אני יוצא מתוך נקודת הנחה שיצא לכם לקרוא פוסט או שניים בבלוג שלי, שעוסק בעיקר בקידום אתרים, ואם זה אכן המצב, אתם בטח כבר יודעים שתוכן הוא חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית קידום של אתר בגוגל.
אם אתם מקדמים אתר עבור עצמכם, ויש לכם זמן, פנאי וכישרון – תוכלו להשקיע אותם בכתיבת תכנים מעולים לאתר האינטרנט שלכם.
העניינים מתחילים להסתבך כשיש לכם יותר מפרויקט קידום אתרים אחד, כאשר האתר הוא לא האתר שלכם, כאשר נדרש ידע מקצועי ומומחיות בתחום עליו אתם כותבים (E-A-T), וקיבולת הכתיבה שלכם לא יכולה להספיק כדי לתמוך בפרויקט קידום האתר. כמו כן, אם יש לכם תוכניות גדולות יותר עבור עצמכם ועבור העסק שלכם, לא רצוי שתשקיעו את כל כולכם בכתיבת תוכן – משימה שדורשת לא מעט זמן עבור מחקר, כתיבה, הגהה, תיקונים ועוד – ולא תשאיר לכם די זמן כדי לבצע את השיפורים הנדרשים בפרויקט.
אם גם אתם הגעתם למסקנה שכדאי לכם לייצא את עבודת הכתיבה לגורם חיצוני, אתם נמצאים בתחילתו של מסע מאתגר במיוחד. אתם נדרשים למצוא כותב או כותבת תוכן מוכשרים, בראש טוב, שיהיה לכם ממשק עבודה נעים מולם, שיציעו לכם שירותים במחיר שעדיין יהפוך את הפרויקט הזה למשתלם, שיבטיחו לכם תוצרים בזמן ובמועד שקבעתם, שתהיה להם ההכשרה המתאימה, שיהיה ברור לשני הצדדים מתי הם נדרשים לשכתב את התוכן ולתקן אותו, ומתי הבקשה לא מאוד לגיטימית בלי תוספת תשלום ועוד לא מעט שיקולים אחרים רלוונטיים.
לשמחתכם, ובניגוד לעבר, כל כאב הראש הזה יכול להעלם בקליק אחד.
זה בדיוק החזון שהוביל אותנו להשקיע מאות אלפי שקלים במערכת הזמנת התכנים שלנו: מערכת, שמטרתה למנוע מכם את הטרטור שבחיפוש אחר כותב תוכן מקצועי, את התהיה האם התכנים שתקבלו יהיו מקוריים או מועתקים, את המשא ומתן המתיש עם כל כותב תוכן איתו תתחילו את העבודה, ואת הצורך להתעסק בניהול, מעקב ופיקוח אחר כל כותב תוכן שגייסתם לאחד מן הפרויקטים שאתם מקדמים.
כשהתחלנו בפיתוח מערכת הזמנת התכנים שלנו, שאם כבר הבנתם מבין השורות – אני גאה בה מאוד, עמדו לנגד עיננו 10 שיקולים חשובים שמנחים כל מנהל פרויקט קידום אורגני, לפני שהוא מתקשר עם כותב תוכן חדש. הנה עשרת השיקולים האלו:
שיקול מספר 1: זמינות
ברור לכם, שהלקוח שלכם לא יוכל להמתין במשך חודשים ארוכים עד שתמצאו מי שייצר עבורו תוכן איכותי לצורך קידום האתר. השיקול הראשון שצריך להנחות אתכם בחיפוש אחר כותב תוכן הוא רמת הזמינות שלו. אם כותב התוכן שלכם לא פנוי כרגע לספק לכם שירות, הוא מן הסתם לא ממש רלוונטי לפרויקט קידום האתר שלכם.
כאשר אתם מזמינים תוכן ממערכת הזמנת התכנים שלנו אתם יכולים להיות בטוחים שאנחנו נמצא עבורכם את כותב התוכן המתאים ביותר עם רמת הזמינות הנדרשת להשלמת הכתיבה במועד עליו אנחנו מתחייבים שהוא לרוב – עד 7 ימים מרגע שליחת ההזמנה וברוב המקרים אנחנו מצליחים להגיש את המאמרים גם לפני.
שיקול מספר 2: קיבולת
כותב תוכן מוכשר וזמין זה נחמד, אבל אם אין לו את הקיבולת הנדרשת כדי לספק את כלל התוכן הנדרש לפרויקט, אין משמעות להתקשרות מולו בלבד. במקרים כאלו, ייתכן שתצטרכו להיעזר במספר כותבי תוכן, שיוכל להבטיח לכם את הקיבולת הנדרשת של העבודה.
כאשר אתם מזמינים תוכן ממערכת הזמנת התכנים שלנו, אתם יכולים להיות בטוחים שאנחנו נמצא את כותבי התוכן המוכשרים ביותר שיבטיחו לכם את העבודה בקיבולת הנדרשת שלכם, שכן אנחנו עובדים עם למעלה מ-50 כותבי תוכן שונים שעובדים איתנו יום יום.
שיקול מספר 3: ידע נדרש
בחלק מן המקרים, כותב תוכן כללי יוכל להספיק למשימה. אם מדובר במישהו עם ראש על הכתפיים, הוא ימצא כבר 10 סיבות להזמין זר פרחים בתל אביב לאמא. אלא שלא תמיד זה המצב. בחלק גדול מן המקרים נדרשת התמקצעות של הכותב בנישה המדוברת: זה יכול להיות תחום המשפט, שבו השכלה בתחום היא בגדר חובה, תחום הבניה, תחום המזון, תחום האופנה, ובעצם כל תחום שאינו כללי, ושמי שפועל כדי לכתוב בו לא יכול להיות קלולס לגמרי כשמגיעים לשלב יצירת התוכן בו.
כאשר אתם מזמינים תוכן איכותי ממערכת הזמנת התכנים שלנו, אתם יכולים להיות בטוחים שאנחנו נבדוק מי הכותב שפנוי ומבין הכי טוב בנושא הרצוי, כזה שעבר את הבדיקות הקפדניות שלנו, וצבר ניסיון מתאים בכתיבת תכנים בנישה המדוברת והוא זה שישובץ לכתיבת ההזמנה שלכם.
שיקול מספר 4: אפיון מסודר
כשמוציאים הזמנה לכותב תוכן, לעיתים קרובות ההזמנה מבולגנת מאוד, בטח ובטח אם אנחנו מדברים על הזמנות גדולות. האם אני צריך להגיד לכותב שיזכיר את שם המותג בכתבות? באחריותי להגיד לו מה מילת המפתח הרצויה ובאופן כללי להסביר לו מה זה אומר מילת מפתח? אם אגיד לו שיחזור על המילה באופן "בינוני", זה יגיד לו משהו? באחריותי לצרף לו קישורים למאמרים ומקורות מהם ניתן לקחת השראה למאמר?
כאשר אתם מזמינים תוכן ממערכת הזמנת התכנים שלנו, אתם יכולים להיות בטוחים שהאפיון יהיה קלי קלות עבורכם! המערכת שלנו תשאל אתכם את כל השאלות הרלוונטיות על מנת שהכתבות ייצאו מדוייקות ככל האפשר.
שיקול מספר 5: גיבוי אנושי בעת הצורך
כותבי תוכן הם ספקי שירות וכמו כל ספקי השירות הם לפעמים חולים, לא זמינים, נפגעים בתאונות, יוצאים למילואים ועוד אלף ואחת סיבות הגיוניות לכך שלא תמיד מה שהבטיחו שיעשו אכן יכול להתבצע. הדבר הזה הוא טבעי, אולם ללקוח שהזמין תוכן, לא ממש אכפת מהי רמת הזמינות של כותב התוכן – מבחינתו, שכותב התוכן ימצא לעצמו מחליף. זוהי האחריות שלו. כאן אנחנו נכנסים לתמונה.
כאשר אתם מזמינים תוכן ממערכת הזמנת התכנים שלנו, אתם יכולים להיות בטוחים שהאחריות על העמידה בלו"ז היא עלינו, ובמקרה של העדר זמינות של אחד מכותבי התוכן, אנחנו אלה שנדאג למחליף מתאים, או כמובן, למחליפה מתאימה.
שיקול מספר 6: עמידה בלו"ז
רוב מנהלי הפרויקטים בתחום של קידום אתרים, היו שמחים לפעול בתצורת שגר ושכח: "אני זקוק לתוכן הזה בשבועיים הקרובים, ולא ממש מעוניין להתקשר מול גורם כזה או אחר עד אז."
אלא שהמציאות, הרבה פעמים, מורכבת יותר. במציאות צריך מנהל פרויקט לדגום את הספקים השונים, לוודא שהתחילו בעבודה, להבין האם צפויות בעיות שיגרמו לעיכובים, לקחת מרווח ביטחון ועוד. זה בדיוק התפקיד שלנו:
כאשר אתם מזמינים תוכן ממערכת הזמנת התכנים שלנו, אתם יכולים לסמוך על כך שאנחנו נבצע את העבודה הזאת עבורכם. אנחנו נשאל, נדגום, נציק, נוודא, נבטיח ונקדם את הפרויקט בהתאם ללו"ז עליו התחייבנו.
שיקול מספר 7: יכולת למידה
לא תמיד תוכלו להגדיר לכותב התוכן במדויק מה אתם צריכים. לפעמים, כותב התוכן הוא זה שידרש לבצע את המחקר, ללמוד את התחום, ולהחליט מה יהיה התוכן שיכלל במאמר. לשם כך, לא כל כותב תוכן יוכל להתאים לכם. תידרשו במקרה הזה לכותב תוכן שמסוגל ללמוד, להיות יצירתי, לאסוף ולארגן את החומר בצורה מתודית וסדורה, ולספק לכם תוכן איכותי, גם במקרים בהם ההגדרה שלכם לא הייתה מאוד ברורה.
כאשר אתם מזמינים תוכן ממערכת הזמנת התכנים שלנו, אתם יכולים להיות בטוחים שנבחר עבור המשימה את כותבי התוכן על פי הכישורים שלהם, במיוחד במקרים בהם המשימה לא מאוד ברורה, ודורשת יצירתיות ומחשבה מחוץ לקופסה של כותב התוכן.
שיקול מספר 8: כישורים רכים
יש דברים שלא ניתן ללמד.
היכולת לכתוב תוכן בנושאים מורכבים, להציג את היתרונות היחסיים שלכם מבלי ללכלך על אחרים, להבין סוגיות מגדריות וסוגיות גזעניות, להימנע מסטראוטיפים בעיתיים – כל אלו הם מוקשים שכותב התוכן חייב להיות מוכשר מספיק כדי להימנע מהם.
יש לא מעט לקוחות שסורקים את התוכן שהם מקבלים מאיתנו אבל לא ממש קוראים אותו בדקדוק. לקוחות כאלו, צריכים לדעת שהם יכולים לסמוך על כך שלא נסבך אותם באמצעות תוכן בעייתי, שיחזור אליהם כבומרנג ברשתות החברתיות.
כאשר אתם מזמינים תוכן ממערכת הזמנת התכנים שלנו, אתם יכולים לישון בשקט, ולדעת כי בחרנו את כותבי התוכן שלכם לא רק על סמך כישורי הכתיבה שלהם, אלא גם לפי היכולת שלהם להבין מה בעייתי ומה יכול ליצור סיטואציות לא נעימות, ולהימנע מן המוקשים הפזורים בדרך של כתיבת התוכן.
שיקול מספר 9: הפקת קבלה או חשבונית
רוצים להתקשר מול כותב תוכן בצורה עצמאית ולא באמצעות מערכת הזמנת התכנים שלנו? קחו בחשבון שפעמים רבות, תגלו רק בדיעבד שכותב התוכן שלכם הוא סטודנט שלא טרח לפתוח עוסק פטור או עוסק מורשה, ולא יכול להנפיק לכם קבלה או חשבונית לצורך הזדכות שלכם ברשויות המס.
כאשר אתם מזמינים תוכן ממערכת הזמנת התכנים שלנו, אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו חשבונית מס קבלה למייל, על השם שתבקשו עבור כל הזמנה שלכם.
שיקול מספר 10: נוחות נוחות נוחות – גם בהזמנות גדולות!
ניסיתם פעם להוציא משימת כתיבה לכותב המכילה 100 מאמרים? זה סיוט בלתי נגמר!
כאשר אתם מזמינים תוכן ממערכת הזמנת התכנים שלנו, במידה ומדובר בהזמנה קטנה (עד 10 מאמרים), תוכלו להיעזר בכלי האפיון שבמערכת. במידה ומדובר בהזמנה גדולה יותר, תוכלו להוריד טמפלט אקסל, למלא אותו בכל הפרטים של המאמרים הרצויים, להעלות אותו למערכת בקליק ולבצע את ההזמנה!
לסיכום
מכירים סוגיות מאתגרות נוספות בהתקשרות מול כותבי תוכן, שלא ציינתי כאן? אם כך, אתם ודאי מבינים את הערך הגדול שבהזמנת תכנים מן המערכת שלנו, שזמינה, אגב, 24 שעות 7 ימים בשבוע. זה בדיוק הזמן שלכם להתקדם ולפנות ביומן פנאי לדברים החשובים באמת, שיבדלו את פרויקט קידום האתר שלכם, מן הפרויקטים המתחרים.
הזמינו תוכן אונליין עכשיו:
https://shop.w3c.org.il/content/he
סרטון הסבר איך מזמינים תוכן דרך המערכת: