חיפוש

איך לגרום ללקוחות להשאיר ביקורת לעסק שלך בגוגל?

זוכרים מתי התקשרתם בפעם האחרונה לשיפוצניק כדי שיתן לכם הצעת מחיר לסיוד וצביעה של הדירה? זה קרה, אם הספקתם לשכוח, כי משה שלח אתכם אליו.

משה גדל אתכם מגיל אפס, והוא לא ימכור אתכם בשביל כמה שקלים של עמלה שהוא מקבל משיפוצניק כזה או אחר (אם כי בסכומים גבוהים יותר יהיה קצת יותר קשה להבטיח את זה). אתם סומכים עליו, על משה, יודעים שאפשר לתת אמון במילה שלו, ובטוחים שהוא ידאג לכם לפחות כמו שהוא דואג לעצמו.

אבל מה עושים במקרים שמשה לא מכיר בעל מקצוע מתאים?

הפעם אני רוצה לדבר על ביקורות גולשים בפרופיל עסק בגוגל, להסביר למה הן צריכות להיות חשובות לכל מי שמנהל עסק, וגם לעזור לכם להבין איך בתור בעלי עסק תוכלו להגדיל את הסיכוי שתקבלו ביקורות חיוביות כאלה.

גוגל מספקת אפשרות לגולשים העושים שימוש במנוע החיפוש שלה להשאיר ביקורות אובייקטיביות על ישויות המייצגות בתי עסק, כדי לסייע לגולשים אחרים שעושים שימוש במנוע החיפוש להבין האם כדאי יהיה להם להתקשר מול אותם עסקים.

מהם היתרונות של ביקורות גולשים בגוגל לפרופיל העסק?

אם אתם מנהלים עסק ופתחתם עבורו כרטיס עסק בשירות גוגל לעסק שלי, כדאי יהיה לכם מאוד שהוא יזכה לכמות גדולה של ביקורות חיוביות אותנטיות ומהימנות. למה? מה נותן פרופיל עשיר בביקורות חיוביות לעסק?

 

יתרון מספר 1: שיפור הסמכות של בית העסק

בית עסק שזוכה לכמות גדולה של ביקורות חיוביות הוא בית עסק שנתפס כסמכותי יותר, מהימן יותר, וכזה שניתן לתת בו אמון.

לא מעט גולשים סוקרים את הנראות של תוצאות החיפוש בגוגל לפני שהם בוחרים להקליק על מי מהן.

פרופיל עסק שזוכה לחמישה כוכבים (ובכלל לא משנה הגרפיקה. גוגל יכולה לבטל את הכוכבים ולהציג פרופילים עסקיים מוצלחים בצורה אחרת) הוא פרופיל עסק שנתפס כמותג בתחומו.

 

יתרון מספר 2: שיפור הדירוגים של העסק

אין לאף אחד מאיתנו אמנם את ספר הפרמטרים שמשמשים את גוגל בדירוג אתרים, אבל סביר יהיה להניח שבית עסק שזוכה לביקורות חיוביות רבות ואותנטיות יקבל עדיפות מבחינתה של גוגל בהצגה של עמודי האתר שלו עבור שאילתות שמבצעים גולשים.

 

יתרון מספר 3: שיפור שיעור ההמרה של גולשים

עוד יתרון חשוב שביקורות חיוביות מספקות לבית העסק הוא שיפור שיעור ההמרה של הגולשים, כלומר, הפיכת יותר גולשים שמגיעים אל האתר ללקוחות משלמים.

הרבה מאוד פעמים, הלקוח מבין בדיוק מה הוא צריך, וסיים את הבירורים שלו לגבי יתרונות וחסרונות של מוצר מסוים, והמחירים שלו בבתי העסק השונים. בנקודה הזאת, צריך הלקוח להחליט מול איזה בית עסק הוא מעונין להתקשר כדי לרכוש את המוצר. אחד הפרמטרים שיותר משפיעים על ההחלטה הזאת הוא כמות ואיכות הביקורות החיוביות (והשליליות) על בית העסק בפרופיל העסק בגוגל.

 

יתרון מספר 4: חסינות במקרה של ביקורת שלילית

מעת לעת (אין מה לעשות, אנחנו בישראל), יקבל העסק שלכם גם ביקורות שליליות. זה יכול להיות לקוח שחווה באמת שירות לא טוב, שהמשלוח שהבטחתם לו שיגיע במועד לא הגיע בזמן, או סתם מישהו שרוצה לפגוע בעסק שלכם במסווה של לקוח אמיתי.

ניהול הדוק של פרופיל הביקורת על העסק שלכם, טיפול ומענה הולם לביקורות השליליות, ויצירת מאגר איכותי וגדול של ביקורות חיוביות, יכול לשפר משמעותית את הרושם שגוגל תקבל על העסק שלכם. יש הבדל בין עסק שמקבל 50 ביקורות חיוביות בפרק זמן מסוים ואילו ביקורת שלילית אחת, ובין עסק שמקבל באותו פרק זמן 10 ביקורות חיוביות ו 10 שליליות.

 

יתרון מספר 5: יצירת הוכחה חברתית

עוד יתרון ברור של עיבוי פרופיל הביקורות החיוביות על העסק שלכם הוא יצירת אותה הוכחה חברתית, שעסקים זקוקים לה, כדי לשפר את האמון של גולשים בעסק, אבל מעבר לכך, לשפר את האמון של מנועי החיפוש, ובמקרה שלנו גוגל, בעסק. כשאנשים רואים שבית עסק זוכה להרבה ביקורות הם נוטים יותר בחיוב להתקשר מול אותו עסק.

קחו, למשל, כדוגמה דוכני מזון. הרבה מאוד פעמים יש כאן את אפקט העדר. אם מספר דוכני מזון מוצבים זה ליד זה, אנשים הרבה פעמים יבחרו את דוכן המזון שהתור אליו הוא הארוך ביותר. למה? משום שהמזון בו זוכה לתחלופה הגבוהה ביותר, משום שיש הרבה אנשים שיכולים להעיד על הטריות והאיכות של המזון ומשום שיש פחות סיכוי לקבל קלקול קיבה אם יתר האנשים שצרכו מזון בדוכן הזה היו בסדר.

 

איך גורמים לגולשים להשאיר ביקורות בפרופיל העסק?

טוב. הגענו ללב העניין. הבנו שביקורות חיוביות יכולות לסייע לבית העסק במגוון של דרכים. נשאלת השאלה איך אפשר להגדיל את מספר הביקורות האלו. אז הנה כמה עקרונות חשובים שכדאי יהיה לכם לקחת בחשבון בהקשר הזה:

 

להעניק שירות מצוין

שירות מצויין הוא תנאי הכרחי, גם אם לא מספיק, לקבלת ביקורת חיובית. צריך להבין שלגולש אין באמת אינטרס להטריח את עצמו, לבצע לוגין לחשבון הגוגל שלו למצוא את הטאב המתאים, ואז לשבת ולכתוב ביקורת חיובית על בית העסק. הדבר הזה נכון גם כאשר הגולש קיבל באמת שירות מצוין.

עכשיו תחשבו מה הסיכוי יהיה לקבל ביקורת חיובית מגולש שלדעתו קיבל שירות גרוע, או לכל היותר סביר.

השגת ביקורת מגולש היא עניין שמצריך לא מעט מאמץ, ולכן, עליכם יהיה לדאוג לכך שרובד הבסיס מתקיים: העניקו שירות מצויין כדי לאפשר לעצמכם לפנות ולבקש מן הגולש ביקורת חיובית.

 

תזמון נכון

המפתח למקסום כמות הביקורות החיוביות הוא כמובן תזמון נכון של פניה ללקוח. פניה מוקדמת מידי, עוד לפני שהלקוח הספיק לקבל את המוצר או להתרשם ממנו, לא תשיג את התוצאה. מצד שני, אם תמתינו חצי שנה עד לאחר קבלת המוצר לפני שתיפנו ללקוח – הוא לא ממש יבין מה אתם רוצים מהחיים שלו. מציאת הנקודה המדויקת בזמן שכדאי דווקא בה לפנות ללקוח היא בקרת המפתח בהצלחה של האסטרטגיה הזאת.

 

הצעת ערך אמיתית ללקוח

רוצים ביקורת חיובית מהלקוח? הביקורת הזאת ממש חשובה לכם? למה שלא תשלמו עליה?

תמיד תוכלו להציע ללקוחות הטבה כלשהי בתמורה לכתיבת ביקורת עליכם. זאת יכולה להיות הנחה ברכישה של המוצר, זיכוי לשימוש עתידי, הוספת מוצר בונוס או כל שיטה אחרת שתמצאו לנכון.

 

הסבר מדוע זה חשוב לכם

לאנשים לא אכפת לקום ולעזור כשהם מרגישים שהם באמת יכולים לתרום.

אם אתם, למשל, פרילנסרים שמספקים שירות כלשהו, בלי גב כלכלי של חברה גדולה, ופונים ללקוח עם הסבר שמציין עד כמה ביקורת שלו על העסק תוכל לעזור לכם בימים הלא פשוטים האלה, הרבה מן הלקוחות ישמחו לעשות זאת ולהשאיר ביקורת חיובית על העסק שלכם, בעיקר משום שהם מקבלים תמונה של קשר ישיר בין המעשה שלהם לעזרה לאדם ספציפי, שהיו מרוצים מן השירות שסיפק.

לקוחות אולי לא יחשבו על הדבר הזה מראש, אבל אם אתם אלו שתפנו ותסבירו עד כמה המצב קשה, הם ללא ספק יהיו נכונים יותר לסייע.

 

הנגשת ממשק הביקורת לגולש

תעשו לגולשים וללקוחות שלכם את החיים קלים.

תארו לכם שאתם פונים ללקוח עם בקשה להמלצה, הלקוח דווקא שמח לעשות זאת, שואל אתכם איפה בדיוק הוא יכול לשלב את ההמלצה שלו, ואתם שולחים אותו לקרוא מדריך בנושא השארת ביקורות בשירות גוגל לעסק שלי. לא רציני, נכון?

רוצים שהלקוח ישאיר ביקורת חיובית? שילחו לו לינק ישיר, באמצעי שבו יהיה לו קל לעשות את זה, למשל – לווטסאפ שלו.

הנה תוסף כרום נהדר, המייצר לינק לכתיבת ביקורת באופן ישיר או לינק למפת העסק.

בהצלחה.

איך לגרום ללקוחות להשאיר ביקורת לעסק שלך בגוגל_
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים