חיפוש

איך לכתוב כתבות אאוטבריין (Outbrain) – המדריך המלא

רגע לפני שמתחילים: אאוטבריין היא אחת מן הפלטפורמות השיווקיות העולות של השנים האחרונות, עם יכולת להגיע אל קהלי יעד בצורה הרבה יותר ידידותית, עם ערך מוסף גבוה, ועם יכולת ללמוד על הצרכים האמיתיים של קהל היעד. רוצים שנייצר עבורכם תוכן לא פחות ממעולה לקמפיין האווטבריין שלכם? אתם יותר ממוזמנים להזמין תוכן באמצעות מערכת דיגיפארם.

 

אם הגעתם לכאן, סימן שאתם משתייכים למשפחה איכותית של אנשים יצירתיים שיודעים להביע רעיונות בכתב. לא מדובר בדבר מובן מאליו. לא כל אחד מצליח לעשות זאת. היכולת להעביר מסרים באמצעות מילים כתובות היא אמנות של ממש. אז רגע לפני שנצלול פנימה – שאפו גדול.

המטרה של המדריך הזה היא לסייע לכם להתקדם לשלב הבא של כתיבת תוכן: יצירת כתבות לפלטפורמת המלצות התוכן של אאוטבריין. אם לא שמעתם עדיין על המושג אאוטבריין – אין לכם ממה לחשוש. מיד נסביר כאן הכל.

אתם מתבקשים להכין לעצמכם פינה שקטה שבה תוכלו לקרוא את המדריך הזה בראש נקי, ולהגיע בוויב טוב, עם פתיחות לבדיחות ולהומור. אחרי הכל, אם תסיימו לקרוא את המדריך הזה ותשבו לכתוב כתבה משעממת בטירוף שתגרום לגולשים לנטוש את הפלטפורמה, לא השגנו את המטרה שלנו.

אז מי יוכל להשתמש במדריך הזה? מהי מערכת אאוטבריין, מה היתרונות שלה, ועל מה חשוב להקפיד כשכותבים למערכת הפרסום הזאת?

אנחנו מתחילים.

 

למי מיועד המדריך הזה?

המדריך המושלם לכתיבת כתבות אאוטבריין מיועד לקהל יעד רחב למדי: הוא מיועד לכותבים מתחילים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולם כתיבת התוכן. הוא מיועד לכותבים מנוסים שמעוניינים להתקדם וליצור תוכן איכותי יותר שמיועד לגולשים עצמם ולא למנועי חיפוש או בוטים. הוא מיועד לאנשים שרוצים להרחיב אופקים ולהכיר שיטות מתקדמות לשיווק באינטרנט, והוא מיועד גם סתם לאנשים סקרנים, שנהנים ללמוד דבר חדש מפעם פעם.

 

הכירו את פלטפורמת אאוטבריין

אז מה זה בעצם אאוטבריין?

אאוטבריין היא פלטפורמה להמלצות תוכן, שמשולבת, בדרך כלל, באתרי תוכן גדולים.

אפשר להגיד שבסבירות גבוהה, ראיתם לא מעט פעמים את הפלטפורמה הזאת בפעולה. אם נכנסתם לאתר מאקו, לאתר וואלה!, לאתר הארץ, או לדה מרקר, לאתר N12 ועוד אתרים רבים נוספים – ודאי שמתם לב שגלילה של עמוד הכתבות הראשי למטה, מביאה אתכם לאזור מיוחד.

לאיזור יש שמות שונים: "מומלצים עבורך", "אולי יעניין אותך גם", "המלצות נוספות", ועוד. באזור הזה מופיעות כתבות שנחזות להיות כתבות תוכן רגילות לחלוטין, אך הן למעשה, בפועל, כתבות ממומנות, בעלות תוכן שיווקי, בין אם כזה שמפרסם באופן ישיר את המותג, ובין אם כזה שמציג דילמה ופתרון אפשרי כללי.

לדוגמא, הנה כתבות טאבולה (פלטפורמה מקבילה לאאוטבריין, המתחרה הגדולה ביותר) בסוף כתבה באתר ספורט 5:

כתבות אאוטבריין לדוגמא

 

מה עושה אאוטבריין? אאוטבריין, למעשה, מתווכת בין בעלי עסקים, שמעוניינים לשווק ברשת את השירותים או המוצרים שלהם, ובין הגולשים המגיעים לאתר תוכן גדול. באמצעות אלגוריתמים מיוחדים, בוחרת פלטפורמות המלצות התוכן אאוטבריין אילו כתבות מומלצות להציג לכל גולש שמגיע לאתר התוכן, על פי תחומי העניין של אותו גולש, על פי היסטוריית ההקלקות שלו על כתבות מומלצות, ועל סמך פרמטרים נוספים.

