חיפוש

שאלות שכדאי לשאול לפני שמכניסים תוכן AI לאתר

עובדות הן עניין ממש ממש נחמד.

הבעיה עם כל הסיפור הזה של שימוש בעובדות, היא שמה שמניע הרבה פעמים אנשים לקבל החלטות ולבצע מתוכניות הן לא עובדות, אלא תחושות.

והתחושות, מה לעשות, לא באות סתם.

הרבה פעמים הן תוצאה של ניסיון מעשי, של היכרות עם אנשים ותהליכים, הן תוצאה של כשלונות מן העבר ושל מקרים בהם דווקא הצלחנו להשיג את היעד.

אז בפוסט הזה, אני ממש לא רוצה לדבר על העובדות, אלא לגמרי על התחושות.

מדוע?

משום שבכל הקשור לבינה מלאכותית, אין עדיין עובדות מבוססות.

כלומר, אין מספיק היסטוריה ובשר, בטח לא בשפת הקודש (עברית), כדי שאפשר יהיה להסיק מסקנות מתוך עובדות.

מה שכן יש, אלו תחושות, ועליהן אני רוצה שנדבר בפוסט הזה.

איך נעשה את זה? נשאל את עצמנו שאלות, ויחד, ננסה להשיב עליהן. את המסקנות אני לא מתכוון לכלול כאן, דווקא משום שאני רוצה שכל אחד ייקח את זה למקום שהוא מרגיש בו נוח.

אז בואו נתחיל.

 

שאלה מספר 1: האם היית מזין תוכן בינה מלאכותית לאתר הכי מקודם שלך בתחום תחרותי ומכניס?

הופה.

אנחנו כבר לא מדברים על אתר קיקיוני שהקמנו בעשרה שקלים, והמטרה שלו היא להתברג על מילות מפתח עם זנב ארוך, שמצאנו שיש להן טראפיק (גם אם לא מכירות).

הפעם אנחנו מדברים על הנכס הכי חשוב לנו.

לכולנו בקהילה יש כזה. אתר, שמייצר לנו את רוב ההכנסות. אתר שהשקענו בו זמן, ובעיקר, את הנשמה שלנו. אתר שחרקנו שיניים בציפייה שיתברג גבוה בגוגל, ולאחר עבודה קשה ומסיבית שנמשכה לא מעט חודשים, ובמקרים מסוימים גם שנים, הצליח להשיג את היעדים שלו.

עכשיו, נשאלת השאלה: האם לאתר כזה הייתם מוכנים להזין תוכן מבוסס בינה מלאכותית שנכתב על ידי מנועי AI?

על פניו, התשובה לגמרי לא חד משמעית. הזנה של תוכן AI איכותי יכולה לסייע לאתר להתברג גבוה גם עבור ביטויי חיפוש חדשים וחשובים, נכון?

העובדות, לפחות על פי מה שאני קורא אצל לא מעט קולגות מהתחום, מראות שניתן לייצר לא מעט הישגים עם תוכן AI כזה.

השאלה היא האם הייתם מוכנים לקחת את ההימור ולשלב תוכן כזה באתר הכי חשוב, הכי מכניס, הכי רווחי שלכם…

שאלה טובה, נכון?

עזבו מה העובדות אומרות – מה אומרת התחושה שלכם?

בואו נעבור לשאלה הבאה.

 

שאלה מספר 2: האם היית מסכים לארח אצלך באתר מאמר של קולגה שכתב את התוכן עם AI?

ננסה לרגע להנמיך את הרף.

הפעם אנחנו אפילו לא מדברים על מאמרי התוכן המרכזיים באתר שלכם.

הפעם אנחנו מדברים על מאמרי אורח.

לכאורה, המקום שבו גוגל יכול להיות סלחן יותר לגבי מהימנות התוכן.

ושוב, אנחנו מדברים על אתר סופר מקודם, עם דירוגים גבוהים, בדיוק על הביטויים הנכונים.

אתר שהושקעו בו זמן ומאמץ ועבודה.

אתר שמייצר הכנסות אמיתיות, שהופכות לרווחים.

האם באתר כזה הייתם מרשים לקולגות שלכם לשלב מאמרי אורח שנכתבו באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית?

אם כן, אילו בדיקות הייתם עושים כדי לוודא שהתוכן הזה הוא תוכן קביל? קריא? לגיטימי? לא פוגעני? מדויק? מהימן?

מאמרי אורח הם פרקטיקה שחוקה וישנה, אבל עובדת היטב.

האם הייתם לוקחים את הסיכון ומשלבים באתר שלכם, בקטגוריות מאמרי האורח, תוכן שנכתב לא על ידי כותב תוכן מנוסה שמכיר את התחום, אלא על ידי מכונה אוטומטית? ואם הייתם עושים זאת, האם הייתם מוכנים לעשות זאת גם בעברית?

ממשיכים לשאלה הבאה, בסדר? מכאן זה רק ילך ויעשה קשה. אני מבטיח.

 

שאלה מספר 3: אם היו נותנים לך במתנה מאמר שנכתב באמצעות כלי בינה מלאכותית או מאמר שנכתב על ידי אדם – במה היית בוחר?

מבלי להיכנס עכשיו לנושא הספציפי או לאיכות המאמר. תניחו ששני המאמרים המוצעים לכם איכותיים מספיק כדי לשלב אותם באתר שלכם. מבחינת המדיניות שלכם, מבחינת ניהול הסיכון, מבחינת היכולת שלכם להמר על הנכס הדיגיטלי שמייצר לכם הכנסה קבועה ושוטפת – במה הייתם בוחרים?

האם הפרמטר הזה של זהות הגורם שעומד מאחורי יצירת המאמר היה פקטור בעיניכם? או שאולי אם המאמר מספיק איכותי, בכלל לא מעניין אתכם מי ייצר אותו והאם קיימת דרך משוכללת לזהות שמדובר במאמר שנכתב על ידי מכונה אוטומטית?

אני, כמובן, לא מדבר על כסף. הנחת העבודה לצורך הניסוי המחשבתי הזה שאנחנו מקיימים כאן, היא שמעניקים לכם במתנה מאמר. חינם. אין כסף. אתם רק צריכים לבחור האם מדובר במאמר שנכתב על ידי איש מקצוע שמבין בתחום או על ידי אלגוריתם שיודע לג׳נרט מילים בעברית. מה אתם הייתם עושים? (אני מבקש מכל מי שקרא את המשפט האחרון לקרוא אותו בטונציה של חיים הכט).

 

שאלה מספר 4: מה כדאי שיפגוש הלקוח במסע הלקוח שלו – מאמרי AI או מאמרים שנכתבו על ידי מי שמכיר את התחום?

דמיינו לעצמכם שקיבלתם החלטה ואתם מעוניינים לרכוש קורס SEO כדי לבנות לעצמכם עתיד וקריירה נוספת.

ביננו, אין שום סיכוי שבעולם שתעשו חיפוש בגוגל, תקליקו על התוצאה הראשונה, ותבצעו את הרכישה מיידית, נכון?

מטבע הדברים אתם תירצו להשוות בין הצעות שונות, להבין מה כל אחת כוללת, מה המחיר שלה, מה תנאי התשלום שהיא מציעה, עד כמה היא דינמית ומתאימה את עצמה לשינויים והעדכונים האחרונים במנועי החיפוש. אתם תירצו לקרוא קצת על מי שעומד מאחוריה, על מה תפיסת העולם שלו, על מדיניות הביטולים, על רמת הזמינות הנדרשת מן התלמיד.

אתם תירצו לדעת האם מקדמים במהלך הקורס אתר בפועל, האם יש תמיכה של קהילה. ואולי אולי אולי בכלל לא מעניין אתכם התוכן של הקורס, והרבה יותר מעניין אתכם מה שמסביב: הקהילה אליה תחוברו, הקשרים, הנכסים אליהם תהיו חשופים ועוד.

בקיצור, נדמה לי שהבנתם. השאלה כאן היא איזה סוג של תוכן יתאים כאן יותר כדי ללוות את הלקוח במסע שלו – תוכן AI שיוכל לאפשר יצירה של כיסוי רחב ביותר אבל עם רמת דיוק נמוכה, או תוכן שתוכנן, עוצב ונוצר על ידי אדם ששותף לאסטרטגיה העסקית של מנהל הקורס?

שאלה קשה, נכון?

בואו נעבור לבאה:

 

שאלה מספר 5: בראיית ניהול סיכון – מה מסוכן יותר לקידום האתר – תוכן AI או תוכן אנושי?

בואו נשים את הדברים על השולחן וננהג בצניעות – אף אחד מאיתנו לא יודע באמת איך נראים מאחורי הקלעים של גוגל.

ייתכן שבעתיד גוגל תחשוב שכל עוד התוכן הוא ערוך, ומסודר בצורה לוגית טובה ונותן ערך ללקוח – לא חשוב על ידי מי הוא נכתב, וייתכן שבדיוק להפך – היא תחשוב שישנם תחומים שבהם היא לא תרצה להעניק למכונה את הכוח הזה, לייצר עוד ועוד תוכן שישפיע על היכולת שלה להכיר טוב יותר את המציאות.

תהיה הגישה של גוגל אשר תהיה – מה לדעתכם יהיה מסוכן יותר – הטמעה של תוכן אנושי שעבר הגהה ועריכה אנושיים, או הטמעה של תוכן מבוסס בינה מלאכותית שנוצר על ידי מכונה עם דפוסים שמכונה אחרת יודעת לזהות?

גם כאן בכלל לא בטוח שהתשובה ברורה מאליו.

ונעבור לשאלה האחרונה שלנו להיום.

 

שאלה מספר 6: בטווח הארוך, איזו אסטרטגיה תעבוד טוב יותר?

נציב כאן שתי אפשרויות:

  • אפשרות ראשונה – חילול המון תוכן שיכסה כל פינה אפשרית בנישה באמצעות כלי AI שמאפשרים ג׳ינרוט מהיר מאוד של תוכן וכיסוי רחב.
  • אפשרות שניה – יצירת תוכן אנושי שיעניק ערך מוסף אמיתי למשתמש, איזשהו טוויסט, את הגישה של מנהל המותג, את הפתרון הייחודי לו, את הפרשנות שלו לדברים, את הניסיון המעשי שצבר.

בהחלט דילמה. בכלל לא בטוח שגוגל תעדיף שיטה אחת על פני אחרת. אולי בכלל גוגל בעצמה תבצע את הניסוי והטעיה.

מדובר בהימור, אין ספק.

אבל אם תשאלו אותי על מה אני מהמר, אני אגיד לכם חד משמעית שאני אהמר על תוכן אנושי.

ובניגוד לדיבורי סרק שכל אחד יכול לחולל, אני עצמי גם מדגים את האני מאמין שלי באמצעות השקעה אמיתית בתשתית הזאת.

בדיגיפארם אנחנו מתחזקים קשר עם למעלה מ-100 כותבי תוכן בכל הדיסציפלינות, וכל זאת לא משום שאני פילנתרופ, אלא משום שאני באמת מאמין שזו הגישה שתנצח בסופו של יום.

 

לסיכום

כל מי שינסה לבלבל אתכם עם עובדות – ראוי שייתן גילוי נאות: אין בשלב הזה, נכון להיום, מספיק מידע תומך שיאפשר לנו להבין האם השקעה בתוכן מבוסס AI מחזירה את עצמה מבחינת קידום האתר ומימוש המטרות של העסק.

הפוסט הזה לא עסק בעובדות, אלא בתחושות.

ואולי הגיע הזמן שכל אחד מאיתנו יחשוב, האם היה מוכן להטמיע תוכן מבוסס בינה מלאכותית לנכס הכי רווחי שלו, האם הוא היה מוכן להטמיע באותו נכס מאמרי אורח מבוססי AI, האם היה בוחר במאמר אותו כתב גורם אנושי מקצועי או במאמר שנכתב על ידי בינה מלאכותית לו ניתן לו במתנה, אילו סוגי מאמרים ראוי שיפגוש לקוח במסע הלקוח שלו, מה נחשב למסוכן יותר מבחינת עדכונים עתידיים של גוגל – האם תוכן מבוסס AI או תוכן אנושי, ולבסוף, איזו אסטרטגיה תעבוד טוב יותר לטווח הארוך?

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
Picture of עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת עשהאל קידום אתרים, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

4 סוגי כתיבת תוכן ל-4 סוגי לקוחות

מאז שהשקנו את השירות החדש שלנו, ליצירת תוכן מבוסס בינה מלאכותית, רבים פונים אלי ומתלבטים איזה סוג שירות יתאים לצרכים שלהם בצורה הטובה ביותר: תוכן

פסקת סיכום למאמר וחשיבותה

הודעה חשובה: פסקת סיכום איכותית למאמר יכולה להגדיל בצורה משמעותית ביותר את שיעורי ההמרה בקמפיין השיווקי שלכם. רוצים הוכחה? אתם יותר ממוזמנים להיכנה אל מערכת

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון