עשהאל-דרייר

אלגוריתם Rankbrain

רגע לפני החפירות, ההגדרות, והתאריכים הרלוונטים למנוע הבינה המלאכותית של גוגל, הלא הוא ה- Rankbrain, בואו נתחיל מדוגמה קטנה שתמחיש לנו בצורה הטובה ביותר את המהפכה שמתרחשת לנגד עינינו: הבנת כוונת החיפוש האמיתית של המשתמש.

 

לפני כל הבלאגן – דוגמה להמחשה

אתם יושבים בבית, משועממים ברמה קיצונית ומתחילים להרהר בכל מה שקורה סביבכם. השעות נוקפות ואתם מבינים שאם לא תמצאו משהו להתעסק בו, ככל הנראה תסיימו גם את היום הזה מבלי לתרום דבר לאנושות. לפתע, בוערת בכם בעוצמה שאלה שאין לכם מענה עליה: איך קוראים לאחות של אביב גפן? אבל, רגע: הכוונה היא כמובן לא לשירה גפן. את שירה אתם זוכרים. שירה גפן היא דמות מוכרת. לא. אתם רוצים לדעת איך קוראים לאחות השניה. נו. זה ממש עומד לכם על קצה הלשון אבל לא עוזר כלום: אתם פשוט לא מצליחים להיזכר.

אהה, ועוד משהו: אתם גם לא ממש זוכרים איך קוראים לאבא של אביב גפן. אתם יודעים שהאחות השניה של אביב גפן נולדה לאבא של אביב, אבל לאמא אחרת. סיוט! בוא נתחיל בחיפושים.

ובכן, מה לדעתכם יקרה אם נבצע את החיפוש: "הבת של אבא של אביב גפן"?

הנה התוצאות:

הבית של אביב גפן

בואו ננסה להבין עד כמה הדבר הזה גאוני:

גוגל הבינה את השאילתא בצורה מושלמת: היא פירקה את השאילתה ל2 וטיפלה בכל אחת בנפרד. ראשית, האלגוריתם איתר את אבא של אביב גפן (יהונתן גפן, למי ששאל), לאחר מכן האלגוריתם איתר את שתי הבנות של יהונתן גפן (שירה גפן ונטאשה גפן), סידר את התוצאות במבנה סדור (נראה כמו פירורי לחם), צירף תמונות עדכניות, והפך כל אחת מתתי תוצאות החיפוש לאובייקט שניתן ללחוץ עליו על מנת לקבל מידע נוסף. וכל זה, כמובן, בשבריר של שניה. מרשים, נכון?

 

רנקבריין – המידע היבש והרשמי

רנקבריין – אותו רכיב באלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש של גוגל, מאפשר למעשה לשלב אלמנטים של למידת מכונה (AI) כחלק מן הניסיון להתאים תוצאות חיפוש שונות למשתמשים. למה הכוונה? אם עד לפני מספר שנים גוגל עשתה שימוש בעיקר בפרמטרים קבועים לצורך הערכת איכות ההתאמה של תוצאת חיפוש לשאילתא שביצע המשתמש, הרי שרנקבריין מאפשר לה כיום להבין, עד כמה שניתן, מהי כוונת החיפוש של המשתמש, אפילו כאשר מדובר בשאילתות חדשות, אשר לא נעשה בהן שימוש עם עומק היסטורי ממנו ניתן היה ללמוד.

למשל, למה מתכוון גולש אשר מחפש את הביטוי "מכבי"?

האם הגולש הוא אבא לילד בן יומיים והוא רוצה לרשום אותו בקופת חולים מכבי כמה ימים לפני הברית?

האם הגולש הוא אוהד שרוף של מכבי תל אביב והוא רוצה להיכנס לאתר כדי להבין באיזו שעה יתקיים המשחק הבא?

ואולי הגולש הוא היסטוריון שחוקר כעת את תקופת החשמנואים?

רנקבריין, כך על פי הערכות, לומד מהיסטוריית החיפוש של הגולש, מן התזמון של החיפושים ומן המיקום ממנו הם מבוצעים לא מעט על כוונת המשתמש בחיפוש.

כך למשל, גוגל יכולה להחזיר נתונים כלליים על אירוע אשר מתרחש בחו"ל בחודש ספטמבר, ואילו נתונים פרטניים יותר עברו חיפוש שמתבצע מאותה מדינה עצמה (כמו מסלול, שעות פתיחה של האירוע וכו').

 

רנקבריין – פרמטר בדירוג העמוד?

בשנת 2016 הודתה גוגל לראשונה שהיא עושה שימוש ברנקבריין כפרמטר מרכזי בשקלול הדירוג של העמוד בעבור שאילתת חיפוש שביצע הגולש. למעשה, גוגל ציינה כי מדובר בפרמטר השלישי (לאחר קישורים חיצוניים ותוכן – לאו דווקא בסדר הזה) בחשיבותו לצורך דירוג ושקלול העמוד הרלוונטי.

 

רנקבריין – מה צופן העתיד?

אנחנו מבינים כיום יותר ויותר כי הכוונה של גוגל היא להציג למשתמשים תוצאות שהן יותר רלוונטיות מבחינתם. רנקבריין הוא בהחלט בשורה בתחום הזה, משום שבאמצעותו מנסה גוגל להתאים את תוצאות החיפוש לניואנסים המשתנים בין שאילתות, הן בהלימה לזמן שבו בוצעו, למיקום שבו בוצעו, ולהיסטוריית החיפושים של הגולש הספיציפי. ההנחה היא שהשימוש ברנקבריין רק ילך ויגבר בעתיד.

ההנחה הרווחת היא כי כיום גוגל מריצה את רנקבריין בתוצרת "אוף ליין" על מנת ללמוד את תוצאות האלגוריתם, ולשלב אותו באלגוריתם החיפוש הכולל בעת הצורך. עם זאת, לא מן הנמנע שגוגל תבחר לעשות שימוש בעתיד באלגוריתם זה גם בשאילתות המבוצעות בזמן אמת.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.
מושגים נוספים מעולם ה- SEO שעשויים לעניין אותך:
זמן שהייה באתר – כל מה שצריך לדעת

מה מייצג מדד זמן השהייה באתר? התשובה הפשוטה היא: תלוי את מי שואלים. התשובה הקצת יותר מורכבת במאמר הבא.   אחד המדדים שמעניינים מאוד בעלי

מה זה AMP והאם שווה את המאמץ

פרויקט מיוחד של גוגל בשם AMP נועד לשפר את חווית הגלישה מהמובייל וכמו בכל פרויקט כזה, חשוב לקרוא את האותיות הקטנות. נניח לרגע, באופן היפותטי

Sitelinks – המדריך המלא

במשך תקופה ארוכה, בכל פעם שנפנינו לבצע שאילתא במנוע החיפוש, הורגלנו למצוא תוצאת חיפוש יחידה עבור כל אתר, אשר הפנתה אותנו לעמוד ספיציפי. אולם כיום,

תג Alternate

מגיע הזמן בחייו של כל אתר בינלאומי, שבו הוא נדרש לעשות שימוש בתג Alternate. התג הזה מאפשר לבעלים של אתר לספק אינדיקציה על כך שעותקים

תג התיאור (Meta Description)

תג התיאור (כאן נקרא לו מטא דיסקריפשיין) הוא אחד משני המרכיבים (יחד עם תג הכותרת) שמהווים את שער הכניסה של הגולש לעמוד אינטרנט ספיציפי, מדף

לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !