חיפוש

מדוע לא חכם להתחייב על תוצאות SEO?

לקוחות רבים שפונים לקבלת הצעות מחיר בתחום של קידום אתרים אורגני, מבקשים להבין איזו תוצאה יוכל להבטיח להם מקדם האתרים. כלומר, מהו פרק הזמן שדרוש למקדם כדי להוביל ביטוי מסויים לעמוד הראשון, או למיקום ספיציפי בעמוד הראשון. לכאורה, מדובר בדרישה לגיטימית. כאשר לקוח רוכש מוצר או שירות הוא מעוניין לדעת מה הוא יקבל במדויק. אלא שבתחום קידום האתרים האורגני – זה לא עובד ככה. הנה הסיבות העיקריות שבגללן לא תוכלו להבטיח ללקוחות שלכם הבטחות מדוייקות מאוד בתחום:

סיבה ראשונה: אנחנו לא באמת יודעים איך גוגל עובד

גוגל עושה, ככל הנראה, שימוש במאות פרמטרים לצורך דירוג עמודי אינטרנט בעבור שאילתות שמבצעים הגולשים. אנחנו אפילו לא בטוחים שאלגוריתם הדירוג של גוגל – הוא אלגוריתם אחד בלבד. יתרה מכך, בשנים האחרונות שילבה גוגל אלמנטים של למידת מכונה ובינה מלאכותית באלגוריתמים שלה (עוד על רנקבריין תוכלו לקרוא כאן). מכאן שהיכולת של מקדם כזה או אחר לדעת אילו שינויים מדוייקים עליו לעשות כדי לשפר את הדירוגים של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש היא מוגבלת ביותר.

 

סיבה שניה: שינויים ועדכוני אלגוריתמים של גוגל

גוגל, כידוע, אינה קופאת על השמרים. שינויים ועדכונים שונים לאלגוריתם החיפוש שלה מבוצעים באופן שוטף. לכן, מתודת פעולה שעבדה למקדם אתרים ביום אחד, יכולה שלא לעבוד עבורו ביום אחר. נכון, הבסיס הוא אותו בסיס: גוגל מעוניינת להציג לגולש אתרים איכותיים, המכילים תוכן עם ערך מוסף, בטוחים, מותאמים למובייל, נגישים, בעלי היררכיה נכונה, פופולריים בתחומם ועוד. אולם את העובדות הכלליות האלו, מכירים כל מקדמי האתרים.

 

סיבה שלישית: פעילות המתחרים

מאחר שאנחנו לא פועלים בעולם ריק ממתחרים, אחד הפרמטרים שישפיעו עלינו מאוד יהיה עד כמה המתחרים שלנו פעילים בתחום של קידום אורגני. ככל שפעילות המתחרים תהיה סדורה ומגובה בתקציב מתאים, כך יקשה עלינו להתבלט במנועי החיפוש מולם. זאת ועוד, פעילות המתחרים היא לא באמת שקופה. אנחנו יכולים אמנם לקבל תמונה חלקית על דרך הפעולה שלהם באמצעות כלים שונים (כתבתי על לא מעט כלים כאלו בפוסט הזה), אולם לעולם לא תהיה לנו תמונה מלאה ועדכנית על הפעילות הנוכחית או המתוכננת של המתחרים (לפעמים, אגב, גם למתחרים לא תהיה תמונה כזאת).

 

סיבה רביעית: שיתוף פעולה עם הלקוח

בנישות מסויימות, שיתוף פעולה עם הלקוח הוא הכרחי על מנת לקבל תוצאות טובות מתהליך הקידום. ישנם נושאים שהעמקה בהם בזמן יחסית קצר היא בלתי אפשרית מבחינת המקדם. ללקוח קיימת המקצועיות והסמכות לעסוק בתחום ורק הוא יוכל לכתוב עבור תהליך הקידום תוכן איכותי. העדר שיתוף הפעולה של הלקוח יכול להקשות על קבלת תוצאות טובות, מה שמוביל לכך שמקדם האתרים לא יכול להתחייב בנישות כאלו על קבלת התוצאות הרצויות.

 

סיבה חמישית: התנהגות הגולשים

ההנחה הרווחת בקרב מקדמי אתרים בעולם היא שהתנהגות הגולשים באתר מהווה פקטור חשוב בהחלטה של גוגל כיצד לדרג את דפי האתר. למקדם האתרים ולבעל האתר לא קיימת דרך לחזות כיצד תגיב תנועה אורגנית (לא ממומנת) של גולשים באתר. מה יהיה אחוז הנטישה שלהם? האם התוכן יספק אותם? כמה זמן ישארו באתר? האם יקראו מספר תכנים לפני שיעזבו? העדר השליטה על ההתנהגות העתידית של גולשים פוטנציאליים שיגיעו מתנועה אורגנית, יכול להוות מכשול בפני כל התחייבות אליה יסכים המקדם.

 

סיבה שישית:  ביקורות שליליות

גולשים שיגיעו לאתר עלולים להיות לא מרוצים מן השירות שסופק להם. ריבוי גולשים כאלו, שישאירו תגובות שלילות בדף הפייסבוק של העסק או בכרטיס הגוגל של העסק, עלולים לפגוע גם בקידום האורגני של האתר. אין דרך לחזות אילו גולשים יחליטו ומתי לכתוב ביקורת שלילית על האתר. נכון, ביקורת שלילית את לא צפויה להוריד את הדירוג האורגני של האתר, אולם אם תהיה מגמה עקבית של תגובות כאלו, המקדם עצמו לא יוכל להתחייב שיצליח להשיג את היעדים שהוגדרו.

 

סיבה שביעית: טיפול לא נאות בלקוחות

זוהי, כמובן, סיבה עקיפה להשפעה על התוצאות האורגניות. למשל, אם בית העסק עושה שימוש באתר לצורך יצירת לידים טלפוניים, ולא מעמיד מערך שירות ותמיכה שמסוגל לתת מענה לטלפונים של הלקוחות, הדבר צפוי להשפיע גם על הקידום האורגני של האתר. כיצד? ובכן, לקוחות כאלו, בטח אם הם נדרשים לשירות מיידי, פשוט ינטשו את האתר וימשיכו לתוצאה הבאה בדף תוצאות החיפוש. למגמה עקבית כזאת, תהיה בודאי השפעה לא מועטה על תהליך הקידום האורגני, מה שיקשה מאוד על מקדם האתרים להתחייב לתוצאות מראש.

 

סיבה שמינית: פעילות זדונית של המתחרים

מתחרים שבוחרים לפעול בצורה לא אתית ולא חוקית על מנת לפגוע במיקומים של דפי המתחרים במנועי החיפוש, לא טורחים, בדרך כלל, לפרסם בשקיפות מלאה את תוכנית העבודה שלהם. אתרים, בטח בתחומים תחרותיים, יכולים להפוך לקורבן לפעילות של קידום אתרים שחור, שמטרתו לפגוע במיקומים של אתרים במטרה לקדם אתרים אחרים. מאחר שמקדם האתרים לא יודע בשלב החתימה על ההסכם מה מתכננים המתחרים בהקשר הזה, הוא לא ממש יכול להתחייב על תוצאות.

 

לסיכום

אם אתם מקדמי אתרים ובחרתם להתחייב ללקוחות שלכם על התוצאות – נאחל לכם הרבה הצלחה ומזל. אם אתם לקוחות שקיבלו התחייבות כזו או אחרת ממקדם אתרים על התוצאות המצופות – כדאי מאוד שתידלק לכם נורה אדומה.

תהליך קידום אורגני מושפע האוסף של גורמים פנימיים וחיצוניים, חלקם אינם תלויים בבעל האתר, ולכן לא ניתן להתחייב על התוצאות. עם זאת, כאשר פועלים נכון, בהתמדה ולאורך זמן, בהחלט סביר יהיה לראות תוצאות משביעות רצון.

בהחלט. אסטרטגיית התוכן של המתחרים, תהליך בניית פרופיל הקישורים שלהם, הפעילות שלהם ברשתות החברתיות ועוד יכולים להשפיע גם על תהליך הקידום של האתר שלכם.

כמובן. הגולשים מאותתים במהלך הביקור באתר על מידת שביעות הרצון שלהם מן האתר, ויותר מסביר להניח שמנועי החיפוש הגדולים עושים בפקטור הזה שימוש נרחב.

צור איתנו קשר עוד היום ונבנה עבורך הצעה מותאמת אישית שתיקח בחשבון את הצרכים והאילוצים שלך.

מדוע לא חכם להתחייב על תוצאות SEO
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים