חיפוש

כותב תוכן אנושי או תוכן AI – מה עדיף?

אני מודע לעובדה שהתוכן הזה יכול להיות נפיץ. אנשים הופכים להיות רגשניים למדי כשנוגעים להם בתהליכי העבודה, בטח ובטח כאלו שהם מתגאים בהם מאוד.

אשים את הדברים על השולחן כבר עכשיו: זה לא הולך להיות מאמר אינפורמטיבי מאוזן. הוא רק יראה כזה, כי יהיו בו נימוקים לכאן ולכאן. אני כן הולך להביע כאן את העמדה האישית שלי, שייתכן שרבים לא יסכימו איתה.

בכל מקרה, כפי שהכותרת של המאמר הזה מרמזת, אנחנו עוסקים היום בטרנד הולך ומתפתח של כתיבת תוכן באמצעות כלי AI מתקדמים. אין ספק שהכלים האלו עשו כברת דרך משמעותית בשנים האחרונות, והיום, עם עבודה נכונה, התמדה, ועיקשות, ניתן גם להוציא מהכלים האלו תוצרים טובים משמעותית מאלו שהורגלנו אליהם שנים קודם לכן.

רק כדי ליישר קו ולסבר את האוזן, אציין ש – AI הם ראשי תיבות שמתייחסים ל Artificial Intelligence – בינה מלאכותית. הכוונה כאן היא לאוסף של טכנולוגיות שמאפשרות לייצר תוכן על פי פרמטרים שונים שנקבעו מראש. יש מגוון רחב של שירותים כאלו שיודעים לייצר תוכן כזה, והם מציעים תכונות מתקדמות כמו שליטה על הטון של התוכן הנכתב, יצירת תוכן בפורמטים שונים, הטמעה של מילות מפתח מוגדרות מראש, הזמנה של תוכן בהיקפים גדולים יחסית ועוד.

אומר זאת כבר עכשיו: בהרבה מן המקרים, תוכן AI יכול לעזור לעסק לקדם את המטרות שלו. כאשר התוכן שנדרש הוא לא תוכן שאמור לייצר ערך מוסף, אלא רק לג'נגל מילים ולדאוג לכך שהאתר יכלול תכנים רבים כדי לסמן למנועי החיפוש שהוא רלוונטי – תוכן AI יכול בהחלט לעשות את העבודה. חלק מן הכלים שמציעים תכנים באנגלית הם כבר כלים מתקדמים, הטכנולוגיה נחשבת לבשלה יותר, וגם ההיזון החוזר מן הלקוחות הרבים מאפשר שיפור מתמיד של הכלים האלו.

בעברית, לעומת זאת, המצב, אם תרשו לי להעליב, לא מזהיר במיוחד. כלומר, יש כלים, כמו Rytr למשל, שיודעים לייצר פסקת תוכן בהינתן מילות מפתח ונושא. אם תחזרו על הפעולה הזאת פעמים רבות, תוכלו לייצר בסופו של דבר "מאמר" או משהו שאמור להיות כזה. השאלה הנשאלת היא האם המשאבים שידרשו לכם לשם כך יהיו משמעותית פחותים מפניה אל כותב תוכן, מה תהיה איכות התוכן שתקבלו בסופו של דבר, מה יקרה לתוכן הזה במבחן הזמן, וכיצד מנועי החיפוש עצמם רואים את הדברים.

אז בואו נתחיל.

 

למה כדאי יהיה לכם לבחור בשירות כתיבת תוכן AI?

אם בחרתם לעבוד עם שירות ליצירת תוכן באמצעות טכנולוגית AI, (ואני בעיקר מתייחס לכתיבת תוכן AI באנגלית ולא בעברית, כי בעברית המצב קטסטרופה) תוכלו ליהנות מכמה וכמה יתרונות:

 

נפח

תוכלו לכתוב הרבה מאוד תוכן, בפרקי זמן קצרים. אתם לא תלויים בכותב תוכן אנושי שמתעייף מתישהו, יש לו משימות אחרות או תעדופים אחרים, או שהוא סתם לא מרגיש טוב. המכונה לא חולה אף פעם, זמינה 24/7 ולא יוצאת להפסקה גם אחרי שעות של עבודה. אז אם מדובר בתוכן שאתם צריכים לייצר במסות גדולות – AI היא בהחלט טכנולוגיה שתוכל לסייע לכם. יחד עם זאת אציין, ששירות כתיבת התוכן שלנו בדיגיפארם המסייע לכם לייצר תוכן איכותי באמצעות כותבי תוכן אנושיים – הוא שירות שמסוגל להתמודד עם כל היקף נדרש של עבודה. למה? משום שזו בדיוק המומחיות שלנו: לאתר, לגייס ולחבר כותבי תוכן מומחים בתחומם לצרכים של עסקים.

 

זמינות

מרגע שיש לכם רישיון להפעלת השירות – הוא זמין לכם בכל יום ובכל שעה. זה משהו שכותב תוכן לא יוכל להבטיח לכם, בטח לא אם מדובר בפרויקט מתמשך מאוד ועתיר משאבים.

 

מחיר

כאשר מדובר בהיקפים גדולים – תוכן AI מנצח גם בגזרת המחיר. אם תרצו לכתוב את התוכן שייצרתם באמצעות מכונה, הפעם בעזרתו של כותב תוכן – סביר יהיה להניח שתשלמו יותר. הרבה יותר. יחד עם זאת, חשוב יהיה לזכור, כי אם כחלק מן האסטרטגיה שלכם אתם מעסיקים כותב תוכן על מנת לבצע הגהות או לחולל את פסקאות התוכן באמצעות הכלי האוטומטי אחת אחרי השניה, לסנן אותן, לערוך אותן ועוד –  גם זו עלות שיש להתחשב בה.

 

מהירות

כאשר מדובר במאמרים ארוכים, השילוב של כלי AI ליצירת תוכן מקל באופן משמעותי על העבודה וחוסך זמן יקר.

 

למה כדאי יהיה לכם לבחור בכותב תוכן אנושי?

אם בחרתם להתקשר מול כותב תוכן אנושי – תוכלו ליהנות מיתרונות אחרים:

 

ערך מוסף

בעוד שתוכן AI מבוסס על חיפוש אחר תכנים הקיימים ברשת, לכותב תוכן שמורה האפשרות לייצר משהו חדש: מסקנה חדשה, תובנה חדשה, המלצה או דיס המלצה ואפילו דעה אישית. בעידן שבו כל התכנים כולם כבר נמצאים ברשת, לייצור ערך מוסף ייחודי יש חשיבות גדולה.

 

מגע אישי

כותב תוכן יכול להעניק זווית אישית לדברים הכתובים. אם כותב התוכן או מי שהוא מייצג הוא אוטוריטה בתחומו, אנשים שעוקבים אחריהם מעוניינים לדעת לא רק מהם היתרונות והחסרונות של בחירה מסוימת, אלא מה מייצר התוכן בעצמו חושב על הדברים. באמצעות תוכן AI קשה הרבה יותר לעשות זאת. הנה כמה דוגמאות: מה חשבתי כשיצאתי לריצת מבחן עם שעון הריצה החדש של גרמין? מדוע אני מעדיף את אפליקציית ניהול המשימות הזאת על פני אחרת? כך נראה התפריט היומי שלי בדרך להרזיה של 30 קילו. המלצה על מסלול טיול שווה במיוחד ברומא שלא כולם מכירים. ועוד.

 

פורמט

שמתם לב לכותרות המשנה בסעיפים האחרונים? הן מאפשרות לקורא לסקור את המאמר ולא רק לצרוך אותו בקריאה מעמיקה. גם לכך יש חשיבות גדולה. השליטה על הפורמט, התכנון והביצוע קלים הרבה יותר לכותב תוכן אנושי מאשר לשירות אוטומטי.

 

דירוגים

לפני זמן לא רב, העליתי מאמר על עדכון Helpful Content של גוגל, עם אוסף של תובנות אישיות שלי על הנושא. המאמר הגיע למקום הראשון בגוגל כאשר גולשים חיפשו מידע לגבי העדכון הזה. אני מאמין באמת שעם שירות כתיבת תוכן אוטומטי היה לי הרבה יותר קשה להגיע לתוצאה הזאת, באותה מידה של מאמץ והשקעה.

 

תוכן המתייחס לנושא חדש לחלוטין

לפני כמה שנים, השקתי את המותג דיגיפארם, עליו נדבר מיד. כדי לייצר תוכן שמתייחס ליתרונות של דיגיפארם, לא ממש יכלתי לשלוח בוטים כאלו ואחרים לחפש את המידע הזה באינטרנט – פשוט כי הוא לא יהיה שם. במקרה כזה, רק כתיבה אנושית יכולה לעשות את העבודה.

 

איך אנחנו בדיגיפארם עובדים?

למי שטרם יצא לו להכיר את המותג שלנו, לחיבור בין עסקים, כותבי תוכן ונכסים לחיזוק האתר, אז אנחנו בדיגיפארם, מתמחים בדיוק בזה. אנחנו מחברים עסקים שמעוניינים לייצר תוכן איכותי לנכסים שלהם, עם כותבי תוכן מומחים בתחומם, ויודעים להבטיח תוצאות מעולה בזמן קצר, ובכל היקף של עבודה מוזמנת. בנוסף, דיגיפארם הוא מותג שיכול לסייע לכם במציאת נכסים דיגיטליים מהם תוכלו לקבל קישורים כדי לחזק את האתרים שלכם ולקדם אותם במנועי החיפוש.

אנחנו בדיגיפארם, עובדים ב 100% מהמקרים מול כותבי תוכן מומחים בתחומם, מנוסים, שעוברים יום יום בדיקות איכות קפדניות באמצעות עורכות התוכן שלנו שעובדות אצלנו במשרה מלאה. אנחנו לא עושים שימוש בכלי AI ומאמינים שלטווח הארוך מדובר באסטרטגיה שתוכיח את עצמה.

בעולם שבו כולם כבר יודעים להקים אתר בכמה לחיצות כפתור, לבצע אופטימיזציה לעמודים שלו, לשפר לו מהירות, לאבטח אותו, לדאוג לחווית משתמש איכותית, להתאים אותו למובייל ו… כבר הבנתם את העניין, הקריטריון המבדל באמת יהיה הערך המוסף שמצליח אותו אתר לייצר. כלומר, נקודת המבט הנוספת, החוויה האישית, הדיעה של מומחה בתחומו – וכל אלה, כרגע, בטח ובטח בעברית, אפשריים כרגע רק באמצעות כתיבה אנושית.

למעבר לדיגיפארם: https://shop.w3c.org.il

דיגיפארם

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

4 סוגי כתיבת תוכן ל-4 סוגי לקוחות

מאז שהשקנו את השירות החדש שלנו, ליצירת תוכן מבוסס בינה מלאכותית, רבים פונים אלי ומתלבטים איזה סוג שירות יתאים לצרכים שלהם בצורה הטובה ביותר: תוכן

פסקת סיכום למאמר וחשיבותה

הודעה חשובה: פסקת סיכום איכותית למאמר יכולה להגדיל בצורה משמעותית ביותר את שיעורי ההמרה בקמפיין השיווקי שלכם. רוצים הוכחה? אתם יותר ממוזמנים להיכנה אל מערכת

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים