שם הספר: מוכרי החלומות
הציון שלי: 7/10
על הספר בקצרה: הספר מדבר על הדיסוננס שבין התדמית שצריך לייצר כלפי חוץ, בין אם זה מול משקיעים פוטנציאליים או מול התקשורת כאשר עובדים על סטרטאפ, לבין מה שקורה בפועל בחדרי חדרים, בהם היזמים בכלל לא בטוחים שהמוצר שלהם טוב וחוששים שלמחרת בבוקר ימצאו את עצמם עם 0 משתמשים…
התחברתי לספר בעיקר בגלל 2 דברים:
הראשון: מאוד הזכיר לי את התחום שלנו – תחום השיווק הדיגיטלי. המון פעמים יוצא לי לראות כל מיניי מיזמים / יזמים דיגיטליים כאלו ואחרים, שמשדרים שהכל ורוד, דברים בסגנון של "איך יצרתי עסק של 11 ספרות בחודש תוך פחות מחצי שנה", או "איך להרוויח 5 מיליון שקל בשנה בתחתונים וגופיה" וכדומה, כשבפועל המצב שונה לחלוטין, והאם זה נכון לעשות את זה או לא, והאם בכלל שווה לייצר את התדמית הזו, שבסופו של יום יכולה להתנפץ בפנים…
השני: מחיר ההצלחה. האם באמת שווה לייצר עסק של מיליונים, כאשר זה מלווה בכ"כ הרבה כאב ראש, אחריות, לילות בלי שינה, ויתורים על חיי משפחה, אי לקיחת חופש, הלוואות ועוד… או שאולי בכלל שווה לייצר אופרציה פשוטה, עם מינימום עובדים והוצאות שמכניסה סכום כסף צנוע אבל לפחות מאפשרת לחיות באמת?