חיפוש

כל כמה זמן כדאי להוסיף תוכן באתר

ספוילר קצר: אנחנו בדיגיפארם, נדע לעזור לכם לא רק לייצר תוכן איכותי לאתר שלכם, אלא גם לבנות תוכנית תוכן סדורה, שתתחשב בפעילות המתחרים שלכם, בצרכים של קהל היעד שלכם, ובמגמות המאפיינות את הנישה שבה אתם פועלים. רוצים לדעת עוד על שירותי הזמנת התוכן והייעוץ שלנו? היכנסו למערכת דיגיפארם, ושדרגו את הדרך בה אתם מייצרים תוכן חדש.

תשאלו כל פוליטיקאי שאלה מאתגרת וקשה שקצת קשה לענות עליה באופן פומבי וישיר והוא ישיב לכם "מדובר בשאלה מצויינת, אולם לפי דעתי לא זו השאלה המרכזית שצריך לעסוק בה". ובכן, מסתבר שהדברים דומים גם כאשר עוסקים בתדירות הוספת תוכן לאתר אינטרנט. שנתחיל?

5 כללי אצבע לתדירות העלאת תכנים

  1. מספר עמודי התוכן באתר צריך להיות גבוהה ממספר הדומיינים המקשרים לאתר.
  2. יש לבצע מחקר מילות מפתח לאתרים המובילים בגוגל בנישה של האתר שלכם ולהכין תוכנית עבודה להשוואת כמות התכנים שיש באתרים המתחרים, לאתר שלכם תוך תקופת זמן קצרה כאשר המקסימום זה מאמר ביום.
  3. ברוב המקרים, מאמר ביום זה סופר אידיאלי, מאמר ביומיים זה מצוין, מאמר בשבוע זה בסדר ו2 מאמרים בחודש זה מעט.
  4. כל עוד אתם מוסיפים תכנים איכותיים שבאמת רלוונטיים לאתר שלכם – אין מה לחשוש מ"להגזים" עם הקצב.
  5. עדיף קצב קבוע מהכל במכה אחת, מה גם שניתן לתזמן את עליית המאמרים כך שכל יום יעלה אחד. מצד שני, אם יש לכם לחץ כלשהו להעלות את הכל לאתר, תרגישו חופשי כל עוד אתם עומדים בסעיף מספר 4.

 

אנחנו מזכירים כי אם אתם רוצים להיות שחקנים משמעותיים בנישה שבה אתם פועלים, אתם חייבים להתחיל להתנהל כמו מקצוענים, ומקצוענים, מזמינים את התוכן שלהם ממערכת דיגיפארם – מערכת הכותבים האנושיים המתקדמת ביותר בישראל. עם שירות דיגיטלי וממוחשב, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, תוכלו להבטיח לעצמכם זמינות מקסימלית וטיפול מהיר ואיכותי בהזמנת התוכן הבאה שלכם.

השאלה המרכזית: מה אתם רוצים להשיג באמצעות האתר?

ברור לכל שלעסקים שונים ישנן מטרות שונות, ומערכי השירות, המכירה, והתמיכה שלהם בלקוח שונים זה מזה. ולכן, השאלה המרכזית שצריכה להנחות כל מי שמנהל אסטרטגיית תוכן ומתלבט לגבי התדירות של העלאת התכנים היא מהי, למעשה, מטרת העלאת התכנים? האם מנהל התוכן רוצה להצטייר כאוטוריטה בתחומו ולעדכן את קהל הקוראים על כל שינוי בנישה שבה הוא עוסק? או שמדובר בתחום בו המאמרים שנכתבים הם מעמיקים, כבדי משקל, ודורשים התייחסות מדוקדקת ורצינית ביותר?

אם כן, מהם הפרמטרים שינחו אותנו בקבלת ההחלטה על תדירות עדכון התכנים באתר? בעוד דקה נדע.

 

6 קריטריונים לבחירת תדירות העדכון של התוכן באתר

ההחלטה מתי ובאיזה אופן לעדכן את אתר האינטרנט הינה חלק בלתי נפרד מיצירת אסטרטגיית התוכן לאתר. היא צריכה, בין היתר, להיות מושפעת מן השיקולים האלו:

 

הנישה שבה עוסק האתר והציפיה של הגולשים לעדכונים בנישה

אתר שעוסק במזג אויר צריך, מן הסתם להתעדכן ברמה יומית. אתר חדשות חייב להתעדכן על בסיס שעתי. אתר שמכיל מחקרי עומק על ההיסטוריה של רומא העתיקה ומתמקד בנושא בניית תעלות מים יכול להסתפק בתדירות מופחתת מן הדוגמאות הקודמות.

לכל אתר, לכל נישה ולכל תחום קיימת ציפיה שונה של הגולשים והקוראים לעדכוני תוכן. למשל, מתי נכון יהיה לבלוג טכנולוגי לעדכן על גרסה חדשה של מערכת הפעלה לסמארטפונים? נכון, כשהגרסה יוצאת. אין טעם לעדכן את הגולשים בעדכון גרסה של מערכת ההפעלה כשלמעשה לא קיים עדכון כזה בכלל.

 

הפעילות של המתחרים

אם אתם רוצים להיות טובים יותר מן המתחרים, בחרו תדירות לעדכון התכנים באתר שלכם, שהיא שווה או טובה יותר משלהם. כשאתם בונים את אסטרטגיית התוכן שלכם, עליכם ממילא יהיה להבין מה המתחרים עושים, כיצד הם פועלים, מהי תדירות עדכון התוכן שלהם, ומהו עומק התוכן שהם מפרסמים. הבינו כיצד המתחרים שלכם פועלים, ופעלו בצורה איכותית יותר.

 

רמת האינטרקציה שאנחנו רוצים לקיים עם הגולש

תוכן כתוב היטב מייצר אינטרקציה עם הגולשים. אנשים אוהבים להגיב לתוכן שסייע להם, פתח בפניהם אפיקים חדשים, לימד אותם או אפילו הכעיס אותם, גרם להם לנוע באי נוחות ואתגר אותם. אולם, כאשר אינטרקציה כזאת נוצרת, אתם, כבעלי עסק, צריכים להיות שם בשביל הגולשים. מהי הקיבולת שלכם? האם אתם מסוגלים לפנות זמן ביומן העמוס שלכם על מנת להגיב לגולשים השונים. קחו שיקול זה בחשבון. כאשר אתם קובעים את תדירות העלאת התכנים באתר, הפנימו שיש גם סיכוי שמישהו יטרח… ויקרא אותם. אל תשאירו את הפוסטים שלכם יתומים.

 

רמת העומק והערך שאנחנו מעוניינים להעניק לגולש

אסטרטגיית התוכן שלכם יכולה להיות שונה גם כאשר אתם עוסקים באותו עולם תוכן ממש. למשל, אתר טכנולוגי אחד יכול לבחור לעדכן את קהל הקוראים על כל סמארטפון חדש שיוצא לשוק, ואילו אתר טכנולוגי מקביל יכול לכתוב פוסטים בתדירות נמוכה יותר, אשר סוקרים ניסויים מושקעים ומעניינים שביצעו בעלי האתר בעצמם בסמארטפונים ישנים וחדשים כאחד. איזה אתר טוב יותר מבחינת התוכן? אין תשובה ברורה. את השאלה הזאת צריך להפנות לגולשים עצמם.

 

מתי אנחנו מעוניינים שהגולש יצרוך את התוכן?

קיים הבדל משמעותי בין תוכן רכילותי, קליל ומהנה ובין תוכן מעמיק הכולל הפניות למאמרים מדעיים חשובים. לכל בכל רגע נתון מסוגל הגולש באתר שלנו לצרוך את כל סוגי התכנים. עלינו יהיה להתאים את התזמון והתדירות של פרסום התכנים השונים באתר, בין היתר, על בסיס הנכונות של הגולשים לקלוט אותם. עלינו לחשוב היכן הגולש יצרוך את התכנים האלו: האם הוא יסקור את התכנים כשהוא בעבודה? האם יתפנה אליהם דווקא כשהוא בבית? האם באמצעות הסמארטפון במיטה? אולי דווקא חשוב כאן השימוש במחשב עם תוכנות ייעודיות להצגת התוכן?

 

הקיבולת של הגולש

גם אם היינו בוחרים לספק לגולשים שלנו תוכן איכותי שערכו לא יסולא בפז, ולהעניק להם ללא כל עלות מחקרים משמעותיים ומפורטים שנעשו בתחום שבו אנחנו עוסקים, לא בטוח שהיה בצד השני לקוח שמסוגל או רוצה לקלוט ולעבד את התכנים האלה. רגע לפני שאנחנו משחררים לאויר עוד תוכן משמעותי וערכי, לא מן הנמנע שנשאל את עצמנו האם עבר די זמן מן העדכון הקודם שביצענו והאם אפשרנו לגולש שלנו להתעמק בתוכן, להפנים אותו ולהרהר בו.

 

לסיכום

התשובה לשאלת התדירות של פרסום תכנים באתר היא מורכבת ותלויה בפרמטרים רבים: הציפיה של הגולשים לתדירות ניהול תוכן בנישה הספיציפית שבה האתר עוסק, פעילות המתחרים שלנו, רמת האינטרקציה שאנו מעוניינים לנהל עם הגולש, רמת העומק והערך שאנו מעוניינים לספק לגולש, התזמון שבו היינו רוצים שהגולש ייחשף לתוכן, וכמובן, ולא פחות חשוב מכלל הקריטריונים שהוצגו: הקיבלות והיכולת של הגולש לספוג ולעבד את התוכן שהענקנו לו.

תדירות העדכון המומלצת של האתר בתוכן איכותי היא פונקציה של מספר פרמטרים ובהם: הנישה שבה פועלים, פעילות המתחרים, רמת האינטרקציה הדרושה עם המשתמש, רמת העומק אליו רוצים לרדת במאמרים ועוד.

גם אם פרסום רב מידי של תכנים ארוכים ומושקעים לא יגרום נזק לאתר, הרי שהוא לא יסייע לכם למקסם את הערך מן ההשקעה שביצעתם בתוכן, ולכן, חבל לעשות זאת.

בהחלט. אם קהל היעד שלכם הוא בעל אוריינטציה דיגיטלית ועושה שימוש בערוצים הדיגיטליים בתדירות גבוהה, אפשר יהיה לפרסם לו הרבה תכנים בפרק זמן קצר. לעומת זאת, אם קהל היעד שלכם אינו חובב טכנולוגיה וקורא רק לעיתים רחוקות את התכנים שלכם, אפשר יהיה לפרסם מאמרים בתדירות מופחתת.

כמובן. צור קשר עוד היום ונסייע לך להפוך את הידע שלך לנכס אמיתי.

כל כמה זמן כדאי להוסיף תוכן באתר
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים