו לכם אחרת בהקשר הזה. יש כאלו שיטענו שהמייל הראשון שישלח ללקוח הוא חוקי כל עוד הלקוח לא ביקש הסרתו מרשימת התפוצה. אחרים יטענו שגם על המייל הזה יתקשו להגן בבית המשפט). בכל מקרה, ודאו שאתם מבינים את היתרונות ואת הסיכונים שבשימוש בתוסף כזה, שמטרתו לחזור ללקוחות פוטנציאליים נוטשי עגלה, ולייעד להם מר באמצעות מייל אוטומטי וייעודי.

 

הנה 5 תוספים ששולחים מייל אוטומטית לנוטשי עגלה:

  1. Retainful – Free WooCommerce Abandoned Cart Recovery Plugin
  2. WooCommerce Recover Abandoned cart – עולה 49$
  3. Hubspot for WooCommerce
  4. YITH WooCommerce recover abandoned cart – עולה 80$
  5. Abandoned cart reports for WooCommerce

 

מאחל לכם עגלות מלאות ולא נטושות, בהצלחה!

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
חדש!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בתוכנה ובשיווק מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

ביטויי זנב ארוך - המדריך המלא
ביטויי זנב ארוך – המדריך המלא

אין מקדם אתרים שלא מכיר את המושג "ביטוי זנב ארוך". לפי הגדרה אחת, ביטויי זנב ארוך הוא ביטוי המכיל מילת מפתח כלשהי בתוספת מספר מילים

היררכיה באתרי אינטרנט - המדריך המלא
בניית היררכיה – המדריך המלא

היררכיה נכונה לא רק תאפשר סדר וארגון בתוך האתר שלכם ובתכנים שלכם אלא גם תקבע את הכח שאתם מחליטים לתת לכל עמוד ועמוד באתר, מה

נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר?
תעברו לאחסון האתרים של קלאודוויז -
זה קלי קלות!
הטבה לגולשי האתר:
25% הנחה ל- 3 חודשים ראשונים!