פסקת סיכום למאמר וחשיבותה

אם תגללו רגע לסוף המאמר הקצר הזה, תוכלו למצוא בו פסקת סיכום. מאחר ואני לא מאוד אוהב להשקיע משאבים בפעולות חסרות תוחלת, וכתיבה של תוכן שכבר נכתב בחלקים קודמים של אותו מאמר, אני מרגיש שאני חייב לכם הסבר. אז במאמר הזה אני רוצה להתמקד באחד הכלים האפקטיביים שאני מכיר בעולם קידום האתרים ובעולם השיווק הדיגיטלי באמצעות תוכן בפרט, והוא, כמובן, פסקת סיכום.

אני מודה שגם אני חוטא לפעמים ומשאיר מאמר עמוס בתוכן, דוגמאות והסברים –  ללא פסקת סיכום. זה קורה כשאני ממהר, כשאני חושב שהמאמר שהטמעתי באתר הוא אחד הטובים שלי, ואני בטוח שהוא ייצר ערך עבור לא מעט מהגולשים שמגיעים אלי לאתר.

בדרך, אני שוכח איך גולשים באמת קוראים מאמרים בימנו.

למעשה, מעטים הם הגולשים בימנו שקוראים כל מילה ומילה, בכל מאמר שמוטמע באתר כלשהו, גם אם הוא עוסק באופן ישיר בתחום העניין שלהם. רבים מן הגולשים בוחרים לסרוק בעיניים את הכותרות וכותרות המשנה במאמר, לאמוד את האורך של המאמר, להבין כמה זמן יצטרכו להקדיש על מנת לקרוא אותו, ורק בסוף מתחילים לקרוא אותו. אם ננסה להיזכר היטב – נגלה שככה, פחות או יותר, לימדו אותנו בחטיבת הביניים לקרוא טקסט, באמצעות סריקה ומיקוד.

מה מאפיין פסקת סיכום טובה? פסקת סיכום איכותית היא כזאת שמכילה רק מידע שכבר מצוי בטקסט עצמו, שהיא מכילה רק את המידע העיקרי והמסרים המרכזיים, ללא דוגמאות להמחשה או טקסט מרחיב נוסף, ושהיא לא כוללת מידע חדש שלא הוצג עד כה במאמר.

אז למה פסקת סיכום היא בעלת חשיבות לקידום האתר בגוגל וכיצד היא יכולה לסייע לכם לשפר מדדים שונים של האתר שתורמים גם הם לקידום האתר? בואו נצלול פנימה.

מה החשיבות של פסקת סיכום לאסטרטגיה השיווקית שלכם?

פסקת סיכום שמנוסחת היטב, שהיא תמציתית מחד, אבל כוללת את כל המידע הנחוץ להבנת המסר המרכזי מאידך, יכולה לתרום לכם בהרבה מאוד מובנים. בואו נסקור אותם:

הזדמנות אחרונה לפגוש את הלקוח הפונטציאלי

אל תשכחו, שגם אם הלקוח הפוטנציאלי אכן קורא את מה שטרחתם לכתוב, סביר להניח שהוא מאבד אתכם מפעם לפעם בתוך אותו מאמר. כן, יש גבול לקשב ולריכוז של הקורא, במיוחד כשכל שניה היא פוטנציאל לקבלת מסרון, הודעה, נוטיפיקשיין, מייל או כל דבר אחר שיסיח את דעתו.

פסקת סיכום מהווה את ההזדמנות האחרונה בתקשורת שלכם מול הגולש, ויכולה לחדד שוב את מה שהספיק לשכוח, או לדלג מעליו, קודם לכן, בחלקים אחרים של המאמר.

הנעה לפעולה

פסקת סיכום היא מקום ותזמון מצוין במסע הלקוח כדי לגרום לו לפעול כפי שאנחנו מבקשים. מה הייתם רוצים שיקרה לאחר שהגולש סיים לקרוא? שיטרח ויקרא עוד מאמר? שישאיר שם וטלפון? שיצטרף לדף האוהדים שלכם? שיהיה חלק מקבוצת וואטסאפ פעילה? אם תנסו לעשות זאת בפסקה הראשונה במאמר, כשהגולש עדיין לא בטוח מה בדיוק אתם רוצים מהחיים שלו, אתם עלולים לפספס את ההנעה לפעולה. אם תחליטו לשלב הנעה לפעולה בכל שתי שורות מתחילת המאמר עד סופו – גם כאן אתם עלולים לשלם במחיר כבד – נטישה של הגולש. פסקת סיכום היא מקום אידיאלי להניע גולש לפעול בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שלכם.

מותאמת לעידן שבו גולשים סורקים ולא קוראים

יתרון נוסף של פסקת סיכום, שכבר ציינו קודם לכן, הוא העובדה שזו מתאימה במיוחד לגולשים שאין להם עניין לקרוא מאמר ארוך ושלם, והם מוכנים להסתפק בסוג של תמצית, שתרכז עבורם את עיקרי הדברים.

מתאימה לאינדוקס מקטעים

לפני זמן לא רב שחררה גוגל את העדכון שלה במסגרתו היא החלה לאנדקס עמודי תוכן גם כאשר פסקה אחת מתוכן נותנת מענה איכותי לשאילתא של הגולש שמבוצעת בנושא שהעמוד המאונדקס לא עוסק בו באופן ישיר. אחזור שוב: אם פעם מנוע החיפוש של גוגל היה מנסה למצוא את העמוד האיכותי ביותר שכולל תשובה לשאילתא של הגולש, הרי שהיום הוא מנסה למצוא את המענה האיכותי ביותר לשאילתא של הגולש, ופחות חשוב באיזה עמוד הוא מוטמע.

כשחושבים על זה  לעומק, פסקאות סיכום הן מועמדות מצויינות לגרום לעמוד באתר להיות מאונדקס בשיטה הזו של גוגל.

מאפשרת קריאה חוזרת רק של הנקודות החשובות

לא תמיד הגולש יקרא את המאמר שהטמענו באתר פעם אחת בלבד. הרבה פעמים, הקריאה הראשונה תהיה קריאה מרחיבה, בעיון, תוך מתן תשומת לב לתוכן כולו, בעוד שבקריאה שניה יספיק רפרוף על המסרים המרכזיים של המאמר בלבד. פסקת סיכום היא כלי שיכול לאפשר תמצות המסרים האלו בצורה שתתאים לקריאה חוזרת.

משקפת רצינות וסמכות

ברגע שאתם טורחים ומטמיעים בעמודי התוכן שלכם פסקאות סיכום, אתם נראים, גם בעיני הגולשים, וגם בעיני גוגל, כגופים ברי סמכא, מקצועיים יותר, מומחים בתחומכם, רציניים יותר. אם אתם מעוניינים לשדר לגולשים המגיעים אליכם לאתר וצורכים בו תוכן שהם יכולים לבטוח בכם, פסקאות סיכום יכולות להיות כלי נהדר לשם כך.

מחדדת מסרים

לפעמים, כדי להבין מסר פעם אחת – צריך לקרוא אותו פעמיים 🙂

כשאנחנו קוראים מסר מסוים פעם אחת – אנחנו עלולים שלא להבין אותו במלואו או לפרש לא נכון את מה שכן הבנו. כאשר המסר הזה חוזר על עצמו, ואולי במילים קצת שונות, פעם נוספת, ובהקשר מסכם – יש לנו פחות סיכוי לטעות ופחות סיכוי לפרש אותו לא נכון.

לסיכום

פסקת סיכום במאמר המוטמע באתר תוכן, היא כלי שיאפשר לכם לתמצת מאמר שלם ולחלץ ממנו את המסרים המרכזיים בלבד. שילוב של פסקת סיכום תאפשר לכם ליהנות ממספר יתרונות: לייצר הזדמנות לפגוש את הלקוח הפוטנציאלי בפעם האחרונה במאמר, להניע גולשים לפעולה בזמן ובתזמון המתאים ביותר, לאפשר לגולשים לסרוק את המאמר ולהחליט האם הוא מתאים לצרכים שלהם, לאפשר קריאה חוזרת של המאמר בצורה יעילה יותר, לשפר את הסיכוי שהעמוד הרלוונטי באתר יופיע בדפי תוצאות החיפוש בעולם אינדוקס המקטעים, לשקף רצינות וסמכות, וכן לחדד מסרים בצורה מדויקת יותר, למקרה שאלו לא הובנו כהלכה מוקדם יותר במהלך הקריאה.

כלל הפעולות האלו מייצרות ערך רב לא רק לבעלי התוכן והגולשים המגיעים על מנת לצרוך את התוכן, אלא גם לגוגל, שכן תוכן ממיר יותר, מובן יותר ומובנה יותר, הוא תוכן שראוי יותר להיות מוצג בדפי תוצאות החיפוש. אז, האם גם אתם הולכים לשלב מעכשיו פסקאות סיכום במאמרים שלכם?

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
דיגיפארם:
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

דרושים כותבי תוכן

תמיד היה לכם כשרון לכתיבה והרגשתם מבוזבזים? התפקיד הבא תפור עליכם! מקצוע כתיבת התוכן, מיועד לבעלי יכולת הבעה בכתב ברמה גבוהה, בשילוב עברית תקינה –