מועדון ה-100K / עידן וולר ומנו בן הרוש – חוות דעת על הספר

"מועדון ה-100K" הוא ספר לבעלי עסקים מאת עידן וולר ומנו בן הרוש. הספר מכיל 307 עמודים, אך לא להיבהל – כל עמוד מכיל מעט טקסט, מה שנותן תחושה של התקדמות מהירה בספר – דבר חיובי במיוחד!

את הספר ניתן להשיג באתר של עידן וולר, בשיטת שלם על עלות משלוח בלבד (38 שקלים), והספר מגיע עם שליח עד הבית (מטורף!).

מועדון ה-100K ספר

 

זיהוי החגורה שלך

הספר מתחיל ב"זיהוי החגורה שלך" – מיפוי השלב הנוכחי שלך בעסק של עצמך, כך שתוכל לדעת מהו השלב הבא אליו אתה צריך לשאוף:

חגורה לבנה (עסק מתחיל, בעיקר רעיון), חגורה כתומה (העסק רוקם עור וגידים, כבר לא רק רעיון), חגורה כחולה (העסק כבר עובד ומרוויח) וחגורה שחורה (העסק ממקסם רווחים).

 

שיווק אונליין

לאחר שהבנו באיזה חגורה העסק שלנו נמצא, הספר מדגיש את חשיבותו של השיווק האונליין ומי שלא שם – לא קיים!

שיווק אונליין מתחיל מפילוח מדויק של האוואטר שלנו, כאשר אוואטר הוא בעצם דמות קהל היעד שלנו, לדוגמא: דמות האווטאר של עסק המוכר חולצות בגודל XXXL ומעלה הינה גברים ונשים ממשקל 130 קילו ומעלה.

הספר מפרט על עקרונות נוספים הקשורים לעולם האונליין כאשר החשובים שבהם הם:

  1. לספק ערך גבוה ללקוח, לא להיות כמו כולם, שוק האונליין מוצף, אין מקום לבנאליות.
  2. תמיד לעבוד עם פאנל (לדוגמא: פרסומת בפייסבוק של כתבה המדברת על חולצות במידות גדולות, משם כל מי שקרא את הכתבה, מקבל פרסומת נוספת לסרטון בנושא, לאחר מכן קריאה לפעולה של הרשמה לרשימת תפוצה, משם לדוור ללקוח 10 מיילים והחל מהמייל השמיני, להציע את המוצר שלנו), לא לבנות על למכור על הפעם הראשונה שהלקוח הפוטנציאלי נפגש בנו.

 

איך לכתוב מודעות ממומנות

לאחר מכן, הספר מסביר איך לכתוב את המודעות הממומנות האלו שאנחנו מדברים עליהן, כאשר בראש ובראשונה, יש לטרגט את המודעות לקהל יעד מצומצם – האווטאר שלנו (לדוגמא: גברים ונשים מגיל 40 שגרים במרכז תל אביב ומתעניינים באורח חיים בריא). יש לנסח את המודעות שלנו לגברים ונשים בנפרד, ככל שנשתמש בתמונות אותנטיות יותר, כך נמכור טוב יותר, כל מודעה צריכה להכיל קריאה לפעולה אחת ברורה, למשל: חייג עכשיו! ולא גם לחייג, גם להשאיר פרטים וגם להצטרף לניוזלטר… לכתוב מודעות ארוכות, מעניינות וכאלו שמעוררות רגש, לא לנסות להיות חמוד, מקצועיות מנצחת חמידות ולדבר בכאבים של הלקוח.

דבר נוסף שכדאי מאוד להימנע ממנו נקרא "עצירת תכנים" – שזו בעצם מחלה שהרבה יזמים חולים בה, שעד שהם לא חושבים שהם, או המודעה שהם כתבו, או הסרטון שצלמו, ייצאו מושלמים – הם לא מפרסמים. גרוע מאוד!

בספר הנקודה הזו מוסברת בצורה טובה מאוד ולא רק זה – אי השלמות הזו היא מה שגורם לאנשים לקנות.

 

חוק הלעולם לא 1

בחיים לא להסתמך על מקור אחד (בין אם מדובר במוצר אחד, או במקור פרסום בודד או לקוח אחד…), תמיד לשאוף לפיזור.

 

להשקיע להשקיע להשקיע!!!

כל כך הרבה אנשים לא יודעים לגרום לכסף שלהם להרוויח כסף, וזה פשוט חבל. אני ממליץ בחום לקרוא את הספר "השקעות לעצלנים" של תמיר מנדובסקי, אחרי שאני קראתי את הספר, השקעתי מיליון ש"ח במדד ה-S&P 500:

השקעות

 

ואחרי פחות משבוע, הם גדלו ב-35 אלף ש"ח:

השקעות טובות

זה פשוט במיוחד לביצוע ולטווח הארוך, המיליון האלו יכולים להפוך ל-20 מיליון וגם יותר.

 

אריזה מחדש

הספר כל הזמן מזגזג בין נושאים שונים וזה דבר מדהים! אין רגע דל. מסוד ההשקעות, הספר קופץ לנקודה לא פחות חשובה – האריזה של המוצרים שלנו, כמה חשוב להשקיע בה. כל כך חשוב להשקיע בה, שלעיתים אפשר לקחת מוצר קיים ורק להלביש אותו באריזה חדשה והוא ימכר בטירוף.

הספר עצמו נראה מיליון דולר, עם כיתוב בצבע זהב שמשדר יוקרה, קצת קשה להבין את זה מהתמונה, אבל בכל זאת, תראו איזה אריזה יפה יש לספר הזה:

מועדון ה-100K

 

לאחר מכן, הספר מלמד איך לארוז מוצר קיים בצורה טובה הרבה יותר, תוך שימוש ב-5 שלבים:

  1. תחקיר
  2. סינתזת המידע
  3. פריפלואו רעיון גדול
  4. סינתזת מידע
  5. השחזה

ואז לא פחות ולא יותר – הספר עובר על 3 רעיונות של היזמים שכתבו את הספר, ומראה את התהליך המדויק שהם עברו עם אותם מוצרים על בסיס 5 השלבים שלעיל, עד שהפכו להצלחה מסחררת.

 

מוצרי רב מכר

בשלב הבא, הספר מדבר על מוצרי רב מכר:

  1. מוצרי מידע להמונים
  2. מוצרי היי טיקט / פרימיום
  3. מוצרי מנטור-מודל
  4. מוצרי איקומרס

 

מיינדסט של יזם מצליח

לאחר מכן יש חפירה ארוכה במיוחד על מיינדסט של יזם. אומנם כתבתי "חפירה", אבל זה שלב חשוב במיוחד, אם חשבתם לדלג עליו – כנראה שהספר הזה, ומה שהוא מנסה להעביר לכם – לא בשבילכם.

היזם הכושל חושב לפי "הצלחתי" ו-"נכשלתי", בזמן שהיזם המצליח חושב במושגים של "עבד" ו-"לא עבד".

 

17 ערוצי רווח אפשריים ליצירת 100K בחודש

לאחר מכן, הספר סוקר 17 ערוצי רווח אפשריים ומפרט על כל אחד מהם ואיך אפשר להגיע לרווח של 100K בכל ערוץ וערוץ:

  1. שירות DONE FOR YOU
  2. שירות DONE WITH YOU
  3. סוכנות / סטודיו
  4. אימפריית מוצרי פרונט
  5. ספר סמכות
  6. מוצר ליבה דיגיטלי
  7. מוצרי ליבה היברידי
  8. רב-מכר עונתי
  9. מוצר פיזי ומוצר מידע
  10. עבודה מול ארגוני ענק
  11. תוכנית Trusted partners
  12. שת"פ 100K
  13. תוכנית הכשרה מקצועית
  14. מכללת קורסי אונליין
  15. קבוצה עילית
  16. שת"פ סלב
  17. ביזנס חדש לגמרי עם אופק טוב יותר

לאחר מכן, הספר עובר חגורה חגורה ומסביר כיצד לבחור את ערוץ הרווח המתאים ביחס לחגורה שבה נמצאים.

 

3 ה"מלכים" של ערוצי הרווח הם:

  1. למד את מה שאתה עושה
  2. סוכנות מבוססת ריטיינרים שלא תלויים באופן ישיר בזמן שלך
  3. ייעוץ במחירי פרימיום (לדוגמא: 12 אלף ש"ח לשעה) או ייעוץ לקולגות (כמו קבוצת הפייסבוק שלי)

 

לאחר מכן, הספר מזגזג לנושא אחר:

איך לדעת למי להקשיב בביזנס ולמי לא?

  1. רק למי שיש לפחות 3 הצלחות מוכחות ויצאות דופן בתחומו
  2. רק למי שמסוגל להסביר בצורה הגיונית מבוססת נתונים ועובדות למה הוא חושב מה שהוא חושב

 

למה שווה בכל זאת לתת ייעוץ ובמיוחד לקולגות?

כי אז מתחילים לקבל הזדמנויות עסקיות מדהימות. ערך המוצרים שאתה מוכר עולה וכולם בתעשייה שומעים עליך.

 

סיסטמים

סיסטמים הם אוסף של נהלים, שיטות עבודה, מערכות טכנולוגיות וכוח אדם, שמשולבים יחד ומעוצבים באופן מסודר להפקת תוצאה צפויה וקבועה בעסק.

סיסטמים מייצרים לך סדר ושקט בעבודה. כבעל עסק אתה יודע מה יקרה בכל שלב ובכל תהליך בעסק שלך, ולכן אתה פחות נשען על התושייה שלך ויותר על הכוח של תהליכים מובנים ומסודרים, שיגרמו לדברים לקרות.

סיסטמים הם מה שהופכים עסק חגורה שחורה למעצמה!

 

קופירייטינג

לאחר מכן, הספר מדבר על קופירייטינג – חלק מרתק במיוחד!

הספר מסביר איך לכתוב טקסטים מטורפים שגורמים למכירות בשלבים ברורים ופשוטים.

הסבר על מוטיבציה חיובית ומוטיבציה שלילית ולמה מוטיבציה שלילית בסופו של יום תמכור טוב יותר, חוקים בקופי שחובה להכיר כדי למכור להמונים, איך לדבר אל האווטאר שלנו בשפה שלו, שיטה מטורפת ליצירת משפטים מושלמים שמוכרים ובגדול, מה לעשות אם אין לנו על מה לכתוב, כמה חשוב לחזור על כל מסר מספר פעמים, מתי עדיף קופי קצר ומתי עדיף קופי ארוך, איך לייצר "תיק ראיות" ועוד… זהו החלק הטוב ביותר בספר לדעתי ורואים שהכותב מבין דבר או שניים בקופירייטינג.

 

פאנלים

לאחר מכן עוברים לפאנלים – איך לייצר פאנלים שעובדים, מהו משפך שיווקי, מאיפה הוא מתחיל ואיפה הוא נגמר ומהם השלבים דרכם הוא עובר ועוד…

בחלק הזה, הספר ממש מפרט שלב אחר שלב, אילו דברים צריך להכיל הפאנל, לדוגמא:

  1. להסביר לאילו כאבים או רצונות בוערים יש לך מענה
  2. להוכיח אמינות דרך תיק ראיות
  3. להוכיח שבאת לתת ולא רק לקחת
  4. לשלוח את החומרים הטובים ביותר שלך, כאלו שעבדו לך לא פחות ממצוין
  5. להמיר למוצרי פרונט (לדוגמא, ב-13.7.21 עשיתי כנס פרונטלי, הכנס עצמו – לא רק שלא ריווחי, הוא אפילו הפסדי! אבל ברגע שמצליחים למכור מוצר שהוא מוחשי ולא רק דיגיטלי – זה מעלה את רמת הקשר עם קהל היעד)

כל זה היה סיסטמם מסוג 1 בלבד, בספר יש עוד מספר סיסטמים וכל סיסטם כזה מקבל פירוט מלא, מאיפה מתחיל וכיצד מסתיים.

 

איך להרוויח 100K באמצעות שימוש נכון בפאנלים?

לאחר מכן, הספר מסביר איך לגרום לפאנל שלנו, להוליד 100K חודשי. מתי כדאי למכור את מוצרי הפרימיום שלנו, אלו שבאמת מכניסים הרבה כסף, מהי מעורבות גבוהה, איך לעשות פולואפים שלקוחות אוהבים, למה אף פעם לא כדאי להוריד מחירים, מה לעשות עם הלקוח עדיין לא סגר ועוד.

 

חווית לקוח

גם כן – פרק חשוב ומלמד במיוחד! הפרק מדבר על איך לא להיות "שירות לקוחות" וכן להיות "חווית לקוח".

ההבדל בין שירות לקוחות לחווית לקוח הוא ששירות לקוחות הוא פאסיבי, מקבלים את התלונות ונותנים מענה, בעוד שחווית לקוח היא אקטיבית – אנחנו אלו שיוצרים קשר עם הלקוח ומוודאים שהכל תקין ושלא חסר שום דבר. שירות לקוחות זה לכבות שריפות בזמן שחווית לקוח בונה אמון והערכה. שירות לקוחות זה לצאת ידי חובה, חווית לקוח היא ה"אקסטרה מייל" שהלקוחות מחפשים. שירות לקוחות מלבה אכזבה, חווית לקוח מחפה עליה ומשכיחה אותה. שירות לקוחות ממרמר את הצוות שלך בעסק בזמן שחווית לקוח מאחדת את הצוות סביב משמעות. שירות לקוחות שורף כסף, חווית לקוח מייצרת כסף. שירות לקוחות הופך את העסק שלך לשנוא, חווית לקוח הופכת אותו לאגדה.

לאחר מכן, הספר מסביר שלב שלב, איך להטמיע "חווית לקוח" בעסק שלנו, מהו הטיימליין הנכון ומספר רעיונות פרקטיים ליצירת חווית לקוח טובה.

 

בניית צוות מנצח לעסק

בפרק הבא הספר מסביר איך לייצר ולגייס צוות (עובדים) מנצח לעסק (אמל"ק: לגייס לפי ערכים ותכונות טבעיות ולא לפי כישורים), איך לערוך ראיון עבודה מעשי שבאמת ייתן לך מושג על העובד הפוטנציאלי, איך להכשיר את העובד, איך לתגמל אותם ואיך להנהיג אותם. בנוסף – ההבדלים בין העסקת פרילנסרים לשכירים ואיך לגרום לאינטרסים של העובדים להיות חופפים לאינטרסים של העסק וגם – איך לפטר כשצריך.

 

ביזנס פלז'ר

בפרק הבא, הספר מסביר כמה חשוב לפנק את עצמנו כבעלי העסק בחופשות (ביזנס פלז'ר), איך לעבוד על העסק ולא בעסק, כמה חשוב למצוא את האיזון בין עבודה להנאה, איך להציב גבולות ללקוחות, איך לנהל את 3 האנרגיות שלנו (אוכל, אימונים ושינה) ואיך לנהל את הזמן שלנו לטובת צמיחה אגרסיבית (ע"י שיטת 5 ה-D).

 

העצה החשובה ביותר בספר!

הספר מסתיים בעצה החשובה ביותר לדעתי – לקרוא אותו שוב מההתחלה. וזה בדיוק מה שעשיתי! ובשביל לכתוב את הסיכום הזה, קראתי אותו בפעם השלישית וזה בדיוק מה שאני ממליץ לכם!

 

לסיכום

מאוד מאוד אהבתי את מבנה הספר, שמתחיל ממלא מלא חפירות שבעיקר מדברות על מיינדסט רצוי של יזם. כל התותחים הכבדים יוצאים רק בשליש האחרון של הספר, ולדעתי – מדובר במהלך מבריק. כי מי שלא יודע להתמיד ולקרוא גם דברים שהם לא פצצות אטום – כנראה שלא ראוי להגיע לחלקים הטובים ביותר בספר, וחבל לבזבז עליו את המידע הזה. מדויק במיוחד. ספר חובה לכל בעל עסק שרוצה לגדול ובגדול, קריאה מהנה!

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
חדש!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בתוכנה ובשיווק מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

חוות דעת על הספר מוכרי החלומות
חוות דעת על הספר "מוכרי החלומות"

שם הספר: מוכרי החלומות הציון שלי: 7/10 על הספר בקצרה: הספר מדבר על הדיסוננס שבין התדמית שצריך לייצר כלפי חוץ, בין אם זה מול משקיעים

Growth Hacking
Growth Hacking – החברות שפרצו בגדול

אחד הבאזוורדים הפופולריים בעולם השיווק הדיגיטלי, שהפכו עם הזמן דווקא לשחוקים מאוד, הוא הביטוי שמתייחס לפריצת גדילה או במונח המקצועי שלה Growth Hacking. מהו, בעצם

נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר?
תעברו לאחסון האתרים של קלאודוויז -
זה קלי קלות!
הטבה לגולשי האתר:
25% הנחה ל- 3 חודשים ראשונים!