אבל רגע אחד, מה, בעצם, הסיפור כאן?

במה אאוטבריין כל כך מיוחדת אם היא בסך הכל מציגה תוכן מומלץ לגולשים?

הסיפור, כמו תמיד, מתחיל ונגמר בכסף.

בית עסק שמעוניין לפרסם במגזין גדול ונחשב, שיש לו הרבה גולשים שמגיעים אליו ביום, וקוראים אדוקים רבים, יודע שהוא יצטרך להיפרד בדרך מהרבה מאוד כסף. השקעה כל כך גדולה בפרסום מצריכה כיסים עמוקים, ועלולה, כמובן, שלא להחזיר את עצמה, ולכן לא תמיד כדאית כלכלית.

מנגד, אם אותם בעלי עסקים יבחרו לפרסם את ההצעות השיווקיות שלהם באתרים קטנים יחסית שזוכים לטראפיק בהיקף מצומצם יותר, הם אולי יוכלו להרשות זאת לעצמם מבחינה כלכלית, אבל האפקט יהיה נמוך בהרבה, ושוב, לא מאוד סביר שההכנסות תוכלנה לכסות את הוצאות השיווק במקרה הזה.

אאוטבריין נכנסת לתפר הזה ומציעה גישה אחרת לדברים. באמצעות פלטפורמת המלצות התוכן שלה, היא מאפשרת לאותו אתר גדול לא לשמור מקום ספציפי עבור תוכן שיווקי של חברה מסוימת, אלא להשכיר את המקום הזה למפרסמים שונים, בהתאמה לקהל היעד שמגיע לאתר. זהו win – win לשני הצדדים: אתר התוכן יכול להגדיל את ההכנסות שלו מפרסום שכן הוא מציע פלטפורמה לפרסום תוכן שמותאם לקהל היעד באופן מדויק יותר. המפרסמים עצמם יכולים ליהנות ממחיר זול יותר של פרסום, משום שהם לא מנצלים את המקום השמור להם לתוכן השיווקי באופן רציף, ומאפשרים גם למפרסמים אחרים לעשות שימוש בשטח הזה במקביל.

מה עושה בית עסק שמפרסם תוכן באמצעות אאוטבריין? פשוט מאוד: צובע את קהל היעד שלו.

למה הכוונה?

נבהיר כאן מראש. לא מדובר בצביעה במובן הפשוט של המילה.

פלטפורמת אאוטבריין לא מעסיקה בעלי מקצוע מוכשרים עם חביות גדולות של צבע, ושולחת אותם ללקוחות השונים במטרה ללכלך את הבגדים שלהם. מדובר יהיה במודל עסקי לא מוצלח במיוחד.

אז מה כן קורה?

גולשים שמגיעים, לדוגמה, לאתר N12 הפופולרי, גוללים אל מתחת לחדשות הרגילות מתחומי הפוליטיקה, הכלכלה והספורט, ומגיעים לאזור התוכן המומלץ, נחשפים לכותרות של כתבות שעשויות לעניין אותם.

עכשיו, נניח לרגע שהכתבה שאותה בוחר הגולש לקרוא עוסקת בביצוע משכנתא בסביבה של ריבית עולה. קהל היעד שמעניין את המפרסם הוא קהל היעד שהקליק על המודעה וקרא את הכתבה.

זהו קהל יעד שלכאורה מעניין מאוד עסק שמספק שירותי ייעוץ למשכנתא.

אחרי שהכתבה נתנה לקהל היעד הזה ערך, יש סיכוי טוב שיועץ המשכנתאות ירצה להמשיך ולפרסם לקהל היעד הזה, ולהגיע אליו באמצעות קמפיינים נוספים. לכן, באמצעות אאוטבריין, צובע המפרסם את קהל היעד שטרח והקליק על המודעה וקרא את הכתבה, לצורך פרסום עתידי של תכנים שונים עבור קהל היעד הזה.

זה, פחות או יותר, הרציונל שעומד מאחורי השימוש באאוטבריין..

 

מה היתרונות שמייצרת אאוטבריין לעסקים שרוצים לפרסם בה?

האם אאוטבריין היא פלטפורמה טובה לפרסום?

תלוי, כמובן, בסוג העסק.

אאוטבריין יכולה לייצר ערך מוסף גדול לבתי עסק המפרסמים בה.

הנה רק חלק מן היתרונות שלה:

יתרון ראשון: גולשים שבוחרים לקרוא כתבת תוכן ארוכה קל יותר להמיר

כל מי שעוסק בשיווק מכיר את המונח funnel או "משפך שיווקי" בעברית.

אחת הדרכים למדוד אפקטיביות של קמפיין היא להבין מהם שיעורי ההמרה השונים במורד המשפך השיווקי. כלומר, כמה מבין הגולשים שנחשפו למודעה מסוימת בוחרים להקליק עליה, כמה מבין אלו שבוחרים להקליק, בוחרים גם להשאיר פרטים, וכמה מבין אלו שהשאירו פרטים, אכן ביצעו, בסופו של דבר, רכישה.

איך כל זה קשור לאאוטבריין?

ובכן, גולשים ברשת האינטרנט מוסחים בכל רגע נתון באמצעות אינספור גירויים שונים. באנרים קופצים, פרסומות ביוטיוב, סמסים, מיילים ועוד אינסוף פלטפורמות שמנסות למכור להם בכל רגע נתון שירות או מוצר.

עם השנים, גולשים הפכו להיות עיוורים לחלק מן התכנים השיווקיים האלו. הם סוגרים במהירות חלונות קופצים, מתעלמים מן הבאנר שקופץ עליהם, מוחקים את המיילים בתיקיית קידומי המכירות ועוד.

לכן, במציאות כזו, גולשים שכבר טורחים להקליק על כתבה מומלצת, ואף לקרוא אותה – הם גולשים שפוטנציאל ההמרה שלהם ללקוחות משלמים הוא גבוה יותר. זה לא אומר, כמובן, שכל גולש שבחר לקרוא כתבה שהומלצה על ידי אאוטבריין הוא לקוח ודאי. אבל העובדה שבחר להקליק על הכתבה בהחלט מגדילה את הסיכוי שיהפוך לכזה.

 

יתרון שני: מדובר בפרסום טבעי ולא פולשני

המלצות התוכן של אאוטבריין אשר ממוקמות באתרי תוכן גדולים, במגזינים ואתרי חדשות, משתלבות באופן טבעי בפלטפורמת התוכן. הן נחזות להיות כתבות תוכן רגילות לחלוטין, כאלו שמייצרות ערך מוסף אמיתי לגולש, ולא מוחרגות מהנוף באמצעות באנר מהבהב או פופ אפ מתפרץ.

כאשר גולשים צורכים תוכן שתווך עבורם באמצעות אאוטבריין, ההרגשה הכללית שלהם היא שמדובר בהמשך טבעי של הגלישה באתר התוכן, ולא יציאה אל איזור פרסומי, שיציג תכנים שיווקיים באופן אגרסיבי רפטטיבי.

 

יתרון שלישי: אאוטבריין מתאימה במיוחד לקמפיינים שבהם נדרש רימרקטינג

ישנם מוצרים או שירותים, שבעבורם נדרשות מספר נקודות מפגש עם הלקוח הפוטנציאלי כדי לבצע מכירה. בחלק מן הפעמים ללקוח הפוטנציאלי דרוש זמן כדי לקבל החלטה על רכישה של מוצר או שירות, בחלק מן הפעמים הוא צריך להתייעץ או לקבל אישור מגורם נוסף לקראת ביצוע הרכישה, בחלק מן הפעמים הגולש מנסה להשוות תכונות ומחירים בין מוצרים ולכן נדרש סוג של רימיינדר עבורו כדי להשלים את תהליך הרכישה.

כך או כך, די ברור שבמקרים מסוימים, כאשר שיטת השיווק ללקוח כוללת רימרקטינג (שיווק מחדש), אאוטבריין היא פלטפורמה נהדרת לבחור בה, משום שהיא מאפשרת צביעה של קהל היעד הרלוונטי בהתאם להתנהגות שלו, ואז שיווק מחדש לאותו קהל יעד בפלטפורמות משלימות.

 

יתרון רביעי: הגעה אל קהלי יעד חדשים שלא פעילים ברשתות חברתיות

מה עוד אאוטבריין מאפשרת?

בין היתר, היא מאפשרת הגעה אל קהלים שלא צורכים באופן יומיומי תכנים ברשתות החברתיות, או שכלל אין עבורם פרופילים ברשתות החברתיות.

אל התוכן המומלץ של אאוטבריין יכולים להחשף לקוחות ללא פרופילים ברשתות החברתיות, אולם כאלו שגולשים באתרי חדשות ואתרי תוכן גדולים נוספים. זהו קהל יעד לא מבוטל, שיכול להיות רלוונטי ביותר לביצוע רכישה בלא מעט נישות ותחומי פעילות.

 

אילו סוגי תכנים כותבים לאאוטבריין?

אז איך כותבים לאאוטבריין? אילו סוגי תכנים קיימים בפלטפורמה הזו, להמלצות תוכן?

באופן כללי, נוכל להגדיר את התוכן המומלץ של אאוטבריין, באמצעות הרבה משפטים קצרים:

  • מדובר בתוכן טקסטואלי באורך של כתבת תוכן ממוצעת בעיתון.
  • התוכן צריך להיות כתוב ברמה עיתונאית, ולא ברמה של תוכן פשוט המיועד אך ורק למנועי החיפוש, למשל.
  • התוכן צריך לכלול ערך מוסף אמיתי, מסר רלוונטי, פואנטה ברורה.
  • התוכן לא צריך להיות מפורט יתר על המידה, אלא לעודד את מי שקורא אותו להתקשר מול בית העסק המפרסם, או להבין שהוא זקוק לשירות כלשהו, משלים, לצורך העניין.

 

16 כללי הזהב לכתיבה נכונה עבור פלטפורמת המלצות התוכן של אאוטבריין

אם המשימה הבאה שלכם היא כתיבת כתבה שעתידה להתפרסם באתר גדול באמצעות אאוטבריין, הנה כמה טיפים שכדאי לכם לקחת בחשבון:

 

כלל מספר 1: השקיעו בכותרת מסקרנת אך מדויקת

בואו נבין לרגע את הקונטקסט שבה מתבצע הפרסום באמצעות אאוטבריין.

הגולש שלנו נכנס לאתר תוכן, וסביר שצרך כבר לא מעט תכנים. הוא ממשיך וגולל את עמוד התוכן שבו הוא נמצא, עד שהוא מגיע לחלק שבו מוצגות לגולש כתבות מומלצות. כל אחת מן הכתבות האלו מוצגת באופן מצומצם, כאשר הגולש נחשף בעיקר לתמונה ולכותרת.

כעת, הכתבה שכתבתם צריכה להתחרות על תשומת הלב של הגולש מול כתבות נוספות אחרות.

אילו כלים עומדים לרשותכם? התמונה והכותרת.

המדריך הזה לא יעסוק בבחירת התמונה, משום שבדרך כלל כותב התוכן לא יהיה אחראי עליה. יחד עם זאת, על כותב התוכן מוטלת האחריות לנסח כותרת מדויקת, כזו שמצד אחד תסקרן את הגולשים ותגרום להם להקליק, ומצד שני, תביא את קהל היעד הרלוונטי.

הפיתוי לעשות שימוש בקליק בייטים הוא גדול. כותב התוכן רוצה שהתוכן שלו יחשף לכמה שיותר גולשים, ולכן עלול לעשות טעות ולבחור בכותרת מסקרנת מאוד, אולם כזו שלא באמת רלוונטית לתוכן עצמו שיופיע בכתבה.

זאת, כמובן, תהיה שגיאה גסה. מדוע? כי כפי שציינו קודם לכן, מטרת הכתבה היא לצבוע את קהל היעד הרלוונטי, לצורך ביצוע רימרקטינג.

שימוש בכותרת שמפתה את הגולש להקליק עליה למרות שדי ברור שתוכן שמתאים לצרכים שלו הוא לא יקבל, יגרום ליותר נזק מתועלת. מדוע? משום שהמפרסם במקרה הזה יצבע את קהל היעד הזה, וימשיך לבזבז עליו כסף בקמפיין הפרסום העתידי שלו, למרות שדי ברור שהוא לא קהל היעד הרלוונטי.

לכן מתודה נכונה בהקשר הזה עבור בחירת הכותרת לכתבה, תהיה בחירה של כותרת מסקרנת, אך גם אינפורמטיבית, כותרת שקוראת לגולשים להקליק עליה, אולם רק אם הם משתייכים לקהל היעד המתאים, כותרת שתספק לגולש מידע בדבר התוכן שהוא עתיד למצוא בכתבה, אך גם על הנימה של הכתבה.

בואו נראה איך זה עובד בפועל, עם דוגמאות טובות ודוגמאות טובות פחות לכותרות:

  • דוגמה טובה: הריבית עולה? אל תבקשו משכנתא בלי ליווי של יועץ משכנתא מקצועי
  • דוגמה טובה פחות: הריבית עולה? שירות חדש מאפשר לכל זוג בישראל לקבל משכנתא בריבית אפסית 

 

  • עוד דוגמה טובה: המחקרים קבעו: זוהי הדיאטה הטובה בעולם
  • דוגמה טובה פחות: כך תכפילו את הירידה שלכם במשקל באמצעות הקפסולה הדיאטטית

 

  • עוד דוגמה טובה: פטור ממס שבח – כל התנאים, כל הפרטים
  • דוגמה פחות טובה: קונים דירה?אנחנו נסדר לכם פטור ממס שבח

 

  • עוד דוגמה טובה: הלוואות חברתיות – אלו המנגנונים שיבטיחו לכם, המלווים, את הכסף
  • דוגמה פחות טובה: הלוואות חברתיות – הרבה יותר רווח, אפס סיכון

 

כלל מספר 2: בדקו כל נתון לפני שאתם משתמשים בו בגוף הכתבה

אנחנו לא רוצים לזלזל בכתיבת מאמרי תוכן פשוטים, אבל כתיבה לפלטפורמת המלצות התוכן אאוטבריין, צריכה להתבצע בסטנדרטים עיתונאיים. זה אומר שאם מציינים עובדה כלשהי במהלך הכתיבה, העובדה הזו צריכה להיות בדוקה. אין להסתמך על נתונים שאין להם מקור או אישור מוסמך.

אנחנו מזכירים כי מטרת הכתבות האלו היא להאיר את המפרסם באור מקצועי, לפנות לקהל יעד שיש לו קשב ופנאי לקרוא את התוכן, ולכן איכות התוכן צריכה להיות גבוהה בהרבה ממה שרגילים אליו כותבי תוכן פשוט.

 

כלל מספר 3: כתבו בשפה קולחת

הכתבה שלכם צריכה להיות כיפית לקריאה, זורמת, נעימה. אל תכתבו בשפה כבדה מידי, גם אם אתם משתדלים להאיר את המפרסם באור מקצועי. הקפידו על חווית הקריאה של הגולש, והתאימו את הכתבה לשפה בה הגולש מדבר. עדיף בהרבה לכתוב בגובה העיניים, מאשר בטון מתרחק ומתנשא, שיגרום ליותר גולשים להחליט לנטוש את הכתבה, עוד לפני סיום הקריאה שלה.

 

כלל מספר 4: השתמשו בכותרות ראשיות ובכותרות משנה

כמו בכל מאמר שאתם כותבים, חלוקה נכונה לכותרות וכותרות משנה, תעזור לגולשים להתמצא בתוכן, להבין במה הולכת לעסוק הפסקה הבאה, ולהיות מעורבים יותר במהלך הקריאה. אם הטיפ הזה הוא חשוב בכל כתיבה של תוכן, הרי שהוא חשוב במיוחד בכתיבת כתבות לאאוטבריין, שם אנחנו נדרשים לשמור על סטנדרט גבוה יותר.

חלוקת התוכן לכותרות וכותרות משנה היא טובה, אגב, לא רק לקוראים, אלא גם לכם, הכותבים. יש לא מעט כותבי תוכן שמתחילים בכתיבת השלד של הכתבה, כלומר, הכותרות וכותרות המשנה של הכתבה, ורק לאחר מכן יוצקים תוכן לכל אחד מתתי הפרקים האלו. מדובר בטכניקה שהופכת את הכתיבה לקלה וזורמת בהרבה.

 

כלל מספר 5: פנו אל הרגש של הקורא

הדרך האפקטיבית ביותר לשכנע גולש בטענה מסוימת, היא לא להציג לו נתונים ועובדות יבשות, אלא לפנות לרגש שלו. אם תגרמו לאנשים להיות עצובים, ייתכן שהם יסכימו להצטרף כתורמים לעמותה שאתם מקימים כדי לעזור לזולת. אם תגרמו להם להרגיש אשמים, הם אולי ירכשו את חבילת הדיאטה שאתם מציעים, וינסו להיכנס למכנסיים החדשים שלא עולים עליהם. אם תגרמו להם לכעוס אולי תוציאו אותם מהבית ותזרזו את ההתארגנות שלהם במבנה כוח מתאים כדי לייצר הישגים שונים. וכך גם אם תגרמו לאנשים להיות שמחים, מופתעים, נרגשים, מובכים, עם ציפיות לעתיד מורכב, אופטימיים ועוד ועוד.

פניה אל הרגש של הקורא היא טכניקה פופולרית במיוחד כמעט בכל תוכן שאתם קוראים, אלא שברוב המקרים היא מתבצעת במסווה.

 

כלל מספר 6: הניעו לפעולה והיו ממוקדים

חשוב לזכור, שיש מטרה לכתיבת התוכן לפלטפורמת ההמלצות של אאוטבריין.

המטרה היא לא דירוגים טובים בגוגל, אלא הנעת גולשים לפעולה, וצביעת קהל היעד המתאים ביותר לעסק. לכן, לצד עובדות אינפורמטיביות שונות, ופניה לרגש של הגולש, אנחנו חייבים להשתמש בשפה שתגרום לגולש לקבל החלטה כלשהי.

כדי לעשות זאת נכון, חשוב שהכתיבה תישאר ממוקדת. אנחנו לא מעוניינים לחלק את הקשב של הקורא שלנו, אלא למקד אותו ככל האפשר. לא מעוניינים להציע לו השוואות בין מוצרים, אלא לספר על היתרונות של מוצר מסויים. לא מעוניינים להציג את כלל האתגרים בנושא המדובר, אלא רק את אלה שהמפרסם יודע לתת עליהם מענה.

מיקוד הוא שם המשחק, שיאפשר לנו הנעה איכותית לפעולה.

 

כלל מספר 7: השתמשו בטכניקות שונות כדי להבליט טקסט חשוב

כאשר מדובר בתוכן ארוך במיוחד, קשה מאוד להשאיר את הקורא באותה רמה גבוהה של קשב לאורך כל קריאת הכתבה.

כדי למקסם את הזמן שבו קורא שלנו נמצא בקשב, אנחנו צריכים לעשות שימוש בטכניקות מעולם העיצוב והנראות, ולא רק מעולם התוכן.

זה אומר פסקאות קצרות יותר, לצד פסקאות ארוכות.

זה אומר שימוש בצבעים והדגשות.

זה אומר שימוש בכותרות ובכותרות משנה.

זה אומר שימוש בבולטים, רשימות ממוספרות, טבלאות, גרפים וכל דבר שיכול לשבור טקסט ארוך שמעייף מאוד את העיניים.

 

כלל מספר 8: השקיעו במיוחד בפסקת התוכן הראשונה

זה נכון, כל הטקסט שתכתבו לכתבה הבאה שתפרסמו באאוטבריין הוא חשוב מאוד.

אבל פסקת התוכן הראשונה שהיא פסקת הפתיחה – היא זו שמהווה את המבחן העיקרי מול הגולש. אם הגולש צלח את הכותרת והחליט להקליק על הכתבה שלכם, מה שיקבע אם הוא ממשיך בקריאה זו פסקת התוכן הראשונה. לכן, בעצם, כל כך חשוב שהפסקה הזו תהיה מנוסחת הכי טוב שאפשר: שתהיה זורמת, מצחיקה, שנונה, אינפורמטיבית, שתשקף את הטון שבו תיכתב הכתבה כולה, ושתסביר לגולש מה הוא עתיד למצוא בכתבה.

 

כלל מספר 9: צרו סיפור מסגרת

האמת היא שהעצה הזאת ממש מעצבנת כותבי תוכן, כי היא נשמעת קלישאתית וכמו סיסמה ריקה, אבל בפועל, כשמיישמים אותה נכון, היא יכולה לעשות את ההבדל בין כתבה מבריקה, לסתם טקסט ללא הקשר.

כשאתם כותבים לאאוטבריין, חשוב מאוד שתייצרו איזשהו סיפור מסגרת, שתקשרו את הגולש לחיים האמיתיים, שתתייחסו לתופעות ואירועים אקטואליים, ושתעזרו לגולש לבצע את הקישורים המתאימים ולהבין את הקונטקסט שבו נכתבת הטקסט.

רוצים דוגמה? בבקשה.

בחודשים האחרונים בוחר בנק ישראל להעלות את הריבית, מה שמשפיע, בין היתר, על החזרי התשלומים של משכנתאות שנלקחו במסלולי פריים. אם אתם מתיישבים כדי לכתוב כתבת תוכן שמתייחסת לייעוץ משכנתאות, חשוב יהיה להתייחס לאותה מגמת עליה בריבית הפריים, לעליה בתשלום החודשי אותה חווים משקי הבית, ולדאגה בציבור מעליות נוספות של הריבית.

אבל כדי לעשות את זה בצורה מעניינת, מסקרנת, שתעודד גולשים שהגיעו אל הכתבה להמשיך ולקרוא אותה, אפשר לקחת סיפור של משפחה ספציפית, על התשלומים החודשיים שלה, על האתגרים השונים איתם היא מתמודדת, על הלידה הצפויה של התינוק שמצטרף למשפחה, ועל הקושי האמיתי להמשיך ולשלם משכנתא גבוהה עבור הנכס שלהם.

לכן, כשיש לכם אפשרות, צרו את סיפור המסגרת המתאים, שיעזור לכם להדגים, להמחיש ולקרב את הקוראים, אל המסר המרכזי שלכם. הזדהות של הקוראים עם הטקסט שכתבתם, הופכת את ההנעה שלהם לפעולה להרבה יותר קלה ופשוטה.

הנה דוגמא לכתבה שמתאימה לפרסום באאוטבריין.

 

כלל מספר 10: שמרו על פשטות ובהירות

ציינו כבר קודם לכן שמאמרי אאוטבריין הם מאמרי איכות ולא מאמרי תוכן פשוט שנועד לקידום. יחד עם זאת, המאמרים צריכים להיות בשפה שמתאימה לקהל היעד שלכם, אותו אתם רוצים לשכנע להמשיך במורד המשפך השיווקי. לכן, אם זה לא הכרחי, נסו להימנע משפה גבוהה מידי, משימוש בנוסחאות מסובכות, משימוש בביטויים שלא נהוג לעשות בהם שימוש בחיי היום יום, ולהקפיד שהשפה תהיה פשוטה וברורה.

 

כלל מספר 11: בצעו הגהה קפדנית במיוחד

אם בדרך כלל מתבקש שכותב תוכן יבצע הגהה בסיסית עם סיום כתיבת התוכן, הרי שמאמרים שמיועדים להתפרסם באמצעות פלטפורמת המלצות התוכן של אאוטבריין הם מאמרים שעליהם חייבת להתבצע הגהה יסודית. בכל זאת, אלו מאמרים שעתידים להתפרסם במגזינים פופולריים במיוחד, ושגיאות כאלו ואחרות יכולות רק לצבוע את המותג שמאחורי הכתבה כמותג לא מקצועי, רשלן ושלא ניתן לתת בו אמון (הבנתם מה עשינו כאן עם המילה לצבוע, נכון?).

 

כלל מספר 12: הקפידו שהתוכן יהיה מקורי

טוב, מדובר בעצה שהיא בסיסית למדי כשפונים לכותבי תוכן, אבל כתבה שעתידה להתפרסם במגזין פופולרי במיוחד, לא יכולה להפר זכויות יוצרים בשום פנים ואופן. אז אמנם הציפיה שהתוכן יהיה מקורי היא ציפיה שמשותפת לכל הזמנות התוכן באשר הן, אולם כשמדובר בכתיבה לאאוטבריין, חשוב יהיה שגם כותב התוכן עצמו יבדוק את עצמו יותר מפעם אחת. לפעמים, תוך כדי קריאה של חומרים מקדימים בשלב המחקר, קורה שמקבלים השראה ממקור אחר, איכותי ומקצועי. חשוב יהיה להבדיל בין השראה כזו, להעתקה בפועל של פסקת תוכן שלמה, שהיא, נאמר זאת בנחרצות, לא מקובלת לחלוטין.

בדיקת מקוריות לטקסטים מומלץ לבצע באמצעות Copyscape.

 

כלל מספר 13: שמרו על כללי התחביר והשפה

גם כאן מדובר אמנם בעצה גנרית שנכונה לכל כתיבת תוכן באשר היא, אולם כשמדובר בכתיבה לפלטפורמת המלצות התוכן של אאוטבריין, היא חשובה כפליים: שימרו על כללי התחביר והשפה. הקפידו לסיים כל משפט בסימן הפיסוק המתאים לו. הצמידו את סימני הפיסוק למילה שלפניהם ושמרו על מרווח מן המילה הבאה (למעט יוצאי הדופן בהקשר הזה). הקפידו שכל משפט יכלול נושא ונשוא, התאימו את שמות העצם לתיאורים במין ובמספר, הישמרו משגיאות כתיב (מומלץ להריץ בדיקת איות לכל מקרה שלא יהיה), וקראו את הכתבה שהשלמתם לפחות פעם אחת בקול, כדי לוודא שבכתיבה לא נפלה טעות מביכה.

 

כלל מספר 14: חלקו את התוכן לתתי פרקים ופסקאות כדי להקל על העיניים של הקורא

העצה הזאת לא עוסקת בתוכן, אלא בתצורה. הקפידו שהתוכן שלכם לא רק יהיה מעניין ויכיל מסר ברור, אלא גם שיראה אסתטי ומזמין לקריאה. כיצד עושים זאת? מחלקים את הטקסט לחלקים שונים, שומרים על מרווחים ראויים בין פסקה לפסקה, מוודאים כי הטקסט לא צפוף מידי, שהוא מאפשר לקורא לנשום, לקחת הפסקות, לעכל את התוכן במנות קטנות ולהפנים את המסר בצורה אפקטיבית.

 

כלל מספר 15: שלבו היכן שניתן הומור

לא תמיד אפשר לשלב הומור בטקסט. אם אתם כותבים טקסט שעוסק בבחירה של ספק מצבות לקראת האזכרה הצפויה, טוב תעשו אם לא תשלבו הומור ולא תנסו להצחיק את הקוראים.

ביתר המקרים, כאשר הדבר מתאפשר, השתמשו בהומור במשורה. הומור שובר את המתח והקרח, מאפשר לגולשים להתחבר יותר לטקסט, ומעייף הרבה פחות מטקסט אינפורמטיבי שמציף את הגולש בעובדות ומספרים.

 

כלל מספר 16: התאימו את הכתבה לקריאה ולסריקה בו זמנית

שמרנו את העצה הזאת לסוף, אבל היא לא פחות חשובה מן העצות הקודמות. איך תדעו שהכתבה שיצרתם עבור פלטפורמת אאוטבריין כתובה היטב? פשוט מאוד: אם בו זמנית ניתן גם לקרוא את הכתבה לעומק, וגם לסרוק אותה כדי להתרשם מן התוכן המצוי בה – סביר שעשיתם עבודה טובה. מאמר שנכתב לפלטפורמת אאוטבריין פוגש את הקורא באוסף רחב מאוד של סיטואציות. לפעמים יהיה לו הזמן הדרוש כדי להעמיק בתוכן, ולפעמים, הוא יבחר לקרוא את פסקת הפתיחה, יסקור את הכותרות השונות, ויבחר לקנח בפסקת הסיום.

אתם, ככותבי תוכן איכותיים, צריכים לדעת לשלב בין האסטרטגיות האלו, כאשר אתם ניגשים לכתיבת הכתבה: שימוש נכון בכותרות וכותרות משנה, ומבנה נכון לכתבה הם המפתח להצלחה בהקשר הזה.

 

לסיכום

אאוטבריין היא פלטפורמה להמלצות תוכן, שמשולבת באתרי תוכן גדולים ומאפשרת למפרסמים שמעוניינים להגיע אל קהלי יעד איכותיים, לעשות זאת באמצעות תכנים מעניינים ומעמיקים. כתיבה לפלטפורמת ההמלצות של אאוטבריין דורשת כישורים מיוחדים, ואם אתם קוראים את הכתבה הזאת, יותר מסביר להניח שהתברכתם בכישורים האלו. הקפדה על ניסוח כותרות איכותי, היצמדות לעובדות בדוקות ומוכחות, הקפדה על כללי השפה ושימוש בכותרות וכותרות משנה – אלו רק חלק מן הטיפים שכדאי יהיה לכם לשלב בעבודה היומיומית כדי לייצר כתבות אאוטבריין איכותיות.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

4 סוגי כתיבת תוכן ל-4 סוגי לקוחות

מאז שהשקנו את השירות החדש שלנו, ליצירת תוכן מבוסס בינה מלאכותית, רבים פונים אלי ומתלבטים איזה סוג שירות יתאים לצרכים שלהם בצורה הטובה ביותר: תוכן

פסקת סיכום למאמר וחשיבותה

הודעה חשובה: פסקת סיכום איכותית למאמר יכולה להגדיל בצורה משמעותית ביותר את שיעורי ההמרה בקמפיין השיווקי שלכם. רוצים הוכחה? אתם יותר ממוזמנים להיכנה אל מערכת

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים